[6800ultra] 77.72 driver probs

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 12:54

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik heb sinds gister een Gainward 6800 ultra gekocht, maar deze werkt niet naar behoren met de nieuwste drivers van nvidia (77.72). Deze heb ik echter wel nodig om BF2 te kunnen spelen.

Het probleem is dat het beeld telkens 6 seconden blijft hangen om vervolgens 1 frame te bewegen.
Echter had ik hier geen problemen mee toen mijn 6600 Gt (XFX) er nog in zat. Er zijn geen artifacts, rare strepen, wat dan ook en zelfs instellingen in beide spellen (onderstaand beschreven) alles laagst, medium en hoogst, met verschillende reso's.
Dit zelfde probleem geldt ook voor Counterstrike Source. Echter niet voor San Andreas en CS 1.6 of CS CZ.

Nu ben ik er per toeval achter gekomen dat wanneer ik de drivers installeer met mijn 6600 gt erin, de pc uit zet, 6600gt verwissel met 6800 ultra dat de spellen perfect werken, maar dat net na het opstarten van windows mijn nvidia progje zegt dat mijn kaart downgeclocked is om damage aan de kaart te voorkomen. Het programma zal wel denken dat de 6600gt op 6800 snelheden probeert te lopen terwijl het ook daadwerkelijk dus een 6800 ultra is.

Echter in mijn apparaatbeheer staat ook netjes dat hij het als een 6800 ultra herkend. in Rivaturner blijkt dat mijn core op 200 mhz loopt terwijl deze op een dike 400 ofzo moet lopen (iig geen 200!!!).

Ik heb het forum op gainward ook al geraadpleegd, waarbij 1 draadje was waarbij 1 iemand hetzelfde probleem heeft. Uiteraard ook mijn probleem daar uitgelegd, maar ik wil ook graag de nederlandse hersens hier raadplegen!

Oude drivers (tot 66.xx) werken goed, maar BF2 heeft de nieuwste nodig :(. Windows is opgenieuw geinstalleerd vandaag, maar het mocht allemaal niet baten.

Mijn systeem:

amd 64 3000+
MSI k8n Neo
Gainward 6800 ultra 256 mb
1.5gb a-merk ram
audigy 1
windows Xp prof nederlands
sp 2
verscheidene nvidia drivers geprobeerd: hele oude 4x.xxx, 66.93, 71.84, 77.72 en de driver geleverd op de dvd van BF2.

Samenvattend en concluderend: ligt dusn iet aan BF2, want CS:S heeft het ook. Oude drivers onder 66.xx werken wel maar dan werkt BF2 niet. Complete reinstall windows mocht niet baten en 6600Gt werk super met de nieuwste drivers.

link naar draadje @ gainward:

http://forum.gainward.de/viewtopic.php?t=1935

edit:
whoopsy-daisy, linkje naar verkeerde draadje verbetert

T60P Widescreen

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad echter niet met de 77.72.. maar je kunt ook de omegadriver eens proberen misschien dat dat helpt?

www.omegadrivers.net

• Yinx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-04-2023
dat je core op 200mhz staat komt waarschijnlijk door te weinig voeding, nvidia herkent dit en laat hem lager draaien, heb namelijk het zelfde gehad! Wat voor voeding gebruik je? Verder draai ik de 77.50 drivers, zonder probleem! B)

[ Voor 8% gewijzigd door Yinx op 27-06-2005 08:11 ]

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Nieuwe X-connect 500 watt van Modright. Bepaald geen slechte voeding waarbij de lijnen altijd boven het benodigde voltage liggen. Verder niet veel poespas op me pc, en orginele koeling. Ik denk ook niet dat de voeding het probleem is omdat met de oude drivers de boel wel naar behoren werkt.

Het lijkt mij dan ook een probleem binnen de drivers/bios instellen. Heb in de bios zitten prutsen, maar wordt daar niet veel wijzer van: agp 8x uiteraard en aperture size op 256 mb (hoewel andere instellingen niet mochten baten)

edit:
en omegadrivers, ja daar was ik naar op zoek, ik wist dat er voor nvidia ook andere drivers waren, mooi zo, dan probeer ik die eventjes vanmiddag.

update

heb de omega drivers geprobeerd en driver 77.50 (zie dit topic @gainward: http://forum.gainward.de/viewtopic.php?t=1945)

maar met de 77.50 drivers precies hetzelfde geklooi: in Cs:S in menu is de muis al traag en verschijnen menu's zeer langzaam. en in BF2 pas wanneer ik mezelf in een server geladen heb: menu gaat wel goed.
Daarnaast met de 77.50 geeft nvidia wel juiste snelheid en juiste ty[pe weer, maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik deze niet geinstalleerd heb met de 6600gt erin, maar meteen met de juiste kaart.

