Droopmod toepassen?goeiemorguh schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:54:
[...]
offtopic:
Vuurwerkfilmpjes? Kijk anders ff op het forum van vuurwerkplace (lkkr kleinschalig) daar zit ik nu ook onder de naam goeiemorguh
.
Ik heb ongelooflijk last van Vdrops en dan vooral van mn CPU, ik heb een rev. 2.00 bordje (p4p800se) dus ik weet niet of dit een nieuwe of juist oude is maar het kan er mee te maken hebben. Is het trouwens wel goed om de Vcore door te meten via de mosfets voor de CPU? Het lijkt me het betrouwbaarst maar aangezien speedfan en mbm enz. allemaal hogere spanningen aangeven begin ik een beetje te twijfelen, iemand hier ervaring mee? En owjah, zou het wel slim zijn om een droop mod te gaan doen als ike rnog niet zeker van ben dat ik dezelfde rev. heb als de meeste bordjes? (kunnen die mensen hier misschien een keer kijken wat voor rev. bordje ze hebben?).
goeiemorguh schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:54:
[...]
offtopic:
Vuurwerkfilmpjes? Kijk anders ff op het forum van vuurwerkplace (lkkr kleinschalig) daar zit ik nu ook onder de naam goeiemorguh
.
Ik heb ongelooflijk last van Vdrops en dan vooral van mn CPU, ik heb een rev. 2.00 bordje (p4p800se) dus ik weet niet of dit een nieuwe of juist oude is maar het kan er mee te maken hebben. Is het trouwens wel goed om de Vcore door te meten via de mosfets voor de CPU? Het lijkt me het betrouwbaarst maar aangezien speedfan en mbm enz. allemaal hogere spanningen aangeven begin ik een beetje te twijfelen, iemand hier ervaring mee? En owjah, zou het wel slim zijn om een droop mod te gaan doen als ike rnog niet zeker van ben dat ik dezelfde rev. heb als de meeste bordjes? (kunnen die mensen hier misschien een keer kijken wat voor rev. bordje ze hebben?).
|| Specs || SuperPI 1m
Ik heb even een vraagje over de CT-479. Mijn laptop heeft het begeven, en nu leek het mij wel een leuk idee om de cpu (een 1500mhz banias) in mijn server te stoppen. Dit ivm stroomverbruik en snelheid (nu draait de server op een amd 850). NU heb ik alleen twee vragen, mijn cpu is van het volgende type:
SL6F9 1.50 GHz 400 MHz 0.13 micron B1 1 MB 478 pin PPGA FC-PGA2
Gaat dit werken met de ct-479? Omdat deze voglens intel dus 478pins is... Ik heb echter ook al ergens gelezen dat socket 479 ook 478 pinnen heeft maar alleen een andere naam voor de duidelijkheid...
En dan de tweede vraag, werkt de speedstep technologie van de cpu icm de ct-479 en linux als OS?
Gaat dit werken met de ct-479? Omdat deze voglens intel dus 478pins is... Ik heb echter ook al ergens gelezen dat socket 479 ook 478 pinnen heeft maar alleen een andere naam voor de duidelijkheid...
En dan de tweede vraag, werkt de speedstep technologie van de cpu icm de ct-479 en linux als OS?
Heb net een link gevonden waar ene Ibby het voor zover ik begrijp wel werkend krijgt...FiXeR.nl schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:51:
Nee, gaat niet werken..
PS. ik heb mijn m740 besteld
Waarschijnlijk gewoon wel, kijk gewoon even op internet voor een plaatje van de CT-479 socket en naar de socket van je laptop, waarschijnlijk gelijkDRAFTER86 schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:38:
Ik heb even een vraagje over de CT-479. Mijn laptop heeft het begeven, en nu leek het mij wel een leuk idee om de cpu (een 1500mhz banias) in mijn server te stoppen. Dit ivm stroomverbruik en snelheid (nu draait de server op een amd 850). NU heb ik alleen twee vragen, mijn cpu is van het volgende type:
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Die is inderdaad gelijk, maar ik wil het toch wel graag zeker weten 
Vind het wel raar dat er voor die CT-479 nergens een CPU-compatibility list is te vinden.
Vind het wel raar dat er voor die CT-479 nergens een CPU-compatibility list is te vinden.
PS, ik heb op de verpakking gekeken maar het werkt als het goed is wel

Dit staat op de Asus site:
Specification summary:
-CPU support : Intel® Pentium® M processors in Micro FCPGA 479 package Technology
-Front side bus : 533/400 MHz
-Qualified Intel® Pentium® M processors:
Dothan 1.5GHz~2.26+ GHz
Banias 1.3GHz~1.7+ GHz
Celeron M 1.2GHz~1.7+ GHz
*Intel® Pentium® M processor Low Voltage & Ultra Low are NOT supported by this product
-Qualified motherboards: ASUS P4P800 SE and ASUS P4P800-VM
*Visit ASUS website for the most updated list of qualified motherboards and processors
-Accessories
CT-479 Installation Guide
Heatsink & Low-noise Fan
1 x 4-pin CPU power cable
-BIOS Support
Dit is 1 minuutje google'n

Specification summary:
-CPU support : Intel® Pentium® M processors in Micro FCPGA 479 package Technology
Dothan 1.5GHz~2.26+ GHz
Banias 1.3GHz~1.7+ GHz
*Intel® Pentium® M processor Low Voltage & Ultra Low are NOT supported by this product
*Visit ASUS website for the most updated list of qualified motherboards and processors
-Accessories
Heatsink & Low-noise Fan
-BIOS Support
[ Voor 108% gewijzigd door FiXeR.nl op 27-11-2005 20:39 ]
Dank u! Dat is nog eens service!FiXeR.nl schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:36:
PS, ik heb op de verpakking gekeken maar het werkt als het goed is wel :x
Dit heb ik ook wel gevonden, maar er staat dus Micro FCPGA 479. Terwijl ik Micro FCPGA 478 heb. Maar volgens mij is het wel pin compatible. Tenminste, dat is wat ik in sommige newsgroepen tegenkom.FiXeR.nl schreef op zondag 27 november 2005 @ 20:36:
PS, ik heb op de verpakking gekeken maar het werkt als het goed is wel![]()
[afbeelding]
Specification summary:
Dothan 1.5GHz~2.26+ GHz
Banias 1.3GHz~1.7+ GHz
-Accessories
Heatsink & Low-noise Fan
-BIOS Support
Ik zie net dat er een nieuw BIOS is voor de P4P800 SE namelijk 1010, deze was eerst beta maar dit zal dus wel de final release zijn denk ik. Heeft iemand deze al in gebruik? Ik denk dat ik hem zo is ga flashen dan horen jullie het wel als er problemen zijn.
