| De Grote GoT FotoContest 35-ste editie: Juli 2005 | ||
| Voor het thema en de omschrijving: zie 2-de bericht. | ||
| Het thema wordt gekozen door de winnaar van de voorgaande contest. Foto's die niet voldoen aan het thema (+ toelichting), contest regels of GoT-regels of aan minimale kwaliteitseisen worden verwijderd. Dat beoordeelt de organistatie in eerste instantie, maar liefst zoveel mogelijk in overleg met de bedenker van het thema. In principe heeft iedereen hier een zegje over, er kan over gediscussieerd worden. Het thema moet iedereen de mogelijkheid bieden deel te nemen. Er moet ook iets inspirerends van uitgaan. Het thema 'Grasveldje' biedt, (denk ik) te weinig variatie voor een leuke contest. Om de contest een beetje breed toegankelijk te houden doen we om de maand een simpel concreet thema. De andere maanden kunnen er dan uitstapjes worden gemaakt naar diepzinnig abstracte thema's. | ||
| Wat mij betreft soept en cropt men er maar op los. Soepen kan mooi en nuttig zijn om een foto net dát te geven om hem mooi te maken. Zelfde geldt voor croppen. Dat is nou juist éen van de leuke dingen van digitale fotografie. De kiezer beslist uiteindelijk of het een goede foto is of niet. Teveel soepen leidt meestal wel tot afbreuk van de foto. Vergeet niet dat dit een foto-contest is en niet een Photoshop-contest! | ||
| Plaats hier geen foto's die niet aan de contest meedoen daar zijn andere topics voor! (Maar voel je wel vrij je "experimenten" hier te posten, advies krijgen van anderen over jouw foto's is ook een deel van deze contest.) Daarom: eerst goed nadenken over jouw invulling van het onderwerp en de uitvoering ervan, daarna pas posten in dit topic. Het wordt wel gedoogd wanneer je na het posten van een foto bruikbare tips leest en daarna evt. iets verandert, maar het is dus niet de bedoeling dat iedereen 20 foto's gaat posten, waar de forum bezoekers dan maar de beste uit moeten zoeken Brainstormen in dit topic kan uiteraard wel, maar houd er dan wel rekening mee dat anderen jouw idee kunnen gaan uitvoeren | ||
| Je kunt (vanaf de 25-ste van de maand) 4 stemmen uitbrengen. Daarbij geef je 5 punten aan je favoriete foto, 3 punten aan je 2-de keus 2 punten aan je 3-de keus en 1 punt aan je 4-de keus. Nadat je gestemd hebt kun je ook zien hoe anderen hebben gestemd. Houdt bij het stemmen niet alleen rekening met hoe mooi je de foto vindt, maar let ook op kwaliteit, originaliteit en of de foto voldoet aan het thema. Geef geen punten aan een hele mooie foto die volgens jou op geen enkele manier in het thema is te passen! In het verleden is er wel eens misbruik van het stemproces gemaakt. Om dit te voorkomen kun je nu maar 1 keer per ip-adres stemmen. De tweede keer stemmen resulteert in een ban. Doe jezelf een plezier en probeer dit niet te omzeilen. Stemmen gebeurt op de fotosite | ||
| Om te kunnen uploaden moet je aangemeld zijn bij de fotosite. Om je aan te melden moet je tevens je GoT-id invullen. Dat nummer zie je onder in je browser als je op je naam boven een bericht van jezelf gaat staan. Iedereen die zich aangemeld heeft mag per contest met 1 zelf gemaakte foto meedoen. Er is in principe geen maximaal aantal deelnemers. Plaats ten eerste je foto hier in het topic en plaats daarbij een toelichting op de foto (gebruikte camera, uitleg over de foto, en vooral waarom hij aan het topic voldoet...). Hanteer bij het plaatsen van foto's de GoT huisregels. Plaats een kleine versie (max 600 breed) en maak een link naar de grote versie. Eventueel kun je vragen of je foto aan het thema voldoet, voor je hem naar de fotosite upload. Vervolgens moet je je foto uploaden naar de fotosite (alleen jpg formaat). Foto's zonder toelichting worden mogelijk verwijderd. Je kunt je foto gedurende de maand wijzigen. Nadat het stemmen begonnen is, natuurlijk niet meer. | ||
| Elke deelnemer kan tot de 25-ste van de maand 1 foto, door hem/haarzelf gemaakt (en bij voorkeur speciaal voor de contest gemaakt), bijgedragen. De rest van de maand wordt er gestemd. Maak geen kaders rond je foto op de contest site. Dat is een leuke manier om je foto indrukwekkender te laten lijken, maar dat is bij de contest niet de bedoeling. Hier gaat het puur om de foto, in vergelijking met andere foto's. De fotosite dient alleen als referentie. De organisatie bekijkt of de foto voldoet aan de contest eisen en verwijdert de foto eventueel als dat niet zo is. Alleen foto's die op de fotosite staan doen mee. GoT is een discussie forum, helaas nemen veel users dit in een beetje