Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vreemd geluidje tijdens scollen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt een heel vaag probleem:

Steeds als ik scroll doormiddel van de linkermuisknop ingedrukt te houden op de scrollbalk en dan heen en weer te gaan dan hoor ik een héél zacht brommerig maar hoorbaar piepje :? (niet bij scrollen met het wieltje overigens!)

Ik dacht misschien komt het door het PC speakertje maar aangezien deze niet aangesloten zit kan het daar ook niet van komen. Ook heb ik alle stekkers eens uit me geluidskaart getrokken maar geen resultaat. Daarna heb ik ook eens even een andere muis geprobeerd maar nog steeds het geluidje. :(

Toen ben ik eens wat dichterbij gaan luisteren en het lijkt wel alsof het van me moederbord of harddisk afkomt :? echt heel vreemd en je hoort het alleen tijdens het scrollen.

Weet iemand misschien wat het kan zijn en hoe ik het kan verhelpen?
Overigens loopt alles bij mij heel stabiel en er zijn geen conflicten o.i.d.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb het zelf ook wel es gemerkt bij een paar pc's maar volgens mij is het de cpu-fan die harder gaat draaien ofzo. Beetje vaag is het wel enzo :P

Ik zou me er verder niet druk om maken, zeker als de boel gewoon lekker stabiel is :)

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:17

scorpie

Supra Addict

als ik scroll, lijkt het net of er meer spanning op mijn monitor komt te staan ofzo
Dat geeft ook zo'n brommend geluidje (heel zacht)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 02:12
zelfde issue hier, maar ik heb het idee dat het bij de grafische kaart vandaan komt

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wat voor pc is het?
Ik had het bij mijn P233, als ik met mijn muis bewoog dan ging mijn CPU-fan sneller draaien.
Misschien is dit bij jou ook zo.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 13:05

BaRF

bijna kerst

dat had ik vroeger ook, en ik meen dat het een combi is met een creative soundblaster, heb je die toevallig?

(is een veelvoorkomend probleem btw)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Je hoort dit soort verschijnselen ook vaak met sound onboard. Hier is simpelweg gewoon niks aan te doen. Wat je nog wel kun proberen, als je je speakers naast je monitor hebt staan, is scrollen terwijl je je monitor uit hebt staan.

Ja ok het klinkt stom maar zo kun je wel de storende bron achterhalen.

-

Verwijderd

En wat als je de line in en/of aux eens uitzet bij de volumeregeling :?

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10 11:44
Scrollen vergt veel CPU kracht in IE! Op mijn TB1Ghz 80%, wanneerd de CPU cooler zich aanpast aan de temperatuur, kan het hoorbaar zijn in de kast...

Is mijn enige verklaring...

Verwijderd

heb ik ook gisteren toevallig gekeken waar het vandaan kwam ergens op mobo denk de cpu fan.

Verwijderd

ja dat had ik vroeger ook... als ik een menutje opende... bijvoorbeeld rechtermuisknop ofzo... een soort piepje uit de systeemkast...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Celeron 1,3 ghz en een Gigabyte moederbord met onboard AC'97 maar ik heb deze uitgeschakeld en daarvoor in de plaats een Hercules Muse XL. Ik heb geprobeerd de speakers helemaal weg te halen maar ook geen resultaat. Scrollen met monitor uit eveneens geen resultaat.

Dit is ECHT weird! :?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
nee dit is het niet.....

Via chipset? Waarschijnlijk wel. Deze heeft dus een pci bug, scrollen met muis vreet redelijk veel, waardoor je pci bus raar gaat doen en je dat geluid hoort. Onboard geluid heeft dit niet. Oplossing; die latancy patch en fsb omhoog....

Althans dit was het geval met mijn kt133a (en nu heb ik lekkel sis 745 )

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Gigabyte mobo met Intel 815EP chipset. :) Die VIA chipset heb ik ook eens gezet in combinatie met een SB Live! nou das helemaal geen gehoor! :(

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Heb het zelfde ook gehad, maar het rare was dat het alleen in windows 2000 was en niet in Win-Me of XP (multiboot).

Be Stronger Than Your Excuses

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 08 september 2002 @ 00:14:
Ik heb een Celeron 1,3 ghz en een Gigabyte moederbord met onboard AC'97 maar ik heb deze uitgeschakeld en daarvoor in de plaats een Hercules Muse XL. Ik heb geprobeerd de speakers helemaal weg te halen maar ook geen resultaat. Scrollen met monitor uit eveneens geen resultaat.

Dit is ECHT weird! :?
Hmm.. dat moederbord waarbij ik het heb gemerkt was ook een Gigabyte, type weet ik niet meer maar hij zal een via chipset gehad hebben, er zat nl. een 1700+ op... Lijkt me dan ook sterk dat t aan het merk moederbord ligt eigenlijk....

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb het ook gehad toen ik een Voodoo Rush op mijn Duron 800/K7T Turbo zette, hij ging toen steeds ook rare geluiden maken tijdens het scrollen. Toen ik mijn TNT2 er weer in deed was het over... Dus het ligt volgens mij aan je videokaart. Die rare geluiden werden volgens mij toen geproduceerd door mijn MOBO :P

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
elgringo schreef op 08 september 2002 @ 00:17:
nee dit is het niet.....