Hij is te downloaden op de asus site.
Hij is te downloaden op de asus site.
[ Voor 8% gewijzigd door goeiemorguh op 03-12-2005 22:13 ]
|| Specs || SuperPI 1m
Ik krijg vandaag mijn CT-479, dus kan ik vanavond de CPU instaleren 
Ik zal eens kijken hoe ik die hyper 48 erop krijg.. (Anyone?)
Toen nog een vraag:
Moet er koelpasta op de core van mijn m740? Want de core is kaal.. geen IHS..
Toen nog een vraag:
Ja er moet een klein laagje koelprut op, kijk maar op de stock ct-479 cooler, daar zit ook koelprut opFiXeR.nl schreef op zondag 04 december 2005 @ 08:59:
Toen nog een vraag:
Misschien dat als je wat gaat modden/solderen aan de powerconnector en de jumpers dat de hyper 48 er wel op gaat, dan moet je alleen maar die truuk doen met de 'nylon washers' (staat in de startpost) en dan zal het wel lukken, succes.
|| Specs || SuperPI 1m
Verwijderd
Waarom probeer je hem niet eerst ff met de stockkoeler?FiXeR.nl schreef op zondag 04 december 2005 @ 08:59:
Toen nog een vraag:
Koelpasta moet altijd,ook als er wel een IHS opzit.
Dat is mooi, dan weet ik dat voor straks... (kheb nog GEiL Koelpasta)goeiemorguh schreef op zondag 04 december 2005 @ 10:01:
[...]
Ja er moet een klein laagje koelprut op, kijk maar op de stock ct-479 cooler, daar zit ook koelprut op.
Misschien dat als je wat gaat modden/solderen aan de powerconnector en de jumpers dat de hyper 48 er wel op gaat, dan moet je alleen maar die truuk doen met de 'nylon washers' (staat in de startpost) en dan zal het wel lukken, succes.
Nylon washers: bedoel je DIT?
Ja dat bedoel ik ja, stond op XS. Over hoe je de retention bracket omhoog moest krijgen zodat je de core niet sloopt.FiXeR.nl schreef op zondag 04 december 2005 @ 10:23:
[...]
Dat is mooi, dan weet ik dat voor straks... (kheb nog GEiL Koelpasta)
Nylon washers: bedoel je DIT?
|| Specs || SuperPI 1m
Nu zit ie erin, alleen dat kreng word 62 graden, alleen als ik aan de heatsink voelt is ie gewoon koud...
Nu als ik idle of stress, schommelt ie heel erg, van 36 naar 58 graden? Is dit ook normaal?
Er zat al koelpasta onder de stock koeler, maar moet ik dan nog extra koelpasta erop doen? (op de core?) Of hoet zit dat? want ik vind dit schommelen niet echt normaal
Nu als ik idle of stress, schommelt ie heel erg, van 36 naar 58 graden? Is dit ook normaal?
EDIT
Er zat al koelpasta onder de stock koeler, maar moet ik dan nog extra koelpasta erop doen? (op de core?) Of hoet zit dat? want ik vind dit schommelen niet echt normaal

[ Voor 83% gewijzigd door FiXeR.nl op 04-12-2005 15:24 . Reden: Koelprut Anyone? ]
Hoe is je contact ?FiXeR.nl schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:08:
Mijn vader heeft het echt goed aangedrukt, zo hard zou ik niet durven drukken.. (en dat zegt wat)
[ Voor 4% gewijzigd door FiXeR.nl op 04-12-2005 15:28 ]
Verwijderd
blijkbaar niet, bij de klikken die je gebruikt hoort het vast te zitten. Ook daarom hebben ze ZIF ontworpen
het zit allemaal goed vast, hij doet het ook, alleen de temp schommelt heel erg, dus ik ga straks ff wat extra koelprut proberenVerwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:43:
blijkbaar niet, bij de klikken die je gebruikt hoort het vast te zitten. Ook daarom hebben ze ZIF ontworpen
Extra is onzin, je contact moet goed zijn zelfs zonder koelpasta, koelpasta is lapmiddel, hoe meer hoe erger. Maar aan de andere kant moet je goed contact hebben, en aandrukken doen die beugels toch al voor je ?FiXeR.nl schreef op zondag 04 december 2005 @ 15:44:
[...]
het zit allemaal goed vast, hij doet het ook, alleen de temp schommelt heel erg, dus ik ga straks ff wat extra koelprut proberen
Die beugels zitten er al op... en vast..DaWaN schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:09:
[...]
Extra is onzin, je contact moet goed zijn zelfs zonder koelpasta, koelpasta is lapmiddel, hoe meer hoe erger. Maar aan de andere kant moet je goed contact hebben, en aandrukken doen die beugels toch al voor je ?
