Steeds meer 'wat vind je van mijn ...' of 'advies'-topics

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Het valt mij de laatste tijd steeds meer op dat er topics langskomen waarin mensen een bestellijst posten van een webwinkel met als doel te vragen hoe en wat er goed is en wat er aan verbeterd kan worden... Topics waarin men vraagt of b.v. de samenstelling van hun nieuwe PC die ze willen bestellen goed is..

Tot zover mijn weten is GoT is een forum voor mensen die al reeds over enige kennis van computers beschikken en ik vind het raar dat dan dit soort topics mogen, waarin men vraagt of hun samenstelling wel goed is (het valt mij ook op dat deze topics steeds afgesloten worden met begroetingen, wat lijkt op mensen die zich puur voor die vragen hier inschrijven... Heb daar verder niet naar gekeken, dus ik wil geen voorbarige conclusies doen)... Als jij enige computerkennis zou hebben zou je toch wel op zekere hoogte weten of iets goed is, je zou hoogstens kunnen vragen als je bijvoorbeeld twijfelt tussen een bepaalde videokaart of processor, maar vragen of je hele systeem wel goed is? Als je er geen kennis van hebt, laat je systeem dan samenstellen (of zo'n al vooraf voorgestelde samenstelling) en niet zelf samenstellen voordat je er meer van weet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

/mee eens is
Ik zie wel dat ze gesloten worden als ze _echt_ niks toe te voegen hebben, maar van mij mag er sneller en strenger opgetreden worden.

offtopic:
Doet me denken aan een draad in ABO over het aantal TR's

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:29

Dentheman

Zie signature

Dit viel mij ook al op, waarschijnlijk veel mensen die nu het vakantie is kunnen gaan werken, en dan centjes hebben voor een computer :)

edit: Als ik een nieuwe pc zou samenstellen, zal ik hoogstwaarschijnlijk ook even m'n setup hier neerzetten, net zoals mijn eisen e.d. Als iemand dan bv. een stillere hd/dvd-speler/weetikveel weet, alleen maar meegenomen, zelfde met prijs/kwaliteit verhoudingen.

Wat is niet goed vind is mensen die hier (net) nieuwe zijn, en dan zeggen:
Ik speel af-en-toe een spelletje en ik typ heel veel, dit wil ik:

-amd64 3600
-1 gb ram
- etc.

Komt er een advies, nou, neem een 3000, 512mb ram, lichtere vid. kaart

en het dan alsnog niet doen, of bv. een 3400 nemen, krijg je hier goed advies, sla je het in de wind als n00b zijnde.....

[ Voor 71% gewijzigd door Dentheman op 21-06-2005 22:33 ]

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb merk dat ook, zou ik stricter moet omgaan met die topics. Meestal zit ik vrij snel advies op te geven.
Vervanging Onderdelen!

Ik stel voor op een beperking in te voeren: Het besproken systeem/upgrade/laptop moet binnen 14 dagen gekocht worden. Als iemand begint met ik zou graag over een half jaar een snelle computer willen hebben... Dan ga ik niet meer zo snel advies geven.

[ Voor 67% gewijzigd door rapture op 21-06-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

rapture schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:09:
Ik heb merk dat ook, zou ik stricter moet omgaan met die topics. Meestal zit ik vrij snel advies op te geven.
Vervanging Onderdelen!
Als je denkt dat een topic niet volgens de regels is maak dan een topic-report. Evt. kan je als je echt iets nuttigs toe te voegen hebt toch nog wel ff normaal reageren daarna lijkt me.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misschien een gekke vraag, maar wat wil je dan met dit topic bereiken? :) Meestal gaan dergelijke topics op slot als het onbreekt aan eigen inzet, en als er geen inzet ontbreekt, dan is het gewoon een net topic dat volgens de regels gewoon toegestaan zou moeten worden en daarom waarschijnlijk ook open blijft.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan er geen "Het grote Hoe is dit systeem?" topic komen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

