atx voeding te lang

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
Ik heb hier een aopen kast(een zwarte) waarin een 300 watt atx voeding zit. Iig dat dacht ik. Ik heb nu dus een voeding waarvan de mobo connecotor, die van 10 lang en 2 breed. 12 lang is. Heb op m'n eigen pc nagekeken, en die hoort echt 10 breed te zijn.

Kan ik hem er gewoon in doen, en die 2 aan de buitenkant eruit laten steken. Volgens het schema(ronde en vierkante gaatjes) is dit geen probleem.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• tombola
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 18:36
laatst bij een winkel ook naar gevraagd, en dit schijnt te kunnen als het past, dus geen spoeltjes in de weg zitten

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ATX connector te groot?
Verwijderd in "24 pins naar 20 pins."

Dit soort topics zijn heel simpel te vinden met een zoektoch op "ATX 20 24" oid.

[ Voor 62% gewijzigd door Voutloos op 30-06-2005 11:59 ]

{signature}

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-07 02:48
Moet volgens mij gewoon kunnen, ik heb net een tagen voeding gekocht en daarbij heb je een 20pins atx stekker (10x2) waarop je een connecter van 2x2 kunt vastmaken om er een 24pins (voor sommige moderne en dual cpu moederborden) stekker van te maken.

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-08 16:17

link_mario

Ofwa?

Jouw voeding is de nieuwe standaard, je mobo de "oude". Je kunt hem er gewoon indoen, zolang er maar niks in de weg zit(zoals hierboven gezegd)

Wat je ook kunt doen is een 24-->20 pins omvormer kopen, hebben ze bij de meeste computer shops wel.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Veel mensen komen er bij het bouwen van een nieuw systeem achter dat ze een connector van 24 pins op het mobo hebben zitten en een 20 pins connector aan de voeding (andersom dan jouw geval dus)

* Gunner heeft dat dus ook gehad :)

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 30-06-2005 12:07 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48
link_mario schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 12:05:
Jouw voeding is de nieuwe standaard, je mobo de "oude". Je kunt hem er gewoon indoen, zolang er maar niks in de weg zit(zoals hierboven gezegd)

Wat je ook kunt doen is een 24-->20 pins omvormer kopen, hebben ze bij de meeste computer shops wel.
Das een beetje zinloos, omdat er gewoon 4 pinnen extra bijzitten, en op de meeste ATX moederboarden dit gewoon past :).

• Kevinp
ok, allen bedankt. Nou, het paste idd. Maar ik wist niet of de spanning ofzo anders was. Dus durftde het niet aan. Nou ja paste, een condensator moet heel licht wijken( 1 mm hooguit).

dank u dus allen. En ooh ja op te lang vind de search niks(nu dus wel)

Verwijderd

Ze adapter heeft weer extra weerstand wat ten koste gaat van je goede voltages. Als het niet pas kan je ook gewoon even de laatse 4 pinne er af knippen/zagen van de conector.

• Kevinp
ach, het past. Maar ik vind het wel slecht dat bedrijven er niet een verloopje of iig een stikker erop plakken dat het 24 pins is, en dat het gewoon past op een 20 pins mobo.(mist mobo het toestaat).

nou ja, euh. Nu ik na ga denk en kunnen ze dat goed wel hebben gedaan, maar ben ik te snel geweest :P. er zat nl wel een stikker op. Maar ja, die heb ik niet gelezen. |:(

oorsprongkelijk was de kast voor een oude compaq, maar die wilde niet meer :(. dus toen maar nieuwe mobo proc en geheugen gehaald. Lijkt als een zonnetje te werken.

[ Voor 19% gewijzigd door Kevinp op 30-06-2005 12:40 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Klikkerdeklik

Vers uit de PMG faq ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Of je in het vervolg eerst research wil doen, voordat je een topic start. Mocht je dat al te hebben gedaan, zet dan uitgebreid uiteen wat je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. Dat wordt hier op GoT namelijk wel van je verwacht, zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.