erg letterlijk in dit topic, hierdoor is er de laatste contests meer geouwehoer over de opzet van de contest, dan over de foto's zelf. Het is niet nodig om op elke archief foto te reageren dat het een archief foto is. Het is inmiddels duidelijk hoe bepaalde users hierover denken. Gebruik je tijd liever om inhoudelijk commentaar op de foto's te geven, daar hebben meer mensen wat aan. Inhoudelijk commentaar is niet over elke foto zeggen dat deze niet in het thema past. Dat mag wel, maar leg dan ook uit waarom, en hoe de fotograaf dit zou kunnen verbeteren etc. Op de fotosite zijn de toegekende stemmen verborgen, totdat je zelf gestemd hebt. Dit is om competitievervalsing tegen te gaan. Probeer dat ook in dit topic tegen te gaan. Op de site kun je uitleg geven bij jouw scores, en dit topic is nog wel even open na de uitslag om dan pas te discussiëren of de nr 1 wel zo terecht de winnaar geworden is. Ook een twijfelachtige actie is op een foto reageren met een oneliner als "Deze foto is superieur aan alle andere, deze krijgt mijn 5 punten!". Prima dat je dat vindt, maar je kan ook gewoon zeggen dat je het een prima foto vindt. Met andere woorden: In dit topic liever geen uitlatingen over jouw stemgedrag totdat de uitslag bekend is. Verder wordt deze contest georganiseerd door Norjee. Hij is geen modje, en kan daarom jullie "foute" posts niet (weg)editten. Dit neemt echter niet weg, dat voor wat betreft de contest site hij wel jouw foto kan verwijderen Verder is er elke maand 1 user die het thema bepaald. Deze persoon kan ook aangeven dat jouw foto jammergenoeg echt niet bij het thema past, wees ook dan niet koppig, maar probeer met een andere foto mee toe doen. Op deze manier zou het topic toch in goede banen moeten kunnen lopen. | ||
Succes! | ||
De winnaar van vorige maand was Loodeweickje met Susana op Salar de Uyuni: Hij heeft voor deze maand het volgende thema laten gekozen:
| ||
leuk thema
ik ga ook maar eens proberen (voor het eerst) mee te gaan doen met deze contest
Verwijderd
Interessant. Als alles volgens plan gaat pak ik deze maand m'n normale leventje weer op (klussen in nieuw huis + verhuizing kost **veel** tijd), dus daar hoort de fotocontest ook bij
mag je ook een foto omzetten naar z/w en één ding in kleur laten? Op die manier valt het natuurlijk wel snel op. Of is dat niet de bedoeling?
Hier zou uw advertentie kunnen staan
Ik denk dat we dat in de beoordeling aan de jury overlaten. Het kan dan snel een plaatje worden waar het thema er met de haren bijgesleept is en of dat dan positief beoordeeld wordt...ejss schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 08:28:
mag je ook een foto omzetten naar z/w en één ding in kleur laten? Op die manier valt het natuurlijk wel snel op. Of is dat niet de bedoeling?
Erg leuk thema trouwens. Ik voorzie werk voor mijn 70-300mm.
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
Hier nog een mooi voorbeeld (niet van mezelf): http://www.dutchphotozone.com/album_page.php?pic_id=3332
Groetjes, FaceDown.
Erg leuk thema voordeel morgen is er Groove'n Woerden vorig jaar ook leuke platen gemaakt, wordt oordoppen in en foto's maken. (het is niet echt mijn muziek).
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
Verwijderd
Heb ooit een foto gezien van ik dacht Patrick Savalle, waar je 1 gezicht tijdens een festival zeer scherp ziet, en die zag er zeer goed uit....!
Verwijderd
Kijk, misschien dat ik ook maar eens meedoe
Ik sta zaterdag bij discovsdance te schieten, dus dat moet op zich wel mogelijk zijn als ik eraan denk.
Ik ga zondag naar Metropolis in R'dam.. eens kijken of ik daar wat kan schieten.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Misschien dat ik daar ook heen ga, maar dan om te feestenFrogmen schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:05:
Erg leuk thema voordeel morgen is er Groove'n Woerden vorig jaar ook leuke platen gemaakt, wordt oordoppen in en foto's maken. (het is niet echt mijn muziek).
Ik ga me ook maar eens inschrijven om mee te doen aan deze contest denk ik... Erg leuke thema's heb ik al voorbij zien komen, en ook deze vind ik erg goed bedacht.
Ik vind zelf wel een foto met een duidelijke "Stand Out".
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
feli nog, heb deze nog als archief foto, past wel een beetje. stuur hem niet in archief is niet leuk.
www.casarodriguillo.com
vanavond even wat zitten stoeien met m'n nieuwe 50mm f/1.8 en sb600. Eén foto die daar uit kwam rollen gaf me wel een aardig idee vvoor de contest van deze maand.

