Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hardware Spuiten

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-10 18:39
Na een computer mee te hebben gekregen van stage ( 8) ) ben ik van plan mn fantasie los te laten.

Ik ga de hele kast zwart spuiten met 2 uv ccfl's er in. De rest binnen in de kast word uv oranje gespoten.

Nu was mijn vraag of hardware ook gespoten kan worden. In de search heb ik er niet veel over gevonden. Ik weet wel dat er in dit forum een topic over heeft gestaan dat iemand zijn vdkaart fel groen gespoten had van de onderkant. Maar kan dit topic niet meer vinden :'(

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-11 11:58
Ik denk op de onderdelen die niet heet worden dat het wel zou kunnen, want de hardware die wel warm worden kunnen denk ik door de verf hun warmte niet kwijt.

Maar volgens mij had degene alleen zijn videokaartkoeler groen gespoten, of zit ik verkeerd?

[ Voor 22% gewijzigd door Giel op 28-06-2005 11:07 ]

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Probeer eerst eens op een stukje metaal wat verf te spuiten, en meet eens door of je verf niet geleid.
Zoja, dan blaas je je hardware op als je ze spuit en aansluit. Normaal geleid verf niet, en moet dit dus perfect doenbaar zijn. zoals Giel wel zegt, opletten voor plaatsen die warm worden.

• R-Alph
Giel schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:06:
Ik denk op de onderdelen die niet heet worden dat het wel zou kunnen, want de hardware die wel warm worden kunnen denk ik door de verf hun warmte niet kwijt.

Maar volgens mij had degene alleen zijn videokaartkoeler groen gespoten, of zit ik verkeerd?
Nee weet echt zeker dat die de onderkant van zijn videokaart gespoten had.

Verwijderd

R-Adioactive schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 11:02:
Na een computer mee te hebben gekregen van stage ( 8) ) ben ik van plan mn fantasie los te laten.

Ik ga de hele kast zwart spuiten met 2 uv ccfl's er in. De rest binnen in de kast word uv oranje gespoten.

Nu was mijn vraag of hardware ook gespoten kan worden. In de search heb ik er niet veel over gevonden. Ik weet wel dat er in dit forum een topic over heeft gestaan dat iemand zijn vdkaart fel groen gespoten had van de onderkant. Maar kan dit topic niet meer vinden :'(
Als je verf niet geleid is het goed, maar als dit wel zo is per direct stoppen. Een testje op een oude kaart/stuk metaal is ook wel sim. Ik zou zoiezo geen verf spuiten op draaien voorwerpen (zoals koelers), en ook niet op koellichamen cq. heatsinks. Deze kunnnen hun hitte hierdoor veel slechter afstaan.

Verwijderd

Er zijn speciale uv-pennetjes waarmee je op je hardware kan kalken. De inkt licht dan (oranje/geel/groen/blauw) op onder invloed van UV licht.

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11 16:22
Zoiets als dit

• R-Alph
Dat ziet er wel aardig uit.

Ben het van plan eerst uit te testen op een oud videokaartje om te kijken of het werkt en blijft werken.

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 14:06

oshiro

Chill, dude.

Ik heb gister mijn plotter gemod, en ben daarbij toevallig ook een beetje uitgeschoten met de spuitbus. Nu is mn printplaat dus zilver, en hij doet het iig nog :)

Zou er geen risico bestaan dat het oplosmiddel in de verf de coating op het PCB oplost? Bij mij is het dus niet gebeurd, maar wie weet bij andere verfsoorten...

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Je kan fans ed wel spuiten, maar dan mat je zo openmaken, de bewegende delen afplakken en dan de rest spuiten (de vinnen/beheuzing) is best goed te doen ook.

oshiro schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:39:
Zou er geen risico bestaan dat het oplosmiddel in de verf de coating op het PCB oplost? Bij mij is het dus niet gebeurd, maar wie weet bij andere verfsoorten...
En wat dan nog?
Dan is de coating eraf, en zit er (ook) niet geleidende verf overheen?

Die coating heeft totaal geen nut hoor, behalve een beetje veiligheid tegen stof/vuil/stukken metaal.

Sterker nog, die coating word alleen gebruikt tijdens de productie van de printplaat, en word daarna op alle plekken die gebruikt worden eraf gehaald.

[ Voor 68% gewijzigd door SA007 op 28-06-2005 14:22 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zolang de verf niet electrisch geleidend is en en een goede airflow is, moet het geen probleem zijn. Zie ook dit

Anders is UV paint een aardig alternatief (zie link hier ergens boven)

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Wow, ik hou normaal gezien niet van disco-mods enzo, maar dat ziet er echt heel impressive uit _/-\o_

[CM] Flightcase Mod

• R-Alph
Gnuitenjong schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:42:
[...]

