Toon posts:

[taakbalk] geopende vensters blijven er niet in staan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje dat geopende vensters niet in mijn taakbalk blijven staan. Ze verdwijnen gewoon uit het zicht als ze naar de taakbalk klik. Voorheen deed ik dan systeemherstel en dan ging het weer even goed maar ik heb systeemherstel uitgevinkt gehad, dus dat werkt niet meer.
Geopende vensters zijn dus alleen terug te halen met taakbeheer, wat dus erg lastig is. Ik kan nergens de oplossing vinden en hoop dat iemand mij kan helpen.
Het is niet op te lossen door taakbalk/eigenschappen. :|

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag windows xp opnieuw eroverheen gezet maar dit heeft niet gewerkt ;(
Wie kan mij helpen |:(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:25
Ben je die programma's die open staan dan ook gelijk kwijt of zie je ze nog wel staan bij Processen (CTRL + ALT + DEL)? Misschien is het wel een virus, want als je een volledig schone Windows erop hebt staan hoor je dit probleem natuurlijk niet te hebben (logisch...).

edit:
Niet helemaal goed gelezen O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Hahn op 19-03-2004 15:59 ]

The devil is in the details.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hiervoor ging het dus ook om WinXP? (Is namelijk niet echt duidelijk uit de startpost ;) )
Trouwens welkom op GoT!

Windows over de oude zetten is niet echt de manier om de boel schoon te maken, formatteer dan liever als je een schone install wilt hebben.

Anyway, je bent niet per omgeluk te acgtief geweest met 'niet actieve icons verbergen'? Als alles op nooit weergeven staat zal je niets zien :P

Anders; welke processen draaien er allemaal? Geef je hijackthis log even (zie de SA FAQ onder het kopje spyware voor hoe en wat).

offtopic:
Overigens is SA niet echt de plaats voor deze vraag, maar ik twijfel nog even tussen verplaatsen naar Windows Operated Systems of Beveiliging & Virussen, hangt even af van wat HJT zegt. Dan weten we of het een bug is of een rat :P

edit:
December: ze staan nog wel in de task manager dus ze draaien nog wel :)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 19-03-2004 15:58 . Reden: &(^# bevroren vingers typt onhandig ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:47
Gaat het om de taakbalk of om de systeembalk? Dat dingen van de taakbalk verdwijnen heb ik nog niet van gehoord, van de systeembalk wel. Als je eigenlijk de systeembalk bedoelt, dan kan je eens proberen om upnp uit te zetten. Daarvan is bekend dat de system tray van slag raakt soms. Op www.grc.com is een tool te vinden die het voor je uitschakelt.

btw, met google was je ook een heel eind gekomen.... De eerste link van een search naar " icons disappear from system tray " geeft het antwoord...

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenG op 19-03-2004 16:13 ]

Verwijderd

Op zoek naar een oplossing voor eenzelfde probleem kwam ik deze draad tegen. Wel een boostje omhoog waard denk ik }:O .

Systeem: XP, computer is een snelle AMD met tenminste 256 MB geheugen (computer een paar maanden terug gekocht). Van een vriend dus geen precieze details.

Mijn versie: bij het minimaliseren van windows naar de TAAKbalk (de TASKBAR, niet de SYSTEM TRAY) zie je ze naar beneden floepen, maar ze komen niet terecht op de taakbalk zelf. Het oprekken van de taakbalk tot een paar regels groot geeft ook geen nieuwe inzichten.

De layout van de taakbalk is van links naar rechts: startknop, quick launch (die staat dus aan), [ruimte waar programma's komen te staan], taalkeuze, systeembalk. In de [ruimte] staat dus niks, ook al zijn er verschillende windows naar beneden gestuurd.

Het lijkt erop dat de draden in het forum vooral verwijzen naar de systeembalk-problemen, iemand een helder idee over de taakbalk?
Pagina: 1