Ik vind de foto en de bewerking op zich wel heel aardig gelukt zo, maar ik ben dus wel benieuwd of dit valt in de categorie "met de haren erbij gesleept". Ik weet dus ook nog niet of deze het gaat worden, maar de maand is gelukkig nog jong....

Ik vind de foto en de bewerking op zich wel heel aardig gelukt zo, maar ik ben dus wel benieuwd of dit valt in de categorie "met de haren erbij gesleept". Ik weet dus ook nog niet of deze het gaat worden, maar de maand is gelukkig nog jong....
D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO
Ja alleen zou ik de kleuren/licht instellingen zo veranderen dat het verduidelijkt wordt.Beaves schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:39:
[afbeelding]

ik denk dat ik deze mee laat doen?
goed idee? ik vind het wel een mooie plaat
Etuuuuuh!
Wat voor de hand liggende voorbeeldjes van mijn kant 

*klikbaar*

*klikbaar*
[ Voor 4% gewijzigd door Jasper op 02-07-2005 10:49 ]
Waar is de crowd bij deze foto 
http://home.casema.nl/patist/julistandoutth.jpg
En wat stands out hier
http://members.lycos.nl/whaan72/foto/gladiool.jpg Je had elke willekeurige bloem rood kunnen laten, de bloem zelf is niet anders dan de rest
http://www.euronet.nl/users/tvleeuwen.canon/mini-pepers.jpg Het zijn allemaal paprika's, dat er een paar groen zijn maakt nu niet dat ze opvallen
De rest vind ik dus wel aan het thema voldoen
De eerste foto van een bloeiende distel is qua kleur mooi, alleen niet mooi genomen, ik zou in elk geval het hele plukje distel erop willen hebben, en misschien ook een horizon.
De naar mij toe kijkende jongen voldoet duidelijk aan het thema, al is de foto wat rommelig.
Van de tulpen vind ik de laatste foto het mooist dof werkt versterkt hier de nadruk die toch al op de geel/rode tulp ligt.
http://home.casema.nl/patist/julistandoutth.jpg
En wat stands out hier
http://members.lycos.nl/whaan72/foto/gladiool.jpg Je had elke willekeurige bloem rood kunnen laten, de bloem zelf is niet anders dan de rest
http://www.euronet.nl/users/tvleeuwen.canon/mini-pepers.jpg Het zijn allemaal paprika's, dat er een paar groen zijn maakt nu niet dat ze opvallen
De rest vind ik dus wel aan het thema voldoen
De eerste foto van een bloeiende distel is qua kleur mooi, alleen niet mooi genomen, ik zou in elk geval het hele plukje distel erop willen hebben, en misschien ook een horizon.
De naar mij toe kijkende jongen voldoet duidelijk aan het thema, al is de foto wat rommelig.
Van de tulpen vind ik de laatste foto het mooist dof werkt versterkt hier de nadruk die toch al op de geel/rode tulp ligt.
Verwijderd
Daar ben ik het helemaal mee eens. ( neem aan dat jij die dude met dat lonsdale petje bedoeld? ) echt meesterlijk, je oog loopt er gewoon meteen naar toe. (Y)Beaves schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 19:39:
[afbeelding]
Die foto is idd erg gaaf, zonder dat je er erg in hebt sta je naar dat ventje te kijken.Verwijderd schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 17:42:
[...]
Daar ben ik het helemaal mee eens. ( neem aan dat jij die dude met dat lonsdale petje bedoeld? ) echt meesterlijk, je oog loopt er gewoon meteen naar toe. (Y)
I am the great Cornholio!

