[xp PRO] Trage computer

Pagina: 1
Acties:
  • 2.444 views sinds 30-01-2008

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 08:09
hey,

ik heb: amd athlon 1800+
1 gig ram

Eerst was me computer altijd vrij snel, maar nu hoor ik hem al druk laden bij alleen al het openen van internet explorer. Me spyware scan(hitmanpro) vindt niks, ik heb net nog me register gecleaned, maar maakte niks uit. Ik heb geen flauw idee. Me cpu zit nu ik alleen firefox open heb staan op de 80%!!!
en als ik niks doe rond de 15% , terwijl dit normaal 1% of 0% is. En als ik er naar kijk is er nou niet een specifiek proces die dat veroorzaakt.

Ik heb geen flauw idee hoe ik dit moet oplossen, weet amper hoe ik het probleem moet defineren. Want volgens mij ligt het niet een virus of spyware, vuil register...

pLZZ HELP!! :p

Maarten

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je zou gewoon je computer op virussen kunnen checken met TrendMicro
Daarnaast zou ik je geheugen checken, dat doe je met Memtest.

Het cleanen van je geheugen kan je met RegCleaner doen :)

Ook het checken van je IDE controller zou handig zijn :)
Ga naar apparaatbeheer -> IDE ATA/ATAPI- controllers, en bekijk de eigenschappen van je controllers. Staan ze op PIO, dan moet je die controller even verwijderen en je computer herstarten.

Je zou daarnaast voor de veiligheid je harde schijf eens kunnen checken met de tool van je harde schijf fabrikant. Die kan je in de OM FAQ terugvinden :)

Succes :)

Wauw, een sig!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Maak eens een printscreen van je processen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Liever geen printscreen, leest zo lastig en is al helemaal niet kopieer/plak-baar of indexeerbaar. Doe maar gewoon een tekstversie :P

Maar welk proces heeft nu zoveel van de CPU in bezit?

Ik zie trouwens [rml][ XP] PC steeds trager[/rml] dat eigenlijk helemaal hetzelfde probleem is op dezelfde computer. Ga dus om het overzichtelijk te houden maar in dat topic verder door die omhoog te schoppen met de nieuwste informatie en antwoord op de vragen in dit topic :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.