Misschien staat ie scheef, dan word maar een deel van de core bedekt en krijg je dus slechte temps. Weet je trouwens zeker dat de fan ook goed draait? Ik denk eigenlijk niet dat dat het probleem is maar het zou kunnen dat je fan veel hapert zodat je schommelende temps krijgt.
Heb je misschien een foto van de hyper 48 op de ct-479?
[ Voor 7% gewijzigd door goeiemorguh op 04-12-2005 17:32 ]
|| Specs || SuperPI 1m
neenee, de stock koeler zit erop...goeiemorguh schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:32:
[...]
Misschien staat ie scheef, dan word maar een deel van de core bedekt en krijg je dus slechte temps. Weet je trouwens zeker dat de fan ook goed draait? Ik denk eigenlijk niet dat dat het probleem is maar het zou kunnen dat je fan veel hapert zodat je schommelende temps krijgt.
Heb je misschien een foto van de hyper 48 op de ct-479?
++++++++NOG EEN VRAAG++++++++
Ik kan mijn ram alleen sneller laten lopen als mijn FSB, hoe verander ik dit?
FSB=133
RAM=166
[ Voor 12% gewijzigd door FiXeR.nl op 04-12-2005 17:53 ]
Verwijderd
De stockkoeler kan er maar op één manier op dus daar kun je weinig verkeerd doen,wel het plastic van de koelpasta afgehaald?
Wat voor mobo heb je?
Bij een P4C moet je het geheugen op 400Mhz zetten ipv auto,andere mogelijkheden zijn misschien 1:1
Wat voor mobo heb je?
Bij een P4C moet je het geheugen op 400Mhz zetten ipv auto,andere mogelijkheden zijn misschien 1:1
De DDR freqeuntie dacht ik dat het heet. Als je in het BIOS een fsb van 200+ instelt dan kan je DDR400 instellen oftewel 1:1 met de FSB.FiXeR.nl schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:51:
[...]
neenee, de stock koeler zit erop...
++++++++NOG EEN VRAAG++++++++
Ik kan mijn ram alleen sneller laten lopen als mijn FSB, hoe verander ik dit?
FSB=133
RAM=166
|| Specs || SuperPI 1m
Ik zal het proberen.. Ik vraag veel. Maar volgens mij zijn daar forums voorgoeiemorguh schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:24:
[...]
De DDR freqeuntie dacht ik dat het heet. Als je in het BIOS een fsb van 200+ instelt dan kan je DDR400 instellen oftewel 1:1 met de FSB.
Thanks voor jullie hulp met de koeler, hij zat er idd beetje scheef op, nu zit ie recht en komt het helegeval niet boven de 40 graden uit..
Ik zie ook veel op internet dat mensen hun P4P800-E Deluxe naar een P4P800-SE flashen, waarom? En waar kan ik in de Bios de multiplier vinden
[ Voor 23% gewijzigd door FiXeR.nl op 04-12-2005 19:05 ]
Verwijderd
Je kan ook Eist en Clockgen gebruiken in XP,is makkelijker hoef je niet steeds op nieuw te starten zolang de boel niet crasht.FiXeR.nl schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:43:
[...]
Ik zie ook veel op internet dat mensen hun P4P800-E Deluxe naar een P4P800-SE flashen, waarom? En waar kan ik in de Bios de multiplier vinden
Vandaag m'n P4C800 vervangen door een P4C800-E maar deze houdt(nog niet) van zulke hoge fsb's,de P4C800 ging tot 260Mhz zonder mods,de P4C800-E knalt er bij 240 al uit
Ik zit er over te denken om mijn P4 2.8Ghz te vervangen door een Pentium M 730 of 740.
Ik ben in het bezit van een P4P800SE.
Nu vraag ik mij af en hoeverre een reele prestatie stijging ik kan krijgen (dus incl. OC) maar wel met luchtkoeling (Zalman 7000 ALCU).
probleem met overklokken nu is dat mijn geheugen niet verder trekt dan 217Mhz.
Graag wat adviesen hierover
Nu vraag ik mij af en hoeverre een reele prestatie stijging ik kan krijgen (dus incl. OC) maar wel met luchtkoeling (Zalman 7000 ALCU).
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
Denk dat je met een M740 op luchtkoeling wel de 2700-2800Mhz haalt,dat doen de meeste wel maar je kan natuurlijk pech hebben en een slechte CPU krijgen.ThunderNet schreef op zondag 04 december 2005 @ 23:42:
Ik zit er over te denken om mijn P4 2.8Ghz te vervangen door een Pentium M 730 of 740.
Prijstechnisch is een Pentium-M natuurlijk een ideale upgrade voor mijn PC. Gewone Pentium's of P-D's zou ik voor een echte vooruitgang over moeten op LGA-775, en dat betekend o.a. nieuw moederbord en videokaart en geheugen.
Upgrade naar Pentium-M kost ~40 euro (CT479) + ~210(P-M 740) en is dus aanzienelijk goedkoper.
Doel zou zijn een OC naar ongeveer 2,5Ghz (FSB van 200Mhz)
Upgrade naar Pentium-M kost ~40 euro (CT479) + ~210(P-M 740) en is dus aanzienelijk goedkoper.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
De M740 is momenteel zelfs goedkoper dan de M730 en met een M740 haal je zoiezo de 200x13 en dat is al genoeg om een FX-55 eruit te lopen. Als je dan op 217x13 loopt (wat meestal ook wel haalbaar is) is dat al 2821mhz en daar kan je wat lekkere superPI's en 3dmarkjes mee halenThunderNet schreef op zondag 04 december 2005 @ 23:53:
Prijstechnisch is een Pentium-M natuurlijk een ideale upgrade voor mijn PC. Gewone Pentium's of P-D's zou ik voor een echte vooruitgang over moeten op LGA-775, en dat betekend o.a. nieuw moederbord en videokaart en geheugen.
|| Specs || SuperPI 1m
Op welk voltage??goeiemorguh schreef op maandag 05 december 2005 @ 07:28:
[...]
