Toon posts:

welke vragen mag je nou eigenlijk WEL stellen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het valt me op dat er soms redelijk agressief gereageerd wordt als iemand een vraag stelt over wat voor onderwerp dan ook in dit forum. Ik bedoel daarmee dat de persoon in kwestie er dan van wordt beschuldigd dat hij/zij niet goed heeft gezocht op Google (de almachtige Google..) en dat het antwoord daar best te vinden was en dat het dus een stomme vraag is etc. Ik heb dit zelf dus ook meegemaakt, terwijl ik dus WEL op Google had gezocht Ik zou niet durven om op GOT een vraag stellen zonder dar eerst te zoeken....stel je voor wat ik dan over me heen krijg..

Mijn topic is dus meteen gesloten zonder dat ik ook maar iets kon zeggen of kon reageren met 'ja ik heb wel op Google gezocht'. En naar mijn mening staan er nog genoeg topics op het forum die ook gewoon via Google kunnen worden gevonden en die staan er ook in. Dus ietsje minder streng zou fijn zijn...Ben ik de enige die dit vindt of zijn mensen het met me eens :? ?

Miriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
MIsschien VIND je wel dat je goed gezocht hebt maar heb je dat eigenlijk niet. Ook GOT search moet je niet vergeten te gebruiken.

En wat je wel mag stellen zijn vragen waar je echt niet uit komt , en dus niet iets vraagt en het antwoord voorgescholtelt krijgen. Dus eerst zoeken en daarna zelf proberen en dan natuurlijk deze stappe die ik noem ook vermelden in je topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Agressieve reacties zijn nooit de bedoeling. Verder waarderen we het als je gewoon in je topicstart meld wat je hebt gezocht en gevonden; dan voorkom je dat je de indruk wekt dat je niet hebt gezocht :) Waarom neem je trouwens geen contact op met de sluitende moderator; ipv dat je een topic opent in LA? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 22:16

Klippy

Still Game

Ik zie maar 2 topics van je die gesloten zijn en dat zijn beide vragen die in het algemene topic over die GSM kunnen. Die topics zijn toch gemaakt om dat soort vragen te posten, dus lijkt het me redelijk dat je topics gesloten worden.

En agressief vind ik die sluitberichten nou ook niet echt, dus ik vind het eigenlijk wel meevallen allemaal :P
Daarnaast worden mensen niet beschuldigd van niet zoeken, er wordt een tip gegeven voor het vinden van een oplossing.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus goed gezocht, op GOT op Google en op allerlei forums over mobiele telefoons, maar NERGENS kwam dit aan de orde. Wat moet ik dan nog meer doen? Ik durf straks helemaal niks meer te vragen hier.

En de reden dat ik er hier een topic over start is dat je hier toch al je opmerkingen/tips/vragen etc. kwijt kan over dit forum dus ik dacht misschien zijn er meer mensen die dit vinden en kunnen we het daar eens over hebben...Of had ik eerst op Google moeten zoeken...

Sorry voor mijn geirriteerde reactie, maar ik vind het gewoon erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 02:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik neem aan dat dit het voorval is geweest :
Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 15:00:
Neeh, het is niet mogelijk. De E720 biedt je alleen de mogelijkheid om meerdere kleurenpatterns te kiezen, dit kan zijn kanariegeel icm poepbruin (om en om), of witte letters met een witte achtergrond, de letters zijn dan net embossed zodat je net niet (of net wel) kan lezen. Verder kan je de cijfers ook veranderen naar het romeinse tiep, dat je bijvoorbeeld een tel. nr. intoetst àlla XIVXX.. Goed, dat was redelijk lame, maar natuurlijk de stelling nu, wat is een E720... Een vibrator? Een massage-apparaat, een bijzonder mooie uitvoering van een flippo wireless access point? Nu moet ik toegeven dat een zoekopdracht in google mij tonnen van resultaten geeft over een bepaalde telefoon, de samsung E720.. Maar eigenlijk hoort dat niet onze taak te zijn, zoeken voor jou op google, dat kun je zelf ook.. Ik denk dan ook dat je vrij rap een slotje mag verwachten.
Als ik dat zo lees, vind ik deze reactie echt onbeschoft, en ook niet echt zo vreemd dat je dit topic opent. Echter alle vragen die je hebt over zulke reacties kan je het beste emailen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als ik als user mag reageren :)

Er zijn pas 2 topics van je gesloten, wellicht vervelend (kan me nog herinneren dat mijn eerste topic werd gesloten, the horror :P)

Ik zie ook in de sluitingstekst geheel geen aggresieve houding hoor, de sluitende mod is toch best wel vriendelijk? Als je het hebt over users, dan heb je helemaal gelijk. Het lijkt weer een trend te worden om wannabe mod te spelen :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 15:57

Haan

dotnetter

Het eerste wat mij opvalt als ik naar je posts kijk, is dat je alleen maar zelf topics hebt geopend met een vraag, en nog nooit in een ander topic hebt gereageerd.. Stel je eens voor dat iedereen zo zou doen hier.. </beetje offtopic>
Maar deze discussie komt van tijd tot tijd voorbij als een user weer vindt dat hij/zij wel z'n best heeft gedaan en dan toch een slotje krijgt. Het komt er dan altijd op neer dat GoT in de eerste plaats toch bedoeld is voor de wat meer gevorderde computergebruikers, niet om een vraag neer te gooien en te wachten tot wij die hebben beantwoord..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, dan zal ik me maar gaan wenden tot andere, wat minder gevordere forums...Wel jammer, want ik kan vaak zelf de vragen van anderen niet beantwoorden inderdaad, maar zelf zit ik wel soms met vragen (ook nog na het afzoeken van internet) en dan is dit forum een erg goede bron van informatie. Maar goed, niet geschikt voor mij dus (als je ook vragen van anderen moet kunnen beantwoorden).

Bedankt in elk geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:44:
Goed, dan zal ik me maar gaan wenden tot andere, wat minder gevordere forums...Wel jammer, want ik kan vaak zelf de vragen van anderen niet beantwoorden inderdaad, maar zelf zit ik wel soms met vragen (ook nog na het afzoeken van internet) en dan is dit forum een erg goede bron van informatie. Maar goed, niet geschikt voor mij dus (als je ook vragen van anderen moet kunnen beantwoorden).

Bedankt in elk geval
Je bent niet verplicht om vragen van anderen te beantwoorden, maar anderen zijn ook niet verplicht om jouw vragen te beantwoorden :) En ik geloof er niets van dat je geen enkele vraag van iemand anders kan beantwoorden, om eerlijk te zijn :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:44:

Bedankt in elk geval
whoa! Wacht eens even, dat is niet de bedoeling. Ik heb nergens gelezen dat je verplicht vragen moet beantwoorden. Dat is natuurlijk wel leuk, en draagt goed bij aan de 'community' maar dat is zeker geen eis hoor. Ook eenvoudige vragen zijn geen probleem. Er zijn eigenlijk slechts een paar eisen waarvan de belangrijkste wel zijn:

1) Voor je een topic opent moet je zelf proberen het antwoord te vinden, dit om te voorkomen dat dezelfde vraag tig keer gesteld wordt. Je zult begrijpen dat dat niet erg prettig is voor de mensen die vaak vragen beantwoorden. Ook raakt het forum dat erg vervuild. Niks mis mee toch?

2) Steek een beetje moeitje in je topicstart. Geef direct alle relevante informatie. Als jij wat inzet toont bij het plaatsen van het topic is het een stuk eenvoudiger om je snel een antwoord te geven.

Bovenstaande zijn in mijn ogen 2 regeltjes die het forum een stuk leeefbaarder houden, dat zul je met me eens zijn toch?