Wow, ik hou normaal gezien niet van disco-mods enzo, maar dat ziet er echt heel impressive uit _/-\o_
Dat was ook degene die ik zocht :)

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11 16:22
Kawaii schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:35:
Zolang de verf niet electrisch geleidend is en en een goede airflow is, moet het geen probleem zijn. Zie ook dit
Ja, zo eentje was er ook op metku.... Best wel een leuke site.

Verwijderd

Je zou ook je hele zooi (mobo, kaarten) kunnen stealthen met alu platen en deze dan spuiten.

• R-Alph
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 18:05:
Je zou ook je hele zooi (mobo, kaarten) kunnen stealthen met alu platen en deze dan spuiten.
:/ Is dat een beetje te doen? En zou het dan niet een beetje te warm worden?

• Necrite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 14:57
Als je geperforeerd alu gebruikt niet. Bij Orac 3 is dat ook gebruikt.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 15:03

Bene

list incomprehension

Het kan: zoals je hier ziet. Foeilelijk, maar het werkt wel.

Is een oude P166MMX bedoeld als MP3 server. Tevoren gekeken wat er warm werd, wat alleen de bridges leken ze zijn. Vandaar de extra heatsinkjes. Deze plank (hah!) heeft echter nog niet langer dan een paar uur achter elkaar gedraait en het lijkt mij niet dat dit bevoordelijk is voor het leven van iets moderners, iets wat wel warm wordt op de mosfets etc. Ik was van plan deze verder uit te bouwen als ik nog eens een dagje ziek zou zijn, maar da's niet meer gebeurd sinds 2003 :)

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:28
Als je er eerst wat lak erover spuit (en daarna pas de verf (maar dan niet over de onderdelen die warm worden)) is het geen probleem. Ik heb gezien dat er mensen zijn die dit doen om hun PC tegen condensatie te beschermen.

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04
ja kan natuurlijk ook gewoon kachel/radiator-verf erop spuiten, maat het ook niet zo uit dat bepaalde plekken warm zijn toch?

:)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De vraag lijkt me simpel,, het antwoord iets minder,

Ik heb een gehele doorzichtige case, dus je ziet de achterkant van de mobo... Kun je die schilderen?

Is daar speciale verf voor? geeft dat geen kortsluiting?

Grtz FiXeR

Verwijderd

ik denk dat er wel niet geleidende verf bestaat maar er kunnen hele erge hitte problemen ontstaan en daardoor kan je mobo kapot van gaan en de verf ernstig van gaan bladeren

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Oja,, dat kan natuurlijk ook,,,

Ik denk dat ik een mooie tribal sticker koop ofzow en die beter kan opplakken, want 1 kant is al mooi, maar de andere zijkant is saai,, nog meer idee's

FiXeR

( Ik typ vandaag nogal kut )

• Jurjens
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-10 15:42
Je zou met een uv stift/pen over de sporen kunnen gaan, geeft zekers wel een mooi effect.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:57
Ik meende op internet ooit eens een gevervd moederbord gezien te hebben. Ik kan alleen zo snel niets vinden op internet.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 14:23

Atmoz

Techno!!

Rayden schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 11:33:
Je zou met een uv stift/pen over de sporen kunnen gaan, geeft zekers wel een mooi effect.
Geeft dat ook dan "effect" in het gewone licht?
Ik dacht alleen met blacklight en UV-licht....

• frankknopers
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Op Casejunkies.com zag ik een tijdje terug ook een soort stift waarmee je de chips van je hardware kon kleuren met UV-reactive stof.

Even linkje zoeken. :)

Wihoeee! Gevonden: :P

UV-reactive verf! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_985.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door frankknopers op 02-07-2005 12:17 ]

Goud is geen geld

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
een vriend van me heeft ook een doorzichtige case, en heeft alles rood, mobo videokaart etc. maar dat is in de fabriek gebeurt.

van verf op het mobo zelf heb ik nooit gehoord, lijkt me ook niet z'n goed plan.
je kan dan beter een plaat erachter hangen en die een kleur gaan geven.

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
w00t! die stiften moet ik ook heben :9~

Ontopic: Hier en hier heb je UV-verf, die stiften kun je denk ik wel halen bij je lokale postkantoor. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Goesiman op 02-07-2005 13:15 ]

[CiP] Le Régional Built To Last.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

Topicmerge :)
Pagina: 1