rotte Casefan of luchtsuis

Pagina: 1
Acties:

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Ha luitjes

Na mijn vorig cooling avontuur waarbij ik een casefan in twee 5,25 bays (en m'n HDD's erachter) heb geplaatst, hoor ik ineeens een soort hoge janktoon.

Ik weet alleen niet of dit komt doordat de fan (CoolerMaster SAF-B82) gaar is, of doordat de lucht tegen mij HDD aan fluit... (alleen HDD1 hangt achter de fan. HDD 2 hangt nog onder de floppy)
Ik ga vanavond m'n schrijf eruit trekken om zeker te weten of het de casefan is of niet.

Op dit moment zit m'n HDD zo'n 2 cm van de fan af en m'n fan draait op 12V.
Als ik m'n oor ertegenaan houd dan klinkt het als de fan piept...

De vraag (voor de natuurkunde-wizards): Als het idd fluit, hoe kom ik erachter tegen welk hoek hij aan fluit? En hoe kan ik dit verhelpen?

Afbeeldingslocatie: http://img231.echo.cx/img231/9052/case18yc.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door kalechinees op 27-06-2005 15:49 ]

Verwijderd

Is het geen optie om je HDD in een ander slot te gooien? (ik weet niet zeker of je plaatje precies klopt, anders is het natuurlijk geen oplossing)

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-01 11:10
Nee ik wil juist de HDD's voor de casefan hangen (onderste twee 5,25 bays) zodat deze automatisch mee gekoeld worden.
Plaatje klopt behalve dat m'n HDD 2 nog onder m'n floppy hangt (geen rekje meer)

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 14:55

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik ga er van uit dat de opstelling al langer bestaat en dat het fluit probleem er later bij is gekomen?

dan is het je fan die fluit, het zou erg raar zijn als de hdd nu fluit een eerder niet (of de hdd is aan zijn einde!)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

ik ga er van uit dat de opstelling al langer bestaat en dat het fluit probleem er later bij is gekomen?
Is als ik het goed heb net nieuw (zie zijn andere topic)