De 2 vragen van jou die dicht gegaan zijn zijn gesloten met de opmerking dat het wel in het centrale topic voor jouw telefoon kan (terecht, je kunt gewoon daar nogmaals de vraag stellen) en een vraag die je met google eenvoudig kunt vinden. Als je zelf al had aangegeven dat je gezocht had op google had je misschien meer kans gehad dat het topic open was gebleven. Agressief waren de berichten trouwens zeker niet. Je moet het sluiten van een topic ook niet persoonlijk zien, al kan dat soms wel zo overkomen. Het is slechts bedoeld om het forum voor iedereen 'leefbaar' te houden.

Nogmaals, laat dit nu niet de reden zijn dat je hier niet weer komt. Dat is zeker niet de bedoeling :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook vaak gehad, en vind het dan ook erg denigrerend en af en toe zelfs discriminerend. Mensen met dislectie mogen hier de meest ongestructureerde zinnen posten, maar als je een te simpele vraag stelt wordt je gedist.

Ik ben er nu een beetje aan gewend en er gaan ook steeds minder topics dicht van mij, en begrijp ook wel dat er anders een wildgroei aan dubbele en onzinnige topics ontstaat. Maar zoeken op google en op got is ook niet perfect, je kiest net de verkeerde termen en je krijgt niet de results die anderen dan wel vinden, ook beginners weten niet goed waar ze zoeken moeten en alle FAQs hier doorlezen om een probleem op te lossen wat je binnen 2 dagen wilt oplossen kost gewoon vaak te veel tijd.

Mensen gaan er ook vanuit dat de mensen hier kennis hebben en dat ze die graag willen uitdragen, maar sommigen hier vinden het blijkbaar nodig om aan te geven hoe dom een vraag is door te zeggen van je 'weet je dat niet? nou het staat hier en hier, je moet beter zoeken'. Ik zal je vertellen:

BIJNA ALLES IS VIA GOOGLE TE VINDEN (behalve verborgen fora dus, maar als je je daar overal moet registreren van te voren, lijkt me ook geen goed idee ) als je maar veel tijd hebt en de goede termen gebruikt, zoals bij veel bedrijven het geval is, wat jij uitvindt heeft een ander ook al een keer uitgevonden. Geef dan een FAQ zoeken voor newbies erbij zet dan vind ik alle argumenten gegrond maar zonder goede uitleg kan je niet verwachten dat nieuwe gebruikers en niet tweakers goed kunnen zoeken. (AND OR en NOT zijn niet standaard termen voor de meeste gebruikers).

Maar als iedereen google ging gebruiken werd deze site overbodig, lijkt me.

Over relevante info in topic starts, veel beginners, niet tweakers weten niet wat je allemaal kan doen om een probleem op te lossen, en veel mensen willen dat ook niet omdat ze de kennis niet hebben, of omdat het veel te veel tijd kost. Wat is er dan mis mee om een korte vraag te stellen na een korte zoek via google en dit forum? 2 mensen weten meer dan 1 en 100.000 zeker, je wilt elkaar toch gewoon helpen, daarom zijn we toch hier?

Het grote probleem van technici (ik val daar ook onder, en betrap mezelf hier ook vaak op) is dat ze denken dat wat zij weten, algemeen bekend is, dat is dus vaak niet zo dus geef mensen wat ruimte, echt onzinnige- en enorme dubbelposts, dat is wat anders maar mensen moeten wel een kans krijgen vind ik.
Just my two cents.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou alleen de basisantwoorden op 'basisvragen' die al door 50 mensen zijn beantwoord, dus om daar dan nog eens een reactie op te geven lijkt me overbodig. En ik snap best dat mensen niet perse te hoeven antwoorden op mijn vragen, dat verwacht ik ook helemaal niet, maar ik had gewoon echt goed nagedacht over de vraag die ik had (want ik weet hoe mensen hier kunnen reageren....) en NOG krijg ik dan zo'n reactie. Al is het dan maar 1 keer zo gebeurd en al is het 'maar' een user en geen MOD, ik baal er gewoon van. Ik dacht, ik ga eens zoeken op Tweakers, want aan mijn zoektocht op internet te merken, is mijn vraag/probleem niet echt standaard (anders stonf het wel op Google nietwaar?). En misschien is er bij Tweakers iemand die mijn vraag kan beantwoorden. Om eerlijk te zijn...was mijn vraag echt niet stom/simpel/overbodig. Maar goed, daar werd dus anders over gedacht. Jammer dat niemand het met me eens is, ik kan dit geloof ik toch niet winnen :)

Ik beperk met voortaan wel tot alleen zoeken in dit forum :-S.
No hard feelings, gewoon erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mirna, over welk topic heb je het precies, dan kan ik / kunnen wij wellicht iets beter toelichten waarom dat topic nou net niet voldoende was :)

E720 firmware versie
gekleurde cijfers

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:56:
Nou alleen de basisantwoorden op 'basisvragen' die al door 50 mensen zijn beantwoord, dus om daar dan nog eens een reactie op te geven lijkt me overbodig. En ik snap best dat mensen niet perse te hoeven antwoorden op mijn vragen, dat verwacht ik ook helemaal niet, maar ik had gewoon echt goed nagedacht over de vraag die ik had (want ik weet hoe mensen hier kunnen reageren....) en NOG krijg ik dan zo'n reactie. Al is het dan maar 1 keer zo gebeurd en al is het 'maar' een user en geen MOD, ik baal er gewoon van. Ik dacht, ik ga eens zoeken op Tweakers, want aan mijn zoektocht op internet te merken, is mijn vraag/probleem niet echt standaard (anders stonf het wel op Google nietwaar?). En misschien is er bij Tweakers iemand die mijn vraag kan beantwoorden. Om eerlijk te zijn...was mijn vraag echt niet stom/simpel/overbodig. Maar goed, daar werd dus anders over gedacht. Jammer dat niemand het met me eens is, ik kan dit geloof ik toch niet winnen :)

Dat is hier dus het probleem, wat voor de een simpel is omdat hij of zij het al eens gedaan heeft is voor een andere veel moeilijker omdat het de eerste keer is of omdat het niet zijn of haar expertise is. Daarom werken veel softwarepakketten ook niet voor standaard gebruikers omdat er veel te veel gedacht wordt vanuit de eigen wereld. Microsoft verdiend onder andere goed omdat er veel aandacht aan gebruikersvriendelijkheid wordt gegeven, voor ervaren gebruikers wordt dit juist weer een probleem omdat die anders denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt overigens wel een medestander Mirna.
Ik erger me ook geweldig aan al die naar google verwijzende reacties steeds.
Tuurlijk zijn er veel "goede" users die echt iemand proberen te helpen (want dat was toch echt de bedoeling hier dacht ik..) Wat volgens mij alleen te vaak gebeurt is dat users met mod-aspiraties, alvast even gaan reageren dat een vraag, overbodig, te onduidelijk of wat dan ook is. Op deze manier wordt het hier echt een google-verwijsforum.

Ik heb overigens het dat juist de mensen met zo'n google-reactie ook het snelst reageren. Is ook niet raar omdat meestal de inhoud van dergeleijk replies echt nul is (ff copy paste google-url en klaar)

Lijkt me een goed idee als mods eens gaan kijken naar reacties die alvast namens hen zijn gemaakt door users en hier wat aan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Wat mij erg heeft geholpen wanneer ik een topic startte met een vraag, is duidelijk aangeven, al in de openingspost, wat ik gedaan had. Linkjes naar de search op Google meegeven, idem naar de GoT search, in ieder geval duidelijk kenbaar maken dat je het echt geprobeerd hebt, en er niet uit komt.
Waar het bij een heleboel users om gaat is dat er de laatste tijd veel mensen vragen stellen, die in de ogen van een gevorderde user te simpel zijn, en die ook vaak makkelijk terug te vinden zijn met Google. Veel van de topics waarop zo bot wordt gereageerd hebben dan ook de inhoud:
Hallo,

Ik heb xxxxx gekocht, en hij doet het niet. Weten jullie waarom niet?

