Toon posts:

Waar kun je afstandbusjes kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.475 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Titel lijkt me vrij duidelijk. Ik heb gekeken bij bouwmarkten, maar dat was geen oplossing.

Ik moet moederbord-afstandbusjes hebben. Deze moeten in hout geschroeft kunnen worden, en daarop moet het moederbord gemonteerd worden. Het was geen optie ze uit de oude kast te halen.

Wie heeft enig idee waar je deze kunt kopen? Alvast reuze bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Slightly offtopic: waarom schroef je het mobo niet gewoon direct op het hout vast? Hout geleidt geen stroom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 08:16
je kunt ook 2 kleine moertjes gebruiken.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Neeh, bouwmarkten verkopen geen computerspul, dat lijkt me logisch.

Probeer gewoon eens de computerwinkels, vaak hebben ze er nog zat liggen van gebouwde pc's, en anders koop je er wat daar. Of je gaat naar de betere electronicazaak, die verkoopt ze ook wel.

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 08:16
BalusC schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:23:
Slightly offtopic: waarom schroef je het mobo niet gewoon direct op het hout vast? Hout geleidt geen stroom :)
Niet alle mobo's zijn vlak van onder en dan zou je je mobo krom trekken, zoiezo kan hij dan ook zijn warmte vanonder zeker niet kwijt.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het wel fijn als het moederbord hoger komt te liggen, dan kan ik de kabels er achterlangs trekken. Daarnaast is het sowieso beter voor de pinnetjes aan de achterkant van het moederbord, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Laatst online: 08:40
Koop een bezemsteel, zaag daarvan plakjes in de gewenste dikte (de afstand tussen houten wand en moederbord) en lijm die tegen de wand op de plek waar de schroefgaten in het moederbord zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

kabels achterlangs is niet erg slim, kans dat de scherpe pinnetjes van het mobo erdoorheen prikken is redelijk groot...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik zou hem gewoon los laten wel met afstand busjes maar nog wal dat mobo een beetje ruimte heeft om te bewegen want als hout warm wordt kan het krom trekken en dan trek hij je mobo naar de knoppe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:27:
kabels achterlangs is niet erg slim, kans dat de scherpe pinnetjes van het mobo erdoorheen prikken is redelijk groot...
Dat valt reuze mee als je het netjes doet. In mijn pentium III hebben ook jarenlang ATA kabels achter het mobo gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Loop een willekeurige PC toko binnen, vraag het en nog voor je de vraag hebt gesteld krijg je een berg mee. Iig mijn ervaring :P

[ Voor 6% gewijzigd door Atlas op 05-07-2005 12:28 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

jip gewoon een pc toko binnen rennen en dan krijg je ze bijna aan de kilo.

bij ons op het werk hebben we bijna een emmer 10 liter vol met afstandsbusjes schroefjes ect.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Als je nou je mail in je profiel had staan had ik je gemaild met de vraag hoeveel je dr zou willen hebben.... :) kheb nog zakje vol liggen van mij stacker. Check m'n profiel voor mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Dat soort afstandbusjes kun je dus niet/moeilijk in het hout schroeven, dat is het probleem van de TS denk ik.
Wat wellicht een optie is, is een pvc (electra-)pijp te nemen en daar korte stukjes van af te zagen en die tussen je mobo en plank monteren (kun je ook gewone houtschroeven gebruiken :)).

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:25:
[...]

Ik vind het wel fijn als het moederbord hoger komt te liggen, dan kan ik de kabels er achterlangs trekken. Daarnaast is het sowieso beter voor de pinnetjes aan de achterkant van het moederbord, lijkt mij.
Dan zet je wat kleine houtblokken, plastic ringen en/of moertjes tussen het mobo en het hout, zoals ook door meerderen genoemd :) Metalen afstandbusjes met een in regel veel te kleine schroefdraad laten zich niet makkelijk in hout bevestigen/vastdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:12
Ik heb ze wel stevig in MDF gekregen, gewoon een net iets te klein gat boren en ze erin draaien.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik weet wat je bedoelt, maar ik zou niet weten in welke winkel, je zou het bij een echte elektronicawinkel (dus waar ze weerstandjes en ledjes verkopen) kunnen proberen, maar die zijn er niet zo veel meer, en die zijn moeilijk te vinden (zijn meestal kleine zaakjes die weinig adverteren)
In Amersfoort en Veenenendaal zit bv. een winkel van www.vanhove.nl

Maar je kan ook bij www.conrad.nl kijken onder 'afstandhouders'
www.conrad.nl -> elektronica en meten -> behuizingen en accessoires -> afstandhouders

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje off topic misschien, maar wat ben je van plan om die mobo in hout te draaien?

Ik zou trouwens gaan voor het id met de lichtleiding (electrabuis) en daar houtschroeven door, eventueel rubberen sluitringen tussen schroef en mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij conrad kun je afstand busjes bestellen die zijn hol. Zoeken op afstandsbus en zie hier......
In elke diameter van af m3 tot m10 en lang 5mm tot 35 mm.
Omdat ze hol zijn kun je elk type schroef door heen doen. dus ook houtschroeven... 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:05

Meneer aard

Porsche rulez!

