2lijnen gebruiken voor up / down

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Op mijn bedrijf lopen 2 internet verbindingen, een chello en een Xs4all ADSL lijn.. Nu wil ik dit geschieden gaan gebruiken namelijk : Chello voor de downstream en xS4all voor de upstream, en dat door het netwerk gooien ..kan dit....

er staan zo'n 5 apples en 10 pc's achter een vigor router...

I reject your reality and substitute my own!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:51
Waarom zou je dit doen? Dan benut je bij de 1 de down niet meer en bij de ander de up niet meer :?
Dat houd dus in de je minder bandbreedte over houd en dat wil je toch niet?
Ook vraag ik me af of dat wil met een Vigor router....

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 15:04
Gaat lastig worden denk ik... als je een pakketje op het internet zet wordt het verstuurd met het ene IP-adres en de reply moet op een ander adres komen...

Ik denk dat je beter eens kan kijken naar een vorm van routering die uitzoekt via welk van de 2 providers de route het kortst / snelst is zodra je iets opvraagt.

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
jurri@n schreef op 24 mei 2004 @ 14:58:
Gaat lastig worden denk ik... als je een pakketje op het internet zet wordt het verstuurd met het ene IP-adres en de reply moet op een ander adres komen...

Ik denk dat je beter eens kan kijken naar een vorm van routering die uitzoekt via welk van de 2 providers de route het kortst / snelst is zodra je iets opvraagt.
Zoiets zou nog mooier zijn, wat zijn daar oplosssingen voor ? moet ik dat in routers zoeken of in software.. wie kan ff een aanzetje geven...

I reject your reality and substitute my own!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
SOftware is de goedkope oplossin, routers zijn de dure oplossing.

Misschien dat Freesco (www.freesco.org) het nog wel gratis kan, maar dat weet ik niet zeker. Ik weet niet of je meerdere uitgaande lijnen kan definieren. :)

Senile! Senile Oekaki

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 11:15
je krijgt op deze manier last van assynchrone routering. dit gaat niet werken en al helemaal niet met een vigor. Als je al iets wil met twee lijnen zul je BGP routering moeten gaan gebebruiken. Dan hebben we het ook meteen over de serieuze cisco dozen

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 15:04
Cisco-dozen zijn meteen zo prijzig... kijk eens naar Linux + Zebra. Zebra is een project om je linux-doos om te toveren in een (BGP)router.

Oude PC + 3 netwerkkaartjes (a 8 euro per stuk) en klaar... Als het toch maar om te expirimenteren is... zonde om een Cisco-doos aan te schaffen.

Verwijderd

Ik denk dat je dan beter beide lijnen voor zowel up en down kan gaan gebruiken.

Een quoteje uit de FAQ van Netwerk Troubleshooting
Ik wil meerdere netwerkkaarten gebruiken om mijn snelheid te verhogen !

Gebruik de search van het forum met o.a. deze keywords:
- trunking
- bonding
- etherchannel
- teaming
- nic bundelen
- loadbalancing

Intel Adapter Bonding
Volgens mij heb je dan meer aan je beide lijnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 15:26 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
Dit is niet erg aan te raden op deze manier. En BGP routen...ja, het kan. Maar daarvoor moet je wel GOED weten wat je aan het doen bent. Normaal gesproken plant je ook niet zo'n router neer voor zo'n probleem ;)

Wat het makkelijkste is, is waarschijnlijk een stukje software dat al het verkeer throttled over beide verbindingen. Dat bijvoorbeeld bij een request altijd de lijn toegewezen wordt die op dat moment het minst te doen heeft :)

Anyway, dit past beter in Network Troubleshooting, een kleine verhuizing dus :)
Pagina: 1