Groeten,

Pietje Puk.
Niet echt de bedoeling, deze heeft duidelijk de FAQ niet gelezen, of in ieder geval de regels die er in staan in de wind geslagen, en heeft gedacht: Hoppa, makkelijk, ik gooi een topic open, en kijk wel wat er wordt gezegd.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het topic 'gekleurde cijfers'. Ik begrijp waarschijnlijk niet waarom deze vraag fout/overbodig is (ja ik weet nu dat ik wat meer informatoe had moeten geven over wat ik al had geprobeerd/gezocht etc.) :) , maar de reactie die ik kreeg was erg vervelend.....maar nogmaals dat was niet de schuld van de MOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:04:
[...]

Je hebt overigens wel een medestander Mirna.
Ik erger me ook geweldig aan al die naar google verwijzende reacties steeds.
Tuurlijk zijn er veel "goede" users die echt iemand proberen te helpen (want dat was toch echt de bedoeling hier dacht ik..) Wat volgens mij alleen te vaak gebeurt is dat users met mod-aspiraties, alvast even gaan reageren dat een vraag, overbodig, te onduidelijk of wat dan ook is. Op deze manier wordt het hier echt een google-verwijsforum.

Ik heb overigens het dat juist de mensen met zo'n google-reactie ook het snelst reageren. Is ook niet raar omdat meestal de inhoud van dergeleijk replies echt nul is (ff copy paste google-url en klaar)

Lijkt me een goed idee als mods eens gaan kijken naar reacties die alvast namens hen zijn gemaakt door users en hier wat aan doen ;)
Hey, en ik dan ik ben ook een medestander, das dus 2 :P
Was een beetje offtopic, maar het blijkt dus dat er misschien meer mensen zijn dan je denkt, die dit vervelend vinden. Misschien wat meer vrouwelijke moderators? Die zijn meestal wat communicatief vaardiger :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En ik snap best dat mensen niet perse te hoeven antwoorden op mijn vragen, dat verwacht ik ook helemaal niet, maar ik had gewoon echt goed nagedacht over de vraag die ik had (want ik weet hoe mensen hier kunnen reageren....) en NOG krijg ik dan zo'n reactie.
Dat is zeker de bedoeling niet, het zijn vaak alleen gebruikers, die denken dat omdat zij niet willen antwoorden jij je vraag niet had moeten stellen, die vinden dat je 'had moeten zoeken'.
Al is het dan maar 1 keer zo gebeurd en al is het 'maar' een user en geen MOD, ik baal er gewoon van. Ik dacht, ik ga eens zoeken op Tweakers, want aan mijn zoektocht op internet te merken, is mijn vraag/probleem niet echt standaard (anders stonf het wel op Google nietwaar?). En misschien is er bij Tweakers iemand die mijn vraag kan beantwoorden. Om eerlijk te zijn...was mijn vraag echt niet stom/simpel/overbodig. Maar goed, daar werd dus anders over gedacht. Jammer dat niemand het met me eens is, ik kan dit geloof ik toch niet winnen :)
Ons idee staat hierboven al ergens vermeld, maar na wat eigen inspanning ben je zeker welkom om je vragen hier te stellen. Dat "alles met google te vinden" zou zijn is overigens onzin, zelfs als je genoeg tijd hebt zul je bij lange na niet alle topics in dit forum in google terug kunnen vinden. En we verwachten ook niet dat je uren gaat zitten zoeken om eenvoudige problemen op te lossen, bij de lastigere problemen heeft men vaak al de neiging om langer te zoeken.
Nergens voor nodig, maar je moet wel begrijpen dat wij niet kunnen bepalen wat iemand hier zegt. We kunnen achteraf de boel misschien weghalen of wijzigen, maar dat doen we natuurlijk zo min mogelijk. Dus het kan zijn dat een gebruiker je iets aanpraat wat helemaal niet het algemene "beleid" van Tweakers.net op zich is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Laatst online: 15:12
Er is een bepaald level hier, dat klopt. Daar mag je best onder zitten, maar dan moet uit je vraagstelling blijken dat je echt wel moeite gedaan hebt voordat je het topic hebt geopend.

Je topic over "gekleurde cijfers" is een beetje een vraag-maar-raak topic. Je moet van goede huize komen om in 1 regel hier een technisch topic te kunnen open houden. ;)
Je vermeld niet dat je de handleiding hebt gelezen of dat je op google hebt gezocht. Dat soort dingen horen in de startpost.

Los van het feit dat je een slotje krijgt, zijn zulke topics ook minder interessant om als user op te antwoorden, omdat je startpost zo matig is dat het net lijkt of je houding niet goed is. Je mag wat dat betreft blij zijn dat er nog iemand is die een redelijk uitgebreid antwoord geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:05:
Het gaat om het topic 'gekleurde cijfers'. Ik begrijp waarschijnlijk niet waarom deze vraag fout/overbodig is (ja ik weet nu dat ik wat meer informatoe had moeten geven over wat ik al had geprobeerd/gezocht etc.) :) , maar de reactie die ik kreeg was erg vervelend.....maar nogmaals dat was niet de schuld van de MOD.
Je topicstart had inderdaad wat uitgebreider gekunt, maar ik kan je alleen maar gelijk geven dat bijvoorbeeld de tweede reactie niets toevoegd, of in ieder geval wat vriendelijker geplaatst had kunnen worden. Je moet echter wel begrijpen dat bij een forum van tienduizenden leden er verschillende reacties kunnen komen natuurlijk. Als een reactie van een bepaald persoon je niet aanstaat is er natuurlijk niet direct reden om te zeggen dat het hele forum niks is.

Voor de rest zijn geen van je topics gesloten, en heb je aan de reply-aantallen te zien meestal een goed antwoord gekregen. Dat je eens een keer een stomme reply of een slotje krijgt maakt het niet direct standaard procedure op het forum.

Kortom, trek het je niet zo aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp het allemaal volkomen....ik wist alleen niet dat posten op een forum zo hard werken was :-). Gek, want ik ben iemand die juist altijd heel grondig zoekt op internet naar een oplossing voor een probleem, omdat ik dat ook leuk vind om te doen. En zo snel post ik niet iets op een forum, dus kun je nagaan :) ....maar dit vereist geloof ik toch enige oefening...Inderdaad wel jammer van de users die zo 'agressief ' reageren, want het kan mensen echt afschrikken.....maar goed dat heb je natuurlijk niet in de hand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij scheelt het al een hoop als een aantal van die binnen 10 seconden, google pastende Mods-in-de-dop een keer worden aangesproken op hun gedrag. Laat de beoordeling van een TS gewoon over aan degenen waar het hoort en reageer gewoon niet als je het niet goed genoeg vindt.

Dit is echt niet goed voor het imago van GoT...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arnout schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:11:
Er is een bepaald level hier, dat klopt. Daar mag je best onder zitten, maar dan moet uit je vraagstelling blijken dat je echt wel moeite gedaan hebt voordat je het topic hebt geopend.

Je topic over "gekleurde cijfers" is een beetje een vraag-maar-raak topic. Je moet van goede huize komen om in 1 regel hier een technisch topic te kunnen open houden. ;)
Je vermeld niet dat je de handleiding hebt gelezen of dat je op google hebt gezocht. Dat soort dingen horen in de startpost.

Los van het feit dat je een slotje krijgt, zijn zulke topics ook minder interessant om als user op te antwoorden, omdat je startpost zo matig is dat het net lijkt of je houding niet goed is. Je mag wat dat betreft blij zijn dat er nog iemand is die een redelijk uitgebreid antwoord geeft.
Dit is dus weer arrogantie, is dit forum nu voor hulp of om te bewijzen dat je intelligent genoeg bent om een tweaker te zijn? Zo komt het wel erg vaak op me over, en ik heb daar ook al eens iets van gezegd, en ik weet dat ik dan niet meer genuanceerd ben, dat is mijn fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Als je nou bij je vraag direct zegt dat je er zelf niet uitkomt met zoeken op google/got/whatever, en aangeeft wat je nog meer hebt geprobeerd om achter de oplossing te komen, dan is dat voor mensen die je willen helpen duidelijk.

