[XP] Open vensters staan niet meer op taakbalk*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.632 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nanna
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-11 09:27
Ik heb gekeken of dat het probleem al eens eerder is besproken, en heb gezocht met de trefwoorden: taakbalk AND minimaliseren. Maar niks gevonden wat op het volgende probleem lijkt:

Als ik een programma heb geopend(maakt niet uit welk programma) dan staat het niet meer op de taakbalk. En als ik dan het programma wil minimaliseren, dan minimaliseert het programma zich niet op de taakbalk, maar verdwijnt als het ware achter de taakbalk. Zodoende kan ik programma's die geminimaliseerd zijn alleen nog openen via Ctrl+Alt+Del.

Weet iemand hoe ik de programma's weer op de taakbalk krijg, en als ik een programma dan minimaliseer dat die dan ook nog op de taakbalk staat?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Staat-ie niet tussen de pictogrammen rechtsonder (naast de klok)?

Rail Away!

• nanna
Nee het desbetreffende venster staat dan niet in het systeemvak. Als ik een programma minimaliseer, dan schuift die als het ware achter de taakbalk.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Niet met je snelstarten lopen schuiven?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Alt+TAB doet het toch nog wel?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Mad Marty
  • Laatst online: 11:06

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Overigens, hier eenzelfde probleem... En nog geen oplossing voor gevonden zo te lezen...
Heb je de Microsoft Knowledge Base er op nageslagen?

Rail Away!

• nanna
Als je me misschien kan uitleggen wat het lopen schuiven met snelstarten inhoud, dan weet ik of ik daar iets aan heb veranderd. En Alt + Tab functioneert ook nog naar behoren!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
ik neem aan dat je je pc al eens opnieuw opgestart hebt?

Je kan eens proberen het process explorer.exe te killen. Even wachten, meestal start dit process uit zichzelf weer op. Als dat niet het geval is een nieuwe taak "explorer.exe" runnen.

probeer ook eens in veilige modus en doe de nodige virus en spyware scans

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-11 11:46
Ik dacht ik zal er ook ff mee prutsen... nu ben ik um ook kwijt !!! :( |:(

// EDIT: reboot helpt gelukig bij mij wel

[ Voor 24% gewijzigd door Optix op 29-06-2005 11:43 ]

.

• nanna
@ Mad Marty: ja ik heb microsoft knowledge base er op nageslagen. Maar ja als ik dat net zo geod heb gedaan als het zoeken naar eerdere threads over dit onderwerp......

@ The Stickie: ja computer is al meerdere malen opnieuw gestart. Heb ook al naar virussen en spyware laten zoeken. Zal nu even dat proces killen.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Snelstarten is links van je startknop een aantal iconen om apps snel te starten. Recht klikken op de taakblak > werkbalken > snel starten uit.. Lost dat het op?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Rechtermuisknop op je taskbar en "Taakbalk vergrendelen" of "Lock the taskbar" even uitzetten.
Daarna schuiven met die verticale balkjes die je ziet verschijnen.

Gewoon even mee klooien, zorg wel dat je op dat moment een programma hebt open staan zodat je kan zien of het terug komt op de taakbalk.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• nanna
Het proces 'explorer.exe.' killen maakt geen verschil. Moet de computer dan eerst opnieuw gestart worden, of moet het direct werkzaam zijn.
Weet iemand hoe ik de schrijver van de andere thread kan bereiken. Want misschien weet die de oplossing wel!
Alleen het emailadres staat niet bij het profiel, dus dan houdt het op denk ik he

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je inmiddels al gekeken of er geen andere werkbalken in de weg zitten?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• sander79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07 12:54
Het killen van explorer.exe zal ook geen oplossing geven als het na een reboot ook niet goed is. Probeer nog even wat hierboven van de snelstarten werkbalk staat aangeven.
Wat je ook nog kunt proberen is om het vinkje voor "Gelijksoortige knoppen gegroepeerd weergeven" uit te zetten in de eigenschappen van de taakbalk.

• nanna
DeMoN schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 11:57:
Rechtermuisknop op je taskbar en "Taakbalk vergrendelen" of "Lock the taskbar" even uitzetten.
Daarna schuiven met die verticale balkjes die je ziet verschijnen.
Allereerst bedankt dat jullie allemaal meedenken!!!!!

@ Demon, er verschijnen geen verticale lijntjes als ik dat doe, wel twwe "lijntjes" van drie belletjes, maar daar kan ik niet mee schuiven.

@ Sander, Wat je ook nog kunt proberen is om het vinkje voor "Gelijksoortige knoppen gegroepeerd weergeven" uit te zetten in de eigenschappen van de taakbalk. Werkt ook niet jammer genoeg.........

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is Windows ook helemaal bij qua patches? En Internet Explorer?

Ik zet je OS per de Windows Operating Systems - Policy even vooraan in de titel. Zou je daar in het vervolg iets beter op willen letten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• assembler
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Post ander ff een Print-screen van de situatie, dan kunnen we zien of je inderdaad niet per ongeluk met de werkbalken hebt zitten te schuiven

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik heb met google een repair tool gevonden voor Minimized Programs Missing, dus blijkbaar komt het probleem wel vaker voor. Met zoeken krijg ik ook best veel hits waarmee je misschien meer info krijgt. [google=Minimized Programs Missing xp]

• nanna
cowgirl schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 12:46:
Ik heb met google een repair tool gevonden voor Minimized Programs Missing, dus blijkbaar komt het probleem wel vaker voor. Met zoeken krijg ik ook best veel hits waarmee je misschien meer info krijgt. [google=Minimized Programs Missing xp]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Je bent als een soort Guru!!!!!!!

Dat programmatje werkt gewoon!!!!!!!

Maar weet je toevallig ook hoe we het verkloot hebben???? Ivm recidiven?????

Nogmaals heel erg bedankt!!!!! Het werkt weer naar toebehoren!!!!!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Ik heb geen flauw idee, vond het gewoon een interessant probleem en ben gaan zoeken. Misschien dat je met de zoekopdracht bij google zoals ik hem gegeven heb iets kan vinden over de oorzaak?

• Reanimation
  • Laatst online: 01-10 00:29
Ik heb nu ook dit probleem, heb het programmatje geprobeerd maar die geeft de volgende foutmelding: "Run-time Error 462: The remote server machine does not exist or is unavailable" ik kom dus niet verder, explorer killen, en opnieuw openen helpt helaas ook niet. Wie weet een oplossing? mijn besturingssysteem is Microsoft Windows XP Media Center Edition UK.

• Valentino Rossi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-07-2012

Valentino Rossi

VDW Racing Team

_/-\o_

Progje werkt hier!

Gister had ik de pc even te zwaar belast (Premiere video editing, Winamp, MSN, Firefox met filmpjes :+ ), en kreeg ik een foutmelding in Explorer.exe. Vervolgens zelfde probleem als TS, alle geminimaliseerde vensters verdwenen in het niets. Alt+tab was de enige manier om ze weer op te roepen.

Grazie voor de oplossing, mensen!

..::|VDW Pocketbike Racing Team|::..

Pagina: 1