[Ervaringen] EPoX EP-9NPA+ Ultra

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:53
Ik heb net een beetje zitten neuzen met de 939 moederborden.

Heb heb net even dit gelezen: http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=6&id=1590

En ik moet zeggen ik van dat bord nog een van de beste. En hij deed het kwa prestaties ook al niet slecht

Benchmarks (Hardware.info)

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000560-06.png

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000560-07.png

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000560-08.png

Ik zat eerst te denken om misschien de ASUS A8N-E te nemen, maar toen las ik een topic op dit forum dat er met overklokken boven de 250mhz (dacht ik) dat je geen 1T command voor het geheugen kan gebruiken. Dit vind ik namelijk best erg want het scheelt wat kwa prestatie. Dat 1T probleem heeft volgens mij ook de ASUS A8N SLI moederborden

Toen ben ik naar de overige moederborden gaan kijken

ABIT Fatal1ty AN8

Zie er verder goed uit
Prijs is me te duur
Geheugen voltage maar tot 2,7 volt (Nadeel als ik wil gaan overklokken)

MSI Neo 4

Presteerd slechter in mijn ogen dan de NEO2
Geheugen voltage maar tot 2,85 volt
Prijs is redelijk

Gigabyte

Te duur en deze borden hebben ook wat problemen

DFI Lanparty Ultra-D

Heel goed moederbord
Prijs is zeer goed
Zou 2e keus kunnen worden

Nadeel is de plaatsing van de north bridge cooler die zit nogal in de weg van de videokaarten. Anders was dit echt een super mobo.
Aangezien ik veel Lanparty verhalen heb gehoord zit het best wel snor met die mobo, maar ik hoor zo weinig ervaringen met het Epox moederbord, deze schijnt volgens de benchmarks een stuk beter te presteren dan de Lanparty en de ABIT Fatility.

Ik vind daarom het epox goede overklokings mogelijkheden hebben en dus ook een hogere voltage voor het geheugen: ( Tot 3,10V)

The following overclocking options were available within the BIOS:-

FSB Settings: 200MHz to 400MHz
PCIe Frequency: 100MHz to 145MHz
RAM Frequency: DDR200, DDR266, DDR333, DDR400
CPU Voltage Settings: +0.025V to +0.25V (in 0.025V steps)
Memory Voltage Settings: 2.50V to 3.10V (in 0.1V steps)
Chipset Voltage Settings: 1.50V to 1.80V (in 0.1V steps)
Multiplier Selection: Yes (unlocked CPUs only)

Nou vroeg ik me af zijn hier mensen met dit epox moederbord die hun ervaring willen delen?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 22:36

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

ik heb alleen ervaring met de 9npa+-sli rev 1.1 .......te vinden in div topic's hier

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Robin4
Heb je er een link naar toe, met quick search kan ik het niet vinden.
Er is bijna helemaal geen topic over de epox moederborden.. En dat vind ik eigenlijk wel best vreemd want zo`n heel slecht bord lijkt me het niet eens.

• Robin4
Heeft er hier helemaal niemand een socket 939 Epox moederbord? :X :? :|

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ik gebruikte de search,en stuitte op dit topic :)
ik was op zoek naar ervaringen met ep-9ndaxx
ik heb een beetje hetzelfde probleem ,ik kan er erg weinig over vinden :|
met google 2 hits waarvan 1 met ????????
ik begrijp er niks van ,epox was toch het tweak merk
ik ga nog verder zoeken en als ik iets vind post ik het wel

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
Dat er weinig ervaringen zijn komt waarschijnlijk doordat dit moederbord nog maar vrij kort op de markt is. De betere prestaties ten opzichte van de concurrentie zijn dus waarschijnlijk het gevolg van dat Epox wat langer heeft kunnen ontwikkelen/ontwerpen.

Ik overweeg dit moederbord ook, maar net zoals jullie zit ik ook te denken aan de DFI. Het wordt dus of deze of de DFI.

Op dit moment heb ik een Epox EP-8KHA+, de legendarische overklokker met de KT266A chipset.
Gezien de sublieme stabiliteit van dit moederbord tijdens het overklokken ben ik ook erg positief over deze opvolger.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 12:51

Aight!

'A toy robot...'

Coolmaster schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:18:
Heeft er hier helemaal niemand een socket 939 Epox moederbord? :X :? :|
[OC-939] Epox EP-9NPA+ Ultra

Stond in DOC, petervandammend heeft geloof ik ook de Ultra versie.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Tweakers.net - Moederbordentest: negen maal 939

De EPoX 9NPA+ Ultra is o.a. één van de kandidaten :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

De EPoX 9NPA+ Ultra is een prima bord, dat met ronde IDE-kabels, extra heatsinks en zelfs een schroevendraaier wordt geleverd. Voor een prijs van net geen 130 dollar krijgt de verwende overklokker alle piefjes en palletjes die de Tweaker zich maar kan wensen - het enige nadeel waar ExtremeTech mee aankomt is de lastige plaats van de voedingsconnector. Ook dit bord krijgt ExtremeTech's 'Approved'-stempel.