Wel archief foto maar ik vond hem wel aardig om even te laten zien. Wat vinden jullie ervan?
Norjee schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 12:33:
Waar is de crowd bij deze foto
En wat stands out hier
TS
Nou moet het niet per sé een mensen massa te zijn waar iemand opvalt, maar het mag ook een andere massa zijn waar één ding in opvalt.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Beetje zweverig gevoel krijg ik er vanJanuszjes schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:51:
[afbeelding]
Wel archief foto maar ik vond hem wel aardig om even te laten zien. Wat vinden jullie ervan?
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Ik denk dat je met je quotes bedoeld dat ik geen gelijk heb. Ik denk dat, dus als je iets anders bedoeld is het misschien makkelijk als je even uitleg geeft in plaats van domweg met quotes rond te strooien..
Maar ik wil wel even uitleg geven hoor
2 personen is niet een crowd. Dus ook al kun je zeggen dat het scootertje opvalt, het is domweg geen onderdeel van een menigte / groep.
Bij die tweede quote je me maar half terwijl ik een nette uitleg geef waarom die foto niet klopt. Jou tweede quote spreekt dit niet tegen, dus ik zal er verder maar niet op in gaan.
Kijk, je kan dit thema helemaal gaan verkrachten door er de meest ruime interpretaties aan te geven. Dat mag je doen, maar daar maak je mij, en ik denk ook andere personen welke deze contests enigszins serieus nemen, nou niet bepaald blij mee. Juist met dit thema kan iedereen die ook maar een beetje moeite wil doen een perfecte foto maken die aan het thema voldoet, van macro tot panorama, van kleur tot zwartwit, van stilleven tot landschap, er is een foto te maken welke aan het thema voldoet. Als er dan weer mensen zijn die vinden dat het toch ruimer moet, dan weet ik het ook niet meer. Een beetje moeite doen mag wel, en dan heb ik liever dat je die moeite steekt in het maken van een goede foto, dan dat je het stopt in het uithollen van het thema.
Deze rant is vooral tegen de poster gericht, niet tegen de inzenders van de "foute" foto's. Ik probeer gewoon aan te geven wat de bedoeling is, en kan best begrijpen dat de eerste foto's uitprobeersels zijn, om te zien of men ze in het thema vind passen
Ach, de TS geeft toch zelf aan dat je het op meerdere manieren kan interpreteren? Je kan toch ook dmv zwart-wit iets eruit laten springen? Hij zegt nu juist dat het geen crowd hoeft te zijn maar dat er gewoon een object op de foto moet zijn wat er uit springt. (Tenminste, zo lees ik het). Trouwens, in de Matrix viel die vrouw ook alleen maar op vanwege haar afwijkende kleding (die rood was), wat afstak tegen de zwarte, grauwe kleuren van de mensen om haar heen (die in feite hetzelfde waren) Dus eigenlijk is die foto van die rozen heel erg verwant aan het door de TS Loodeweickje gestelde voorbeeld uit de Matrix. Wmb past die foto dus goed in de contest. Wat die andere foto's betreft waar jij het niet mee eens bent, tja, die zijn misschien afwijkend maar dekken imho op hun eigen manier allemaal de lading van het thema.Norjee schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:38:
[...]
Ik denk dat je met je quotes bedoeld dat ik geen gelijk heb. Ik denk dat, dus als je iets anders bedoeld is het misschien makkelijk als je even uitleg geeft in plaats van domweg met quotes rond te strooien..
Maar ik wil wel even uitleg geven hoor
2 personen is niet een crowd. Dus ook al kun je zeggen dat het scootertje opvalt, het is domweg geen onderdeel van een menigte / groep.
Bij die tweede quote je me maar half terwijl ik een nette uitleg geef waarom die foto niet klopt. Jou tweede quote spreekt dit niet tegen, dus ik zal er verder maar niet op in gaan.
Kijk, je kan dit thema helemaal gaan verkrachten door er de meest ruime interpretaties aan te geven. Dat mag je doen, maar daar maak je mij, en ik denk ook andere personen welke deze contests enigszins serieus nemen, nou niet bepaald blij mee. Juist met dit thema kan iedereen die ook maar een beetje moeite wil doen een perfecte foto maken die aan het thema voldoet, van macro tot panorama, van kleur tot zwartwit, van stilleven tot landschap, er is een foto te maken welke aan het thema voldoet. Als er dan weer mensen zijn die vinden dat het toch ruimer moet, dan weet ik het ook niet meer. Een beetje moeite doen mag wel, en dan heb ik liever dat je die moeite steekt in het maken van een goede foto, dan dat je het stopt in het uithollen van het thema.
