Ik vermoed dat mijn geheugen de bottle neck is, aangezien MOTO GP2, afentoe happert als ik in windows van alles heb aanstaan (msn, mediaplayer internet browsers). en als ik deze uitzet heb ik nergens meer last van.
maar goed, daar voor post ik nu niet.
Omdat de temperaturen in nederland aan het oplopen zijn merk ik dat ook in de temperatuur van mijn core. Dus ik bedacht me om er een betere koeling op te zetten. Ik heb nog een hoop oude pc's met daarom allemaal kleine CPU's koelers. Deze koelers lijken me beter dan de koeler die ik kreeg van die op de Sparkle kaart , maar ik zit met een dilemma. Ik heb hier twee PCU koelers liggen, met nagenoeg de zelfde fan.het verschil zit hem du in de Heatsink. ik heb het volgende:
1: Een heatsink van 16 gram (ALU). die goed past (als ik er even twee gaten in boor)
2: Een grotere heatsink van 24 gram (ook ALU) . Deze past nog niet op mijn kaart. daarvoor moet ik onder de heatsink een plaatje metaal bevestigen, voor de duidelijkheid gebruik ik even paint.

De heatsink is dus te smal, om te bevestigen met de mouting pinnen .(welke 55MM uitelkaar staan)
omdat deze extra laatkoper vereist is moet er ook een extra laag hitte geleidende pasta tussen. (normaal enkel tussen de GPU en heatsink. en nu ook nog eens tussen de het koper en de heatsink)
Welke zal nu het beste koelen?
1: Omdat hij gelijk op de GPU zit , met een laag koelpasta natuurlijk
of 2: omdat deze een grotere heatsink heeft. en het extra plaatje koper en extra laagje koelpasta de warmte nietzal vasthouden.
Of is een CPU koeler op een GPU een heel slecht idee?
Let niet om de PCI sloten, want die heb ik zat (6 stuks) en ik gebruik ze toch niet (laat staan die direct onder de AGP poort)