-NMe- schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:12:
Misschien een gekke vraag, maar wat wil je dan met dit topic bereiken? :) Meestal gaan dergelijke topics op slot als het onbreekt aan eigen inzet, en als er geen inzet ontbreekt, dan is het gewoon een net topic dat volgens de regels gewoon toegestaan zou moeten worden en daarom waarschijnlijk ook open blijft.
Er zijn natuurlijk niveau's van inzet. Je kunt een lijst van mogelijkheden presenteren en wat criteria posten. Je kunt ook melden dat je strijdige criteria hebt waardoor er gekozen moet worden tussen een paar alternatieven. In dat laatste geval kan over de relevantie van de criteria gediscussieërd worden en waarom de topicstarter deze criteria heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 22:21
Gunner schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:14:
Kan er geen "Het grote Hoe is dit systeem?" topic komen?
Ik denk dat geen kip die topics bezoekt.. Behalve de mensen die de vragen hebben...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
-NMe- schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:12:
Ik zal het toelichting met een quote van mijzelf:
DanielB schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:03:
Tot zover mijn weten is GoT is een forum voor mensen die al reeds over enige kennis van computers beschikken
Als je wat van computers weten, hoef je toch geen advies over een heel systeem? Dan zal je hoogstens specifiek naar een onderdeel kijken. Veel van de topics gaan over gehele systemen. Het is nogal lastig bij Active Topics, als je denkt een leuk topic aan te klikken en dan dit soort topics te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DanielB schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:25:
Het is nogal lastig bij Active Topics, als je denkt een leuk topic aan te klikken en dan dit soort topics te krijgen...
Vind ik van niet. De topic titels zijn vaak wel zo duidelijk dat je weet dat het om dat soort vragen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
Dan alsnog, moeten wij bepalen wat HUN systeem wordt? Daar komt het zo nu en dan op neer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Laatst online: 21:43

sjirafje

No inspirational quotes here

Hoe wel ik het er mee eens ben dat het niveau van deze topics niet altijd even hoog is, vind ik het wel logisch dat je na voldoende eigen uitzoekwerk zo'n topic opent. Ik kan me er namelijik alles bij voorstellen dat als je nog 1 of 2 vraagjes hebt over een systeem dat je hebt samengesteld hebt dat je graag hebt dat daar nog wat meer mensen naar kijken.
Ik heb dit zelf hier ook gedaan. En dus voornamelijk omdat ik een paar vraagjes over een paar onderdelen had. Maar ook omdat ik bang was dat ik iets over het hoofd had gezien. En voor dat laatste is het wel handig als er meerdere mensen eventjes naar het systeem kijken.

ps. bij mij ging het wel om een systeem dat binnen afzienbare tijd gekocht zou gaan worden. (ik zit er nu ook lekker achter te typen :P )

edit:
RobertJ schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:21:
[...]

Ik denk dat geen kip die topics bezoekt.. Behalve de mensen die de vragen hebben...
Ik denk niet dat dit het grootste probleem zou zijn. Volgens mij zou het namelijk een heel rommelig topic worden. Omdat (eventuele) gegeven adviezen en vragen allemaal door elkaar komen te staan.

edit2:
Wanneer er aan de hand van dit voorbeeld een topic word geopend lijkt het mij dat er geen probleem is. :)

[ Voor 28% gewijzigd door sjirafje op 21-06-2005 21:13 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mja, sjirafje, met zo'n topic is ook niks mis, staat ook in de CSL faq. Als je je voorwerk hebt gedaan, maar nog twijfelt over bepaalde details, dan mag je daar best wat over vragen, incl genoeg uitleg enzo natuurlijk.

Probleem is dat veel mensen een config samenstellen en die dan klakkeloos hier posten, met enkel de vraag of "dit wat is". Soms posten mensen configs waar 80% van alle forumbezoekers hier alleen maar kan dromen, om daar vervolgens de vraag onder te zetten of dat een beetje lekker zal gamen 8)7

Dat soort topics voegen niks toe en worden daarom ook gewoon dichtgegooid. Probleem is dat er zoveel van dit soort topics zijn, sommige echt slecht, sommige op het randje enz. dat het erg veel tijd vergt van de mods om dat alles goed aan te pakken. En dan duurt het soms wat langer en krijg je de forum vervuiling waar de TS van spreekt.
Jammer, maar weinig méér aan te doen dan de mods nu al doen ben ik bang.

Één groot topic is inderdaad ook niet echt nuttig, omdat het eigenlijk de bedoeling is dat er een discussie ontstaat over de puntjes van twijfel van iemand die een systeem aan eht samenstellen is. In een verzamel topic loopt dat inderdaad gruwelijk door elkaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 21-06-2005 21:12 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Orion84 schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:10:
...

Probleem is dat veel mensen een config samenstellen en die dan klakkeloos hier posten, met enkel de vraag of "dit wat is". Soms posten mensen configs waar 80% van alle forumbezoekers hier alleen maar kan dromen, om daar vervolgens de vraag onder te zetten of dat een beetje lekker zal gamen 8)7
Dat ben ik met je eens dat is inderdaad gewoon vervuiling van het forum
Dat soort topics voegen niks toe en worden daarom ook gewoon dichtgegooid. Probleem is dat er zoveel van dit soort topics zijn, sommige echt slecht, sommige op het randje enz. dat het erg veel tijd vergt van de mods om dat alles goed aan te pakken. En dan duurt het soms wat langer en krijg je de forum vervuiling waar de TS van spreekt.
Jammer, maar weinig méér aan te doen dan de mods nu al doen ben ik bang.

