Ik heb sinds ik een nieuwe harddisk is me pc heb bijgeplaats regelmatig (zeker 2a3x per dag) dat als ik flink bezig met met b.v. files copieëren dat de pc helemaal uitvalt en dat ikl dan de stroom eraf moet halen om opnieuw te kunnen starten. Nu denk ik er zelf aan dat de voedig gewoon echt te wijnig is geworden(is 1e p4 voeding dus is iets van 250watt denk ik !) Maar nu zie je zoveel verschillende voedingen van verschilllende merken en wattage dat ik eigenlijk niet meer weet wat ik nu eigenlijk zou moeten hebben. Kan iemand hierin mischien adviseren omdat je b.v. sweex voedingen van 580watt voor 39euro hebt en 350 wat antec voedingen b.v. voor 80euro ?
Sweex en Q-tec voedingen zijn erg slecht. Die 580 watt kan hij hoogstens heel even als piek geven. Goede merken zijn oa: Antec, Zalman, Tagan, Coolermaster. Hierop kun je echt vertrouwen, ze zijn dus ook een stukje duurder.
Er loopt ook een speciaal topic over voedingen, je moet maar even zoeken naar 'Welke voeding heb ik nodig'
Dit soort topics gaan namelijk meestal op slot en de mensen worden daar naartoe verwezen.
@ Terw_Dan: Ik neem aan dat je 'zwaar' bedoelt in de term van gewicht. Dat is idd een vrij goede regel
Er loopt ook een speciaal topic over voedingen, je moet maar even zoeken naar 'Welke voeding heb ik nodig'
Dit soort topics gaan namelijk meestal op slot en de mensen worden daar naartoe verwezen.
@ Terw_Dan: Ik neem aan dat je 'zwaar' bedoelt in de term van gewicht. Dat is idd een vrij goede regel
[ Voor 16% gewijzigd door brinkdinges op 24-06-2005 11:30 ]
Casemod: Cubeleon
Je moet kijken naar wat de voeding constant kan leveren. De aangegeven wattages zijn altijd de piekwaarden.
Echter, een Sweex van 580 watt zal 275 continu kunnen leveren ofzo, terwijl een 350 Watt Antec iets van 335 Watt continu kan leveren.
Aan de hand van enkel het aangegeven wattage is niets te zeggen.
Regel is ook dat hoe zwaarder de voeding hoe beter de kwaliteit.
Echter, een Sweex van 580 watt zal 275 continu kunnen leveren ofzo, terwijl een 350 Watt Antec iets van 335 Watt continu kan leveren.
Aan de hand van enkel het aangegeven wattage is niets te zeggen.
Regel is ook dat hoe zwaarder de voeding hoe beter de kwaliteit.
Koop gewoon een goede 300/350 watt voeding, deze zijn prima in staat om elk niet al te exotisch systeem te voeden.
Die sweex 580 watt dingen leveren ten eerste niet echt 580 watt (niet continue iig) en de spanningen zijn over het algemeen niet erg stabiel wat tot instabieliteit van je hele systeem kan leiden.
Duurdere ('merk') voedingen zijn over het algemeen ook wat stiller.
Volgens de pricewatch zit je voor een kwaliteit 300 watt voeding (Fortron bijvoorbeeld) op zo'n 30 euro en deze zou een normaal systeem zonder problemen moeten kunnen trekken.
Die sweex 580 watt dingen leveren ten eerste niet echt 580 watt (niet continue iig) en de spanningen zijn over het algemeen niet erg stabiel wat tot instabieliteit van je hele systeem kan leiden.
Duurdere ('merk') voedingen zijn over het algemeen ook wat stiller.
Volgens de pricewatch zit je voor een kwaliteit 300 watt voeding (Fortron bijvoorbeeld) op zo'n 30 euro en deze zou een normaal systeem zonder problemen moeten kunnen trekken.
Super bedankt ! Dacht al dat het zoiets zou zijn met die sweex voedingen b.v. koop ik maar een wat duurdere voeding want is toch wel zeeeer belangrijk deel van je pc en als dat als slecht is zal de rest ook nooit echt stabiel gaan presteren
Heb toch nog even een vraagje. Ik heb zojuist een 380watt tagan voeding gekocht. Echt een mooi zwaar ding waar veel aansluitingen op zitten en bandjes om alles bij elkaar te houden ! Maar waar het om gaat is het volgende 2 dingen :
-Op mij oude voeding zat een conector die ik op de "auxillary power connector" kon aansluiten op deze voeding zit dit niet ? Wat is dit precies en maakt dit uit want het werkt nu wel gewoon ?
-er zit zo'n ground loop kabel op. Er staat in het boekje dat je deze op je moederbord moet vastmaken maar ik heb hier geen schroefmogenlijkheid voor kan dit ook op de kast zelf of is dit niet de bedoeling ? (tussen een schroef van de hdd ofzo ? ) Zo niet kan ik hem dan ook zo los in het hoesje laten liggen ?
-Op mij oude voeding zat een conector die ik op de "auxillary power connector" kon aansluiten op deze voeding zit dit niet ? Wat is dit precies en maakt dit uit want het werkt nu wel gewoon ?
-er zit zo'n ground loop kabel op. Er staat in het boekje dat je deze op je moederbord moet vastmaken maar ik heb hier geen schroefmogenlijkheid voor kan dit ook op de kast zelf of is dit niet de bedoeling ? (tussen een schroef van de hdd ofzo ? ) Zo niet kan ik hem dan ook zo los in het hoesje laten liggen ?
Die ground hoef je neit vast te maken hoor, maar anders gewoon ergens in je case aan iets metaals vastschroeven.
En die AUX aansluiting boeit weinig, zga. ieder modern single proc mobo gebruikt dit niet dus alles zal gewoon werken lijkt me. Tenzij het mobo deze aansluiting heeft antuurlijk
.
Goede keus trouwens een Tagan
En die AUX aansluiting boeit weinig, zga. ieder modern single proc mobo gebruikt dit niet dus alles zal gewoon werken lijkt me. Tenzij het mobo deze aansluiting heeft antuurlijk
Goede keus trouwens een Tagan
Nou dat is het hem juist mijn moederbord (asus p4t-e) heeft deze aansluiting er wel opzitten ?!! Maar alles werkt nu naar behoren dus maakt verder verder uit denk/hoop ik ?!!
Verwijderd
Als alles werkt, kan het geen kwaad denk ik. Er bestaan anders nog wel converteertussenstukjes voor denk ik...
Die aux connector is vooral om de atx ope bep lijnen niet zo zwaar te belasten, houd hier wel rekening mee, dat kabels en vooral je atx stekker niet te heet worden!
Maar wat is hier dan aan te doen ? Zijn er voedingen die deze conector nog wel hebben en moet ik dus deze voeding gaan ruilen voor een andere ?
edit:
Net pc zaak gebeld (technische dienst) en deze zeggen dat ze denken dat deze niet aangesloten hoeft te worden en dat hun het risico nemen dus zal wel goed zijn
Net pc zaak gebeld (technische dienst) en deze zeggen dat ze denken dat deze niet aangesloten hoeft te worden en dat hun het risico nemen dus zal wel goed zijn
[ Voor 39% gewijzigd door clonedonkey op 27-06-2005 15:36 ]
Pagina: 1