Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

ervaringen met zonnelader vodafone (Soldius1)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.858 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag zag ik in de Spits een artikel over een zonnelader voor mobiele telefoons/blackberries staan (te koop voor 40 eu bij vodafone city points). Lijkt me erg handig op vakantie/onderweg en ook nog eens mileuvriendelijk.

De vraag is natuurlijk of het ook echt goed werkt en of het die 40 eu waard is.
Heeft iemand al ervaringen met dit ding?

Lieke

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 21:43

pim

• marcel067
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 19:21
Een link naar de site van Soldius, waar het product op staat.
Daar vind je ook een pdfje met ondersteunde toestellen.

Op zich wel een leuke gadget, maar het is niet iets wat ik zou gebruiken. Thuis hebben we wandcontactdozen en op vakantie heb ik mijn gsm niet bij.

Verwijderd

ik heb er eentje besteld bij www.goedkoopje.tk voor 12,50
het is niet die van vodaphone maar hij werkt goed. ik ga er denk ik nog een paar bij bestellen voor aankomende zomer (in serie schakelen ==> nog meer vermogen)

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:30
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 10:14:
[....]
Lijkt me erg handig op vakantie/onderweg en ook nog eens mileuvriendelijk.
[....]
Of het handig is is zeer de vraag (duurt lang, gedoe), maar millieuvriendelijk is het zeker NIET. Het kost namelijk veel meer energie om zo'n ding te maken dan jij er mee gaat opwekken door je gsm er af en toe mee op te laden. Het beste voor het millieu is om gewoon je adapter mee te nemen en die zo nu en dan in een stopcontact te steken. Ik weet niet waar je heen gaat, maar stopcontacten zijn er vast....

edit> anders kick je een topic van bijna een jaar oud....

[ Voor 6% gewijzigd door Rrob op 13-04-2006 20:02 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:13
Rrob schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:59:
[...]

maar millieuvriendelijk is het zeker NIET. Het kost namelijk veel meer energie om zo'n ding te maken dan jij er mee gaat opwekken door je gsm er af en toe mee op te laden.
Offtopic: Dat zijn auto's die op waterstof rijden ook daar heb je 5x zoveel energie nodig om het te maken en toch is dat de toekomst.
Zelfde als wat er uit de stopcontact komt; rendement van 45% a 50%.

Ontopic: Ik heb in de vorige eeuw is zoon lader gekocht voor batterijen; als je hem 2 dagen voor het raam laat liggen zijn ze idd wel weer helemaal vol zelfs 2300mah penlites :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Ballebek schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 08:00:
[...]

Ontopic: Ik heb in de vorige eeuw is zoon lader gekocht voor batterijen; als je hem 2 dagen voor het raam laat liggen zijn ze idd wel weer helemaal vol zelfs 2300mah penlites :)
zeker weten, soms al in 1 dag!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:05:
ik heb er eentje besteld bij www.goedkoopje.tk voor 12,50
het is niet die van vodaphone maar hij werkt goed. ik ga er denk ik nog een paar bij bestellen voor aankomende zomer (in serie schakelen ==> nog meer vermogen)
Kan je daarmee ook smartphones met een mini-usb aansluiting opladen?

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:30
Ballebek schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 08:00:
[...]
Offtopic: Dat zijn auto's die op waterstof rijden ook daar heb je 5x zoveel energie nodig om het te maken en toch is dat de toekomst.
Dat is omdat de aardolie opraakt, niet de stroom. Daarnaast is een verbrandingsmotor dusdanig inefficient dat dat het nadeel van waterstof een stuk vermindert.
Zelfde als wat er uit de stopcontact komt; rendement van 45% a 50%.
Dat rendement doet er niet toe, de fabriek waar dat ding gemaakt wordt haalt haar energie namelijk ook uit het stopcontact....
Ontopic: Ik heb in de vorige eeuw is zoon lader gekocht voor batterijen; als je hem 2 dagen voor het raam laat liggen zijn ze idd wel weer helemaal vol zelfs 2300mah penlites
Leg hem eens buiten, daar werkt hij misschien beter, glas houdt namelijk licht tegen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 13:45:
[...]

Kan je daarmee ook smartphones met een mini-usb aansluiting opladen?
Volgens mij zit die aansluiting er niet op. Er zitten verschillende stekkertjes aan, en als geen van alle passen zou je een passend stekkertje erop aan kunnen sluiten met de slangeklemmetjes die er ook op zitten, of gewoon ff solderen.
Je hebt volgens mij 4 standen, 3, 6, 9 en 12 volt, dus daar zou het niet aan liggen.

Verwijderd

Ik zou graag willen weten of de zonnelader werkt op de MDA Compact en de W800i. Google gaf ook geen resultaat en de compatibiliteitslijst van Soldius wordt maar niet ge-update.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 23:47:
Ik zou graag willen weten of de zonnelader werkt op de MDA Compact en de W800i. Google gaf ook geen resultaat en de compatibiliteitslijst van Soldius wordt maar niet ge-update.
helaas, heb hem gisteren aangschaft en er zit geen w800i stekkertje bij. De MDA zal alleen werken als hij een (Mini)USB aansluiting heeft...

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
iPod oplader zonder behoefte aan 220V

Hier staat ook een topc over hetzelfde apparaat. De uitvoering bij de WE heeft een flink aantal plugjes. ook voor een SE telefoon.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

helaas, alleen aansluitingen voor oudere modellen.
ik heb inmiddels wel de w800i aan kunnen sluiten;

Soldius1 - miniUSB kabel - verloopstukje naar standaard USB (gelabeled shuffle) - DCU60 datakabel (zit bij w800i) - w800i
Pagina: 1