De M740 is momenteel zelfs goedkoper dan de M730 en met een M740 haal je zoiezo de 200x13 en dat is al genoeg om een FX-55 eruit te lopen. Als je dan op 217x13 loopt (wat meestal ook wel haalbaar is) is dat al 2821mhz en daar kan je wat lekkere superPI's en 3dmarkjes mee halen
Ligt aan je cpu prolly zo'n 1,45~1,55 meer volt is meestal niet nodig
De mijne doet 205FSB niet op 1.45 volt, met stock koelerm maar 204FSB wel met stock koeler @ 1.45DaWaN schreef op maandag 05 december 2005 @ 16:29:
[...]
Ligt aan je cpu prolly zo'n 1,45~1,55 meer volt is meestal niet nodig
De cpu word net 46 graden
Verwijderd
Ligt er aan arie. Als je een lekker zuipende cpu hebt (wat ik altijd beter vind). Een zuipende cpu vind het altijd lekker om net even meer te krijgen om stabiel te lopen wat meestal in voordeel is bij cpu's die bij 1.5 of meer niets doen.
Daarnaast kan ik meteen als tip geven voor mensen die 24/7 willen draaien. Haal geen dothan en wacht lekker op de yonah e.d.
Daarnaast kan ik meteen als tip geven voor mensen die 24/7 willen draaien. Haal geen dothan en wacht lekker op de yonah e.d.
Hoezo dan? Ik zit toch heel wat uurtjes per dag achter mn comp en dat is toch echt een Dothan setup. Ik ben zeker niet ontevreden, in tegendeel, heerlijk zon CPU die lekker is voor games en ook nog is fantastisch benchtVerwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 17:14:
Ligt er aan arie. Als je een lekker zuipende cpu hebt (wat ik altijd beter vind). Een zuipende cpu vind het altijd lekker om net even meer te krijgen om stabiel te lopen wat meestal in voordeel is bij cpu's die bij 1.5 of meer niets doen.
|| Specs || SuperPI 1m
Verwijderd
Je zit er helemaal naast
. Ding is stock slomer als een a64. Alleen met een degelijke oc behaal/overtref je de a64. Daarnaast blijft hij gelclockt nog steeds langzamer in coderen etc etc. Alleen onder droogijs/phasechange/ln2 zal de dothan veel sneller zijn en dus totaal niet voor 24/7.
Bovendien is het s478 platform verouderd.
Maar voor gaming is hij wel OK als je idd toch al een mobo en VGA hebt
Maar voor gaming is hij wel OK als je idd toch al een mobo en VGA hebt
maargoed, back to overclocken, die van mijn wil dus voor geen mogelijkheid 205fsb 
Ik heb dus blijkbaar een kut core,,

[ Voor 20% gewijzigd door FiXeR.nl op 05-12-2005 20:19 ]
Post je BIOS settings anders ofzow. Misschien dat daar iets instaat wat je OC nogal naar beneden haalt, zou goed kunnen want 205x13 is natuurlijk nog niets. Hoe hoog heb je je Vcore eigenlijk, als je net zo'n kut drop heb als ik (rond de 0.1 onder loadFiXeR.nl schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:00:
maargoed, back to overclocken, die van mijn wil dus voor geen mogelijkheid 205fsb

Wat gebeurd er eigenlijk als je 205x12 doet? Als je dat nou is probeert en dan steeds hoger dan kom je er vanzelf achter of je mem, je bord of je core de bottleneck is.
|| Specs || SuperPI 1m
Dan zal ik maar beginnen met mijn specs:goeiemorguh schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:43:
[...]
Post je BIOS settings anders ofzow. Misschien dat daar iets instaat wat je OC nogal naar beneden haalt, zou goed kunnen want 205x13 is natuurlijk nog niets. Hoe hoog heb je je Vcore eigenlijk, als je net zo'n kut drop heb als ik (rond de 0.1 onder load) dan kan de vcore verhogen wel helpen.
Wat gebeurd er eigenlijk als je 205x12 doet? Als je dat nou is probeert en dan steeds hoger dan kom je er vanzelf achter of je mem, je bord of je core de bottleneck is.
Pentium M740 Dothan Stock Koeler
Asus P4P800-E Deluxe
2x 512MB PC4000 GEiL Loopt 1:1 = 2-3-3-6 stabiel..
Asus X850XT PE 585/620 Stock Koeler
Ram lijkt me niet echt, dan zal ik nu ff een pic maken van mijn bios... (ik kan ook niet mijn multiplier in de bios vinden!) mischien moet ik hem naar een andere versie flashen, ik heb nu 1010 BETA
Picture'n (klik voor grote, 56K warning! rond de 800KB)
Bios instellingen

De "patient"

Coolertje

CPU-Z + 3Dmark05

[ Voor 31% gewijzigd door FiXeR.nl op 05-12-2005 21:16 ]
Verwijderd
Ik neem aan dat je clockgen gebruikt? blijf lekker van je fsb af in je bios.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 21:26 ]
Ja, van 195 in de bios ga ik me 5 steeds omhoog met clock gen!Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:25:
Ik neem aan dat je clockgen gebruikt? blijf lekker van je fsb af in je bios.
Anders loopt mijn ram niet 1:1
[ Voor 7% gewijzigd door FiXeR.nl op 05-12-2005 21:32 ]
Ik zou de AGP/PCI lock op 66/33 zetten en je geheugen op DDR400. Je zou kunnen kijken wat je bord doet zonder performance mode op turbo en dan PAT disabled. En spread spectrum bij bij je chipset settings? Het kan een verschil maken als je hem uitzet.
