Toon posts:

SMC Router verbreekt internetverbinding steeds*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als hier al een topic over is, maar ik kon hem echt niet vinden..

Mede tweakers ik heb een probleem met mijn Netwerk, ik heb een SMC 7404 Wireless Broadband Router. Dit is een router met een 4 poorts switch ingeboud en dan een 11 mb Wifi netwerk, en ingebouwde ADSL modem. Dit alles op een Xs4all fast ADSL (8000 bij 1024)

Nu werkt dit uitermate goed tot vorige week. Toen bleef mijn ADSL lijn er continu uitklappen. 5 min online en dan ging de router mijn verbinding verbreken en dan weer opnieuw opstarten. Dit is echt bloed irritant want je MSN, E-Mule, Bittorent, stoppen er dan ook mee.
Nu dacht ik van goh, laat ik dan eens nieuwe software op dat ding laden, heel vrolijk heb ik toen mijn router een nieuwe update gegeven. Dit ging ook helemaal goed, lampjes gaan branden, en het internet werkt weer heel vrolijk.

Dit is wat ik op het apperaat heb geladen

Product SMC7404WBRA
FW version V0.25.2
FW filename fw-smc7404wbra-0.25.2.bin
Loader version 1.3

http://www.smc.com/index.....9077&downloadType=0&os=0

Tot gister, toen begon dat apperaat weer de verbinding te verbreken. Nu heb ik dit ding al best lang, maar wat moet ik doen om te zorgen dat hij de verbinding niet meer verbreekt. Wat ik wel heb gedaan is al mijn e-mule, en edonkey poorten openstaan.

Zelf draai ik een Windows Xp prof bak, met 1 gig aan ram en 260 gb aan HD ruimte op een AMD 2,6 Ghz. met een 3-com 10/100 met bootrom... de rest van het systeem lijkt me niet echt boeiend omdat het probleem niet bij de PC ligt.

Als iemand een idee heeft behalve een nieuwe router kopen, ik hoor het graag.

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Wat heb je gedaan om erachter te komen dat het de router is. Heb je hem er al is tussen uit gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
Deze router is ook gelijk de modem van mijn ADSL, er tussen uit halen heb ik wel gedaan. Ik heb hem dan alleen vervangen met de MX stream modem die je 4 jaar terug kreeg van KPN, en toen werkte alles perfect. Het enige nadeel van die oude Alcatel is dat ze niet op mijn snelheid kunnen werken. Ik kom dan nooit verder dan 400 a 500 Kb terwijl met de SMC ik regelmatig 850 tot 900 haal.

Het zou een nood oplossing zijn als ik dat ding naar SMC zou moeten sturen voor onderhoud..

Verwijderd

Titelfix

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:11
Heb je bij het opnieuw instellen na flashen ook lease time weer op forever gezet en niet op one week ? (ik weet is simpel maar wel makkelijk over heen te kijken)

Specs

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
asfaloth_arwen schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:33:
Heb je bij het opnieuw instellen na flashen ook lease time weer op forever gezet en niet op one week ? (ik weet is simpel maar wel makkelijk over heen te kijken)
Daarom gaat die de verbinding toch niet verbreken? Ik heb hier de lease time op one hour staan aan de LAN kant...

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:11
Yoshi schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:37:
[...]

Daarom gaat die de verbinding toch niet verbreken? Ik heb hier de lease time op one hour staan aan de LAN kant...
Normaal niet maar mijn oude SMC had hierdoor ook time-outs ( heb ondertussen nieuwe omdat oude compleet gestorven is (in garantietijd ;) )

Specs

Verwijderd

Topicstarter
de lease time van de router staat op het moment op 1 dag. Maar dit lijkt me geen probleem want ik kan ten alle tijden bij mijn router. Het gaat echt om de verbinding die er gewoon uit klapt, en waarom, dat snap ik echt helemaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
EN DAN NU DE OPLOSSING!

Ik heel vrolijk naar de Mycom om een nieuwe modem te kopen, bedenk ik me opeens dat ik 1 ding niet gecontroleerd heb..... de SPLITTER!!!

Gelijk de auto omgedraaid, naar huis... want ik had er nog 1 liggen.... 2 min uitbouwen en inbouwen.... naar boven naar de PC.... en tada.... probleem opgelost.
Pagina: 1