DivX DVD Speler

Pagina: 1
Acties:

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 19:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Ik heb al gezocht op onderwerpen als DivX Player en Divx DVD Speler, maar vond steeds niet wat ik zocht...vandaar mijn vraag 8)7

Ik heb enige DivX bestanden op mijn PC en kan deze perfect afspelen, echter wil ik ze ook wellis met vrienden bekijken en met zijn allen achter een PC zitten bevalt me niet echt.

Ik vroeg me dus af of er mensen zijn met ervaringen m.b.t. DivX Stand Alone DVD spelers...voor aan de TV dus...Hoe is de Kwaliteit bijvoorbeeld, want de Avi bestanden zijn zo'n 640 bij 300 groot en een TV heeft een groter beeld dan mijn 19" (waar ze vaak toch nog goed op te zien zijn) doet de TV hier gekke dingen mee, of valt de kwaliteit zeker niet tegen?

En welke raden jullie vooral aan?

Ik weet dat ik DivX files om kan zetten naar Vob files, maar moet toch een nieuwe DVD speler hebben gezien mijn huidige mijn Backups van de DVD's die ik bezit niet afspeelt en de kosten van een Divx Compatible niet veel hoger ligt als je kijkt bij de merken.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Kijk eens op DivxPlayer.nl daar heb je standalone spelers, maar ook spelers die je op je netwerk aansluit.

Philips heeft sinds kort ook een aantal DVD spelers in het assortiment die Divx snappen, echter geen netwerk aansluiting.

Zelf had ik een Kiss DP-500, de kwaliteit vond ik altijd meer dan goed (hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit van je Divx), geen rare artifects, en scherper beeld dan op mijn tft scherm.

I play my enemies like a game of chess...

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-02 14:11
de tv doet weinig met de resolutie...
normaal gesproken maakt de speler er een beeld van op 4:3 of 16:9 formaat

daarna is de kwaliteit gewoon afhankelijk van de kwaliteit van je filmpje...
ziet 'ie er op de computer niet uit, moet je ook niet verwachten dat je een super plaatje op je tv hebt...

cheap ass onbekende merken zijn er al genoeg dvd spelers die ook divx afspelen
maar dan krijg je wel kwaliteit naar prijs voor de speler he ;)

bijvoorbeeld JVC en Pioneer hebben ook al goedkope modelletjes die ook divx spelen,
dat is dan waarschijnlijk een betere keus

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Als er toch al over denkt om er 1 aan te schaffen is het misschien handig om even door te nemen of hedendaagse spelers Divx 6 ondersteunen, of te upgraden zijn. Zo niet dan zou ik even afwachten totdat er spelers mee verschijnen. Lullig als je straks een nieuw apparaat aanschaft en al gelijk geen Divx 6 ermee kan afspelen. Verder zijn die dingen allemaal zo goedkoop dat het eigenlijk niet uitmaakt, imo, welk merk je aanschaft, zolang ze maar ondersteunen wat jij wil.

http://www.divx.com/

Andere mogelijkheid misschien is om een draadloos setje aan te schaffen, op de uitgang van je videokaart aansluiten en dan kan je ook op tv kijken wat je maar wil. Heb dat ook hier en voor mij was het wel grappig als extra'tje om boven op mijn pc online wedstrijden te spelen en in de huiskamer kon men dat relaxed volgen, ik zweten, hun een biertje 8)7

Succes

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Nah de kwaliteit van de meeste DivX die ik heb zijn lkkr te kijken op Fullscreen bij mijn 19" 1600x1200 reso...maar ik dacht misschien dat op de tv dan in het midden zon klein venstertje was met beeld...of een groot pixel festijn, maar van andere kanten hoorde ik dat pixels bij een tv anders waren als bij een PC...

Hoe zit het trouwens met SRT files, worden die automatisch ondersteund (want zie ze bij de KiSS apparaatuur niet bij compatibility staan).

Heb trouwens van Kiss nog geen Players gezien met DivX 6 ondersteuning, en van de andere ook niet trouwens

[ Voor 32% gewijzigd door JunkieXP op 22-06-2005 16:17 ]

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Medion heeft 2 spelers welke ook DivX kunnen afspelen (MD 42068 (MediaMarkt, € ???) en MD 7457 (Aldi, €69,99)). Deze werden alleen actiematig verkocht, maar misschien kun je er nog 2e hands aankomen oid...

Just my 2 cents...