Via chipset? Waarschijnlijk wel. Deze heeft dus een pci bug, scrollen met muis vreet redelijk veel, waardoor je pci bus raar gaat doen en je dat geluid hoort. Onboard geluid heeft dit niet. Oplossing; die latancy patch en fsb omhoog....

Althans dit was het geval met mijn kt133a (en nu heb ik lekkel sis 745 )
Ik heb ook KT133A :)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

laat me raden, optische muizen en een microfoon.....

hep ik ook, zet het volume van de microfoon eens uit. wedde dat dat helpt......

l8a ghost

Verwijderd

Topicstarter
Wel een optische Logitech muis maar geen microfoon eraan. Microfoon staat dan ook op dempen in Mixer instellingen.

Verwijderd

hmmmm

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 16:32
En de meest-zinvolle-reply-award gaat vandaag naar...

Verwijderd

hahaha, nee ik zocht eigenlijk ook nog naar wat tijd om te verzinnen wat het dan wel kon zijn.....

maar ik ben vereerd met de award. :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-11 12:21

RammY

Dát!

Ik heb het nog veel mooier.. als ik met mn vingers van de knoppen afblijf dan gaat ie uit zichzelf scrollen... scheit muis... ligt niet aan os of drivers... (mouse is death)

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Ligt aan je muis, ik had dit vroeger met m'n Logitech knaagdier ook met een PIII 500 op een MSI mamaplank eerst met zo'n Aztech geluidskaartje en nog steeds met een Audigy Platinum, nu gewoon een Logitech trekbal en nu is het voorbij, dus ikke zeggen Logitech knaagdiertjes in de pan hakken :Y)

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 13:51
Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 21:17:
Ik heb echt een heel vaag probleem:

Steeds als ik scroll doormiddel van de linkermuisknop ingedrukt te houden op de scrollbalk en dan heen en weer te gaan dan hoor ik een héél zacht brommerig maar hoorbaar piepje :? (niet bij scrollen met het wieltje overigens!)

Ik dacht misschien komt het door het PC speakertje maar aangezien deze niet aangesloten zit kan het daar ook niet van komen. Ook heb ik alle stekkers eens uit me geluidskaart getrokken maar geen resultaat. Daarna heb ik ook eens even een andere muis geprobeerd maar nog steeds het geluidje. :(

Toen ben ik eens wat dichterbij gaan luisteren en het lijkt wel alsof het van me moederbord of harddisk afkomt :? echt heel vreemd en je hoort het alleen tijdens het scrollen.

Weet iemand misschien wat het kan zijn en hoe ik het kan verhelpen?
Overigens loopt alles bij mij heel stabiel en er zijn geen conflicten o.i.d.
Ik had ook zo'n soort probleem.
Als ik scrollde (met wieltje of balken, maakte niet uit) kwam er een soort brom uit de systeemkast. Heel vreemd iig. En als je weet dat je PC zo'n afwijking vertoont ga je er heel goed op letten. En dan wordt het irritant.
De PC was een Fujitsu-Siemens desktop. Specs weet ik niet meer precies, was ongeveer zo: P4 1,6 Ghz, 128 Mb SD-RAM, Gforce 2 MX, Intel OEM mobo (ik ben vergeten wat voor chipset erop zat...) en natuurlijk onboard sound :(
Vreemd genoeg kan ik me de brom niet herinneren terwijl er een radeon 7500 in de PC zat. Dat is natuurlijk geen garantie voor het feit dat het aan de Gforrce 2MX zou kunnen liggen. Toch heb ik er wel mijn verdenkingen op na gehouden...
Ati 4EVER!!! :P

"It certainly appears so..."

Verwijderd

Topicstarter
Een collega van mij zei net dat het ook zou kunnen liggen aan dat de irq van de usb (waar de muis aan vast zit) wordt geshared met een ander apparaat. Even in het bios kijken of even pci kaartjes wisselen.
Vanavond maar even uitzoeken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2002 @ 23:22:
ja dat had ik vroeger ook... als ik een menutje opende... bijvoorbeeld rechtermuisknop ofzo... een soort piepje uit de systeemkast...
Jah dat heb ik ook!
Sinds ik win me heb geinstaleerd.

Het komt niet uit mijn speakers en pc speaker, en het is heel irritant.3
Ik gebruik geen usb (noch voor mijn muis)
Ik heb een microsoft intellie explorer optical muis, p3 500 en geen onboard sound.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

creative zegt dat je dan de DMA van je harde schijf uit moet schakelen.
probeer anders je pc speaker te dempen
/edit
niet gelezen dat t niet door je speakers kwam.
randaaarde probleem :?

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Ik heb het zelfs op mijn Omnibook 6000 laptop... maar ja, daar zit dan ook echt letterlijk alles on-board. Ik kan er mee leven (krijg lekker toch over twee maanden een nieuwe :p ).
Pagina: 1