Bij de 2 topics die van je gesloten zijn, komt het een beetje neer op 'mijn auto start niet, HELP!'
Dan kun je verwachten dat mensen met het standaardantwoord 'ga lekker zelf zoeken' komen, aangezien praktisch niemand over een kristallen bol beschikt waarin ze kunnen zien dat je WEL zelf al het diverse hebt geprobeerd.

Maar als je erbij vertelt dat je al de bougies, startmotor, benzinepomp etc. hebt gecontroleerd, en je de handleiding 10x hebt doorgelezen, dan krijgen anderen iig de indruk dat je zelf ook moeite hebt gedaan om het probleem op te lossen (en dat je over wat basisskills beschikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-08 16:50

dailyleaf

...

Ik vind het dus niet erg als er naar google verwezen wordt.
Maar zorg dan wel als je een user daar op wijst dat je ook een link naar google erin zit met wel de juiste zoektermen.

En boze of geïrriteerde reactie kom je natuurlijk altijd wel tegen, want 1 op de 'veel te veel' heeft niet de FAQ gelezen over het wijzen van iemand op een slechte topicstart.
Maar zoals ook in je eigen topic gebeurde, werd er gelijk door een andere user gewezen op het feit dat hij die conclusie beter aan een mod over kan laten.

Toch is het belangrijk dat je zelf al aangeeft dat je op google hebt gezocht en met welke steekwoorden.
Ook alle relevante inforamtie kan belangrijk zijn om ons tot betere anwoorden te laten komen. Daar zijn de algeme FAQ's en de FAQ's van de bijbehoren sub-fora goede handleidingen voor. En als je die door hebt gelezen weet je hoe je een topic opzet.

Ik geloof altijd wel dat iemand een google heeft gebruikt, een handleiding heeft doorgelezen, een kennis gevraagd, op GoT gezocht, op de site van de fabrikant heeft gezocht.
Maar als je dat niet vermeld en hoe je dat gedaan hebt, weten wij dat natuurlijk ook niet. (het glazen bol verhaal)

Kortom, ik denk dat je hier best kan overleven als je dat zelf wil

lichtelijk spuit 11, dat krijg je als je grote verhalen gaat typen

[ Voor 5% gewijzigd door dailyleaf op 27-06-2005 10:18 ]

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andreict schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:24:
MIsschien VIND je wel dat je goed gezocht hebt maar heb je dat eigenlijk niet. Ook GOT search moet je niet vergeten te gebruiken.

En wat je wel mag stellen zijn vragen waar je echt niet uit komt , en dus niet iets vraagt en het antwoord voorgescholtelt krijgen. Dus eerst zoeken en daarna zelf proberen en dan natuurlijk deze stappe die ik noem ook vermelden in je topic.
Alweer vanuit eigen inzicht gerendeneerd, beginners weten minder goed hoe ze moeten zoeken, hoe vaak moet ik dit nu nog zeggen. Maak dan een zoek FAQ, en verwijs daar (netjes) naar. Maar kom niet hiermee, dat is een inzichtsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:15:
[...]

Dit is dus weer arrogantie, is dit forum nu voor hulp of om te bewijzen dat je intelligent genoeg bent om een tweaker te zijn? Zo komt het wel erg vaak op me over, en ik heb daar ook al eens iets van gezegd, en ik weet dat ik dan niet meer genuanceerd ben, dat is mijn fout.
Hou nu eens op met dat 'arrogantie' geroep. Ja, je moet wat moeite doen voor je topicstart. Nee dit forum is geen plemp je vraag maar neer quick-fix je probleem hier forum.

Overigens is een google verwijzing niet altijd verkeerd. Ik doe het regelmatig wel, maar probeer het dan wel zo te doen:: [google=link met de juiste zoektermen]. In sommige fora is het antwoord eenvoudig met google te vinden als je de juiste keywords maar weet.

[ Voor 20% gewijzigd door P_de_B op 27-06-2005 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Om de openingsalinea van de registratievoorwaarden (http://gathering.tweakers.net/forum/faq) te citeren: "Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen."

Dat klinkt wellicht elitair, maar die houding heeft GoT wel groot gemaakt. In de tussentijd zijn er tientallen of wellicht honderden fora in Nederland die zich bezig houden met computers, en merendeels op het niveau van de gemiddelde thuisgebruiker, en is GoT daartussen het enige forum is dat een thuisplaats biedt voor de gevorderde gebruiker. Dat heeft zo z'n voordelen: voornamelijk dat de hoeveelheid kennis die onze userbase heeft op computergebied onschatbaar groot is. Het nadeel is dat iedereen vervolgens graag bij ons zijn vraag komt 'dumpen' omdat je op GoT altijd lekker snel en altijd correct antwoord krijgt. Dat is dus wel begrijpelijk, maar niet wat we willen. Laten we dat toe en worden er steeds meer vragen van 'laag niveau' gesteld, dan haken de echte experts af omdat ze continu dezelfde simpele vragen beantwoorden; dan daalt GoT qua niveau af richting de geldende norm van de overige fora en zijn wij geen bijzonderheid meer. Dan verliezen we onze identiteit. We hebben er altijd bewust voor gekozen om met strak moderatiebeleid dat niveau en dus die identiteit te handhaven en blijkbaar niet zonder succes, want we zijn wel het grootste forum van Nederland met kwalitatief gezien het hoogste niveau.

Kortom: we moeten *iets* doen om ervoor te zorgen dat er überhaupt mensen met kennis interesse blijven houden in dit forum, zodat daadwerkelijke problemen ook echt opgelost kunnen worden.

Dat gezegd hebbende, ben ik direct met je eens dat de reactie van die gebruiker in jouw topic zeer onprettig over kan komen. Naast het feit dat het niet aan die gebruiker is, om het topic zo te sturen, is de wijze waarop hij dat formuleert ook deminutief en ik kan me voorstellen dat je daarover valt. Zoals ACM ook zojuist zei: wij kunnen helaas echter niet voorkómen dat een bepaalde gebruiker een andere affakkelt. Het is niet toegestaan volgens onze regeltjes, maar preventief kunnen we er weinig tegen doen. Ik begrijp dat je die reactie erger vond dan het slotje op het topic door Xandrios. Weet, dat als je vindt dat je topic onterecht op slot is gegaan en je wilt 'm weer open hebben, dan kun je altijd contact opnemen met die moderator zelf, via de mail. Als je je verhaal in nette bewoordingen doet, dan word je vast ook keurig te woord gestaan.
Dat er op GoT ook een stel bezoekers tussenlopen die niet begiftigd zijn met een portie fatsoen, subtiliteit of een goed vocabulaire... dat reken je het forum op zich hopelijk niet aan, en daar zul je in zekere zin mee moeten leren leven. Wij proberen daar zo goed mogelijk tegen op te treden, maar dat blijft soms ook maar bij pogingen. ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P_de_B schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:17:
[...]

Hou nu eens op met dat 'arrogantie' geroep. Ja, je moet wat moeite doen voor je topicstart. Nee dit forum is geen plemp je vraag maar neer quick-fix je probleem hier forum.
Oke arrogant is misschien een beetje te, maar het gaat erom dat mensen vanuit hun eigen beleving reageren. Net als een topicstarter soms wel eens wat meer mag doen om zich in te leven in het probleem mogen beantwoorders zich ook wel eens wat meer inleven in de situatie van een topicstarter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superdeboer schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:19:
Om de openingsalinea van de registratievoorwaarden (http://gathering.tweakers.net/forum/faq) te citeren: "Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen."

