In mijn zoektocht naar een camera met tenminste 10x zoom ben ik ook de S5500 tegengekomen. Ik heb op dpreview en andere sites de reviews gelezen, waaruit het volgende geconcludeerd kan worden:
+ goede prijs/kwaliteit verhouding
+ veel instellingen mogelijk
+ degelijke camera
+ goede foto's buiten
- veel ruis bij langere sluitertijd
- niet echt mooie foto's binnen.
Nu zullen jullie waarschijnlijk al gaan roepen: hallo, dit kun je allemaal wel uit reviews halen. Dat is waar, maar toch kom ik er niet helemaal uit. Op het eerste oog spreken de specificaties mij niet zo aan. Vooral het gebrek van een IS, en de slechte binnenfoto's weerhouden mij er van.
Maar deze camera gaat me tweedehands maar 150 euro kosten, en dat is niet erg veel. Liever had ik voor een vergelijkbare prijs een konica Z3 gekocht bijvoorbeeld, maar die zijn dan toch nog wat duurder.
Om samen te vatten: Doe ik voor 150 euro een miskoop aan de S5500?
+ goede prijs/kwaliteit verhouding
+ veel instellingen mogelijk
+ degelijke camera
+ goede foto's buiten
- veel ruis bij langere sluitertijd
- niet echt mooie foto's binnen.
Nu zullen jullie waarschijnlijk al gaan roepen: hallo, dit kun je allemaal wel uit reviews halen. Dat is waar, maar toch kom ik er niet helemaal uit. Op het eerste oog spreken de specificaties mij niet zo aan. Vooral het gebrek van een IS, en de slechte binnenfoto's weerhouden mij er van.
Maar deze camera gaat me tweedehands maar 150 euro kosten, en dat is niet erg veel. Liever had ik voor een vergelijkbare prijs een konica Z3 gekocht bijvoorbeeld, maar die zijn dan toch nog wat duurder.
Om samen te vatten: Doe ik voor 150 euro een miskoop aan de S5500?