Ik heb net een beetje zitten neuzen met de 939 moederborden.
Heb heb net even dit gelezen: http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=6&id=1590
En ik moet zeggen ik van dat bord nog een van de beste. En hij deed het kwa prestaties ook al niet slecht
Benchmarks (Hardware.info)

Ik zat eerst te denken om misschien de ASUS A8N-E te nemen, maar toen las ik een topic op dit forum dat er met overklokken boven de 250mhz (dacht ik) dat je geen 1T command voor het geheugen kan gebruiken. Dit vind ik namelijk best erg want het scheelt wat kwa prestatie. Dat 1T probleem heeft volgens mij ook de ASUS A8N SLI moederborden
Toen ben ik naar de overige moederborden gaan kijken
ABIT Fatal1ty AN8
Zie er verder goed uit
Prijs is me te duur
Geheugen voltage maar tot 2,7 volt (Nadeel als ik wil gaan overklokken)
MSI Neo 4
Presteerd slechter in mijn ogen dan de NEO2
Geheugen voltage maar tot 2,85 volt
Prijs is redelijk
Gigabyte
Te duur en deze borden hebben ook wat problemen
DFI Lanparty Ultra-D
Heel goed moederbord
Prijs is zeer goed
Zou 2e keus kunnen worden
Nadeel is de plaatsing van de north bridge cooler die zit nogal in de weg van de videokaarten. Anders was dit echt een super mobo.
Aangezien ik veel Lanparty verhalen heb gehoord zit het best wel snor met die mobo, maar ik hoor zo weinig ervaringen met het Epox moederbord, deze schijnt volgens de benchmarks een stuk beter te presteren dan de Lanparty en de ABIT Fatility.
Ik vind daarom het epox goede overklokings mogelijkheden hebben en dus ook een hogere voltage voor het geheugen: ( Tot 3,10V)
The following overclocking options were available within the BIOS:-
FSB Settings: 200MHz to 400MHz
PCIe Frequency: 100MHz to 145MHz
RAM Frequency: DDR200, DDR266, DDR333, DDR400
CPU Voltage Settings: +0.025V to +0.25V (in 0.025V steps)
Memory Voltage Settings: 2.50V to 3.10V (in 0.1V steps)
Chipset Voltage Settings: 1.50V to 1.80V (in 0.1V steps)
Multiplier Selection: Yes (unlocked CPUs only)
Nou vroeg ik me af zijn hier mensen met dit epox moederbord die hun ervaring willen delen?
Heb heb net even dit gelezen: http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=6&id=1590
En ik moet zeggen ik van dat bord nog een van de beste. En hij deed het kwa prestaties ook al niet slecht
Benchmarks (Hardware.info)

Ik zat eerst te denken om misschien de ASUS A8N-E te nemen, maar toen las ik een topic op dit forum dat er met overklokken boven de 250mhz (dacht ik) dat je geen 1T command voor het geheugen kan gebruiken. Dit vind ik namelijk best erg want het scheelt wat kwa prestatie. Dat 1T probleem heeft volgens mij ook de ASUS A8N SLI moederborden
Toen ben ik naar de overige moederborden gaan kijken
ABIT Fatal1ty AN8
Zie er verder goed uit
Prijs is me te duur
Geheugen voltage maar tot 2,7 volt (Nadeel als ik wil gaan overklokken)
MSI Neo 4
Presteerd slechter in mijn ogen dan de NEO2
Geheugen voltage maar tot 2,85 volt
Prijs is redelijk
Gigabyte
Te duur en deze borden hebben ook wat problemen
DFI Lanparty Ultra-D
Heel goed moederbord
Prijs is zeer goed
Zou 2e keus kunnen worden
Nadeel is de plaatsing van de north bridge cooler die zit nogal in de weg van de videokaarten. Anders was dit echt een super mobo.
Aangezien ik veel Lanparty verhalen heb gehoord zit het best wel snor met die mobo, maar ik hoor zo weinig ervaringen met het Epox moederbord, deze schijnt volgens de benchmarks een stuk beter te presteren dan de Lanparty en de ABIT Fatility.
Ik vind daarom het epox goede overklokings mogelijkheden hebben en dus ook een hogere voltage voor het geheugen: ( Tot 3,10V)
The following overclocking options were available within the BIOS:-
FSB Settings: 200MHz to 400MHz
PCIe Frequency: 100MHz to 145MHz
RAM Frequency: DDR200, DDR266, DDR333, DDR400
CPU Voltage Settings: +0.025V to +0.25V (in 0.025V steps)
Memory Voltage Settings: 2.50V to 3.10V (in 0.1V steps)
Chipset Voltage Settings: 1.50V to 1.80V (in 0.1V steps)
Multiplier Selection: Yes (unlocked CPUs only)
Nou vroeg ik me af zijn hier mensen met dit epox moederbord die hun ervaring willen delen?
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.