Bij mij staan er ook nog wat instellingen die nogal wat weg hebben van C&Q, dus onderclocken en ondervolten, dat lijkt me niet zo handig tijdens het OCen.
Bij mij staan er ook nog wat instellingen die nogal wat weg hebben van C&Q, dus onderclocken en ondervolten, dat lijkt me niet zo handig tijdens het OCen.
|| Specs || SuperPI 1m
Performance niet op turbo, AGP PCI op 66/33 komt op zeg dit is wel heel erg basic, je kan toch wel proberen ?
DDR loop nu 1:1..goeiemorguh schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:33:
Ik zou de AGP/PCI lock op 66/33 zetten en je geheugen op DDR400. Je zou kunnen kijken wat je bord doet zonder performance mode op turbo en dan PAT disabled. En spread spectrum bij bij je chipset settings? Het kan een verschil maken als je hem uitzet.
PCI-lock staat aan, turbo staat uit, wat moet ik bij spread spectrum neer zetten?
PAT, dat disabled zich toch bij 201 FSB of hoger...
Pifast net gedraait, en nog steeds hetzelfde... morgen ga ik verder..
[ Voor 18% gewijzigd door FiXeR.nl op 05-12-2005 21:53 ]
Ach ja ik zat hier in het begin ook mee te worstelel, maar met proberen kwam ik er wel iderdaad. Wat is die performance setting eigenlijk, niet PAT want dat is memory accelaration modus.DaWaN schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:33:
Performance niet op turbo, AGP PCI op 66/33 komt op zeg dit is wel heel erg basic, je kan toch wel proberen ?
Spread spectrum uit, beetje vage setting. Volgens Asus zou het meer stabiliteit moeten leveren maar ze raden het aan om het uit te zetten als je gaat overclockenFiXeR.nl schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:36:
[...]
DDR loop nu 1:1..
PCI-lock staat aan, turbo staat uit, wat moet ik bij spread spectrum neer zetten?
PAT, dat disabled zich toch bij 201 FSB of hoger...
Pifast net gedraait, en nog steeds hetzelfde... morgen ga ik verder..
EDIT: Ik ga maar is werken aan een nieuwe startpost want het topic begint al aardig vol te worden. Er moest toch om de 500 posts een nieuw topic worden gemaakt? Dan moet ik maar opschieten
[ Voor 10% gewijzigd door goeiemorguh op 05-12-2005 22:16 ]
|| Specs || SuperPI 1m
Verwijderd
Kan ook aan je mobo liggen,ik heb sinds gisteren m'n P4C800 vervangen door een P4C800-E en kom nu ook niet veel hoger dan 200Mhz met dezelfde instellingen(gewoon de bioschip vervangen want ik had al het bios van de E in me non E),Vagp op 1,8V en meet ook 1,8V maar SP2004 knalt er binnen een minuut al uit op 210fsb terwijl ik op de P4C800 255-260Mhz haalde.FiXeR.nl schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:00:
Verwijderd
Je ct-jumper gewijzigd, je hele bios terug naar default en opnieuw starten. mem sticks wisselen ga zo maar door.
Verwijderd
Lag waarschijnlijk aan m'n oude XP installatie,heb gisteren ff XP(striped to the bone) op een ide schijf geinstalleerd en heb vervolgens 3 uur SP2004 gedraaid zonder fouten op 10x250Mhz.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:32:
Je ct-jumper gewijzigd, je hele bios terug naar default en opnieuw starten. mem sticks wisselen ga zo maar door.
Weet jij waar dan? Want als dat zo is zou ik er wel graag 1, of meerdere willen!The Doctor schreef op maandag 05 december 2005 @ 21:25:
[...]
Topic M760 DI/LN2
Een 780ES = €300 als je weet waar je hem moet halen dus volgens mij snap jij het niet
EDIT:
760 = €100 dus niet de 780ES
Verwijderd
Mja wat wil je met die chip doen? Voor alleen luchtgebruik is het zonde om zoon chip te bemachtigen terwijl iemand anders elke mhz eruit kan schoppen!
Ik kan droogijs aankomen... of zoiets als een dag samen komen om een overclock te pogen.Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:55:
Mja wat wil je met die chip doen? Voor alleen luchtgebruik is het zonde om zoon chip te bemachtigen terwijl iemand anders elke mhz eruit kan schoppen!
Zonde is het nooit, jij zou toch ook graag een FX-60 ofzo goedkoop aan willen komen? (als ie uit is..)
Filmpje van een OC team: M780 ES
[ Voor 25% gewijzigd door FiXeR.nl op 06-12-2005 15:09 ]
Jawel, er zijn maar een paar van die CPU's beschikbaar voor dat bedrag. Ik zie die CPU dan liever naar een gerespecteerde overclocker gaan die er leuke dingen mee kan doen (LN2 vooral) dan een n00b die hem onder de stock koeler duwt en hem na een paar weken met winst verkoopt op V&A.FiXeR.nl schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 14:59:
[...]
Zonde is het nooit, jij zou toch ook graag een FX-60 ofzo goedkoop aan willen komen? (als ie uit is..)
Je staat helaas nog niet hoog genoeg op de ladder om die CPU's voor dat bedrag te kunnen bemachtingen, doe je atm niks aan
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
ja, daar ben ik het ook over eens, maar toch... Ik ben en blijf een Nederlander, als je iets goedkoop pf gratis aan kan komen, waarom ook niet?Syngrow schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:13:
[...]
Jawel, er zijn maar een paar van die CPU's beschikbaar voor dat bedrag. Ik zie die CPU dan liever naar een gerespecteerde overclocker gaan die er leuke dingen mee kan doen (LN2 vooral) dan een n00b die hem onder de stock koeler duwt en hem na een paar weken met winst verkoopt op V&A.
