[WLAN] Connectie weg als ik veel kleine bestanden upload

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,
ik heb hier een vreselijk irritant probleem en ik kon er niets over met de search vinden :(

Ik upload veel fotos naar mijn site, met de bijbehorende thumbnails.
Deze thumbnails zijn 4kb groot en dan vaak een stuk of 100.
Als ik deze met welk FTP programma dan ook (ik heb FlashFXP, WS_FTP, CuteFTP en Total Commander geprobeerd) upload, gebeurt het heel vaak dat na 20 tot 30 bestanden mijn WLAN connectie verbroken word waardoor ik geen internet meer heb.
Dan moet ik naar beneden lopen, de stekker van mijn wireless router (E-Tech WLRT03) eruit trekken en er weer in doen. Hierna krijgt hij weer verbinding en dan kan ik weer verder.

Dit gebeurd ook als ik snel van mappen verwissel op een ftp server. Het komt denk ik door het feit dat hij te snel connecties achter elkaar maakt of te snel commandos uitvoert op een ftp server.
Aan de FTP client ligt het dus niet aangezien ik al een paar heb geprobeerd en de router heeft de nieuwste firmware. Verder heb ik hier 80% signaalsterkte op m'n wireless netwerkkaartje dus dat kan ook geen optie zijn. Ik heb Windows XP Pro.

Wie heeft een idee??

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

wat als je het doet zonder AP er tussen? Kan je die iig misschien uitsluiten.

• Peedy
Het ligt sowieso aan m'n AP... bekabeld doet hij het namelijk niet...

• Peedy
Hmmm 4 maanden verder en het probleem is nog niet opgelost!!
Is iemand in die 4 maanden op een slim idee gekomen??
Ik heb ook al geprobeerd om de Preamble van Short op Long en van Long op Short te zetten maar dat helpt ook niet :/

• Peedy
Nog maar een keer dan...*kick*

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:15
wat heb je voor WiFi kaartjes? Heb hier namelijk een sweex geval liggen. 1 woord: WAARDELOOS!

bereik is vaak GOED/ZEER GOED (4 streepjes) alleen het aantal mbits komt niet boven de 3 uit... en ook om de zoveel tijd dat ie even wegvalt... in me andere pc een SITECOM WL-121 v2 gekocht, en die doet t perfect!

jij zegt ook dat je 80 procent ontvangst hebt, maar dat maakt ik veel gevallen dus niks uit.

nou zeg ik niet dat jij een goedkoop kaartje erin hebt, je kunt er ook net zo goed een linksys in hebben, en dan moet je mijn verhaal maar negeren...

andere reden zou ik niet kunnen bedenken eigelijk.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Peedy
Hmm verrek..ik heb er idd een low-budget kaartje in..een Q-Tec met een Realtek chipset: Realtek RTL8180 Wireless LAN (Mini-)PCI NIC

Hij geeft met SysInfo dit aan;
<~pEeDy> Connection: (IEEE 802.11b Wireless Cardbus/PCI Adapter - Pakketplanner-minipoort @ 11.0 Mbps (Rec: 1970.93MB Sent: 1311.42MB))

Dus zogenaamd op 11mbit..mjah..

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:45

Masselink

Voor de dorst

Mijn access point moest op 10 Mb (lan kant) staan om goed te functioneren.

Koffie en meer...

• Peedy
In mn AP (E-Tech) setup kan ik alleen bij Basic Rates: 1-2 Mbps (Default) en 1-2-5.5-11 Mbps kiezen
en bij TX Rates: 1-2-5.5-11 Mbps (Default) en 1-2 Mbps.. ik heb beide op default staan...

• Saeverix
inmiddels opgelost of nog niet? het wil ook wel eens helpen dat je je channel(kanaal) op een vast getal zet. sommige routers werken daar beter door. ook mijn asus wl500g werkt dan beter, raar maar waar...

