Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ADSL opeens doet me telefoon het niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
vandaag had ik opeens geen kiestoon meer (wel wat geruis als ik erin blies) ik dus bij me splitter kijken, niks aan de hand dus ik kijk naar de wand aansluiting en toen ik hem open maakte zag ik dat er 2 draadjes eruit waren maar de steker van me splitter heeft maar 2 draadjes erin:
splitter donker groen en rood de wandstekker blauw en rood en dan de 2 losse draadjes wit en oranje
iemand enig idee hoe ik dit moet aansluiten?

Verwijderd

1:

het is niet 'me splitter', maar 'mijn splitter'. Niet 'me telefoon' maar 'mijn telefoon'. Me gebruik je niet om bezit aan te duiden.

2:

Er hoeven maar 2 draden aangesloten te zitten voor zover ik weet. Voor telefoon zijn sowieso maar 2 draden nodig.

Het feit dat er wel geruis is, geeft aan dat de lijn an sich wel aangesloten is, immers je telefoon krijgt wel spanning.

Heeft het ook geonweerd bij jullie in de buurt?

Als je de splitter weglaat, en je telefoon rechtstreeks aansluit, doet hij het dan wel? Dan heb je kans dat je splitter gewoon defect is.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 22:25 ]

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Misschien word het hiermee iets duidelijker:
Afbeeldingslocatie: http://www.kkoeniger.at/stecker/TMC-RJ11.jpg

Verwijderd

pEeDy16 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:29:
Misschien word het hiermee iets duidelijker:
[afbeelding]
Niet echt, want nergens staat wat wel en niet aangesloten moet zijn? Voor alleen telefoon zijn maar 2 draadjes nodig iig. Of dat voor ADSL ook zo is, durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, maar wel met 80%..

• Peedy
Voor telefoon heb je voor zover ik weet alleen Rx en Tx nodig. Aangezien het enige verschil tussen ADSL en normale telefoon de frequentie is, lijkt me niet dat je hiervoor ground en/of Vcc nodig hebt.

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 21:17
de adsl modem heeft 2 draden nodig en telefoon ook.

De binnenste 2 draden zijn nodig.

Klaas

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11 05:49
Dit probleem heb ik thuis ook. Als je op internet zit en je wordt gebeld, dan knalt het internet eruit. Bovendien exorbitant veel ruis op de lijn. Lijkt dus ongeveer op jouw probleem...

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat zegt KPN erover? :?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

klinkt idd echt als een defecte splitter..

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 21:17
Knoop effe alle draden aan elkaar zonder spliter. Bel iemand of laat je bellen. Let op geen zinnig gesprek. Je hoort wel veel storing omdat je splitter er niet tussen zit.

Valt internet er neit uit dan ligt het aan je splitter. Dan moet je effe KPN bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door klaasopurk op 01-07-2005 10:07 ]

Klaas

Verwijderd

klaasopurk schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:07:
Knoop effe alle draden aan elkaar zonder spliter. Bel iemand of laat je bellen. Let op geen zinnig gesprek. Je hoort wel veel storing omdat je splitter er niet tussen zit.

Valt internet er neit uit dan ligt het aan je splitter. Dan moet je effe KPN bellen.
Hey klaas jij ook hier?

Internet kan op zich wel doorblijven gaan als je belt zonder splitter, heb er nooit last van, het wordt alleen een beetje tragen (telefoon boven zit achter ADSL).

Verwijderd

Topicstarter
ik had de splitter al verwijderd maar hielp nix en het heeft geonweerd ja laatst
heb ook een andere telefoon geprobeert maar hielp ook niet
ik dacht dus ook dat ik maar 2 draadjes nodig had maar nu weet ik het niet meer zeker :/

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 22:23:
1:

het is niet 'me splitter', maar 'mijn splitter'. Niet 'me telefoon' maar 'mijn telefoon'. Me gebruik je niet om bezit aan te duiden.

1. Het is geen forum ter volmaking van de Nederlandsche Taal.
2. sowieso is geen Nederlands.
3. 'an sich' is ook geen Nederlands.

:)

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@ Beesiks: http://www.vandale.nl/opz...enboek/?zoekwoord=sowieso

@ TS: Je zegt donker groen en rood in de splitter en blauw en rood in de contactdoos. Die donker groen in de splitter zou toch blauw moeten zijn lijkt me? Heb je zonder splitter internet? Of telefoon?

• Peedy
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:20:

[...]

1. Dat neemt niet weg dat je hier goed Nederlands mag tikken
2. Echt wel
3. Maar het is wel goed Duits, opgenomen door het Nederlands. Net als trottoir uit het Frans is overgenomen en überhaupt ook uit het Duits. An sich is alleen een uitdrukking, een combinatie van woorden, en staat daarom niet in de Online Van Dale (misschien wil in de Dikke Van Dale)
4. Vervolg deze discussie aub hier

[ Voor 42% gewijzigd door Peedy op 01-07-2005 13:55 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

het zit hem dus echt niet in de bedrading, voor zowel telefoon als adsl heb je slecht de rode en blauwe draad nodig. die 2 andere die nog in de wanddoos zitten worden al jaren niet meer gebruikt (zijn geloof ik voor het oude belsignaal en nog wat)

Als je de telefoon direct op rood en blauw van de wanddoos aansluit moet hij werken. doet hij dit niet zit het probleem bij de kpn.

Het kan wel zo zijn dat het adsl wel werkt en telefoon niet, dit betekent dat de lijn dan wel goed is maar er iets mis is in de telefoonaansturing

Verwijderd

Mn neef heeft dit probleem ook gehad. Toen was het toch echt zn modem die kaduuk was. Naja internet werkte prima maar toen ik mijn modem aansluitte had hij weer telefoon!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:20:
1: mee eens
2: woordenboek
3: geen idee..

ontopic
1. Stop de telefoon eens bij de buren in de aansluiting om te testen of de telefoon het wel doet.
2. Stop de telefoon direct in het ISRA punt, dus voor alle splitters e.d.
3. Doet ie het daar ook niet zul je met KPN moeten gaan bellen (bij de buren of mobiel) want dan is er in de centrale wat stuk. Vanaf het ISRA punt is KPN verantwoordelijk voor de lijn dus ook voor het oplossen van problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door NBK op 01-07-2005 13:30 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:23

JvS

Ik heb hem zelf ook

Frankster schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:59:
Dit probleem heb ik thuis ook. Als je op internet zit en je wordt gebeld, dan knalt het internet eruit. Bovendien exorbitant veel ruis op de lijn. Lijkt dus ongeveer op jouw probleem...
Ik gok dat jij je spul gewoon verkeerd hebt aangesloten. Dat is ongeveer bij 98% van de mensen met dit soort problemen het geval.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1