Toon posts:

PC start langzaam op en loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit weekend m'n eigen pc naar m'n pa genomen om hier wat games te spelen etc. Thuis heb ik zelf Planet ADSL, en hier Wanadoo broadband basic. Normaal hoef ik dus nooit te verbinden maar staat er rechtsonder "Netwerk", en dan doet inet het. Nu zette ik gewoon Wanadoo erbij, en die deed het ook. Er stonden toen wel 2 interneticoontjes rechtsonder: "Netwerk" en "Wanadoo Broadband Basic" (allebij 10,0 Mbps). Internet deed het prima, maar na ongeveer een minuut loopt de boel vast. Kan gebeuren, dacht ik, dus reboot ik.

Bij het opstarten blijft ie nu iets van 3 minuten op het "Pentium 4 HT" logo. Dan laadt Win XP, en dan hangt ie nog een paar minuten op een zwart scherm. Vervolgens start windows normaal op. Ik kan dan verbinding maken met wat ik wil en alles start op. Maar dan loopt ie na een minuut of 2 weer vast.

Soort vastlopen: een programma dat in gebruik is krijgt zo'n foutmelding waarbij je "Niet verzenden" kan doen. je weet wel. daarna werkt de startbalk niet meer, op de desktop kan je nog een selectie maken (muis ingedrukt houden) maar programma's starten niet meer op.

Config. scherm -> Netwerkverkverbindingen:
Draadloze blahblah *uitgeschakeld (al een jaar)*
Netwerk - ingeschakeld
1349 (nummer vergeten! iets wat hier op lijkt) verbinding - ingeschakeld

Na Wanadoo B.Basic te verwijderen zijn de problemen niet weg.

Irrelevante info: P4 3Ghz HT, WinXP Home

Sorry als dit het verkeerde subforum is, ben niet zo thuis in dit alles. Alvast bedankt voor eventuele hulp :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:12:
Nu zette ik gewoon Wanadoo erbij, en die deed het ook. Er stonden toen wel 2 interneticoontjes rechtsonder: "Netwerk" en "Wanadoo Broadband Basic" (allebij 10,0 Mbps).
Wat heb je dan precies gedaan? Is toch gewoon een kwestie van LAN-kabel in je PC proppen en vlammen? Evt. nog MAC-adres clonen, maar dat was het dan ook.. En met interneticoontjes bedoel je neem ik aan gewoon 2 van die computertjes aan elkaar verbonden, die bij activiteit blauw worden?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:18:
[...]

Wat heb je dan precies gedaan? Is toch gewoon een kwestie van LAN-kabel in je PC proppen en vlammen? Evt. nog MAC-adres clonen, maar dat was het dan ook.. En met interneticoontjes bedoel je neem ik aan gewoon 2 van die computertjes aan elkaar verbonden, die bij activiteit blauw worden?
Wat ik gedaan heb: netwerkkabel in de PC gedaan, een nieuwe verbinding aangemaakt in netwerkverbingingen (voor Wanadoo dus). Verder niks met een MAC adres ofzo. En ja, dat bedoelde ik inderdaad met die 2 computertjes :).

Aangezien het crashen ook gebeurt zonder Wanadoo als 2e actieve verbinding denk ik dat de opliossing ergens anders ligt, maar misschien lag de oorzaak er wel bij.

Heb trouwens ook al in de safe mode geprutst (virusscan, spyware scan) zonder succes.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:21:
Wat ik gedaan heb: netwerkkabel in de PC gedaan, een nieuwe verbinding aangemaakt in netwerkverbingingen (voor Wanadoo dus)..
Met wat?
Setup CD van Wanadoo?
Met de hand?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Had eerst een (waarschijnlij verouderde) CD gebruikt ja, die voerde weinig uit zoals ik al gedacht had. Die verbinding verwijderd en met de hand een nieuwe gemaakt met dezelfde instellingen als op de andere PC. Rond die tijd kwam de stront aan de knikker!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die heeft incompatible PPPoE software op je systeem gedonderd denk ik waardoor de boel het niet meer doet.

Heeft geen hol met hardware te maken maar is Software.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

CD van Wanadoo?
incompatible PPPoE software?

Wat is dat allemaal! Je pa heeft hiervoor toch ook gewoon geinternet..!? Van het opnieuw instellen van allerlei dingen is dus geen sprake, kabel erin en gewoon gaan! Simpel! Ik neem aan dat je in het bezit bent van slechts 1 netwerkkaart? Dan is het nogal vreemd wanneer XP aangeeft dat er 2 verbindingen zijn op diezelfde kaart, het kán wel, maar het slaat nergens op, het zou in deze situatie niet moeten/kunnen gebeuren... Trek die netwerkkaart er eens uit en probeer dan op te starten, ALLE netwerk gerelateerde rotzooi van je PC afgooien, dus ook in Apparaatbeheer. Dan rebooten, dan je PC uitzetten om die netwerkkaart weer terug te zetten en dan kijken wat er gebeurt..

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:49:
CD van Wanadoo?
incompatible PPPoE software?

Wat is dat allemaal!
Ervaring, beste DonDidi ;)
Ik neem aan dat je in het bezit bent van slechts 1 netwerkkaart? Dan is het nogal vreemd wanneer XP aangeeft dat er 2 verbindingen zijn op diezelfde kaart, het kán wel, maar het slaat nergens op, het zou in deze situatie niet moeten/kunnen gebeuren...
Als die Wanadoo CD van een jaar of 3 terug nog ergens ligt te slingeren en je leest over de waarschuwing voor XP heen krijg je vanzelf een verransd systeem omdat Wanadoo destijds ook nog via PPPoE een "inbelverbinding" vereiste voor het inloggen.

Die zooi zit standaard in XP, maar als je toch de CD gebruikt heb je toch echt een probleem...

Verwijderd

Je modem van je Pa is waarschijnlijk gewoon een Eurodocsis modem (wit of zwart modem met Motorola logo erop), dus dan hoef je niet te veel poes pas uit te halen om op internet te kunnen, gewoon LAN inprikken, TCP/IP alles automatisch en het modem zou je gewoon toegang moeten geven.
Kijk ook even bij internet opties of je niet de proxy van Planet aan hebt, die dus uitzetten anders werkt het niet, ook geen automatische proxy instelling of opsporen.

Verwijderd

je hebt gelijk, maar ik doelde meer op wat jij nu ook in het laatste stukje zegt, niet dat ik ervaring heb met die PPPoE zooi op een PC, maar ik heb het gewoon nog nooit anders gezien dan gewoon plug 'n play. Ik was niet echt een early-adopter wat betreft breedband, dus die meegeleverde CDeetjes heb ik nog nooit hoeven gebruiken.

to FlyingV : is het nou gelukt?

ikke 8)7 natuurlijk niet, dan had ie wel gepost, de beste man heeft helemaal geen internet |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de late respons, maar het is na wat prutswerk nog gelukt, de problemen zijn weg. Heb gelijk SP2 eroverheen gegooid, en nu weer bezig met Planet opnieuw installeren. Ook daar zijn er weer de nodige problemen :+. In ieder geval bedankt voor de snelle hulp

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 00:35 ]

Pagina: 1