BalusC schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:42:
[...]

Dan zet je wat kleine houtblokken, plastic ringen en/of moertjes tussen het mobo en het hout, zoals ook door meerderen genoemd :) Metalen afstandbusjes met een in regel veel te kleine schroefdraad laten zich niet makkelijk in hout bevestigen/vastdraaien.
Wat je ook kan doen is gewoon zo`n plastic afstandbusjes (die je klikt zeg maar), gewoon vast lijmt op een blokje hout en dat vast schroeft @ hout, kheb wel een paar liggen volgens mijn *stuk of 6 d8 ik) moet je maar ff contact op nemen met mijn..

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:43
Atlas schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:28:
Loop een willekeurige PC toko binnen, vraag het en nog voor je de vraag hebt gesteld krijg je een berg mee. Iig mijn ervaring :P
idd, die dingen zijn er meestal in overvloed
op mijn vorige stageplek waren er bakken vol
(is leuk om ze allemaal in elkaar te schroeven :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Koop een aantal van die doorzichtige BIC pennen en zaag daar buisjes van op de juiste afstand. Dan heb je super gave doorzichtige afstandhoudertjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.mutr.co.uk/images/products/main/DSCN0756.jpg

Wel eerst de vulling er uit halen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Luppie op 05-07-2005 15:16 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 09:39
Gebruik gewoon een Boutje ( M4 moet voldoen ) en 3 moertjes om het geheel hoger te krijgen, zo heb ik dat ook.

Foto:

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/7146/r03000542uh2pf.th.jpg

Zorg ervoor dat ze gelijk op de juiste plek zitten zodat je je moederbord er ook gelijk mee vast kunt maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Heaget op 05-07-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 19:07

Technicality

Vliegt rechtsom...

Heaget schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:44:
Gebruik gewoon een Boutje ( M4 moet voldoen ) en 3 moertjes om het geheel hoger te krijgen, zo heb ik dat ook.

Foto:

[afbeelding]

Zorg ervoor dat ze gelijk op de juiste plek zitten zodat je je moederbord er ook gelijk mee vast kunt maken.
Horen ze niet van messing te zijn? Want dat geleidt geen elektrische stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:32
metaal geleidt toch altijd ?

Maargoed als de moertjes niet buiten het metalen vlakje op het mobo komen moet het toch goed zijn ? en gewoon langs de PC boer, die geven meestal wel van die afstandsbusjes mee!

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:57
MetalRush schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:39:
Dat soort afstandbusjes kun je dus niet/moeilijk in het hout schroeven, dat is het probleem van de TS denk ik.
Wat wellicht een optie is, is een pvc (electra-)pijp te nemen en daar korte stukjes van af te zagen en die tussen je mobo en plank monteren (kun je ook gewone houtschroeven gebruiken :)).
Men neme 1 boor :/
draad tap je dr vanzelf wel in

[ Voor 5% gewijzigd door MewBie op 05-07-2005 21:09 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
offtopic:
nog erger offtopic: Bijna alles geleidt stroom, de weestand is alleen heel hoog ;)

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 14:17
stuur me maar een meeltje als je ze wilt hebben heb er genoeg je moet ze alleen wel zelf komen halen. :)

Metal to the bone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 13:57
BOCmetalhead schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:21:
stuur me maar een meeltje als je ze wilt hebben heb er genoeg je moet ze alleen wel zelf komen halen. :)
lol, same here........wil je ze in een doosje of in een emmer :P

Dat Bic pen id is natuurlijk wel weer gaaf te combineren met led 'activitetien' ......mmm id'tje :D

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Is er ook iemand in de buurt van Assen die er nog een paar overheeft?
Ik zoek er namelijk nog een stuk of 12 :7

Ik heb trouwens ook nooit geweten dat een oud AT bord kleiner is als een m-ATX en dat de afstand tussen backplate en mobo 2x zo groot is als tegenwoordig.

En nee ik ben al bij een PC boer geweest (PCX) maar die had er maar een paar liggen en die zijn bijna allemaal verschillend van grote en schroefdraad. :X

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon een stel m3(5mm lang) afstandbusjes gehaalt bij de plaatstelijke electroboer (okaphone groningen) , en toen het moederbord vast gezet met gewoone bouwmarktschroefjes wel opassen datje niet uitschiet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 09:39
headhunternl schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:32:
[...]

Horen ze niet van messing te zijn? Want dat geleidt geen elektrische stroom?
Geen flauw idee, maar m'n mobo ziet precies hetzelfde vast en die werkt gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ze horen idd stroom te geleiden aangezien dat metalen randje om het schroefgat de aarde moet wezen en die in contact met komen met de case :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak1987
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-06 12:04
Male Female Brass Standoff Hexagonal Threaded Pillar Spacer Bolt Mounts Screw

je aard met deze schroefjes en niet op het hout zelf vast maken :P hahah GOOGLE DIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ouwe koe.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op: