Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dubbel sleeving

Pagina: 1
Acties:

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 09:46

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Na veel research gedaan te hebben ga ik mijn nieuwe voeding (die nog binnen moet komen) sleeven.
Maar het betreft hier een tagan 380watt.

bij deze voeding is de ATX kabel al gesleeved. (miss ook nog wel andere kabels)
Kan het veel kwaad om, om de 1e (zwarte) sleeving nog een 2e (UV groen) sleeving te doen, of wordt dit te warm en kan dit dus slecht zijn voor mijn voeding en andere hardware componenten?

Sysspecs (mocht je die nodig hebben):
• Asus P4B533
• P4 2,66ghz
• 512MB PC2700 kingston (wordt 1024) (komt samen met voeding binnen)
• WD1200JB
• Maxtor 53073H6 (oude 30gig)
• Club3D 9600XT
• plextor 12/10/32A (wordt nec 3540A)
• Creative audigy 2
• simpel netwerkkaartje
• USB dongle voor wireless lan

ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven voor het oplossen van mijn vraag/probleem

bvd _/-\o_

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
no problemo, je kabels worden niet zo warm dat ze gaan smelten ofzo, mischien als je ze tegen een soldeerbout aan houdt, maar zo warm wordt het in je kast niet. Als je de sleeving overal hetzelfde wilt hebben, moet je gewoon de sleeving om de atx kabel eraf knippen met een stevige schaar, heb ik ook gedaan bij mijn levicom 500W

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

lijkt me sowieso netter om de oude sleeving er dan gewoon af te halen, en de nieuwe daar voor in de plaats te doen.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Wel zeker zijn dat je de nieuwe sleeving er weer om krijgt! Ik heb een keertje de zwarte sleeving eraf geknipt om uv groene erom te doen. Maar de ATX stekker vond ik zo'n gepruts (sleeving past niet om de stekker, dus die moet eraf) dat die nu met tie-wraps vast zit... spijt als de haren op mijn hoofd...

U vraagt, wij antwoorden.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
DUH, anders had ik daar zelf aan gedacht. eraf knippen is natuurlijk ook een optie :P:D

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1866-GIF1865.jpg
dit sleeving kitje betreft het. daar zit wel een piel apparaat voor de molex stekkers enzo.
(je kunt erop klikken)

hebben jullie nog extra tips voor het mooien sleeven.
ik ben al in de CME faq geweest en veel opgestoken, maar misschien hebben jullie wat ervaring tips.
bedankt

EDIT:
@memory:
daarom heb ik ook een setje genomen. daar zitten dus van die piel dingen bij, en kan ik de atx stekker eraf halen. (wat niet makkelijk is , maar het moet te doen zijn.)
ik ga overigens eerst even oefenen op een oude 200watt dell voeding.
want oefening baart kunst :P

[ Voor 38% gewijzigd door Griffin op 04-07-2005 19:21 ]

Verwijderd

Neem de tijd ;)

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Inderdaad, zeker de eerste keer. Ik heb deze tutorial gebruikt, en op het gepiel met de molexstekkers na kon ik het daarmee goed doen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

En schrijf op hoe je ATX kabel zat of maak meerdere foto's ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
AtleX schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:28:
[...]

Inderdaad, zeker de eerste keer. Ik heb deze tutorial gebruikt, en op het gepiel met de molexstekkers na kon ik het daarmee goed doen.
die heb ik ook al een keer doorgelezen. wordt je veel wijzer uit.

offtopic:
Sinds wanneer heb jij iets gemeshed?? en waarom weet ik daar niets van:P

@ tommygun,

Schrijven EN fotos :D

[ Voor 5% gewijzigd door Griffin op 04-07-2005 19:36 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Toen ik die sleeves kocht, was het net nieuw... toen bestonden er nog niet van die handige setjes... :/

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

idd ik kan me nog alle oude old-scool moddin herinneneren zonder die premodded shit. AAAAAAAAAAhhhh the good old days

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ook hier een sleever, eerste keer gedaan; toen niet tevreden achteraf (wel geleerd) en een andere kleur genomen en mooier gesleeved. Dubbel sleeven kan absoluut geen kwaad maar ws is t zwarte sleeve die er nu al onder zit en ik vraag me af of dat mooi staat onder een UV sleeve, denk niet nml. Tips om te sleeven; die atx-tool brak bij mij al vrij snel af; bestel voor de zekerheid ook een nieuwe (UV) atx stekker, dan kan je, mocht t niet lukken gewoon de atx stekker eraf snijden met een stanleymes :P Om de molexen er makkelijk af te krijgen heb ik gewoon een vork gebruikt ipv de bijgeleverde tool, die vonk nogal vervelend. Verder zou ik gewoon idd eerst oefenen, zo'n setje kost toch maar 8 euro ofzo :) Succes!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

tipjes:

neem niet te veel van het sleeve, dan kan je er later doorheen kijken.

neem GEEN sleeve-kit ivm veel te weinig spullen. koop liever apart 13 mm of groter (ikzelf deed het met 20mm dacht ik, bij radio elco vandaan (alkmaar)) en de juiste krimpkous.

de kleinere sleeve's zijn voor losse draadjes en draadjes van de fans die ik meestal al wegwerk. het is een gepiel, doe het rustig met een heel klein schroevendraaiertje. zelf ga ik niet meer sleeven op 1 of 2 molexen na de rest werk ik netjes weg :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@noksiejus:
ik heb de kit al besteld. ik dacht dat is vast wel genoeg (anders doen ze dat toch niet in zn kit). ik kom er wel uit.
ander moes ik maar een keer nieuwe spullen bij FH (freezinghardware) bestellen ookal is de verzend koste erug prijzig.

@r0el:
een 2e atx stekker mee bestellen gaat niet zo makkelijk meer. de bestelling is al onderweg.
maar ik moest het gewoon even bestellen ivm tijd en de vakantie enzo.
ik wou dit pakket eerder binnen hebben dan dat ik en mn pa naar alternate rijden om nog mee zooi binnen te halen.

Verwijderd

ik heb kit gebruikt, was genoeg. Bovendien waren alle stekkers makkelijker dan de atx bij mij, kheb uiteindelijk een ouwe atx stekker opengeknipt om te kijken hoe het nou vast zat, dat kan je ze makkelijker openkrijgen. Maargoed, er is hier al meer dan genoeg over te vinden op het forum, dus lijkt me dit topic beetje overbodig, no offence.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
de oude 200Watt dell voeding is het slachtoffer geworden van mijn testen.

eerst natuurlijk geprobeerd met de bijgeleverde tools, ehm hoe zeg ik het netjes. DIe ZUIGEN.
ik krijg er nix mee los.
dus mn mini schroevedraaier setje erbij gepakt.
de molex, floppy en 6pins AUX gingen na enige gepriel goed. dit een paar keer herhaald en het lukt nu goed.
maar toen de atx stekker. wat een gezeur.
2 nietjes erbij en het ging :P:D

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10 13:02

Technicality

Vliegt rechtsom...

Griffin schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:47:
de oude 200Watt dell voeding is het slachtoffer geworden van mijn testen.

eerst natuurlijk geprobeerd met de bijgeleverde tools, ehm hoe zeg ik het netjes. DIe ZUIGEN.
ik krijg er nix mee los.
dus mn mini schroevedraaier setje erbij gepakt.
de molex, floppy en 6pins AUX gingen na enige gepriel goed. dit een paar keer herhaald en het lukt nu goed.
maar toen de atx stekker. wat een gezeur.
2 nietjes erbij en het ging :P:D
Nietjes pwnen :) Die werken echt _heel_ goed 8)

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
headhunternl schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:36:
[...]

Nietjes pwnen :) Die werken echt _heel_ goed 8)
Vooral icm een tang, met de blote vingers is dat vrij pijnlijk :P Het is sowieso een groot gepruts, maar dit is wel de best werkende oplossing.

Casemod: Cubeleon

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:36

Soul__assasin

de Belbelg

tipje je ATX-kabel hoef je niet los te maken die krijg je gewoon door de sleeving

www.weefab.com

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Soul__assasin schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:30:
tipje je ATX-kabel hoef je niet los te maken die krijg je gewoon door de sleeving
niet door zijne.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Soul__assasin schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:30:
ik haal het er liever toch af, het kost misschien 15 minuten ofzo meer, maar wel minder kans dat de sleeving scheurt oid.

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:36

Soul__assasin

de Belbelg

sleeving scheurt niet hoor dar hoef je niet bang om te zijn het is nylon....
en ik heb nu al al meer dan 5 voedingen gesleeved en het is al bij allemaal perfect gelukt ik zie dus niet in waarom het niet zou gaan....

www.weefab.com

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Soul__assasin schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:01:
sleeving scheurt niet hoor dar hoef je niet bang om te zijn het is nylon....
en ik heb nu al al meer dan 5 voedingen gesleeved en het is al bij allemaal perfect gelukt ik zie dus niet in waarom het niet zou gaan....
dat kunnen we dan gaan kijken. vanmiddag gaan de spullen gehaald worden:D
Pagina: 1