Deze rant is vooral tegen de poster gericht, niet tegen de inzenders van de "foute" foto's. Ik probeer gewoon aan te geven wat de bedoeling is, en kan best begrijpen dat de eerste foto's uitprobeersels zijn, om te zien of men ze in het thema vind passen
[ Voor 27% gewijzigd door oli4100 op 04-07-2005 01:00 . Reden: Quote was maar half, vindt ie vast niet leuk ;) ]
Ah een rant... Zoals de "bedenker" van het thema zegt hoeft het geen "people" crowd te zijn. Dus jij probeert aan te geven wat de thema bedenker bedoelt zonder zijn post te lezen. Mijn 2e quote spreekt dat dus wel tegen! Dus ipv te zeggen dat ik domweg met quotes strooi, kan je ook gewoon de opdracht lezen.
[ontopic]
De 1e van jasper is meesterlijk! (ook al is er geen "rule of thirds" toegepast, juiste keuze in dit geval.) De DOF op de 3e is iets "te" naar mijn mening.
[ontopic]
De 1e van jasper is meesterlijk! (ook al is er geen "rule of thirds" toegepast, juiste keuze in dit geval.) De DOF op de 3e is iets "te" naar mijn mening.
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Wat een zeik.. de opdracht lijkt me toch duidelijk. En een beetje originaliteit en eigen inbreng kan nooit kwaad volgens mij.
Groetjes, FaceDown.
Ja, je kan op meerdere manieren het thema interpreteren, maar "opvallen in de menigte" (ipv menigte mag je ook lezen massa) vereist toch wel een "massa" en die is er in de scooter foto niet.
Die foto met de bloem, daar valt de bloem alleen op doordat de foto zwart-wit gemaakt is, zonder dat trucje zou de bloem op geen enkele manier anders zijn dan de andere bloemen. Aangezien dit een foto contest is en geen 2d-contest is in w&g vind ik dat niet voldoende. Of is het soms leuk om straks allemaal zwart-wit foto’s te hebben welke eigenlijk niets met het thema van doen hebben, maar alleen maar een gekeurd object wat daardoor dus opvalt.
Oké, van mij mogen zulke foto’s mee doen, maar zoals de poster zelf al aangeeft valt dat toch echt in de categorie “er bij de haren bijgesleept”.
Het gaat er dus niet om dat er mensen op moeten staan, wel dat er een "crowd" moet zijn (van mensen of wat dan ook) en dat er iets "stand out".
En ja, er wordt bij het thema nadrukkelijk van een "massa" gesproken.
Die foto met de bloem, daar valt de bloem alleen op doordat de foto zwart-wit gemaakt is, zonder dat trucje zou de bloem op geen enkele manier anders zijn dan de andere bloemen. Aangezien dit een foto contest is en geen 2d-contest is in w&g vind ik dat niet voldoende. Of is het soms leuk om straks allemaal zwart-wit foto’s te hebben welke eigenlijk niets met het thema van doen hebben, maar alleen maar een gekeurd object wat daardoor dus opvalt.
Oké, van mij mogen zulke foto’s mee doen, maar zoals de poster zelf al aangeeft valt dat toch echt in de categorie “er bij de haren bijgesleept”.
Het gaat er dus niet om dat er mensen op moeten staan, wel dat er een "crowd" moet zijn (van mensen of wat dan ook) en dat er iets "stand out".
En ja, er wordt bij het thema nadrukkelijk van een "massa" gesproken.
[ Voor 5% gewijzigd door Norjee op 04-07-2005 01:22 ]
Laten we het er dan op houden dat we allebei gelijk hebben 
Iig moet ik nog iets origineels bedenken...
Iig moet ik nog iets origineels bedenken...
RatPack #814
Heb je die gast erin gesoept?Januszjes schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:51:
[afbeelding]
Nee het is een originele foto van de Samburu's in Kenia van afgelopen zomer.
En die gast kan boven de grond zwevenJanuszjes schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:18:
[...]
Nee het is een originele foto van de Samburu's in Kenia van afgelopen zomer.
Om eerlijk te zijn denk ik dat ie springt
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Dat is waar, dat doet hij ook. Kennen jullie de Peijnenburg reclame, daar is dit een voorbeeld van.
Zwaar bizarre foto
hij springt echt zonder 1 krimp te geven... maar kan je die foto is alleen in kleur neerzetten? Wat mij opvalt dat tegenwoordig iedereen zijn foto zwart-wit maakt op 1 ding na... beetje afgezaagd aan het worden.
Verwijderd
Ik kwam deze 2 tegen (ook van een lid van hier, maar die doet dan waarschijnlijk niet mee?):