....
Het lijkt mij het meest handige om de volgende eis aan dit soort topics te stellen en als ze daar niet aan voldoen ze zonder pardon dicht te gooien:

In de topic start dienen de volgende onderdelen te staan:
Informatie
Eigen idee
Onderbouwing
Vragen
Bronnen (hiermee laat je zien dat je serieus aan het zoeken bent geweest)
evt binnen welk tijdsbestek het systeem aangeschaft zal worden.

Deze onderdelen dienen dan serieus ingevuld te worden. En door een standaard layout te eisen is het voor de mods makkelijk te zien of er aan deze eisen voldaan is. (meer eisen zijn natuurlijk ook mogelijk)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

DanielB schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:25:
Als je wat van computers weten, hoef je toch geen advies over een heel systeem? Dan zal je hoogstens specifiek naar een onderdeel kijken. Veel van de topics gaan over gehele systemen. Het is nogal lastig bij Active Topics, als je denkt een leuk topic aan te klikken en dan dit soort topics te krijgen...
Niet iedereen is even goed met computers. Ikzelf weet bijvoorbeeld niets van hardware, dus ik zou eerder geneigd zijn om bij tweakers die er meer verstand van hebben informatie in te winnen. Al zou dat me er natuurlijk niet van weerhouden om eerst zelf wat te onderzoeken door voor- en nadelen van bepaalde combinaties op te zoeken enz. Maar als ik er echt niet uit kom, dan ben ik heel blij dat ik momenteel op GoT mijn vraag nog kwijt kan. ;)
sjirafje schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:24:
Het lijkt mij het meest handige om de volgende eis aan dit soort topics te stellen en als ze daar niet aan voldoen ze zonder pardon dicht te gooien:

In de topic start dienen de volgende onderdelen te staan:
Informatie
Eigen idee
Onderbouwing
Vragen
Bronnen (hiermee laat je zien dat je serieus aan het zoeken bent geweest)
Dit gaat eigenlijk voor de meeste topics op GoT wel op, al gaan ze niet altijd zonder pardon dicht als ze niet aan deze eisen voldoen. Dat lijkt me ook vrij onwenselijk, met een beetje sturen bereik je af en toe meer dan met een slotje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Nog 1 ding vermelden in de startpost zou handig zijn:
Belg of Nederlander?

Als je Nederlander antwoord, dan zal er in de pricewatch opgezocht worden en soms zelfs lekker exotische onderdelen aangeraden worden.

Als je Belg antwoord, ik heb hier in België ondervonden dat er niet zoiets als pricewatch of een webshopsscene bestaat zoals in Nederland. Er is een traditie van 1 computerwinkel die het goedkoopste van het land is, de exotische onderdelen zijn moeilijk te krijgen en als je ze vind, dan men vraagt woekerprijzen voor. Probeer maar eens een Hitachi harde schijf te vinden, WD harde schijven zijn al niet simpel te vinden.

Dus aangepaste advies nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 22-06-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
-NMe- schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:41:
[...]

Niet iedereen is even goed met computers. Ikzelf weet bijvoorbeeld niets van hardware, dus ik zou eerder geneigd zijn om bij tweakers die er meer verstand van hebben informatie in te winnen. Al zou dat me er natuurlijk niet van weerhouden om eerst zelf wat te onderzoeken door voor- en nadelen van bepaalde combinaties op te zoeken enz. Maar als ik er echt niet uit kom, dan ben ik heel blij dat ik momenteel op GoT mijn vraag nog kwijt kan. ;)
Dan alsnog is er wel grotendeels sprake van je eigen research. Jij bent als moderator een stuk beter op de hoogte (dat moet je ook wel, lijkt me) van de regelgeving en zal dus echt wel als het wat betere voorbeeld richting de users zelf wat onderzoek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:21

Nik

Eik zou iemand gewoon een soort van PC-builder moeten maken, net zoals Alternate dat heeft zeg maar. Alleen dan zou het handig zijna ls je een budget in kan voeren, en dingen aanvinken wat je er mee wil (extreme gaming, office, server, weet ik veel). Klik op GO! et voila, er rollen een aantal systemen uit die passen bij de wensen :)

