[PHP/IRC] AI schrijven

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Hoewel ik het eerst in een ander topique over AI wilde doen, leek het me toch verstandiger om het even een eigen ruimte te geven.

Ik zou namelijk willen weten hoe je 'n AI ontwikkeld.
Het idee erachter is me duidelijk, het leren zegmaar, alleen snap ik niet hoe.

Heeft iemand een concreet code voorbeeld in PHP/Pseudo code oid?
Zodat ik er eens mee aan de slag kan :)

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:29

aex351

I am the one

je bedoeld je wilt gewoon een irc bot die op php werkt ? dat zou je met behulp van socket wel voor elkaar moeten kunnen krijgen. Er zijn is geloof ik op SF een OS irc bot script. Misschien dat je daar eens naar kan kijken.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:28

Jimbolino

troep.com

er is geen "concreet code voorbeeld" voor een AI, Artificial Intelligence is namelijk een van de minst concrete dingen die je kunt programmeren.

Als je een bot wilt die domweg reageert op bepaalde woorden uit een zin, dan kun je een simpel script in tcl schrijven (en in een eggdrop laden).

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 13:00
Wat zou je willen doen? Wat moet de bot doen?

Reageren op zinnen? Op het goede moment de juiste data geven? Een gesprek voeren?

Verbouwing

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Jimbolino schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:56:
Als je een bot wilt die domweg reageert op bepaalde woorden uit een zin, dan kun je een simpel script in tcl schrijven (en in een eggdrop laden).
Dan is het geen AI meer, maar issie scripted ...

Edit:
Het zou leuk zijn als de bot kon leren bannen, mensen wijzen op wat ze niet mogen zeggen oid.
Zoiets dus.

Maar als ik zet:
if text == scheldwoord
waarschuwing

Dan is het geen AI meer, zoals ik hierboven al zei.
Of wel dan?

[ Voor 29% gewijzigd door SH4D3H op 30-06-2005 19:59 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

aex351 schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:51:
je bedoeld je wilt gewoon een irc bot die op php werkt ? dat zou je met behulp van socket wel voor elkaar moeten kunnen krijgen. Er zijn is geloof ik op SF een OS irc bot script. Misschien dat je daar eens naar kan kijken.
PHP heeft met behulp van IRCG, IRC support.
http://nl2.php.net/manual/nl/ref.ircg.php ;)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 16:44
SH4D3H schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 19:57:
[...]

Dan is het geen AI meer, maar issie scripted ...

Edit:
Het zou leuk zijn als de bot kon leren bannen, mensen wijzen op wat ze niet mogen zeggen oid.
Zoiets dus.

Maar als ik zet:
if text == scheldwoord
waarschuwing

Dan is het geen AI meer, zoals ik hierboven al zei.
Of wel dan?
Dat zou nog steeds scripted zijn !, een AI kan simpelweg geen vuile woorden herkennen zonder 'gescript' te zijn

edit: en trouwens, het is niet altijd zo makkelijk.. Je zou BV het woord * Kanker * willen filteren, maar wat nu als iemand z'n moeder (op wijze van spreken) kanker heeft en dit in de irc zegt tegen een bekende, dan zal dat ook worden gecensureerd, dus het is allemaal wat moeilijker dan je zou denken en nooit 100 % foolproof

[ Voor 25% gewijzigd door mrFoce op 30-06-2005 20:03 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"Hoe je AI ontwikkelt"? Heb je misschien enig idee hoe groot de definitie van AI is? :P

Zoals je dit topic nu geopend hebt, is het gewoon een scriptrequest, en die gaan zoals je weet op slot. :) Je kan een nieuw topic openen waar je zelf wel wat meer uitleg geeft van waar je naartoe wil en wat vertelt over je eigen vooronderzoek, of je kan inderdaad dat andere AI-topic gebruiken. Let wel: ook als je een post in dat AI-topic zet is er nog steeds een beetje eigen inzet vereist. Simpelweg deze topicstart kopiëren naar een nieuwe post in dxt topic zie ik dus liever niet. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.