Toon posts:

Harde schijf van 250 gb geeft maar 131 gb

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht en er momenteel windows xp op gezet, echter bij het installeren herkent hij de schijf tot maximaal 131 gb. Nu begrijp ik dat er een service pack 4 nodig is om dit probleem op te lossen, echter de installatie hiervan geeft een foutmelding : de versie van windows die u hebt komt niet overeen met de software die u wilt installeren.
weet iemand de oplossing hiervoor?

Verwijderd

toch niet echt veel kennis.

xp service pack 4?? Nooit niet!

en je max van je HD ligt aan je bios en hier is zoveel over te vinden en staat uitgebreid in de faq

succ3s

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
lol, je probeerd Windows 2000 SP4 te installeren, gek he, dat die niet werkt? :+

Probeer het eens met SP2 voor Windows XP, misschien werkt dat beter 8)7

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:32
Service pack 4 is voor Windows 2000 :+

Ik zou eens in je bios kijken. Vast dat het daardoor gecapped wordt.

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 17:03

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:15:
toch niet echt veel kennis.

xp service pack 4?? Nooit niet!

en je max van je HD ligt aan je bios en hier is zoveel over te vinden en staat uitgebreid in de faq

succ3s
Onzin, de limiet van 128/131GB ligt aan de BIOS én de Windows versie. De BIOS moet 48bits adressering hebben (standaard bij alle nieuwe moederborden sinds de nieuwere ATA100 moederborden en sowieso alle ATA133 en S-ata moederborden) en Win 2000 heeft service pack 4 en Win XP heeft service pack 1 nodig.

Verder is dit inderdaad wel een faq gevalletje: Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is? (puntje 5)

edit:
kampoe-1, je hebt gelijk dat het misschien een wat (te) felle reactie was van me, maar je opmerking dat 'de max van zijn HD aan zijn BIOS zou liggen' was ook gewoon niet juist en suggereerde een stelligheid die er niet kan en mag zijn aangezien de OS een even goede oorzaak kon/kan zijn

[ Voor 17% gewijzigd door makje op 28-06-2005 20:41 ]

9800x3d

Verwijderd

Is het toevallig zo dat de schijf uit je oude machine komt?
Zoja, dan kon het nog wel eens zo zijn dat je deze in die machine als gecomprimeerde schijf hebt gehad...
converten is de oplossing maar dan ben je wel al je data kwijt..
Iig is het bij mij zo gegaan, het zou handig zijn om eens te kijken wat ie ermee doet als je machine weer helemaal up to date is..

Verwijderd

Het zou fijn zijn als je de faq zou lezen, en iets meer inzet zou vertonen om je probleem zelf op te lossen.

Verwijderd

makje schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 20:20:
[...]

Onzin, de limiet van 128/131GB ligt aan de BIOS én de Windows versie. De BIOS moet 48bits adressering hebben (standaard bij alle nieuwe moederborden sinds de nieuwere ATA100 moederborden en sowieso alle ATA133 en S-ata moederborden) en Win 2000 heeft service pack 4 en Win XP heeft service pack 1 nodig.

Verder is dit inderdaad wel een faq gevalletje: Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is? (puntje 5)
beetje grof om mijn post onzin te noemen, het woord aanvulling was beter op z`n plaats geweest.

een uitgebreidere startpost zou ook handig zijn, als je het over een gloednieuw systeem hebt dan weten wij dat we een andere oplossing moeten gaan zoeken dan waneer deze pc uit 1995 komt ;)

dit zijn allemaal dingen die je overal terug kan lezen :Y)

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 23:28
Is die ruimte uberhaupt wel gepartitioneerd?

Je geeft namelijk erg weinig details.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Check de link van makje. Zoals hij al zegt spelen verschillende factoren hierbij een rol, die allemaal al uitgebreid besproken worden in de FAQ van dit subforum.

We willen hier op GoT eigenlijk wel dat je wat zelfonderzoek doet, voordat je een topic opent. Als je dit eigenlijk wel hebt gedaan, probeer dit dan duidelijk te maken in je topicstart met linkjes en uitleg. Anders komt het al snel over dat je GoT als een helpdesk gebruikt, terwijl dat 't niet is. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.