Mijn systeem
Asus P4SP-MX
Intel Cellie 2,4 D versie
512 MB intern geheugen
60 GB Seagete schijf(probleem volgens mij)
80 gb hd Maxtor net nieuw
Ati Radeon 9550 VGA kaart
TV Kaart onbekend
DVD Writer
DVD Speler
Het probleem:
Systeem crasht vaak maar soms doet die het 3 dagen en soms 1 uur en dan crasht die en heropstarten en dan wachten wachten voordat de computer weer doorstart. Vaak reageert het systeem niet eens meer. Ik moet voor programma's vaak heel lang wachten en crashen zijn normaal. Als er een errorreport komt(wat bijna nooit voorkomt) roept MS dat is een stuurprogramma. Geen bluescreen helemaal niets gewoon een harde reset(ik heb niet eens een resetknop). Ik heb het systeem ook eerst schoongemaakt en herinstallatie en geeft zelfde resultaat. Ik heb de schijven getest met dosutlis van Seagete en Maxtor en geen fouten.
Ik heb HD-Tune erop losgelaten en dit zijn de resultaten:
Transfer Rate:
Min 0,7 mb
Max 27,7 mb
Average 22,9 mb
Acces Time 27 ms
Burst Rate 63MB
CPU Usage 17,3%
Dat is de Seagete
Mijn Maxtor geeft aan:
Transfer Rate:
Min 21,5 mb
Max 57,7 mb
Average 45 mb
Acces Time 15 ms
Burst Rate 80MB
CPU Usage 26,4%
Zou mijn Seagete schijf aan het overlijden zijn? Ik heb de IDE kabel al vervangen en schijven slave/master omgedraaid. De Seagete draait op UDMA5 en de Maxtor op UDMA 6
Asus P4SP-MX
Intel Cellie 2,4 D versie
512 MB intern geheugen
60 GB Seagete schijf(probleem volgens mij)
80 gb hd Maxtor net nieuw
Ati Radeon 9550 VGA kaart
TV Kaart onbekend
DVD Writer
DVD Speler
Het probleem:
Systeem crasht vaak maar soms doet die het 3 dagen en soms 1 uur en dan crasht die en heropstarten en dan wachten wachten voordat de computer weer doorstart. Vaak reageert het systeem niet eens meer. Ik moet voor programma's vaak heel lang wachten en crashen zijn normaal. Als er een errorreport komt(wat bijna nooit voorkomt) roept MS dat is een stuurprogramma. Geen bluescreen helemaal niets gewoon een harde reset(ik heb niet eens een resetknop). Ik heb het systeem ook eerst schoongemaakt en herinstallatie en geeft zelfde resultaat. Ik heb de schijven getest met dosutlis van Seagete en Maxtor en geen fouten.
Ik heb HD-Tune erop losgelaten en dit zijn de resultaten:
Transfer Rate:
Min 0,7 mb
Max 27,7 mb
Average 22,9 mb
Acces Time 27 ms
Burst Rate 63MB
CPU Usage 17,3%
Dat is de Seagete
Mijn Maxtor geeft aan:
Transfer Rate:
Min 21,5 mb
Max 57,7 mb
Average 45 mb
Acces Time 15 ms
Burst Rate 80MB
CPU Usage 26,4%
Zou mijn Seagete schijf aan het overlijden zijn? Ik heb de IDE kabel al vervangen en schijven slave/master omgedraaid. De Seagete draait op UDMA5 en de Maxtor op UDMA 6
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!