Dat klinkt wellicht elitair, maar die houding heeft GoT wel groot gemaakt. In de tussentijd zijn er tientallen of wellicht honderden fora in Nederland die zich bezig houden met computers, en merendeels op het niveau van de gemiddelde thuisgebruiker, en is GoT daartussen het enige forum is dat een thuisplaats biedt voor de gevorderde gebruiker. Dat heeft zo z'n voordelen: voornamelijk dat de hoeveelheid kennis die onze userbase heeft op computergebied onschatbaar groot is. Het nadeel is dat iedereen vervolgens graag bij ons zijn vraag komt 'dumpen' omdat je op GoT altijd lekker snel en altijd correct antwoord krijgt. Dat is dus wel begrijpelijk, maar niet wat we willen. Laten we dat toe en worden er steeds meer vragen van 'laag niveau' gesteld, dan haken de echte experts af omdat ze continu dezelfde simpele vragen beantwoorden; dan daalt GoT qua niveau af richting de geldende norm van de overige fora en zijn wij geen bijzonderheid meer. Dan verliezen we onze identiteit. We hebben er altijd bewust voor gekozen om met strak moderatiebeleid dat niveau en dus die identiteit te handhaven en blijkbaar niet zonder succes, want we zijn wel het grootste forum van Nederland met kwalitatief gezien het hoogste niveau.

Kortom: we moeten *iets* doen om ervoor te zorgen dat er überhaupt mensen met kennis interesse blijven houden in dit forum, zodat daadwerkelijke problemen ook echt opgelost kunnen worden.

Dat gezegd hebbende, ben ik direct met je eens dat de reactie van die gebruiker in jouw topic zeer onprettig over kan komen. Naast het feit dat het niet aan die gebruiker is, om het topic zo te sturen, is de wijze waarop hij dat formuleert ook deminutief en ik kan me voorstellen dat je daarover valt. Zoals ACM ook zojuist zei: wij kunnen helaas echter niet voorkómen dat een bepaalde gebruiker een andere affakkelt. Het is niet toegestaan volgens onze regeltjes, maar preventief kunnen we er weinig tegen doen. Ik begrijp dat je die reactie erger vond dan het slotje op het topic door Xandrios. Weet, dat als je vindt dat je topic onterecht op slot is gegaan en je wilt 'm weer open hebben, dan kun je altijd contact opnemen met die moderator zelf, via de mail. Als je je verhaal in nette bewoordingen doet, dan word je vast ook keurig te woord gestaan.
Dat er op GoT ook een stel bezoekers tussenlopen die niet begiftigd zijn met een portie fatsoen, subtiliteit of een goed vocabulaire... dat reken je het forum op zich hopelijk niet aan, en daar zul je in zekere zin mee moeten leren leven. Wij proberen daar zo goed mogelijk tegen op te treden, maar dat blijft soms ook maar bij pogingen. ;)
Mee eens, betrap mezelf ook wel eens op iets wat grovere reacties omdat mensen me niet begrijpen (ik denk sneller dan dat typ en moet mezelf soms in toom houden), maar goed dat het nu wordt uitgelegd.

Voor de niet moderators die op 'slechte' topics reageren, als je iets niet goed genoeg vind, laat dit dan aan de moderators over en ga niet op eigen houtje mensen uitleg geven. Je hoeft namelijk NIET te reageren als je een topic onder je niveau vindt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:46

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb mezelf ook wel eens schuldig gemaakt aan: 'ga nou eerst eens googelen' reacties. Maar tegenwoordig probeer ik, als het topic de moeite waard is, een goed antwoord te geven met de link en zoekterm. Als het topic echt beneden alle peil is, dan hebben we nog het topic report knopje. Dan kan een modje bepalen of het topic open mag blijven of niet.
Maar je kan toch niet ontkennen dat er soms topics bij zitten waarvan je denkt: omfg! Of users van wie het ene topic gesloten is en vervolgens een nieuw topic met dezelfde vraag openen. Even kijken naar de post historie van de betreffende gebruiker zegt dan vaak al genoeg.

En verder: wees niet bang om vragen te stellen. Kijk alleen eerst of er niet een algemeen topic is (zoals bij de E-720), want daar kon je vraag prima bij :) En maak een goede openingspost. Als de mensen zien dat je moeite hebt gedaan, willen ze je echt wel goed helpen hoor. Tenminste, ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 09:54:
Geef dan een FAQ zoeken voor newbies erbij zet dan vind ik alle argumenten gegrond maar zonder goede uitleg kan je niet verwachten dat nieuwe gebruikers en niet tweakers goed kunnen zoeken. (AND OR en NOT zijn niet standaard termen voor de meeste gebruikers).
Maar er staat toch een searchmanual bij?
Die is vrij duidelijk afaik.

Edit: kun je eigenlijk een quote met de quote knop achteraf in je vorige post toevoegen? Dus erin editten? :9

[ Voor 11% gewijzigd door SayWhatAgain! op 27-06-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SayWhatAgain! schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:31:
[...]

Maar er staat toch een searchmanual bij?
Die is vrij duidelijk afaik.
'Omega search manual' das lekker duidelijk, klinkt misschien stoer maar bij een nederlands zoekopdracht op got zal je deze dus niet gauw tegen komen, en als ik deze dan wel vind lijkt deze titel zo vreemd dat ik niet gauw denk dat dit het 'algemene hulp voor zoeken op internet' topic is. (tevens suggestie nieuwe titel :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

je moet ook niet denken dat er maar weinig mensen achter je staan, er zijn genoeg mensen die dit ook vinden, maar reageren alleen niet of zien dit topic niet. Ikzelf ben ook een user die zich mateloos erger aan sommige users hier die denken dat zij oh zo geweldig zijn dat zij wel iets kunnen vinden door toevallig net iets betere zoektermen. Zoeken op google gaat me heel goed af tegenwoordig, maar zoeken op GOT is nog steeds een nachtmerrie voor mij. Dat komt onder andere omdat ik zoeken met de termen AND NOT NOR (of welke dat ook alweer waren) niet zo gewend ben. ik heb weleens gezocht op topics met de title 'De grote (onderwerp) topic'. je vind van alles en nogwat over het onderwerp, behalve die wat je zoekt om maar een voorbeeld te geven.
Nu wordt er gelukkig wel vaak een link meegegeven waar je die vraag nogmaals kan stellen maar dat is niet altijd het geval waardoor je dus nog verder van huis bent als je topic wordt gesloten.

Anyway je bent niet alleen met deze gedachten er lopen er hier vast honderden mensen met deze vraag die jij hebt gesteld. Ohja volgens mij moet je niet je reactie afsluiten met je naam, valt me op dat daar nog niks over is gezegd, normaal is dat ook 1e reactie, maar men was hier nogal gefocust op je vraag, dat zegt ook wel wat ofniet :)

edit: ik zie net dat er een 2e pagina bij is gekomen en er heel wat reacties bij zijn. (heb niet al te snel getypt, krijg je als je een telefoontje tussendoor krijgt), maar alvast mijn verontschuldigingen als dit een dubbelpost is geworden.

[ Voor 10% gewijzigd door Dxue op 27-06-2005 10:36 ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Er staat een link naar op de zoekpagina van GoT, toch?

En ik vind ook zeker niet alles in een keer, een beetje creatief omgaan met zoektermen. En vaak wil het veranderen van de volgorde waarin de zoektermen getoond worden (bv. op datum laatste reactie) nog wel eens helpen. Soms zegt men dat ie het niet kon vinden en dan vind ik of iemand anders het in een paar minuten. Dat is dan echt niet omdat ik zo'n search pro ben hoor (in tegendeel).