• Peedy
Channel staat op een vast kanaal namelijk kanaal 6.. het is dus nog steeds niet opgelost..verder had ik als idee dat ik de Preamble wel eens kon veranderen maar het maakt dus niets uit of ik long preamble of short preamble kies ;)

• Peedy
Ik heb net firmware update gedaan, namelijk de bovenste op deze pagina;
http://www.e-tech.nu/Popup_Support/1118

Helpt niets... vliegt er alweer uit bij de derde ftp connectie die ik maak :(

• Peedy
Ha!! Gelukt!!!
Na veel en intensief gezoek op het GoT forum (vooral zoeken op short en long preamble hielp) kwam ik een paar interessante draadjes tegen zoals;
[rml][ WLAN] soms 'wireless connection unavailable'[/rml]
en
[rml]mmedia in "[ WLAN] Oplossingen voor "Connection unav..."[/rml]

In deze draadjes word oa gesproken over het verschil tussen short en long preamble;
Met die foutcorrectie werd misschien de "long preamble" of "short preamble" keuze bedoeld. In sommige access points en netwerkkaarten kun je een keuze maken tussen die twee en ik heb ergens gelezen (kan me niet meer herinneren waar ) dat bij "long preamble" er een aantal bits per signaal extra meegestuurd worden (om fouten/onderbrekingen die door verstoord signaal worden veroorzaakt te voorkomen). Sommige kaarten/access points hebben moeite met die extra data, en dan wil "short preamble" nog wel eens helpen.
...wat de zero configurtion service is en hoe je deze kan uitzetten
Het is bij XP overduidelijk dat het zero configuration parten kan spelen bij WiFi netwerken. Dit houdt in dat onder 0 signaalsterkte alles moet blijven functioneren -> kostte wat het kost
Dit kun je uitzetten onder config->systeem beheer_services en dan rechtermuis klik op "wireless zero configuration service"
...en hoe je hem volledig kan verwijderen...
Ik heb het nu toch voor elkaar . Beetje rigoureuze methode! Ik heb de connection software van de Realtek 8180 geinstalleerd en daarna heb ik in het register de volgende entry:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WZCSVC

verwijderd (wel eerst even exporteren natuurlijk). Dit is de"Wireless Zero Configuration" service btw. Bij mij hielp het disablen van deze service niet, omdat XP 'm naar een reboot toch vrolijk weer starten. Dit werd mede veroorzaakt door de geinstalleerde tool van RealTek. Ik heb nu ook voor het eerst de 128bit encryptie werkend en na een reboot functioneert alles meteen.
Ik gok dat het uitzetten en verwijderen van deze service mijn oplossing was, maar tegelijkertijd had ik een paar andere instellingen gedaan zoals;

- Vaste channel instellen (had ik al eerder gedaan)
- Preamble op short zetten (had ik ook al eerder gedaan)
In mijn Realtek Wireless Configuration Utility dit ingesteld:
- Transmit rate: vast op 11mbit
- Power saving: Off
- Transmit power: 100%
- Preamble type: Short Tx Preamble

Hoop dat iemand anders met dit probleem iets aan deze info heeft!!

• Peedy
........en het probleem steekt weer de kop op.. het leek een tijdje goed te gaan (lees: 1 dag) maar dat was dus ijdele hoop..waarschijnlijk geluk die avond...
Heeft nou absoluut niemand hier ervaring mee?! :'( :'(

Ow ja.. hij vliegt er ook uit als ik connect op een IRC server mee grote welcome msg... krijgt hij wrschnlk te veel data binnen die hij in 1 klap moet verwerken en dan kapt ie er mee?? :(

[ Voor 33% gewijzigd door Peedy op 21-10-2004 02:59 ]

• Saeverix
Ik zou dan toch eens met E-Tech contact opnemen en of een ander nerwerkkaartje proberen als dat mogelijk is. Mischien liggen ze elkaar niet helemaal goed.

Qua router instellingen zou ik je niet verder kunnen helpen omdat ik geen E-Tech heb...

Pagina: 1