Omega drivers vertonen iets anders: in cs gaat het menu wel goed, maar in het spel kaait alles weer vast voor 6 sec's. Dit geldt ook weer voor BF2. Kort maar krachtig: ik ben niets opgeschoten........argh. Wat is dat nvidia toch gaar.

[ Voor 52% gewijzigd door Seesar op 27-06-2005 13:59 ]

T60P Widescreen

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Kleine doorbraak: ik weet nu waar het aan ligt, a.d.h.v. dit topic: http://www.nvnews.net/vbu...php?t=32759&page=52&pp=15

Zij beschrijven precies dezelfde problemen met een 6800 chipset met de nforce 3 chipset van het mobo. Laat ik die nu toevalig hebben: de 6800 ultra werkt dus perfect -blijkbaar ,zojuist getest- met mijn A7N8X-deluxe. Met nieuwste drivers e.d. zonder gekke poespas. Dus dan maar op zoek naar nieuw mobo met nforce 4 of wachten op een oplossing van Nvidia of Nforce.

Gegeven is dus een compabiliteitsprobleem tussen de Nforce 3 en de 6800 chipset.

Iig dat is het probleem en misschien iets voor in de FAQ? iig zolang het niet opgelost is met de drivers, want het probleem speelt al blijkbaar een klein jaar (van dat topic te zien). Ik zal dat topic blijven volgen en mocht er een oplossing/goede driver update zijn dan zal ik dat hier zeker posten voor de search voor menig mede tweaker.

T60P Widescreen

• woolysheep
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Dit is aan de ene kant goed om te horen nu weet ik tenminste ook waar mijn probleem vandaan komt.
Geforce 6800GT loopt niet goed op drivers > 66.93

Nu maar hopen dat er snel een oplossing komt

[ Voor 14% gewijzigd door woolysheep op 27-06-2005 21:39 ]

"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::

Verwijderd

ik kan met m'n 6800 gt en 77.72 m'n wmv'tjes en mpeg2 niet bekijken,wordt een soort half negatief beeld ofzo,heb nu 67.03 en die werkt goed

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Klik eens op deze link: meuktracker: nVidia ForceWare 77.72

Lees de reacties en kom erachter dat er vele mensen zijn die problemen hebben met deze driver.
Ikzelf heb dan geen bom van een videokaart (fx 5600xt) maar ik ging na de eerste reboot al terug naar de oudere drivers.

Je kan die omega-drivers proberen, daar heb ik tot nu toe geen problemen mee gehad en de gameplay was wel iets beter, maar dat komt door de optimalisaties die erin zitten verwerkt.

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 juni 2005 @ 22:12:
ik kan met m'n 6800 gt en 77.72 m'n wmv'tjes en mpeg2 niet bekijken,wordt een soort half negatief beeld ofzo,heb nu 67.03 en die werkt goed
is heel makkelijk op te lossen, komt doordat de driver uitzichzelf e.o.a. overlay protocol aanzet wat uit hoort. Heeft niet specifiek met de 6600/6800/nvidia te maken. Zie dit topic om het op te lossen (had het zelf ook): http://forum.gainward.de/viewtopic.php?t=1945

waarin de oplossing alsvolt beschreven staat:
I HAD this and i've just fixed it..... do this and hopefully it should work:

open Windows Media player, tools, options, performance, advanced.
In "video acceleration" just un-click ALL of it, press ok, apply. Video settings now will look normal. Go back to Media player, tools, options, performance, advanced. In "video acceleration" re-click everything if you want -- it shouldnt make a difference. I reclicked it all and it looks normal. I have rebooted, played videos, played games and then videos etc. Everything is ok. I have also clicked everything in the DVD box below but thats because I dont care

Good luck

T60P Widescreen

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
Seesar schreef op maandag 27 juni 2005 @ 21:36:
Kleine doorbraak: ik weet nu waar het aan ligt, a.d.h.v. dit topic: http://www.nvnews.net/vbu...php?t=32759&page=52&pp=15