Je staat helaas nog niet hoog genoeg op de ladder om die CPU's voor dat bedrag te kunnen bemachtingen, doe je atm niks aan
Zover ik weet kun jij er niet aankomen, want anders had je hier niet gevraagd hoe eraan te komen is.FiXeR.nl schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:44:
[...]
ja, daar ben ik het ook over eens, maar toch... Ik ben en blijf een Nederlander, als je iets goedkoop pf gratis aan kan komen, waarom ook niet?
enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]
Ze weten me telefoon nummer nietSyngrow schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:50:
[...]
Zover ik weet kun jij er niet aankomen, want anders had je hier niet gevraagd hoe eraan te komen is.
Verwijderd
Ik denk dat het verhaal nu wel duidelijk is fixer? Laat in de toekomst zien wat je kan en tegen die tijd worden jou misschien wel leuke dingen aangeboden
Dan zal ik eens ff beginnen.. (dat duurt nog wel ff, cuz i have no money)Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:02:
Ik denk dat het verhaal nu wel duidelijk is fixer? Laat in de toekomst zien wat je kan en tegen die tijd worden jou misschien wel leuke dingen aangeboden
Ik zag net in het Dothan760 project topic iets heel leuks staan:
http://www.xtremesystems....?t=82191&highlight=hipro5
Wel een behoorlijk ingrijpende mod maar zo te zien zeker de moeite waard
. Ik moet echt ff beter leren solderen zeg, ik heb van de Sint een soldeerbout gekregen dus ik ga is wat dooie mobos en pci netwerk kaartjes solderen
Wel een behoorlijk ingrijpende mod maar zo te zien zeker de moeite waard
|| Specs || SuperPI 1m
Ik snap het alleen niet helemaal.. kan niemand een nederlandse TUT maken?goeiemorguh schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:48:
Wel een behoorlijk ingrijpende mod maar zo te zien zeker de moeite waard. Ik moet echt ff beter leren solderen zeg, ik heb van de Sint een soldeerbout gekregen dus ik ga is wat dooie mobos en pci netwerk kaartjes solderen
Voor jouw misschien maar ik snap er ook niets van. Is het nou de bedoeling om bepaalde onderdelen op bepaalde punten te solderen ofzow? Nou in ieder geval zou een nederlandse tut wel handig zijn maar dan kunnen we beter even wachten totdat de 'uber' mod op XS staat.
|| Specs || SuperPI 1m
Verwijderd
Mja als je je eigen ct beethoud en dan naar hipro's ct kijkt zie je gelijk hoe of wat! in totaal 7 soldeer punten. Hij legt het zelf ook duidelijk uit. En als je naar page 3 gaat
heb ik zelf een tut gemaakt. Daarnaast als je geen ervaring hebt met v-modden moet je dit niet doen. Dit is weer een stapje kleiner dan de "normale" voltmod.
Bv als je kijkt naar waar de SMD 47uF/16V tantalum zich bevind, en dat op je ct bekijkt is het met een loep zelfs kutwerk. Gelukkig kan ik een smd heater lenen, want solderen is een tikje moeilijker!
Bv als je kijkt naar waar de SMD 47uF/16V tantalum zich bevind, en dat op je ct bekijkt is het met een loep zelfs kutwerk. Gelukkig kan ik een smd heater lenen, want solderen is een tikje moeilijker!
Verwijderd
Heeft hier iemand anders problemen gehad met een Asus X800XT PE in combinatie met een pentium-m 1,6ghz 533fsb en de adapter?
Met mijn oude videokaart werkte alles perfect sinds ik de X800XT PE heb wilt windows niet meer starten, ook niet na vele re-installs.
Lijkt dus een conflict, heb zelf al lang gezicht en heb andere mensen met veel verstand van hardware er laten kijken maar niemand komt eruit.
Ik draai nu weer met mijn oude P4 3,2ghz, hele achteruit gang maar daar zijn iig geen problemen mee.
Als ik geen oplossing kan vinden ga ik denk maar mijn Pentium-m 1,6ghz 533mhz verkopen, erg jammer was erg tevreden met deze cpu, bleef altijd lekker cool en voelde sneller aan in games als mijn oude P4 3,2ghz.
Met mijn oude videokaart werkte alles perfect sinds ik de X800XT PE heb wilt windows niet meer starten, ook niet na vele re-installs.
Lijkt dus een conflict, heb zelf al lang gezicht en heb andere mensen met veel verstand van hardware er laten kijken maar niemand komt eruit.
Ik draai nu weer met mijn oude P4 3,2ghz, hele achteruit gang maar daar zijn iig geen problemen mee.
Als ik geen oplossing kan vinden ga ik denk maar mijn Pentium-m 1,6ghz 533mhz verkopen, erg jammer was erg tevreden met deze cpu, bleef altijd lekker cool en voelde sneller aan in games als mijn oude P4 3,2ghz.
voor mijn gevoel gaat mijn P4 3.6ghz sneller als deze P-M op 2.5ghzVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:28:
Heeft hier iemand anders problemen gehad met een Asus X800XT PE in combinatie met een pentium-m 1,6ghz 533fsb en de adapter?
Verwijderd
Ligt er mischien aan waarvoor je het gebruikt, als ik in world of Warcraft inlog zie ik de spelers om mij heen duidelijk sneller geladen worden met mijn Pentium-m als met mijn Pentium 4.FiXeR.nl schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:47:
[...]
voor mijn gevoel gaat mijn P4 3.6ghz sneller als deze P-M op 2.5ghz
Ook het laden van firefox ging iets sneller.
Verder schijnt de pentium-m langzamer te zijn met renderen en dat soort dingen, maar dat doe ik bijna nooit dus dat maakte mij niks uit.