Maar eh, dit is zeker redelijk off-topic :+

[ Voor 81% gewijzigd door SayWhatAgain! op 27-06-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:22:
Voor de niet moderators die op 'slechte' topics reageren, als je iets niet goed genoeg vind, laat dit dan aan de moderators over en ga niet op eigen houtje mensen uitleg geven. Je hoeft namelijk NIET te reageren als je een topic onder je niveau vindt.
Pot, ketel, zwart ofzo ;)

Verder - er wordt vanuit de crew wel degelijk gelet op mensen die slecht reageren naar andere users - net zoals er op tal van andere zaken gelet word. Dat er af en toe bewust of minder bewust posts doorslippen is nou eenmaal niet anders :)

Verder - gekleurde cijfers - dat topic toont gewoon geen enkele inzet en dat valt dus min of meer onder een 'slecht topic'. We hebben op GoT een policy die heet 'replies in slechte topics' - en als je dat doorleest kan je al duidelijk zien dat zowel het 'slechte topic' (er is geen enkele inzet zichtbaar) als slechte replies niet wenselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik begrijp helemaal wat er mis was met mijn topic. Ik had er wel degelijk moeite in gestopt om het antwoord te vinden, maar dit had ik dus ook duidelijk moeten vermelden, excuses hiervoor! Alhoewel er ook gevraagd kan worden naar wat je zelf al hebt gedaan om het antwoord te vinden (om niet zo ervaren users hierop te wijzen) ipv het topic meteen te sluiten, of maar niet te reageren....gewoon een opmerking in het algemeen hoor :). Pak de nieuwe gebruikers niet te hard aan O-) ....we doen ons best....lol. Bedankt voor de feedback in elk geval....Ik zet mijn zoektocht voort! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:12:
[...]

Pot, ketel, zwart ofzo ;)

Verder - er wordt vanuit de crew wel degelijk gelet op mensen die slecht reageren naar andere users - net zoals er op tal van andere zaken gelet word. Dat er af en toe bewust of minder bewust posts doorslippen is nou eenmaal niet anders :)

Verder - gekleurde cijfers - dat topic toont gewoon geen enkele inzet en dat valt dus min of meer onder een 'slecht topic'. We hebben op GoT een policy die heet 'replies in slechte topics' - en als je dat doorleest kan je al duidelijk zien dat zowel het 'slechte topic' (er is geen enkele inzet zichtbaar) als slechte replies niet wenselijk zijn.
Het ging over NIET moderators, moderators doen hun best wel hoor :9~ (mag ik zeggen dat je beter lezen moet? :P ) Ik ben niet geen pot en ook niet zwart, ketel zou nog kunnen :>

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2005 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 08:27
Ik denk dat ele wel goed gelezen heeft. ;)

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:32:
Ik denk dat ele wel goed gelezen heeft. ;)
Dan was ik onduidelijk, ik probeerde te zeggen dat sommige users het werk van moderators wel eens overnemen, wat volgens mij niet de bedoeling is, hoe goed bedoeld ook. :P Of doe ik dat nu zelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:21:
Goed, ik begrijp helemaal wat er mis was met mijn topic. Ik had er wel degelijk moeite in gestopt om het antwoord te vinden, maar dit had ik dus ook duidelijk moeten vermelden, excuses hiervoor!
Wat ook helpt is vermelden WAARNAAR je gezocht het. ALs je zegt DAT je gezocht hebt dan denkt iedereen.. ja ja.. maar als jezegt dat je gezocht hebt naar [google=zwarte letters op scherm] dan komt er misschien iemand voorbij die zegt dat je beter op [google=dichomomatische karakters lcd] (ik verzin maar iets 8) ) had kunnen zoeken.

Maar wat ook altijd helpt is wat langer rond kijken op (willekeurig welk) het forum en bekijkt hoe men ich gedraagt. (het valt me op dat je bijna alleen hebt gereageerd op je einge topics, nooit in topics van andere mensen)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 11:21:
Alhoewel er ook gevraagd kan worden naar wat je zelf al hebt gedaan om het antwoord te vinden (om niet zo ervaren users hierop te wijzen) ipv het topic meteen te sluiten, of maar niet te reageren....
Even hier op inhakend - normaal gesproken word je inderdaad door een moderator er op gewezen dat je zelf wat meer moeite moet doen voor je topic. Maar we gaan er daarnaast wel van uit dat iemand met al 50 posts zichzelf ondertussen wel weet te gedragen op het forum :)

Opvallend is wel dat je in je vorige posts (zeg maar die in 2004) veel meer informatie gaf dan in je laatste twee topics :)

Ja - zoals ik hierboven al zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op maandag 27 juni 2005 @ 12:11:
[...]

Even hier op inhakend - normaal gesproken word je inderdaad door een moderator er op gewezen dat je zelf wat meer moeite moet doen voor je topic. Maar we gaan er daarnaast wel van uit dat iemand met al 50 posts zichzelf ondertussen wel weet te gedragen op het forum :)

Opvallend is wel dat je in je vorige posts (zeg maar die in 2004) veel meer informatie gaf dan in je laatste twee topics :)

[...]

Ja - zoals ik hierboven al zei :)
Soerrie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik em doorheb...

Tweakers zijn technocraten en houden van structuur, teveel onzinnige berichten verklooien de structuur dus dat kan niet. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals anderen al aangegeven hebben is het meestal zo dat de topic starter onvoldoende informatie heeft gegeven. Dan moeten andere gebruikers hun glazen bol te voorschijn halen om te "raden" wat jij allemaal al gedaan hebt en waar je al gezocht hebt.

Zo heb ik net even een paar topic van mezelf terug gezocht:
Slecht topic: waarom is mijn score zo laag?
Het andwoord op de vraag in mijn "slechte" topic had ik idd in de FAQ kunnen terugvinden. Dat topic is dus terecht gesloten.

Goed topic: 3Com Asynch kaart gebruiken als terminal server
Hier heb ik veel (erg veel) informatie geplaats, gewoon alles wat ik op dat moment al zelf uitgezocht had.

Hier kan je ook mooi het verschil zien kwa niveau binnen GoT, in het eerste topic kende ik de regeltjes nog niet zo goed (zoals je vast wel kan zien ;) ). In het latere topic zaten die al geheel in mijn kop gestampt, dus daarom is mijn TS daar ook groot. Andere users weten gewoon geen oplossing voor mijn probleem, maar ze hoeven geen dingen te gaan "raden", en ook hun glazen bol hoeven ze niet te pakken. Want zelf kon ik er niets meer over vinden, dus waarom een andere user wel? :P
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 16:09:
Ik denk dat ik em doorheb...

Tweakers zijn technocraten en houden van structuur, teveel onzinnige berichten verklooien de structuur dus dat kan niet. :>
Hehe :+
Ergens heb je zelfs wel gelijk, weet je dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:11

aex351

I am the one

Sommige mods weten gewoon zo nu en dan niet meer wat een forum is en denken en spenderen zoveel tijd op got dat ze geen zin hebben om vragen beneden hun niveau te beantwoorden :9

zoals deze thread die blijft open > [rml][ c#]Beste manier om data op te slaan[/rml] maar in feite is die startpost :| . Whoami is gewoon stout :P terwijl NME wel opener is voor vragen, zo heb ik ervaren :)

[ Voor 9% gewijzigd door aex351 op 28-06-2005 00:24 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

aex351:
Sommige mods weten gewoon zo nu en dan niet meer wat een forum is en denken en spenderen zoveel tijd op got dat ze geen zin hebben om vragen beneden hun niveau te beantwoorden :9
Dude, heb je nou Superdeboer in "welke vragen mag je nou eigenlijk WEL st..." ook gelezen? GoT draait op de voorwaarde dat er deskundigen zijn en dat het interessant blijft voor professionals om anderen te helpen met bepaalde problemen. Voor eenvoudige problemen heb je www.beginnersweb.nl en andere sites, die op hun gebied erg goed zijn. Nogmaals: fora voor dat segment zijn er ten overvloede, GoT is groot en uniek dóór het gevoerde beleid. Het weren van helpdesk-vraagjes en topics waar slechts een simpele vraag wordt neergegooid, zonder dat de topicstarter de intentie heeft om iets te leren van waar hij mee bezig is, is een conditio sine qua non voor het behoud van de experts op dit forum. Lopen de experts weg, dan verdwijnt de kennis en dan is GoT niet meer dan een clone van www.iksnaphetniet.nl of www.beginnersweb.nl, met een dode knowledge base uit het verleden die niet meer aangevuld wordt met écht interessante topics.