Dit vind ik wel 'stand out a crowd'
Vooral die tweede is erg goed.

Dit vind ik wel 'stand out a crowd'
Verwijderd

*klik voor 1600*1200*
mijn eerste entry in zo'n contest, het is nog maar een "wip" misschien dat ik nog een andere maak..
maar momenteel vind ik deze wel "goed"... Gemaakt met me S5500,
misschien ietsjes te licht na bewerking... maar anders vond ik de kleuren niet zo goed uitkomen...
meningen?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 20:28 . Reden: link Kapot. ]
Sorry had je bericht niet gelezen, hier dan de foto:n00bs schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:11:
Zwaar bizarre fotohij springt echt zonder 1 krimp te geven... maar kan je die foto is alleen in kleur neerzetten? Wat mij opvalt dat tegenwoordig iedereen zijn foto zwart-wit maakt op 1 ding na... beetje afgezaagd aan het worden.
Tijdens de FG Meeting liepen wimD70 en ik langs een veldje, en hadden we allebei op vrijwel hetzelfde moment hetzelfde idee 
Hier iig mijn plaat, die ik wellicht wel mee wil laten doen

Clique voor vergroting
Gemaakt met Nikon D70 en de 80-200 f/2.8 van wimD70
Hier iig mijn plaat, die ik wellicht wel mee wil laten doen

Clique voor vergroting
Gemaakt met Nikon D70 en de 80-200 f/2.8 van wimD70
[ Voor 7% gewijzigd door Zoefff op 12-07-2005 12:48 ]
Ik vind overigens het volledig zwart-wit maken van een foto en dan 1 object in kleur laten een beetje "the easy way out", op die manier kan je van elk object een "stand out" maken. Platen die gewoon in kleur zijn (of van nature zwart-wit met 1 gekleurd object) krijgen van mij veel meer punten
Verwijderd
Hij lijkt op vol formaat flink onscherp te zijn Zoefff, misschien iets niet lekker gegaan met het resizen?
Hij is ook onscherp op de 'thumbnail', meer een kwestie van Autofocus denk ik dan.Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:01:
Hij lijkt op vol formaat flink onscherp te zijn Zoefff, misschien iets niet lekker gegaan met het resizen?
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Hij is ragscherp, alleen ligt het focuspunt net verkeerdVerwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:01:
Oftewel, het focusvlak ligt eigenlijk net even onder de "rode bloem", daar is alles scherp. Voor een perfect resultaat had het eigenlijk wat hoger moeten liggen, maar dat is me helaas niet gelukt. Is natuurlijk ook vrij lastig te beoordelen vanaf het schermpje. Ik heb ook nog geprobeerd om met manual focus het scherptevlak goed te leggen, maar dat was op deze afstand gewoon niet te doen, vergeet niet dat ik hem uit de hand genomen heb op 240mm (35mm eqiv.)
Hé Zoefff, die zuring heb ik ook

volgens mij is het nog exact dezelfde plant ook, maar dan vanuit net een andere hoek....
Ik laat deze niet meedoen voor de contest, trouwens. Het was jouw idee en ik heb nog een ander idee dat ik van de week wil proberen uit te werken....
volgens mij is het nog exact dezelfde plant ook, maar dan vanuit net een andere hoek....
Ik laat deze niet meedoen voor de contest, trouwens. Het was jouw idee en ik heb nog een ander idee dat ik van de week wil proberen uit te werken....
D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO
Verwijderd
In de thumbnail viel het mij persoonlijk minder opTukk schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 13:06:
[...]
Hij is ook onscherp op de 'thumbnail', meer een kwestie van Autofocus denk ik dan.
Dit topic wil niet echt vlotten. Gisteren deze foto gemaakt, thema is prima in orde maar de kwaliteit van de foto niet echt. Ik had te weinig licht en het zag er daar allemaal een beetje sombertjes uit.
Over de fake blur ben ik ook nog niet echt te spreken, maar de achtergrond is gewoonweg storend.
Over de fake blur ben ik ook nog niet echt te spreken, maar de achtergrond is gewoonweg storend.
[ Voor 16% gewijzigd door Mercarra op 18-07-2005 13:19 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Ah, had de nieuwe contest helemaal gemist. Een erg interessant thema in ieder geval, waar veel van te maken is. De foto's die tot nu toe gepost zijn zien er ook erg cool uit! Complimenten
.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Inderdaad jammer van de grauwe kleurtjes mercarra. Het idee opzich is leuk, zwart schaap vs witte schapen, maar door gebrek aan zonlicht is de foto weinig sprekend. Het gras mag veel geler/roder, misschien dat je dit met nabewerking nog kunt bereiken?
Zo vind ik hem bijvoorbeeld al veel lekkerder kijken:

Alleen een beetje gespeeld met color balance en de saturation.
Je kan er ook een "artistieke" foto van maken door de kleuren juist te overdrijven en een hoog contrast te maken ofzo. Schroom niet om af en toe wat nabewerking te doen

Je kan er ook een "artistieke" foto van maken door de kleuren juist te overdrijven en een hoog contrast te maken ofzo. Schroom niet om af en toe wat nabewerking te doen
Verwijderd
Én lekker te kloten met allerhande opties in PS
Soms krijg je er hele vette dingen uit opeens 
Ik had in Nijmegen pech, superlief kind gespot op de schouders van pa, maar hij keek maar niet om richting mij, en een profielshot was niet boeiend helaas....
Ik had in Nijmegen pech, superlief kind gespot op de schouders van pa, maar hij keek maar niet om richting mij, en een profielshot was niet boeiend helaas....
Nou, ik kan het origineel nog opduiken, maar reken maar dat ik al wat met PS heb gedaan. Jouw bewerking vind ik nu echter te rood, maar een tussenweg zal niet verkeerd zijn. Groener krijg ik het gras haast niet zonder dat het echt te chemisch wordt.Zoefff schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 17:23:
Zo vind ik hem bijvoorbeeld al veel lekkerder kijken:
[afbeelding]
originineel:
[ Voor 16% gewijzigd door Mercarra op 19-07-2005 20:06 ]
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Afgelopen zaterdag wezen fietsen op de Utrechtse heuvelrug. Kwam ik bij een graanveld dit tegen:

En ik denk niet dat ik nog iets beters tegen kom dus dat zal hem wel worden.