In BF2, eerst kon ik die map makkelijk spelen zonder stotteren, nu moest ik de reso van 1152 naar 1024 zetten, anders was het niet te doenVerwijderd schreef op donderdag 08 december 2005 @ 14:57:
[...]
Ligt er mischien aan waarvoor je het gebruikt, als ik in world of Warcraft inlog zie ik de spelers om mij heen duidelijk sneller geladen worden met mijn Pentium-m als met mijn Pentium 4.
Ook het laden van firefox ging iets sneller.
Verder schijnt de pentium-m langzamer te zijn met renderen en dat soort dingen, maar dat doe ik bijna nooit dus dat maakte mij niks uit.

Verwijderd
Als het alleen bij BF2 is denk ik dat het eerder aan het spel ligt die niet goed met een Pentium M kan omgaan, BF2 staat nou niet echt bekend als een efficient geprogrammeerd spel.
Jongens, ik heb even een vraag over mijn 740.
CPU is gisteren in mijn P4P800SE gegaan (BIOS 1008) en draait super! 33 graden stressed (koetje) op een snelheid van 2507MHz. Met de standaard Vcore.
Met clockgen nog wat aan het stoeien geweest maar bij ongeveer 2660MHz loopt de PC vast. Ik moet dus de Vcore omhoog gooien, alleen hoe?
In de bios kan ik niets instellen wat betreft Vcore (ook MP niet trouwens). Hoe zetten jullie je Vcore hoger?
CPU is gisteren in mijn P4P800SE gegaan (BIOS 1008) en draait super! 33 graden stressed (koetje) op een snelheid van 2507MHz. Met de standaard Vcore.
Met clockgen nog wat aan het stoeien geweest maar bij ongeveer 2660MHz loopt de PC vast. Ik moet dus de Vcore omhoog gooien, alleen hoe?
In de bios kan ik niets instellen wat betreft Vcore (ook MP niet trouwens). Hoe zetten jullie je Vcore hoger?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
BIOS versie 1008 is juist bedoeld voor de Pentium-M, dus zo gek is het dan toch niet om te verwachten dat dit soort dingen gewoon ingesteld kunnen worden 
Maar goed, welke versie is bij jullie bekend die het wel kan?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
weet je ook zo welke dat dat voor de p4p800-e deluxe is?GasNaald schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:23:
BIOS versie 1008 is juist bedoeld voor de Pentium-M, dus zo gek is het dan toch niet om te verwachten dat dit soort dingen gewoon ingesteld kunnen worden
Verwijderd
Kan er mij iemand vertellen of een CT-479 converter zal werken op een Asus P4T533-C mobo?
Dit is een mobo voor een P4 (2.26Ghz) s-478 met 533mhz fsb en RdRam. Dit mobo staat niet in de lijst met supported mobo's, maar ik heb nog nergens (hier en op het net) gevonden of dat mijn mobo NIET met zo'n converter overweg zou kunnen. Ik zou dit graag weten omdat ik het zonde zou vinden om mijn dure rdram-reepjes zomaar te moeten weggooien..-edit- als ik een nieuw systeem aanschaf
Dit is een mobo voor een P4 (2.26Ghz) s-478 met 533mhz fsb en RdRam. Dit mobo staat niet in de lijst met supported mobo's, maar ik heb nog nergens (hier en op het net) gevonden of dat mijn mobo NIET met zo'n converter overweg zou kunnen. Ik zou dit graag weten omdat ik het zonde zou vinden om mijn dure rdram-reepjes zomaar te moeten weggooien..-edit- als ik een nieuw systeem aanschaf
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 16:17 ]
Ik denk niet dat dat gaat passen, en als je ze toch weggooit, mag ik ze dan hebben?Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:44:
Kan er mij iemand vertellen of een CT-479 converter zal werken op een Asus P4T533-C mobo?
Dit is een mobo voor een P4 (2.26Ghz) s-478 met 533mhz fsb en RdRam. Dit mobo staat niet in de lijst met supported mobo's, maar ik heb nog nergens (hier en op het net) gevonden of dat mijn mobo NIET met zo'n converter overweg zou kunnen. Ik zou dit graag weten omdat ik het zonde zou vinden om mijn dure rdram-reepjes zomaar te moeten weggooien..
Zoek ook even op Xtreme forums...
Beter! Helaas nog geen melding van iemand die met een B1 CPU de 170FSB grens heeft overschreden met die 3.2K weerstands-mod.goeiemorguh schreef op woensdag 07 december 2005 @ 20:48:
Wel een behoorlijk ingrijpende mod maar zo te zien zeker de moeite waard. Ik moet echt ff beter leren solderen zeg, ik heb van de Sint een soldeerbout gekregen dus ik ga is wat dooie mobos en pci netwerk kaartjes solderen
Dat ga ik zelf proberen, ik heb een Celeron-M 1300Mhz, zou wel leuk zijn als die 13x200FSB zou doen op m'n P4P800SE
Alleen klote dat een v/d pinnetjes van de adapter is afgebroken (al een tijdje terug). Adapter werkt wel nog gewoon, ik heb een ander pinnetje (ietsje langer dan het afgebroken pinnetje) gewoon in de S478 socket van het mobo gestopt en daar de adapter opgedaan
[ Voor 16% gewijzigd door brama op 13-12-2005 16:28 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Met versie 1009 en 1010 is dat allemaal prima mogelijkGasNaald schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 15:23:

[ Voor 3% gewijzigd door goeiemorguh op 14-12-2005 14:27 ]
|| Specs || SuperPI 1m
EEN VRIENDIN?goeiemorguh schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:13:
[...]
Met versie 1009 en 1010 is dat allemaal prima mogelijkIk gebruik nog steeds versie 1010.001 beta omdat het flashen niet wilde lukken naar 1010 (brakke discette ben ik bang
). Ik wil echt graag nog is een BIOS guide maken maar ik heb het gewoon zo druk en mn interesse in overklokken is ff wat minder geworden (vuurwerk
en sinds zondag een vriendin
).