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:55
Heb een DFI bord gehad en heb gehuild, zo slecht beviel hij me. Constant blue screens. En er niet achter kunnen komen waarom! Dus na een maand verkocht en het Epox bord gekocht. De 9NPA ultra. Doet vanaf dag een precies wat hij doen moet en rockstable. Niet om te krijgen. Er is nu net een nieuw bios uit om dual-core te draaien. Iemand interesse? :P

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 7 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Nou, ik had gehoord van iemand die dat hier had, hij had ook BSOD met zijn DFI, maar nu ook met zijn Epox, wel de SLI versie, hij was niet helememaal tevreden.
Helaas, wilde hem mij eerst ook kopen, toen maar toch voor de DFI gegaan.

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:01
Ik heb zelf de EPoX EP-9NPA+ SLI en ben er uitermate tevreden over. Enigste minpunt is de ATX aansluiting op het moederbord, had hiervoor de DFI Lanparty nF4 SLI-DR en daarbij was de ATX kabel van me Tagan TG530-U22 wel lang genoeg maar nu helaas niet meer. Echter niet een probleem wat een soldeerbout niet heeft kunnen oplossen ;) Enigste vraag is nog hoe het moederbord zich gaat houden met de dual core cpu's maar dat is kwestie van geduld totdat Azerty me 4400+ binnen heeft. De dual core cpu bios werkt wel vlekkeloos met een 3500+, heb ik vooralsnog geen problemen mee ondervonden. Ik draai btw wel alles op default speeds.

Btw Aigh!t, is ben toch niet diegene :Y) BSOD heb ik na een nieuwe bios versie nooit weer gehad. Op dat moment had Epox 1 officieele bios maar heb toen van een of andere Chinese website een beta bios geplukt en die werkte zonder problemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Paul Hewson op 11-07-2005 19:46 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Er is al een topic over dit bordje

Topic Epox EP-9npa+ Ultra

ik voel een slotje :P

edit/
Is zeker een leuk alternative voor dfi bordje

[ Voor 16% gewijzigd door mad_max234 op 11-07-2005 20:08 ]

• Aight!

Aight!

'A toy robot...'

Paul Hewson schreef op maandag 11 juli 2005 @ 19:43:
Ik heb zelf de EPoX EP-9NPA+ SLI en ben er uitermate tevreden over. Enigste minpunt is de ATX aansluiting op het moederbord, had hiervoor de DFI Lanparty nF4 SLI-DR en daarbij was de ATX kabel van me Tagan TG530-U22 wel lang genoeg maar nu helaas niet meer. Echter niet een probleem wat een soldeerbout niet heeft kunnen oplossen ;) Enigste vraag is nog hoe het moederbord zich gaat houden met de dual core cpu's maar dat is kwestie van geduld totdat Azerty me 4400+ binnen heeft. De dual core cpu bios werkt wel vlekkeloos met een 3500+, heb ik vooralsnog geen problemen mee ondervonden. Ik draai btw wel alles op default speeds.

Btw Aigh!t, is ben toch niet diegene :Y) BSOD heb ik na een nieuwe bios versie nooit weer gehad. Op dat moment had Epox 1 officieele bios maar heb toen van een of andere Chinese website een beta bios geplukt en die werkte zonder problemen.
Mooi mooi (Y)
Dat wist ik niet.

Verwijderd

ff vraagie

heb vnadaag me mobo ingebouwd in me kast (gister test run terwijl ie uit de kast lag ) maarja toen rook ik iets wa nie hoorde en dus er is iets nie helemaal goed.

Weten jullie of dit ( de link naar de foto ) erg kwaad kan ( denk zelf wel want ookal is alles aangesloten hij zegt steeds dat ik geen enegie heb voor me vga )

http://tweakers.net/my.tnet/fotoalbum?action=display_image&image_id=75000

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
Ik heb zelf een Asus A8N-SLI premium. Ik heb deze gekozen vanwege : Drie PCI-sloten, Passieve koeling.
Waren maar een paar boarden DFI en Asus die 3 pci-sloten hadden. Ik draai nu vrolijk 300 HTT(3x), dus wat er mis is met een Asus plank met hogere HTT, zolang je het maar onder de 1000 Mhz houd.

• hosee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
@ Coolmaster

Het "kleine" Epox hoort bij de top qua OCén en stabliteit. :Y Maar alles wordt nogal overspoeld door "giganten" als Asus of MSI, vandaar dat je een stuk minder verneemt over dit merk. :N
Heb zelf de 9NPA+ sli en ben er zeer blij mee net zoals met mijn 2 voorgaande, de 9nda3j en de 8RDA+.
Maar zou toch verder reageren op het 9npa+ultra topic van petervandamned, heb je veel meer info en kun je tevens terug wat leven in het "lijk" blazen. ;)

Edit: zow, 6 maanden verschil met de laatste reactie, hoop dat dit nog gelezen wordt. :O

[ Voor 9% gewijzigd door hosee op 10-08-2006 23:29 ]

Asus P6t / Core i7 @1.800mhz / 3.150mhz, 1.048V / 1.168V waterkoeling / mem: Patriot Viper ddr3, 1600mhz. c8, 3x2gb / 285gtx in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heb je ook al gekeken naar de Abit KN8 SLI? Het is de opvolger van de AN8 SLI serie & kost minder dan de Fatal1ty ;)

Instagram / YouTube

Pagina: 1