Het heeft dus niet te maken met 'geen zin om simpele vragen te beantwoorden' en niet met 'arrogant gedrag van mensen die het beter weten', maar een weloverdacht beleid om ervoor te zorgen dat GoT zijn unieke plaats in het Nederlandse internetlandschap kan handhaven. Niet meer, niet minder. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Superdeboer schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 01:11:
[...]

Dude, heb je nou Superdeboer in "welke vragen mag je nou eigenlijk WEL st..." ook gelezen? GoT draait op de voorwaarde dat er deskundigen zijn en dat het interessant blijft voor professionals om anderen te helpen met bepaalde problemen. Voor eenvoudige problemen heb je www.beginnersweb.nl en andere sites, die op hun gebied erg goed zijn. Nogmaals: fora voor dat segment zijn er ten overvloede, GoT is groot en uniek dóór het gevoerde beleid. Het weren van helpdesk-vraagjes en topics waar slechts een simpele vraag wordt neergegooid, zonder dat de topicstarter de intentie heeft om iets te leren van waar hij mee bezig is, is een conditio sine qua non voor het behoud van de experts op dit forum. Lopen de experts weg, dan verdwijnt de kennis en dan is GoT niet meer dan een clone van www.iksnaphetniet.nl of www.beginnersweb.nl, met een dode knowledge base uit het verleden die niet meer aangevuld wordt met écht interessante topics.

Het heeft dus niet te maken met 'geen zin om simpele vragen te beantwoorden' en niet met 'arrogant gedrag van mensen die het beter weten', maar een weloverdacht beleid om ervoor te zorgen dat GoT zijn unieke plaats in het Nederlandse internetlandschap kan handhaven. Niet meer, niet minder. :)
je hoeft niet boos te worden hoor .
maar die thread die ik je liet zien is ook gewoon puur van beginners niveau, alleen omdat het gaat over C# blijft het open, terwijl als iemand een vergelijkbare vraag zou stellen over php het dicht zou gaan. Dat is eigenlijk wat ik er mee wou vertellen.

en www.beginnersweb.nl is jouw website? want je noemt het nogal vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
aex351 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:23:

zoals deze thread die blijft open > [rml][ c#]Beste manier om data op te slaan[/rml] maar in feite is die startpost :| . Whoami is gewoon stout :P terwijl NME wel opener is voor vragen, zo heb ik ervaren :)
Wat is jouw probleem eigenlijk ?
In de korte tijd dat je hier op GoT actief bent, doe je nu al niets anders dan klagen en zeuren.
Denk je dat je het beter kan ? Be my guest.

Het is niet de bedoeling om ieder topic dat een beetje te basic is, of net niet aan alle eisen voldoet dicht te gooien, zeker niet als het een potentieel interessant topic is.
maar die thread die ik je liet zien is ook gewoon puur van beginners niveau, alleen omdat het gaat over C# blijft het open
Beginnersniveau ?
Ik denk het niet; die thread is potentieel interessant, omdat er een discussie kan ontstaan over de verschillende manier van serialization (binary / soap), Isolated Storage, en andere manieren om data op te slaan.

[ Voor 18% gewijzigd door whoami op 28-06-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

whoami schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:19:
[...]
In de korte tijd dat je hier op GoT actief bent, doe je nu al niets anders dan klagen en zeuren.
[...]
Met verkeerde been uit bed gestapt zeker? aangezien ik nergens zeur of klaag maar zo nu en dan een opmerking of suggestie maak, of wil je daarmee jouw gedrag aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:19:
[...]

Het is niet de bedoeling om ieder topic dat een beetje te basic is, of net niet aan alle eisen voldoet dicht te gooien, zeker niet als het een potentieel interessant topic is.

[...]

Beginnersniveau ?
Ik denk het niet; die thread is potentieel interessant, omdat er een discussie kan ontstaan over de verschillende manier van serialization (binary / soap), Isolated Storage, en andere manieren om data op te slaan.
Ik zeur ook hoor :P
Ik begrijp dat jullie de gulden middenweg proberen te vinden tussen potentieel interessante topics en minder interessante topic, misschien is het handig om in probleemgevallen een polletje te zetten om te vragen of het topic interessant genoeg is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

aex351 schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:23:
Met verkeerde been uit bed gestapt zeker? aangezien ik nergens zeur of klaag maar zo nu en dan een opmerking of suggestie maak, of wil je daarmee jouw gedrag aangeven?
Laten we niet op de man gaan spelen hier - daar schieten we niets mee op en vervuilt enkel de discussie :)

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:26:
Ik begrijp dat jullie de gulden middenweg proberen te vinden tussen potentieel interessante topics en minder interessante topic, misschien is het handig om in probleemgevallen een polletje te zetten om te vragen of het topic interessant genoeg is....
Ik denk dat we best wel moderatoren hebben op GoT die zelf deze afweging kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:27:
[...]

Laten we niet op de man gaan spelen hier - daar schieten we niets mee op en vervuilt enkel de discussie :)

[...]

Ik denk dat we best wel moderatoren hebben op GoT die zelf deze afweging kunnen maken :)
Is dit opvoedkundig bedoeld ?? :P :( Het was een suggestie, en opbouwend bedoeld, niemand is perfect. En wanneer je geen psycholoog of mediator bent of iets gestudeerd hebt in die richting, zijn er dus altijd anderen die het beter kunnen, als dit als vermaning bedoeld was.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elevator schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:27:

[...]

Overigens ben ik van mening dat een mod af en toe best wat impulsief en onberekenbaar mag zijn.
Dit alles onder het motto "It's good to be KingMod" :+

Dus een iets meer feodale opstelling en het keihard neerslaan van gezeur daarover haha, beetje het Koffie-model ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Volgens mij ging dit topic laatst nog over waar een topic start aan moet voldoen. Laten we het even op dat topic houden. Ik denk dat het huidige moderatie systeem prima is hoor. De topics die ik tegenkom en gesloten zijn, zijn (bijna) altijd terecht gesloten. En als ik zelf een topic tegenkom waarvan ik denk "dat is niet zo'n beste" dan doe ik even een topic report.
Goed en overzichtelijk systeem. Polls wordt veel te omslachtig en het is op GoT geen democratie (waarom anders Modjes he)

Edit : Kom ik me toch een _fantastisch!_ voorbeeld van een slecht topic tegen :) : Hallo
Dan denk ik....omfg
Edit 2: check z'n post geschiedenis en registratie datum |:( We weten wel wat ie niet gedaan heeft :p

[ Voor 29% gewijzigd door SayWhatAgain! op 28-06-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 12:30:
Is dit opvoedkundig bedoeld ?? :P :( Het was een suggestie, en opbouwend bedoeld, niemand is perfect. En wanneer je geen psycholoog of mediator bent of iets gestudeerd hebt in die richting, zijn er dus altijd anderen die het beter kunnen, als dit als vermaning bedoeld was.
Doe eens niet zo aanvallend joh? :)

Ik geef gewoon aan dat het huidige systeem van moderatoren mijn inziens een beter systeem is dan elk topic te gaan 'sluiten' via een poll :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

SayWhatAgain! schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:09:
*knip*

Edit : Kom ik me toch een _fantastisch!_ voorbeeld van een slecht topic tegen :) : Hallo
Dan denk ik....omfg
Edit 2: check z'n post geschiedenis en registratie datum |:( We weten wel wat ie niet gedaan heeft :p
Misschien heeft hij wel niet zoveel verstand van forums, dat kan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Dat kan ja. Is ook niks mis mee, maar dan nog moet je je hier aan de forumregels houden en de registratievoorwaarden e.d. LEZEN. En lezen, dat kan ie vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Zullen we het hier niet over andere gebruikers gaan hebben? :)

Dit topic heeft sowieso al weinig waarde meer, nu het probleem van de TS voor haar eigenlijk al lang opgelost en verklaard is. Voor wat betreft het overige zou hier een interessante discussie kunnen ontstaan over de eisen die aan een topicstart gesteld worden, maar daar is het in de afgelopen reacties nou niet echt van gekomen.

