Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geluid van het moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het een beetje rare titel is maar kan het zelf nog niet helemaal verwoorden.

Er komt namelijk geluid van mijn moederbord... ik hoor heel zachtjes snel wisselende geluiden.
Een soort van buffer geluid, net als bij de hdd maar dan van het moederbord zelf...
Heb dit getest zonder enige koelers aangesloten en geen hdd etc, het komt dus werkelijk van mijn moederbord af.

Het gaat om een asus a7n8x-e deluxe, heel vreemd.
Ook hoor ik geluiden via het audiokanaal, dus als ik de boxen aan zet hoor ik ruis zodra ik de muis beweeg of iets dergelijks, het klinkt alsof je de signalen via de speakers hoort.

Kortom: help!?!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://gathering.tweakers...XF78-XF8-XF9---A#hitstart

Zeer bekend probleem van deze (imo zeer brakke) mobo's :(

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Van het geluid wist ik al iets meer van, dat deed mijn ABIT NF7 ook... ook een nforce2 plank.
Maar dit mobo maakt werkelijk geluid, alsof ik gewoon de transistoren etc hoor schakelen... een sissend geluid hoor ik zachtjes.

Is daar ook iets over bekend?

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:38

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Ik heb hier eens iets over gelezen.
ff zoeken--> volgens mij is dit hetzelfde probleem.

Ik weet niet of je hier echt iets aan hebt, maar in dit draadje staan meer info over, denk ik, hetzelfde probleem

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Verwijderd

Topicstarter
Dat is idd het geluids probleem via de speakers, maar ik hoor het geluid ook zonder speakers, het komt van het moederbord zelf af...

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:59:
Dat is idd het geluids probleem via de speakers, maar ik hoor het geluid ook zonder speakers, het komt van het moederbord zelf af...
Lijkt het op dit probleem: Hoge, irritante piep uit... Moederbord (A7N8X)?

:)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

ik heb ook zo'n vaag probleem met m'n speakers die geluid gaan maken als ik scrol. Alleen heb ik een Via Epia V10000 1000mhz 384 mb ram. En het geluid komt zeker uit de speakers. Had al in het topic gekeken dat APCIII al gegeven had. Nog ff de search proberen zo. Iemand ideeen om dit op te lossen?

Of ligt het probleem aan het chipset en zou dit te fixen moeten zijn via: (quote uit ander topic)
elgringo schreef op zondag 08 september 2002 @ 00:17:
nee dit is het niet.....

Via chipset? Waarschijnlijk wel. Deze heeft dus een pci bug, scrollen met muis vreet redelijk veel, waardoor je pci bus raar gaat doen en je dat geluid hoort. Onboard geluid heeft dit niet. Oplossing; die latancy patch en fsb omhoog....

Althans dit was het geval met mijn kt133a (en nu heb ik lekkel sis 745 )

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is exact mijn probleem ook, ik zat ook bij die 4 mosfets te luisteren, maar kon me niet goed voorstellen dat het geluid daar vandaan kwam!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:53:
Van het geluid wist ik al iets meer van, dat deed mijn ABIT NF7 ook... ook een nforce2 plank.
Maar dit mobo maakt werkelijk geluid, alsof ik gewoon de transistoren etc hoor schakelen... een sissend geluid hoor ik zachtjes.

Is daar ook iets over bekend?
Transistoren hóren schakelen nog wel, een NP of PN junctie schakelt niet...

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Ik heb een a7n8x-X en het probleem is nu minder geworden nu ik mijn voeding anders heb verdeelt, heel vreemd, denk iets van mosfetjes ofzo die spanning verliezen ofzo

Verwijderd

Heb ik zelf ook last van, dit geluid is soms nog beter hoorbaar dan ratelen van de harddisk. Ik hoor het bij geheugenactiviteit, als ik bijvoorbeeld memtest draai hoor ik bij de verschillende patronen een verschillende melodie. Echt heel weird.

Echter ligt het niet aan mijn moederbord, heb nu een asus A8V en daarvoor een msi K8N en had het op beiden (met zelfde geheugen en voeding e.d.). Heb weleens gelezen dat het door de voeding zou komen. Maar mijn systeem draait al meer dan een half jaar perfect dus maak me er niet zo druk meer om.

Verwijderd

ik heb dit probleem ook gehad, ik las op dit forum dat een druppeltje 1 seconde lijm op de condencatoren het probleem zou verhelpen. Ik dacht fuck het ik doe het gewoon als het stuk gaat koop ik een nieuw bord ben ik van het geluid af en verdomt het werkt!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 23:06
_/-\o_ _/-\o_ ik heb zojuist het andere topic door gelezen want ik had dit ook en de oplossing die ze daar hebben werkt perfekt!!!

ga in speedfan naar configure/advanced/chipset nforce2 ....enz en zet dat stop GRANT disconnect op off succes verzekerd _/-\o_ _/-\o_

het enige nadeel is dat de idle temp met een graad of 2 stijgt want de spaning gaat niet meer van de cpu

Ja zou ik ook zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Dat grant disconnect staat bij mij standaard al op off?

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

wippo76 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:29:
_/-\o_ _/-\o_ ik heb zojuist het andere topic door gelezen want ik had dit ook en de oplossing die ze daar hebben werkt perfekt!!!

ga in speedfan naar configure/advanced/chipset nforce2 ....enz en zet dat stop GRANT disconnect op off succes verzekerd _/-\o_ _/-\o_

het enige nadeel is dat de idle temp met een graad of 2 stijgt want de spaning gaat niet meer van de cpu
kliene toevoeging: vink "remember" ff aan :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Verwijderd

Topicstarter
Remember aanvinken helpt niet, maar ik zie ook dat die optie niet is voor het geluid waar ik last van heb. Als ik namelijk grant disconnect op ON zet, hoor ik een nog veel hogere piep, inderdaad zoals die van het geluidsfragmentje.

Wat ik nu hoor met grant disconnect op off zijn lagere tonen die bij bijvoorbeeld datatransfers op de maat van de transfer mee speelt, heel vreemd.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 16:19

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb ook 3 nforce2 planken met allemaal hetzelfde probleem. Het speedfan truukje werkt in principe bij allemaal, behalve als ik zware cpu-load ga toepassen zoals prime95 ofzo, want dan komt er een motor-achtig geluid uit :)

Ik heb een hot-glue gun en een van de planken gebruik ik niet (en maakt tevens het ergste lawaai), hoe vind ik makkelijk uit welk onderdeel precies de oorzaak is? (is het een spoeltje, zo'n zwart mosfetje of toch een elco?)

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik weet nu nog niet echt een oplossing, iets op het mobo smeren doe ik liever niet.
Pagina: 1