Toon posts:

S-ATA schijf gedeeltelijk formateren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn C: schijf formateren omdat het allemaal niet meer zo snel loopt, er is alleen 1 probleem:

Ik heb een 200 GB S-ATA HDD van WD (WD2000JD) opgedeeld in 4 partities (3 van 48,8 GB en 1 van 39.8 GB), ik heb de schijf in September 2004 gepartitioneerd in Partition Magic 8.

Ik wil alleen de C: partitie formateren en alle data op de andere partities behouden!

Op de C: schijf staat Windows XP Pro NL en alle geinstalleerde programma's, op de rest van de partities staat alleen data (schoolwerk, muziek etc.).

Mijn data gaat niet op een paar DVDtjes passen, dus dat is geen back-up oplossing. ;(

- Ben ik al mijn data kwijt (op alle partities) als ik alleen C: formateer? :'(
- Is een back-up van de hele HDD noodzakelijk? (heb ik dus een andere HDD nodig als back-up?)
- Wat kan ik het beste doen? :?

Ik kan in het uiterste geval een PATA schijf van 40GB uit een andere PC halen, maar dan moet die eerst leeg enzo, dus dat doe ik pas als het niet anders kan.

Ik heb Google en GoT search gebruikt en ik ben niks nuttigs tegengekomen :X .

Ik wil het formateren over een week uitvoeren, dus kan ik nu rustig kijken hoe ik het moet aanpakken.

Verwijderd

als je alleen c: formatteert ben je alleen data op c kwijt... rest blijft daar mooikes opstaan. Das juist een van de voordelen van een partitie tov een mapje...

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Als je 1 partittie formatteerd raak je alleen de gegevens op die partite kwijt, je andere partities blijven ongemoeid :)
Denk bij een format van je C-schijf wel aan backups maken van dingen die je wil bewaren, dingen zoals je adress book en je mailboxen vergeet je nogal snel te backuppen :)

btw: deze info staat ook uitgelegd in de FAQ. Lees met name het deel "Een paar basiscursussen" eens door, er staat veel bruikbare info voor je tussen :)

[ Voor 71% gewijzigd door StarLite op 25-06-2005 15:19 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/