En ik denk niet dat ik nog iets beters tegen kom dus dat zal hem wel worden.
Als waarschuwing dat het ondertussen de 24e is maar even een schopje gegeven. Voorlopig slechts twee inzendingen als iemand derde wil worden...
Omdat m'n camera tijdelijks terug is gekeerd naar de fabrikant (Canon) een half jaar oude foto.
Wel een foto waaraan ik meteen moest denken bij het zien van de opdracht.
[ Voor 7% gewijzigd door Tukk op 24-07-2005 14:13 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
die vind ik een beetje slordig gesoept moet ik zeggen.Tukk schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:11:
Omdat m'n camera tijdelijks terug is gekeerd naar de fabrikant (Canon) een half jaar oude foto.
[afbeelding]
toverstaf werk?
Etuuuuuh!
Crypter schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:24:
[...]
die vind ik een beetje slordig gesoept moet ik zeggen.
toverstaf werk?
Exact hetzelfde commentaar als ik heb gekregen bij de fotoclub waar ik deze foto heb laten zien, 80% dacht dat het een fotosoep was.
Deze foto is ongesoept recht uit de camera, alleen een resize, thats it.
[ Voor 5% gewijzigd door Tukk op 24-07-2005 14:35 ]
Lijkt net alsof je met saturation alles, behalve het groen/gele kanaal, naar -100 ofzo hebt gezet.
Mja, als je zegt dat hij ongesoept is; dan zal het wel zo zijn.
Ik vind in ieder geval het contrast té onnatuurlijk ogen..
Mja, als je zegt dat hij ongesoept is; dan zal het wel zo zijn.
Ik vind in ieder geval het contrast té onnatuurlijk ogen..
[ Voor 14% gewijzigd door Silent Thunder op 24-07-2005 14:59 ]
Misschien komt dat door hele zware tegenlicht en een onjuiste belichting van het onderwerp...
| Stand out in a crowd | ||
| SCHAAK !! wimD70, Nikon - D70 kit | ik kijk er wel overheen wiewatwaar, Sony - DSC-F707 | Dancing guy n00bs, Canon - Powershot S60 |
| Duo Tukk, Canon - eos 300D | He's ready to rumble! Crypter, Hewlett Packerd - Photosmart 620 | Eigenwijs plantje Zoefff, Sony - w8 ff |
| Groove Frogmen, Sony - DSC-F828 | ||
| GOT digicontest, de site | ||
Stemmen!!!!!!!!!!!!
Jammer dat een te groot deel van de foto's niet op de site sijn gepost.. nu kunnen deze niet meedoen. Ik dacht dat toch duideijk in de openingspost stond dat om mee te doen je wel je foto op de site moest zetten.. Nah.. niks aan te doen..
[ Voor 15% gewijzigd door Norjee op 25-07-2005 00:30 ]
De camera bij mijn foto klopt niet, "Sony - w8 ff" 
Op de contestsite heb ik D70 ingevuld, en dat staat daar ook, maar hier niet...
Heb gestemd, ik vind trouwens de inzendingen van deze maand echt een dieptepunt van de digicontest...
Er moet echt eens een misschien makkelijker en concreter onderwerp gekozen worden.
Er moet echt eens een misschien makkelijker en concreter onderwerp gekozen worden.
Bij mij van hetzelfde laken. Volgens mij heeft er iemand iets tegen de D70Zoefff schreef op maandag 25 juli 2005 @ 01:17:
De camera bij mijn foto klopt niet, "Sony - w8 ff"
Vind je het aantal inzendingen tot een dieptepunt gedaald, of bedoel je de kwaliteit van de inzendingen?n00bs schreef op maandag 25 juli 2005 @ 02:20:
Heb gestemd, ik vind trouwens de inzendingen van deze maand echt een dieptepunt van de digicontest...
Verwijderd
Er is bij dit soort dingen een zekere mate van geluk vereist, óf veel creativiteitn00bs schreef op maandag 25 juli 2005 @ 02:20:
Kut, vergeten mee te doen
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Het thema vond ik erg goed gekozen, jammer dat er maar zo weinig inzending zijn gekomen, want hier viel dus echt wel wat van te maken!
* Garyu gaat zich ook een beetje schamen
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Vind de kwaliteit ook wat tegenvallen van de inzendingen; maar ik ga denk ik op Zoeff stemmen (of mag je niet zeggen op wie je stemt?
[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 25-07-2005 13:14 ]
Verwijderd
/me schaamt zich mee...Garyu schreef op maandag 25 juli 2005 @ 12:35:
Het thema vond ik erg goed gekozen, jammer dat er maar zo weinig inzending zijn gekomen, want hier viel dus echt wel wat van te maken!
| 1 - 60 | SCHAAK !! | wimD70 | Nikon - D70 kit | |||||
| 2 - 60 | ik kijk er wel overheen | wiewatwaar | Sony - DSC-F707 | |||||
| 3 - 47 | Eigenwijs plantje | Zoefff | Sony - w8 ff | |||||
| 4 - 14 | Duo | Tukk | Canon - eos 300D | |||||
| 5 - 13 | Dancing guy | n00bs | Canon - Powershot S60 | |||||
| 6 - 8 | Groove | Frogmen | Sony - DSC-F828 | |||||
| 7 - 7 | He's ready to rumble! | Crypter | Hewlett Packerd - Photosmart 620 |
En de winnaar is....wimD70 met SCHAAK!!
Gefeliciteerd!
Nummer 1 en 2 hebben zowel evenveel punten als evenveel stemmen. De regel was bij evenveel punten gaat die persoon met de meeste stemmen door.. Dat helpt nu niet veel. Echter heeft "SCHAAK!!" 7 keer 5 punten en "ik kijk er wel overheen" 6 keer. Om toch een beslissing te maken wint nu degene met het meest aantal keren 5 punten (Je moet toch wat...)
Voor augustus ga we op de oude voet verder. Voor de maanden daarna wil ik graag weten wat jullie van deze contest vinden, en hoe hem uit het slop te halen. Lees ook GoT Fotocontest - Waarom teruglopende animo, hoe tegen gaan?
[ Voor 7% gewijzigd door Norjee op 01-08-2005 01:10 ]
Felci Wimd70.
Op naar een contest met hopelijk wat meer inzendingen. Waaronder die van mijzelf. Ik had vond mijn foto niet goed genoeg om hem in te sturen. Dus vandaar dat ik deze maand niet mee had gedaan.
Op naar een contest met hopelijk wat meer inzendingen. Waaronder die van mijzelf. Ik had vond mijn foto niet goed genoeg om hem in te sturen. Dus vandaar dat ik deze maand niet mee had gedaan.
Congrats wimD70
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Verwijderd
Van harte wim
Mooie plaat inderdaad 
Het onderwerp vakantie zou leuk zijn, ik zit vanaf woensdag in Praag \o/
Het onderwerp vakantie zou leuk zijn, ik zit vanaf woensdag in Praag \o/
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()