Ik heb het volgende probleem. Ik heb een ADSL (op isdnlijn) aansluiting van planet. Ik heb tevens een speedtouch 580 modem/router. Nu heb ik doorgaans altijd perfecte verbinding. Surfen, downloaden en ook uploaden gaat prima. Tenminste, dat laatste, als ik 1 of een paar files uploaden geen probleem. Nu is het zo dat ik voor mijn werk, regelmatig veel bestanden moet uploaden. Dat zijn er een stuk of 10.000. Wanneer ik deze in 1 keer wil uploaden schiet mijn verbinding eruit. Hij load er dan een stuk of 1000 zonder problemen op, maar dan moet ik op de modem de verbinding disconnecten en weer connecten. Erg irritant. Vervolgens doet ie het dan weer. Verschillende ftpclients gebruikt zelfde resultaat, modem vervangen, planet verbinding en kpn de lijn laten doormeten. Alles prima, maar nog steeds dit probleem. Ook passive mode instellen in de client geeft dezelfde problemen, net zoals het limiteren van het aantal te gebruiken poorten door het ftp-programma. Dus ik weet echt niet meer wat ik kan doen. Ligt het probleem nu aan de verbinding? Of raakt mijn modem in de war van zoveel bestanden? Iemand raad?
Ik denk dat de modem in de war raakt. Ik weet niet of je nou een FTP server hebt en dat je dus de NAT tabel gebruikt? Wat je wellicht zou kunnen doen is (als je een pc hebt), is de modem instellen als bridge of met pptp, zodat je PC een directe verbinding heeft met internet en je dus niets te maken hebt met routing, NAT tabellen en dergelijke. Als het dan wel goed werkt, weet je dat het gewoon aan de modemsoftware ligt (ik stel deze als hoofdverdachte, adsl lijnen veroorzaken bijna nooit echt problemen, modems en zeker NAT tabellen destemeer).
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
nee ftpserver zit niet op deze verbinding. Dat is gewoon een externe ftpserver zeg maar. Dus NAT is niet van toepassing volgens mij. pptp staat nu al ingesteld. Verder gebruik ik DHCP voor dynamische ipadressen voor meerdere pc's die op de router zijn aangesloten. Ik heb nog niet gestoeid met bridges, maar ik neem dan aan dat er maar 1 pc op de router kan worden aangesloten? In ieder geval kan ik het wel testen of het dan wel werkt
Ja dan kan er maar een pc op de router worden aangesloten (met pptp als connectietype overigens ookVerwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 21:56:
nee ftpserver zit niet op deze verbinding. Dat is gewoon een externe ftpserver zeg maar. Dus NAT is niet van toepassing volgens mij. pptp staat nu al ingesteld. Verder gebruik ik DHCP voor dynamische ipadressen voor meerdere pc's die op de router zijn aangesloten. Ik heb nog niet gestoeid met bridges, maar ik neem dan aan dat er maar 1 pc op de router kan worden aangesloten? In ieder geval kan ik het wel testen of het dan wel werkt
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
@epias, indeed!!! dat viel me ook al op, als ik vele bestanden upload van grotere grootte dan komt de connectionloss veel later. Als ik b.v 1 file upload van een paar honderd MB is er meestal geen probleem. Het lijkt er inderdaad op dat dat er iets mee van doen heeft.
@jvs, ik heb me vergist met pptp en ppp0a, wat ik ingesteld heb tijdens de installatie van adsl.
Service Name
Routed PPPoA - DHCP - NAPT
Service Description
Configuratie met routed-PPPoA Packet-service en permanente verbinding.
Epias, zelfde problemen gehad?
@jvs, ik heb me vergist met pptp en ppp0a, wat ik ingesteld heb tijdens de installatie van adsl.
Service Name
Routed PPPoA - DHCP - NAPT
Service Description
Configuratie met routed-PPPoA Packet-service en permanente verbinding.
Epias, zelfde problemen gehad?
[WLAN] Connectie weg als ik veel kleine bestanden upload
Zelfde probleem... nooit opgelost, komt waarschijnlijk door mijn brakke router, maar misschien heb je er wat aan.
Zelfde probleem... nooit opgelost, komt waarschijnlijk door mijn brakke router, maar misschien heb je er wat aan.
is het dan geen idee om de bestanden even te zippen en daarna te versturen ? Lijkt me voor de totale snelheid ook beter dan allemaal losse bestanden.
nee zippen is geen optie. Dank voor de link, verder ga ik eens testen met die bridgemogelijkheid al is dat eigenlijk ook geen optie omdat er meerdere pc's op de router moeten worden aangesloten....erg vervelend dit, te meer omdat ik al een van router geswitched ben en er vanuit ging dat een wat duurder merk dit inmiddels wel op orde had, het lijkt er dus op dat het puur gaat om de software die de router aanstuurt....anyway thanks sofar, als iemand nog tips heeft...graag!!
het gaat om de toegankelijkheid op de server om de bestanden uit te pakken. Momenteel heb ik alleen ftpconnectie dus geen mogelijkheid om te unpacken. Maar je hebt gelijk, als ik een tar maak en dan ssh inlog op mn box dan moet dat lukken
Ik wil een oplossing voor het probleem dat mn upload op deze manier niet werkt....any comment is welcome!
Je kan altijd via net2ftp.com de zip uploaden, waarna hij hem automatisch uitpakt. En als het een thuis server is, kan je bijv Serv-U gaan draaien, en jouw user dan volledige rechten geven, zodat je via SITE EXEC ook dingen kan uitvoeren.
Zo kan je via 'site exec unzip.exe blaat.zip' bijvoorbeeld een bestand unzippen.
Zo kan je via 'site exec unzip.exe blaat.zip' bijvoorbeeld een bestand unzippen.
dus ik kan met net2ftp.com de bestanden uit laten pakken op mijn server? Ik ga het proberen, ik wist dat nog niet. Thanks for the tip. Anyway dit is een probleem dat op te lossen moet zijn. Als ik moet concluderen dat mijn modem niet in staat is (speedtouch en een sweex) om meerdere bestanden in 1 online seesie te uploaden is er toch iets mis met protocol die de verbinding verstopt met teveel data ineens oid, iig iets dat de snelle afhandeling van fileoverdracht verhindered. Daar wil ik graag de oorzaak van weten...
Het probleem is dat voor elk verstuurd bestand een dynamic nat entry wordt aangemaakt. Nat entries hebben een bepaalde time-out. Doordat je vooral kleine bestanden verstuurt, worden er te snel nieuwe nat entries aangemaakt. Op een gegeven moment zal dan al het geheugen van de modem/router gebruikt zijn en kun je geen nieuwe connecties meer opbouwen. Door de verbinding te verbreken flush in feite de nat tabel. Als je lang genoeg wacht zal dit uiteindelijk vanzelf gebeuren.
Ik ben bang dat je dit niet zo één-twee-drie gaat oplossen. Je zou de files in batches van 1000 kunnen uploaden en zorgen dat er wat tijd tussen zit. De tcp time-outs kun je gewoon veranderen. Kijk wel uit: korte time-outs zorgen er vaak voor dat je connecties verliest. Via de telnet-interface van de speedtouch kun je dit veranderen en diagnosticeren. Zet eerst de time-out extreem laag/hoog. Als dit het probleem verbetert/verslechtert, weet je waar je moet zoeken.
Pagina: 1