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02
Ik heb ook een KiSS DP-500 speler. Kwaliteit is prima, zolang je een goede kwaliteit film hebt. Maar zoals eerder gezegd hebben philips enz. ook wel DivX spelers. KiSS heeft als voordeel de netwerkverbinding. De philips had dacht ik gele ondertiteling. Misschien moet je hier eens kijken

www.mpeg-playcenter.com

Veel info over DivX spelers, inclusief reviews van een hoop apparaten.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:03:
Als er toch al over denkt om er 1 aan te schaffen is het misschien handig om even door te nemen of hedendaagse spelers Divx 6 ondersteunen, of te upgraden zijn. Zo niet dan zou ik even afwachten totdat er spelers mee verschijnen. Lullig als je straks een nieuw apparaat aanschaft en al gelijk geen Divx 6 ermee kan afspelen. Verder zijn die dingen allemaal zo goedkoop dat het eigenlijk niet uitmaakt, imo, welk merk je aanschaft, zolang ze maar ondersteunen wat jij wil.

http://www.divx.com/

Andere mogelijkheid misschien is om een draadloos setje aan te schaffen, op de uitgang van je videokaart aansluiten en dan kan je ook op tv kijken wat je maar wil. Heb dat ook hier en voor mij was het wel grappig als extra'tje om boven op mijn pc online wedstrijden te spelen en in de huiskamer kon men dat relaxed volgen, ik zweten, hun een biertje 8)7

Succes
dikke LOL

kheb overigens even een vriend van me aan een kruisverhoor onderworpen aangezien we er gisteren nog een leuke discussie over hadden met de komst van divx6 enzo...
hij heeft namelijk al een tijdje zo`n speler die jammer genoeg deel 6 niet ondersteund, maar een hele fijne kwaliteit beeld op z`n tv`tje tevoorschijn tovert.ik ben daar zelf uiteraard getuige van geweest en ik moet je zeggen dat ik aardig overtuigd ben, en dit alles zonder divx6 ondersteuning, een miskoop zal je zowiezo niet echt doen wat kwaliteit betreft, zo groot zal het verschil niet zijn denk ik, tenzij de prijs natuurlijk anders bepaalt maar daar ben je zelf bij..jammer genoeg ben ik het merk vergeten (te veel bier denk ik;)) maar ik zal het hem vragen en dan even m``n berichtje editten..suc6 verder..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 16:32 ]

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
Ik heb de KiSS DP-1500 met netwerkaansluiting, echt een ideaal apparaat. Voordeel ook van deze KiSS players is dat er regelmatig firmware updates verschijnen met diverse nieuwe codec ondersteuning. Er zit ook een optie in voor een wireless kaartje maar deze werkt dacht ik maar met een paar type kaartjes.

stp - PSN ID: stp_4

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:46

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb een Yamada DVX-6600 en het beeld is echt veel scherper/mooier dan via tv-out :) en alles werkt lekker, enige is dat je sommige bestanden moet omzetten door de PBS (Packed Bitstream) dat 'omzetten' duurt niet eens n minuut (afhankelijk van je systeem). dat is overigens bij bijna alle spelers het geval...
hij ondersteund ook .srt subtitles (binnekort misschien ook .sub) en die zien er bijna hetzelfde uit, als gewone tv/dvd subs :D

[ Voor 16% gewijzigd door BiG-GuY op 22-06-2005 17:01 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik heb momenteel mijn oog gevestigd op de KiSS DP-1000 heeft iemand hier op of aanmerkingen over?

Heeft er iemand misschien een Media Compatibility list, want DVD+R ondersteuning wil niet zeggen dat alle media types binnen DVD+R worden ondersteund

En iemand toevallig enig ID hoe je hier de Firmware bij update (gezien dit geen Netwerk functie heeft, moet je dan alles ff op een RW branden ofzow?)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51
Ik heb zelf een philips DIVX spelertje (ik dacht 3100 ofzow, zit nu op mijn werk dus het is lastig zoeken) maar die bevalt eigenlijk helemaal prima, speelt alles af wat ik gedownload hebt. Een vriend van me heeft een Yamada (6600 geloof ik) en die had sommige DIVX die het niet deden maar die werkten perfect op de philips.
Al met al leuk dingetje, niet echt goedkoop (97 euro bij de mediamarkt) maar toch erg goed!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:29
De firmware van de Kiss kun je updaten door deze op cd te branden: aanzetten en de rest gaat vanzelf. Wat betreft de kwaliteit van de dp-1000: deze zal hetzelfde zijn als de dp-1500. De kwaliteit is prima. Ik heb een 82 cm breedbeeld ik kan elke keer weer genieten van het beeld. Het blijft natuurlijk divx maar ben er zeer tevreden mee. Het enige nadeel vind ik de ondertiteling. Heb het nog niet kunnen vinden (nog niet echt m'n best gedaan) maar er verschijnt een grijs/witte achtergrond achter de ondertiteling. Maar als je je dan toch richt op een kiss player dan zou ik als ik jou was ff rondkijken in de diverse kiss-topics die hier te vinden zijn.

stp - PSN ID: stp_4

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

ik heb de 3e kiss dp 500 die in nederland uitkwam :) en speel er nog steeds tot volle tevredenheid mee. Kan alle media en vrijwel alle formaten aan behalve qpel. Maar goed ff decoden / encoden en het speelt prima. De netwerk ondersteuning is ook een super oplossing

Verwijderd

Er zijn echt HEEEEEL erg veel topics hier over, je hebt echt niet goed gezocht!

en wat kwaliteit betreft: kijk naar de specs, die bestanden kunnen de spelers dan echt perfect afspelen.
Als er staat "divx certified", dan speelt deze alle "standard profile DivX files " etc etc.
kijk naar de specs

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:03

tozzke

aka tozzert

ik ben zelf in het bezit van een KiSS DP-1500 (dus die met netwer aansluiting) en ik moet zeggen dat hij prima bevalt. Ik kan alle films direct afspelen vanaf m'n pc's. Je moet wel een soort server-programmaatje draaien op je pc, maar het werkt gewoon perfect. Je moet dan browsen naar mappen op je pc waar de films staan.
Met subtitles heb ik geen ervaring, ik kijk altijd zonder subs. Kwaliteit is erg goed, er komen regelmatig firmware updates uit en ik heb nog maar weinig films gehad die hij niet slikte.