:+

Oke nu serieus, verwijs die userts naar een pc boer en laat ze daar hun vraag stellen, die pc boeren kunnen best advies geven (alhoewel, de videokaart met het meeste geheugen is tegenwoordig de snelste volgens hen). Maargoed, wie ben ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Is er niet iets te doen met de bbg? Dan is die er ook niet voor nix :P

"Hoe", zou ik zo snel nog niet weten, aangezien de eisen van de samenstellers natuurlijk net iets anders zijn als die in de bbg aan de pc's worden gesteld. Misschien heeft iemand anders een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hierover staat reeds een stukje in de CSL FAQ geschreven (die ook in de CSL Policy is gelinkt): CSL FAQ » Systeemvragen: Wat moet ik kopen? Is dit goed? :) De BBG guides staan ook reeds als sticky in de CSL genoemd en in de PMG FAQ: Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Maar ik ben het op zich wel mee eens dat hierop door de CSL moderators wat strenger gemod mag worden.

Overigens staat in OH ook sinds jaar en dag een sticky hierover: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 22-06-2005 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

BalusC schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 08:14:
Hierover staat reeds een stukje in de CSL FAQ geschreven (die ook in de CSL Policy is gelinkt): CSL FAQ » Systeemvragen: Wat moet ik kopen? Is dit goed? :) De BBG guides staan ook reeds als sticky in de CSL genoemd en in de PMG FAQ: Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Maar ik ben het op zich wel mee eens dat hierop door de CSL moderators wat strenger gemod mag worden.

Overigens staat in OH ook sinds jaar en dag een sticky hierover: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---
Wat imo een nadeel is, is dat Aikeleer niet meer zo vaak online is. Daarnaast zit Abbadon meer in PMG en DOC dan in CSL :P
Mensen kunnen dan in die tussentijd genoeg topics openen die eigenlijk niet goed zijn conform de policy/faq.
Imo is dus een mogelijkheid om er een nieuwe mod bij te zetten of iemand weer extra rechten geven geen verkeerd iets :)

Verder ben ik het eens dat mensen niet de sticky's / faq's genoeg doornemen :)
offtopic:
:w BalusC

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Aikeleer zit toevallig in de tentamenperiode. Is bekend :) Abbadon houdt zich ook bezig met DT taken en ik kan me voorstellen dat daar de meeste tijd in wordt gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat ik even wil benadrukken is dat het natuurlijk niet zo is dat iedereen die hier komt ook maar verstand van hardware heeft. Ik kom toch wel eens op het forum, maar ik heb echt geen verstand van hardware. Ik zou als ik naar een nieuwe PC op zoek was waarschijnlijk ook zo'n topic openen. De topics an sich verbieden zou ik niet voor willen pleiten. Zoals in de meeste fora binnen GoT is denk ik de inzet/moeite die je in de topicstart stopt belangrijker dan de moeilijkheidsgraad van je topic.

Maar goed, dat staat ook duidelijk in de FAQ en de moderatoren letten daar over het algemeen natuurlijk gewoon op, dat dat soms wat minder is door drukte in het priveleven is normaal bij een vrijwillige functie.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

BalusC schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:26:
Aikeleer zit toevallig in de tentamenperiode. Is bekend :) Abbadon houdt zich ook bezig met DT taken en ik kan me voorstellen dat daar de meeste tijd in wordt gestoken.
"DT"?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Het Doktersteam

Het Doktersteam oftewel DT is in principe de klantenservice van Gathering of Tweakers, bestaande uit crewleden die bereid zijn om extra interactie te steken in klantenbinding, de tevredenheid van de userbase en het oplossen van de meest varierende problemen van users. De naam 'dokter' illustreert de analogie met een echte arts: hij helpt mensen altijd met hun problemen, grijpt hier en daar hardhandig in om ziektekiemen te verwijderen, maar is tegelijk een vertrouwenspersoon waartegen je alles kunt vertellen.

Globaal vervult het DT de volgende specifieke taken:

* Hulp bij problemen met accounts en dergelijke op het mailadres gathering@tweakers.net.
* De communicatie tussen users en crew via Lieve Adjes, en zaken oppakken die daar wederzijds uit voortkomen.
* Conflictbemiddeling tussen crew en users oppakken als niet betrokken 3e persoon, waarbij dit zowel naar aanleiding van een sanctie kan zijn als regulier.
* De leefbaarheid van het forum bewaken, waarbij de regels richtlijnen zijn en niet een strak wetboek.