Ten aanzien van het geval waar jullie het nu over hebben, kan opgemerkt worden dat daar een apart topic voor is: Als ik een topic open dan zie ik hem daarna niet staan. Verder lijkt me dat overigens niet zozeer een probleem voor jullie, maar meer voor de betrokkene in kwestie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!

SayWhatAgain!

Point taken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke had al een pushmessage en snap em nu ook (had een schopje moeten geven ipv een onzinnig bericht te posten)

ontopic:

Wat vinden we van een logischere plaats voor de zoek FAQ? bijvoorbeeld bij aanmelding erbij noemen? Dit om gebruikers duidelijker uit te leggen hoe te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil toch even melden dat sinds twee weken de modjes veel liever zijn geworden, kusje voor ieder modje die er een wil :> _/-\o_

Misschien dat dit soort topics er wel aan bij hebben gedragen. Ik vind het al een stuk gezelliger op het forum, nu nog wachten tot ik weer op tweakers.net mag.

Slijmen ikke....? Ik nooit.....had nog wat kusjes over...burp

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2005 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
:D :o
Dat zal wel psycholosch zijn, ofwel ben je aan het slijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb in elk geval geen enkel verschil gemerkt in het gevoerde beleid. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:49:
Ik wil toch even melden dat sinds twee weken de modjes veel liever zijn geworden, kusje voor ieder modje die er een wil :> _/-\o_

Misschien dat dit soort topics er wel aan bij hebben gedragen. Ik vind het al een stuk gezelliger op het forum, nu nog wachten tot ik weer op tweakers.net mag.

Slijmen ikke....? Ik nooit.....had nog wat kusjes over...burp
Weer op Tweakers mag? Gaat in jouw geval je ondertitel wel op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 15:16:
ontopic:

Wat vinden we van een logischere plaats voor de zoek FAQ? bijvoorbeeld bij aanmelding erbij noemen? Dit om gebruikers duidelijker uit te leggen hoe te zoeken.
Bij je aanmelding wordt je toch min-of-meer verplicht om een (welke?) FAQ te lezen? (Tis lang gelden dat ik me aan heb gemeld. ;))
elevator schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:21:
[...]

Ik geef gewoon aan dat het huidige systeem van moderatoren mijn inziens een beter systeem is dan elk topic te gaan 'sluiten' via een poll :)
Gelukkig maar, anders krijgen we nog meer polls en er staan er al zoveel in de HK. :Y)

@ Mirna : misschien ben ik wat laat, maar deze vragen (ik heb het over beide slotjes) had je toch ook in Nieuwe Samsung E720 kunnen stellen? (Welke je inmiddels hebt gevonden. :))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

pven schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 15:18:
[...]

Bij je aanmelding wordt je toch min-of-meer verplicht om een (welke?) FAQ te lezen? (Tis lang gelden dat ik me aan heb gemeld. ;))
Je moet expliciet akkoord gaan met de registratievoorwaarden ja :)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 10:50
Daarom vraag ik al niks meer hier. Die arrogante over het paard getilde betweterige mensen die een toon aanslaan alsof iedereen een idioot is behalve zijzelf hoef ik niet. Ik lees hier alleen nog maar en de slotjes lees ik als ik een k*thumeur heb. Na het lezen is mijn humeur vaak beter. Voornamelijk omdat ik dan reacties lees van mensen die zich zo te zien nog slechter voelen dan ik op zo'n moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Snelle Henkie:
Daarom vraag ik al niks meer hier. Die arrogante over het paard getilde betweterige mensen die een toon aanslaan alsof iedereen een idioot is behalve zijzelf hoef ik niet.
Wat is jouw verwachting van een forum als dit dan, Snelle Henkie? Je kunt moeilijk van anderen verwachten dat zij in hun vrije tijd in de rij staan om jou van A tot Z te helpen met een probleempje, als uit je vraagstelling en optreden blijkt dat je zélf nota bene weinig moeite doet om tot een oplossing te komen.

Het is zo simpel in het overgrote gedeelte van die gevallen: *jij* (algemeen bedoeld, lees: 'een topicstarter') zit met een probleem, *jij* wilt het opgelost hebben, maar *jij* vertikt het om even zelf wat dingetjes te proberen of op zijn minst je probleem uitgebreid en gedetailleerd te omschrijven (zodat mensen die jou zullen moeten helpen ook weten in welke richting ze moeten antwoorden). Als je als vragensteller zelf al ongeïnteresseerd over komt in die zin, waar moet een ander dan zijn motivatie vandaan halen om jou bij het handje te nemen en je ondanks je eigen gebrek aan inzet naar een oplossing te brengen? Je kunt dan toch in redelijkheid niet van de ander verwachten dat hij staat te springen om jou in welluidende volzinnen naar een droomoplossing te brengen? :)

Zo zie je het bij jezelf, als je het niet erg vindt dat ik iets concreter wordt... Neem je tweede topic op dit forum: kasboek/boekhouden. Als ik je vraag heel erg simplificeer, dan komt-ie hier op neer: "geef me even snel een naam, dan kan ik verder." Je kunt toch goedbeschouwd niet volhouden dat dat een dijk van een topicstart is. Om het weer op die manier te vragen: zouden er nou echt veel mensen zijn die zin hebben om hierop uitgebreid en met redenen omkleed te antwoorden? Ik denk het niet.
Ze weten niet eens wat je nou precies zoekt. Als je eens had vermeld of je zelf al enkele alternatieven in je hoofd had, en zo ja, welke daarvan niet geschikt of minder geschikt werden bevonden door jou... en wat de precieze toepassing van dat programma voor jou zou zijn, dan denken de mensen die jouw vraag zouden moeten beantwoorden: "oh, OK, hij heeft dus zelf al tijd erin gestoken, maar nu ziet hij 't even niet meer zitten... dus... eens kijken of ik 'm een stapje op weg kan helpen zodat-ie over die drempel heen komt". Het moet jou zelf toch ook opgevallen zijn dat jouw topicstart van Laptop in de auto wél aan de regels voldoet en dat dat topic gewoon open blijft en je daar heel welwillend te woord gestaan wordt?

Ik hoop dat je begrijpt dat het niet mijn bedoeling is om je hier in 't openbaar voor gek te zetten; wat ik probeer, is een beetje begrip kweken voor die 'arrogante over het paard getilde betweterige mensen'. Om mezelf nog even aan te halen in dat verband: "Het nadeel is dat iedereen vervolgens graag bij ons zijn vraag komt 'dumpen' omdat je op GoT altijd lekker snel en altijd correct antwoord krijgt. Dat is dus wel begrijpelijk, maar niet wat we willen. Laten we dat toe en worden er steeds meer vragen van 'laag niveau' gesteld, dan haken de echte experts af omdat ze continu dezelfde simpele vragen beantwoorden; dan daalt GoT qua niveau af richting de geldende norm van de overige fora en zijn wij geen bijzonderheid meer. Dan verliezen we onze identiteit. Kortom: we moeten *iets* doen om ervoor te zorgen dat er überhaupt mensen met kennis interesse blijven houden in dit forum, zodat daadwerkelijke problemen ook echt opgelost kunnen worden."
Anders gezegd: een beetje strakke moderatie en misschien zelfs die 'arrogante houding' zorgt er wel voor dat de kennis hier blijft... Dat zorg ervoor dat er überhaupt mensen blijven om vragen goed te beantwoorden; in die zin is het in het belang van iedereen dat er zo gelet wordt op de manier waarop mensen hun vraag presenteren, dunkt me. :)

Pagina: 1