Zij beschrijven precies dezelfde problemen met een 6800 chipset met de nforce 3 chipset van het mobo. .
mooi...want ik heb al zowat alles geprobeert om 't goed te laten draaien op m'n nforce3/nvidia6800combinatie...(zonder resultaat)

nou maar hopen dat er een nieuwe nforce driver komt

Verwijderd

Seesar schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:43:
[...]
Tof,bedankt.
WMP werkt weer als nieuw,alleen Nero showtime doet hetzelfde,maar daar kan ik geen overlay-instellingen vinden.iemand nog een idee?

is heel makkelijk op te lossen, komt doordat de driver uitzichzelf e.o.a. overlay protocol aanzet wat uit hoort. Heeft niet specifiek met de 6600/6800/nvidia te maken. Zie dit topic om het op te lossen (had het zelf ook): http://forum.gainward.de/viewtopic.php?t=1945

waarin de oplossing alsvolt beschreven staat:

[...]

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ook de 77.62 XG drivers helpen niet? Deze deed bij mij wonderen. Te downloaden van http://www.guru3d.com.

• nakata24
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 20:56
ik had ook problemen met de nieuwste driver (xfx 6800ultra)
Dus heb gewoon weer de 71 versie geinstalleerd.

Verwijderd

die 77.72 drivers zijn gewoon brak.
heb ook probleem gehad van slecht beeld met mediaplayer, Power DVD deed hetzelfde, dus niks codecs of fouten in afspeel software.
kon alleen maar meer de driver zijn, en idd, terug gegaan naar 71.89 WHQL en alles weer prima

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Bij werkt geen enkele driver, heb ze stuk voor stuk geprobeerd. Ook de oude werken niet naar behoren, dujs heb ik nu een kt800 gebaseerd mobo gekocht. Wel k*t want dat koste weer 100 pleuro. Iemand nog nforce3 mobo kopen ^^.....maja ik hoop wel dat er een oplossing komt want heb liever me nforce 3 mobo dan die kt800. Maar voorals nog werkt geen enkele oplossing.

T60P Widescreen

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 22:39:
die 77.72 drivers zijn gewoon brak.
heb ook probleem gehad van slecht beeld met mediaplayer, Power DVD deed hetzelfde, dus niks codecs of fouten in afspeel software.
kon alleen maar meer de driver zijn, en idd, terug gegaan naar 71.89 WHQL en alles weer prima
Vervelende bug, maar zeer eenvoudig op te lossen. Zet "Color profile" in "Color Correction" op "advanced mode" en voila, probleem opgelost.

Voor de TS: ik meen de oplossing ergens op het Guru3D forum tegengekomen te zijn. Ik zou zeggen ga daar eens spitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 15:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 15:44:
[...]

Vervelende bug, maar zeer eenvoudig op te lossen. Zet "Color profile" in "Color Correction" op "advanced mode" en voila, probleem opgelost.

Voor de TS: ik meen de oplossing ergens op het Guru3D forum tegengekomen te zijn. Ik zou zeggen ga daar eens spitten.
Oplossing stond ook hier ergens, ergens bij drivers-releases en dan de reacties.

Verwijderd

Ik hb precies zelfde systeem en hetzelfde probleem,
games als world of warcraft en CS kan ik nog spelen omdat ik die in opengl laat afspelen,
alle games in D3D werken echter niet. Die gaan schokken, de ene per zoveel seconde de ander om de zoveel secondes.....

Helaas kan ik ook nog geen oplossing vinden (behalve dan ander mobo)

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
Sommige MSI moederborden hebben problemen met 6800 kaarten. Probeer dus eens een nieuw bios. En zoek eens.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• woolysheep
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Heb zojuist een oplossing gevonden op http://www.nvnews.net/vbu...php?t=32759&page=67&pp=15
Well it has been about a week and the problem has not returned.

Last night I did a complete reformat/reinstall of my system. The problem still appears to be gone.

What I am using:

6.66 nForce drivers w/ 5.10 GART
77.77 beta drivers (w/ max frames to render ahead set to 0 - using Coolbits 2.0 )
Fastwrites off in BIOS

There are no signs of this issue anymore at all.
Wat hier beschreven staat helpt in ieder geval voor mij, ik hoop dat andere hier ook nog wat aan hebben

"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::

Pagina: 1