[FireWire] Netwerk wil niet blijven draaien

Pagina: 1
Acties:

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022
Volgende situatie: Ik wil firewire gebruiken om tussen mijn laptop in mijn normale pc gegevens uit te wisselen. Laptop heeft onboard VIA FireWire en pc heeft FireWire van Audigy2 kaart. Beide draaien Windows XP Pro.

Kabeltje gehaald, ingeplugd.. prima.. beide herkennen een apparaat. Vervolgens beide IPtje gegeven. Ook prima. Pingetje van de 1 naar de ander... foutloos! Lijkt allemaal mooi en aardig, het hele probleem begint alleen wanneer ik daadwerkelijk iets over wil pompen - na een seconde of 30 houdt ie dan gewoon op. Als ik dan kijk op de laptop, vindt Windows @ ipconfig dat m'n WiFi connectie niet meer bestaat (media is disconnected). Pas na één (of meerdere) reboot(s) draait de boel weer naar behoren... Totdat ik weer wat wil overpompen natuurlijk.

Hier ook wat verder gezocht en een aantal topics gevonden met een soortgelijk probleem - allen zonder oplossing. Bijvoorbeeld deze.
Ik zag wel ergens het alternatief FireNet staan, die gebruikt eigen drivers, dus leek me een goed plan deze eens te proberen. Gedownload, geïnstalleerd et cetera... Uiteindelijk zelfde verhaal: In het begin gaat het prima, maar pomp je iets over dan gaat het weer fout.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet er misschien een oplossing voor?

[ Voor 10% gewijzigd door lak op 05-07-2005 02:03 ]

SysSpec

• lak
Schaamteloze schop omhoog...

SysSpec

• lak
Laatste poging dan.

SysSpec

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Heb je ook meldingen in je eventlogs?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• lak
limoentje schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 16:53:
Heb je ook meldingen in je eventlogs?
Op m'n laptop (waar klaarblijkelijk ook het probleem ligt) heb ik er 1:

Date: 10-7-2005
Time: 15:59:17
Type: Warning
User: N/A
Computer: LAKSYS
Source: MRxSmb
Category: None
Event ID: 3019

Description:
The redirector failed to determine the connection type.

For more information, see Help and Support center at
http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp

SysSpec

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:41
mmhh, die mrxsmb doet me denken aan een mcafee virusscan/firewall.
Heb jij deze toevallig draaien? en als je deze uitschakeld :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Pegasus81
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04 21:33

Pegasus81

Group: Infinity

Het is een vreemd probleem. Ik heb ook nog steeds problemen met de firewire van mijn Audigy (1) geluidskaart:

externe firewire crash

Maar het is helaas nooit opgelost.

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

• lak
Ik heb zelf ook nog gegoogle'd op mrxsmb en kwam aardig wat problemen tegen... Veelal Windows 2003 Server gerelateerd. Heeft imho niets met McAfee te maken, maar ik zal eens proberen de boel uit te zetten => McAfee Enterprise Virusscanshizzle draait wel op beide pc's namelijk.

SysSpec

Pagina: 1