Doel:
Data overpompen van laptop naar pc.
Configuratie:
Laptop met Firewire PCMCIA kaart
PC met Firewire PCI kaart
Probleem:
Als ik de Firewire PCMCIA kaart in mijn laptop doe krijg ik gelijk verbinding met mijn pc doormiddel van DHCP, alleen deze verliest na een tijdje de verbinding.
Als ik op de Firewire PCMCIA kaart van mijn laptop een eigen IP geef (bijvoorbeeld 192.168.0.2) en op mijn PC geef ik de Firewire PC kaart 192.168.0.1, krijg ik ook verbinding, maar die verliest ie ook na een tijdje (lees: enkele seconden tot minuten)
Hoe kan ik een stabiele verbinding creëren tussen mijn PC en mijn Laptop doormiddel van Firewire?
Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb.
Als jullie nog meer informatie nodig hebben, hoor ik het wel.
BTW op alle 2 de systemen staat WIndows XP Pro.
Edit:
De pc heeft ook een gewone netwerkkaart die zijn IP adres krijgt, van een Speedtouch 510 doormiddel van DHCP.
Data overpompen van laptop naar pc.
Configuratie:
Laptop met Firewire PCMCIA kaart
PC met Firewire PCI kaart
Probleem:
Als ik de Firewire PCMCIA kaart in mijn laptop doe krijg ik gelijk verbinding met mijn pc doormiddel van DHCP, alleen deze verliest na een tijdje de verbinding.
Als ik op de Firewire PCMCIA kaart van mijn laptop een eigen IP geef (bijvoorbeeld 192.168.0.2) en op mijn PC geef ik de Firewire PC kaart 192.168.0.1, krijg ik ook verbinding, maar die verliest ie ook na een tijdje (lees: enkele seconden tot minuten)
Hoe kan ik een stabiele verbinding creëren tussen mijn PC en mijn Laptop doormiddel van Firewire?
Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb.
Als jullie nog meer informatie nodig hebben, hoor ik het wel.
BTW op alle 2 de systemen staat WIndows XP Pro.
Edit:
De pc heeft ook een gewone netwerkkaart die zijn IP adres krijgt, van een Speedtouch 510 doormiddel van DHCP.
[ Voor 7% gewijzigd door Kitser op 24-06-2004 14:01 ]