[WLAN] Router te warm?

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb 3 pc's in een netwerkje hangen. Deze pc's krijgen internet via de router. Nu valt het internet om de haverklap uit. Meestal maar op 1 pc, dus ik dacht het ligt aan de draadloze verbinding. Dat was niet het geval want ik kon wel gewoon op de andere pc's komen. Als het internet eruit 'vliegt' moet ik even de stroom van de router halen en hij doet het weer (een poosje). Als ik de onderkant van de router voel is deze behoorlijk heet. Wat ik ook raar vind dat de ene keer op slechts 1 pc het internet niet meer werkt en de andere keer wel.
Het gaat om een SMC7404WBRA!
Er bestaat al een topic over een soortegelijk probleem maar dit kan volgens mij niet hetzelfde zijn omdat op één pc wel internet is.
Verder heb ik mijn firmware geupdate zonder resultaat. En zo'n 12uur lang de stroom van het modem gehouden zodat hij helemaal koud werd, daarna hield hij het wel iets langer vol dan normaal, zon 6uur. Normaal vliegt hij er bijna elk uur wel een keer uit.
Mijn vraag: kan de router te warm worden? Zo ja, hoe kan ik dit voorkomen? Zo niet, wat zou het probleem dan wel kunnen zijn?
Zijn jullie meer info nodig dan hoor ik het wel!

Verwijderd

Ik heb de 7904WRBA en die vind het ook leuk om 1 a 2x per dag even de verbinding te verbreken, om zich vervolgens meteen te herstellen. Ik dacht dat het aan de time-server lag die zich update ofzo. Maar nee.

Ik heb m op mn pckast staan, dus misschien een koelere plek zoeken.

• KappuhH
  • Niet online
Die van mij hersteld zich niet vanzelf. Ik heb hem op m'n bureau staan en mn kast staat onder het bureau. iemand nog andere suggesties?

• KappuhH
  • Niet online
Heb het afgelopen uur vanaf deze post al weer 2 3 4 5 'hiks' gehad, dit is egt niet meer normaal! De andere pc's houden wel gewoon internet en mn netwerk werkt verder gewoon. Fftjes stroom van het router af en hij doet het weer, maar dit vinden de andere internettenden hier in huis irritant |:( Iemand suggesties?

[ Voor 23% gewijzigd door KappuhH op 04-07-2005 16:53 . Reden: Weer een hikje II ]

• KappuhH
  • Niet online
Heeft echt niemand een idee want hij valt tegenwoordig elk half uur uit!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Heb je hem al op een andere plek geprobeerd? Kan je wel gewoon pingen of reageert hij helemaal nergens op?? Vertel even wat je zelf probeert en niet van de medetweakers verwacht om met een oplossing te komen...

BOINC stats

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Als hij warm word en je denkt dat het daar aan ligt, dan is er een manier om dat te testen....
Zet hem in de buurt van een ventilator of zoek een koel plaatsje in huis waar je hem b.v. op de plavuizen neer zet. Hoe je het doet maakt me niet uit maar zorg dat hij niet meer heet is aan de onderkant.
O en niet op de bovenkant neer zetten, dan is de onderkant koud maar de bovenkant warm :P

Verwijderd

Ik heb het gehad met een switch van SMC die werd ook te heet, na wat modden deed ie het erg goed, nog geen 1 keer uit gevallen.
Had een groot gat in de bovenkant gemaakt, daar een 80 mm fan op die naar binnen blaast, en die intern op 5 v aangesloten....

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:59:
Ik heb het gehad met een switch van SMC die werd ook te heet, na wat modden deed ie het erg goed, nog geen 1 keer uit gevallen.
Had een groot gat in de bovenkant gemaakt, daar een 80 mm fan op die naar binnen blaast, en die intern op 5 v aangesloten....
Hehe, of gewoon een goede router/modem kopen zoals een Draytek, U.S. Robotics of een Linksys :)

BOINC stats

Verwijderd

Voor mensen met een budget van 20 euro vond ik dit een leuke oplossing... Ik had natuurlijk ook voor garantie kunnen gaan, maar daar was ik te lui voor...

• KappuhH
  • Niet online
Wat ik nou het rare vindt: als hij te warm zou worden zou toch de hele zooi eruit gegooid worden en niet alleen die ene pc? Want dat is het geval. Ook kan ik gewoon via netwerklocaties op een andere pc komen dus er is ook niets mis met het draadloze gebeuren! Een koelere locatie heb ik hier zo niet, maar zal proberen hoe hij het doet alstie op de grond staat.

PS kan ik mijn intern IP veranderen? Zodat hij mij als andere pc ziet en het misschien wel gaat doen?

Edit: verder valt het me op dat de toegang tot mijn router ongelovelijk langzaam is (alsof ik via 56k aan het internetten ben).

[ Voor 13% gewijzigd door KappuhH op 04-07-2005 20:45 ]

Pagina: 1