[HDD]Ratelen als de kolere

Pagina: 1
Acties:

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 17:01
Hallo,

Als ik mijn PC opstart of een game initialiseer, ratelt mijn HDD als een achtelijke.
dit als gevolg dat de games en windows ook traag gaat draaien. ik heb alles denk ik al geprobeerd om het op te lossen

-defrag
-schijfcontrole
-verschillende dingen verwijderd

specs

-Asus P4P800 SE mobo
-Intel P IV 3,0 ghz
-1024 MB DDR 3200
-160 GB HDD Seagate 7200 rpm
-80 GB HDD Maxtor 7200 rpm
-Geforce FX6800GT

ik begrijp er eerlijk gezegd niks van :S

Etuuuuuh!

Verwijderd

Heb je je schijf ook getest met een tool van de hd-fabrikant? Of kun je misschien SMART uitlezen als je hd dat heeft?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:01

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Even een paar faq dingetjes doornemen:
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Tikkende schijven: wanneer de leeskop na een verkeerde seekactie boven de verkeerde track staat, dan zal de leeskop zich moeten herpositioneren. De leeskop wordt dan naar de nul-stand teruggeklapt: tik! Hierna wordt een nieuwe poging gedaan om de juiste track te vinden. Wanneer de leeskop herhaaldelijk verkeerd wordt gepositioneerd, dan krijg je opeenvolgende tikgeluiden: tik! tik! tik! etc. De oorzaken kunnen zijn: slechte voeding, slechte kabels, slijtage van leeskop, slechte I/O controller en in zeldzame gevallen ook gare BIOS/drivers.
Ik hoop dat je er wat mee kan ;)

Daarnaast zou ik z.s.m je harde schijf backuppen. Want ik heb het gevoel dat je hd het niet lang gaat uithouden :)

[edit]
Oh ja, zit je harde schijf goed vast :?

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 04-07-2005 10:17 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-03 17:01
ja, hij zit goed vast... hij maakt ook geen tikkende geluiden, maar hij maakt een extreen laad-geluid... zo erg, dat ik er zelf bijna aan kapot ga./. ;)

nee ik heb het idee dat hij teveel laadt, en dan ook zoveel dat mijn games er lang over doen om te laden.

Etuuuuuh!