• w_m0zart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik heb (of liever gezegd had) de Xoro HSD 400 Plus. (http://www.xoro.com/XoroGlobal.aspx)

Hij speelde alle Divx bestanden prima af, had alleen af en toe leesproblemen met bestanden op bepaalde media of zelfs überhaupt sommige media. Ook problemen, dat na snel vooruit of achteruit zoeken het ding geregeld kon vastzitten, zodat een reset de enige uitweg was, waren erg vervelend. Het werd me laatst gewoon te gortig, om met deze beperkingen te leven. Bovendien zit er nog steeds garantie op. Het apparaat is nu ge-RMA'ed. Nu maar hopen dat ze er iets aan kunnen doen.

Dus let goed op bij Xoro. Ik denk dat ik gewoon pech heb gehad, en de andere apparaten gewoon prima funktioneren.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22
JunkieXP schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:06:
Ik heb momenteel mijn oog gevestigd op de KiSS DP-1000 heeft iemand hier op of aanmerkingen over?

Heeft er iemand misschien een Media Compatibility list, want DVD+R ondersteuning wil niet zeggen dat alle media types binnen DVD+R worden ondersteund

En iemand toevallig enig ID hoe je hier de Firmware bij update (gezien dit geen Netwerk functie heeft, moet je dan alles ff op een RW branden ofzow?)
Ik heb de KiSS DP-1000, en ben er in ieder geval niet erg tevreden over.
Tot nog toe slechts een paar divx'en/xvid's die er degelijk op speelden, op verschillende settings met verschillende programma's (onder andere Gordian Knot en AutoGK) geprobeerd, maar meestal kon hij hooguit de eerste frames afspelen en daarna stopte hij er gewoon mee.

Firmware is idd gewoon via een RW'tje te updaten.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb een LG dv8700h. Prima ding. Speelt divx,xvid,wma,wmv,mpeg etc.
Subs werken ook prima. Eurootje of 70 dacht ik bij radio modern.

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02 11:01
Ik heb een dvd speler van AKI-DVD 800 die o.a. XVID ondersteund. Sommige films zijn goed van kwaliteit maar anderen dan weer heel onzuiver. Op mijn PC zijn ze echter wel allemaal goed. Ik ben nieuw in deze materie. Wat kan hiervan de reden zijn? Heeft dat iets met codecs te maken en hoe kan ik nieuwe codecs in mijn AKI speler krijgen?

Verwijderd

Xbox... gemodde xbox kost geen drol... xbox mediacentre speelt heel gedwee alles af, is erg goed in stellen., hij kan vanaf je pc streamen, dus je hoeft ook niet steeds te fikken... stabiel genoeg... en je kan nog 10000 dingen extra... =) Ik zou het heel serieus overwegen... het werkt heerlijk. kosten? 100 euro op marktplaats ofzo?
[rml][ xbox] Xbox media center - Deel III[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 12:38 ]

Verwijderd

Ik heb ook een KiSS DP-1000, ondanks dat ik hem heb besteld bij pixmania (NOOIT DOEN!!) ben ik er erg tevreden over, hij is goedkoep en in tegenstelling tot Adion, speelt ie bij mij wel bijna alles af. Let op Qpel is een een of andere klote codec die maar een paar spelers ondersteunen. Hoge bitrate (2cd XviD's) kunnen bij veel detail op het scherm wel eens schokken opleveren. Maar voor dat geld moet je niet zeuren. Een TV komt dacht ik overeen met 640 * 480, dus elke ("oficiële" release) XviD, DivX is gewoon goed (DVD kwaliteit). (DivX 3 wordt niet goed ondersteund omdat dit geen officiele codec is)

Er is nog een Frans merk DivX speler (ik kan niet op de naam komen) die echt alles afspeelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 16:57 ]

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:20
Ik heb een pioneer 470, kan divX aan en laat ook de srt/sub ondertitels gewoon zien. Er is volop (gehackte) firmware voor verkrijgbaar zodat je 'em ook nog eens makklijk regiovrij maakt en extra functies toevoegt. Ik heb er nog geen 90 euro (inc btw) voor betaald bij de Makro in Duiven (was een aanbieding, weekje of 2 geleden). Deze pioneer heeft ook component out met progressive scan ondersteuning overigens, ben er erg tevreden over.

Wat nog beter werkt is een xbox aanschaffen en er XBMC opzetten, kan je alles netjes via je netwerk streamen namelijk.
Pagina: 1