Voor hoeveel kun je een Pentium M740 van 2 weekjes oud verkopen?
[ Voor 3% gewijzigd door FiXeR.nl op 13-12-2005 19:43 ]
Dr is een apart topic hiervoor, dacht dat het bij 'overige hardware' stond...FiXeR.nl schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 19:43:
[...]
EEN VRIENDIN?![]()
Clocken die beter over? Welke socket? Hoeveel MHZ? Pifast? Zijn ze snel, lopen ze lekker
![]()
, waar zijn ze te koop..
![]()
(dit was een gekke offtopic opmerking)
Voor hoeveel kun je een Pentium M740 van 2 weekjes oud verkopen?
Ik denk dat je er nog wel zo'n 140 euries voor kan vragen ofzow, ik ben alleen niet zo'n goede gokker

BTW, als er een nieuw topic moet komen wil ik dat best doen, the doctor heeft me tijd geleden al toestemming gegeven. Ik denk dat ik eerst maar gewoon de startpost copy and paste maar dat er naar verloop van tijd een kompleet nieuwe en uitgebreidere komt
|| Specs || SuperPI 1m
Kan ik die ook aankomen, of is het alleen voor goede overclockers?Verwijderd schreef op woensdag 14 december 2005 @ 14:27:
Ik kan nieuw een p-m 740 voor 125 krijgendus.
Als een mod meld dat er een nieuwe moet komen doe ik dat wel meteen. Maar er zijn ook zat topics die ver over de 500 zitten dus ik wacht even af wat de mods er van vinden...FiXeR.nl schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:44:
500ste post...
Dit is even een melding.. want bij 500 posts "moest" je toch een nieuwe openen?
BTW, zal ik als het zover is gewoon 'deel 2' achter de bestaande naam van het topic zetten of iets nieuws? Misschien iets als: [OC] Het grote Dothan overclocking topic deel II ofzow? Nou kom maar op met die namen want er zal toch een keer een niew topic gemaakt moeten worden
[ Voor 28% gewijzigd door goeiemorguh op 14-12-2005 17:26 ]
|| Specs || SuperPI 1m
het is niet alleen dothan, ook banias.. en die anderegoeiemorguh schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:22:
[...]
Als een mod meld dat er een nieuwe moet komen doe ik dat wel meteen. Maar er zijn ook zat topics die ver over de 500 zitten dus ik wacht even af wat de mods er van vinden...
BTW, zal ik als het zover is gewoon 'deel 2' achter de bestaande naam van het topic zetten of iets nieuws? Misschien iets als: [OC] Het grote Dothan overclocking topic deel II ofzow? Nou kom maar op met die namen want er zal toch een keer een niew topic gemaakt moeten worden.

Het grote P-M overclock topic?
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Nee, want je kunt ook Celeron-M's overclockenRazor.Timo schreef op woensdag 14 december 2005 @ 18:56:
Het grote P-M overclock topic?
Het Grote Mobiele Processoren Van Intel Met -M In De Naam Maar Niet Die Mislukte P4-M Overclock Topic
Lijkt me duidelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door brama op 14-12-2005 20:28 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Whahaha je hebt helemaal gelijkbrama schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:27:
[...]
Nee, want je kunt ook Celeron-M's overclocken![]()
![]()
Het Grote Mobiele Processoren Van Intel Met -M In De Naam Maar Niet Die Mislukte P4-M Overclock Topic
Lijkt me duidelijk.
Zullen we nou weer beetje ontopic gaan mensen? Ja? Mooizow
|| Specs || SuperPI 1m
Er was iemand die een nieuw topic wilde openen met een aangepaste fp.
Weet even niet meer wie het was maar als ik niets meer van hem hoor open ik zelf het 2e deel.
Het is btw redelijk "onbeschoft" om zomaar een nieuw deel van een topic te openen zonder dat even aan de topicstarter van het vorige deel te vragen.
EDIT:
Never mind het stukje hierboven de mail was van goeiemorguh, hij kan een nieuw topic starten als ie wil.
Weet even niet meer wie het was maar als ik niets meer van hem hoor open ik zelf het 2e deel.
Het is btw redelijk "onbeschoft" om zomaar een nieuw deel van een topic te openen zonder dat even aan de topicstarter van het vorige deel te vragen.
EDIT:
Never mind het stukje hierboven de mail was van goeiemorguh, hij kan een nieuw topic starten als ie wil.
[ Voor 51% gewijzigd door Tjaps op 14-12-2005 22:33 ]
Verwijderd
Misschien moet je ff het (laatste stukje) topic lezen Doc..The Doctor schreef op woensdag 14 december 2005 @ 22:14:
Er was iemand die een nieuw topic wilde openen met een aangepaste fp.
Nieuw topic komt eraan, gelieve daar in verder te gaan en deze verder met rust te laten
.
@The doctor: kan ik even de originele startpost gebruiken totdat mn eigen af is? Anders isie zo leeg in het begin
het lijkt me dat je er geen probleem mee hebt maar als dat wel zo is, laat het ff weten en ik haal hem weg.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1095424 linkje naar deel II
Mods dit topic kan nu dicht.
@The doctor: kan ik even de originele startpost gebruiken totdat mn eigen af is? Anders isie zo leeg in het begin
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1095424 linkje naar deel II
Mods dit topic kan nu dicht.
[ Voor 17% gewijzigd door goeiemorguh op 14-12-2005 22:47 ]
|| Specs || SuperPI 1m
En het nieuwe topic is er : [rml][ OC] Intel Pentium M overclock ervaringen deel II[/rml]
Dit topic is gesloten.