Het Doktersteam wordt aangestuurd door de Admin DT, die direct verantwoording aflegt aan het MT. De teamleden zijn herkenbaar aan het rode kruisje in hun status, en zijn allen voorzien van banrechten daar deze noodzakelijk zijn om accountproblemen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47
Ik zit er gewoonweg te weinig, punt. Daar moeten we intern naar gaan kijken voor een oplossing.

Anyway, the mather at hands: elke keer dat ik in CSL kom kan ik idd wel een 'Wat vinden jullie hiervan..' topic dichtgooien welke een veel te povere start heeft. Wat dat betreft kan ik jullie wel begrijpen. Wanneer de topicstart uitgebreid genoeg is met goede onderbouwing van waarom het gestart is en waarom gekozen is voor hetgeen gekozen is vind ik het prima, dat mag ook volgens de FAQ.

Maar op dit moment is het gewoon een kwestie van te weinig modforce aldaar om de start van dit soort topics in goede banen te leiden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
P_de_B schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:30:
Wat ik even wil benadrukken is dat het natuurlijk niet zo is dat iedereen die hier komt ook maar verstand van hardware heeft. Ik kom toch wel eens op het forum, maar ik heb echt geen verstand van hardware. Ik zou als ik naar een nieuwe PC op zoek was waarschijnlijk ook zo'n topic openen.
Laat dan je PC samenstellen bij een computerzaak en voor de prijzen, probeer dat te vergelijken met de Pricewatch... Men is al heel snel geneigd iets te kopen wat men hier wat goed is, terwijl de tweaker in kwestie misschien meer dan jou doet en b.v. de betreffende videokaart gewoon overkill is. Ik zou de topics anders vinden als ze echt duidelijk gericht ingaan op een bepaald onderdeel en echt met goede vragen komen, waarbij wel zelf al research is gedaan... Dat zie je echt steeds minder.

Ik ben mij wel bewust dat de moderators niet heel hun leven in (Gathering of) Tweakers(.net) steken en ik ga hun ook niet verwijten dat ze niet goed hun best doen, maar wat ik beschrijf in dit topic is gewoon een punt wat mij de laatste tijd is opgevallen. The mod-force uitbreiden zou een optie zijn, maar dan moet er wel weer gescreend e.d. worden, wat ook weer veel tijd gaat inneemt... Ik zou best willen helpen wat betreft modden, maar ik ben er niet de juiste kandidaat voor en bovendien gaat dit topic niet over het zoeken van nieuwe modjes, dus :)

De topics waarover ik dit topic heb aangemaakt zijn gewoon een lastig probleem, zeker omdat het meestal gaat om newbies die denken dat alleen hier de professionals en dat die maar ff de computer nakijken / samenstellen. En dat maakt zo nu en dan dingen als b.v. Active Topics in je MyReact vervuild...

Dit alles draait eigenlijk voornamelijk om DIT stukje uit de FAQ (met enige opmaak van mij om bepaalde punten te benadrukken:
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. [b][u]Doe dus zelf research[u][b] en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.

[ Voor 4% gewijzigd door DanielB op 22-06-2005 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Abbadon schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:57:
Ik zit er gewoonweg te weinig, punt. Daar moeten we intern naar gaan kijken voor een oplossing.

Anyway, the mather at hands: elke keer dat ik in CSL kom kan ik idd wel een 'Wat vinden jullie hiervan..' topic dichtgooien welke een veel te povere start heeft. Wat dat betreft kan ik jullie wel begrijpen. Wanneer de topicstart uitgebreid genoeg is met goede onderbouwing van waarom het gestart is en waarom gekozen is voor hetgeen gekozen is vind ik het prima, dat mag ook volgens de FAQ.

Maar op dit moment is het gewoon een kwestie van te weinig modforce aldaar om de start van dit soort topics in goede banen te leiden.
Mja, das een beetje het probleem. (niet dat ik me er extreem aan erger. Maar, goed is anders) CSL is het meest laagdrempelige forum wat er is op GoT. (imho)

Natuurlijk, er zijn er ook veel goede topics in de Csl, kijk maar naar de ervaringen topics (waar er nog best veel van zijn) maar de andere helft van de topics zijn idd meestal boodschappenlijstjes topics.

En dan krijg je 2 verschillende users, de gene die wel wil helpen, en de andere user die meteen roept: Slecht topic, lees de faq enzo. (en daar gaat het mis, je krijgt dus conflicterend postings)

Samenvattend, t’s nu een beetje een boeltje. Maar om te zeggen dat het de spuigaten uitloopt nee.
Kan het beter? Ja :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 22-06-2005 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Abbadon schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:57:
In PMG zie ik anders net nog een slotje van je met net zoiets als hier bedoeld wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Hij zegt ook niet dat hij er nooit zit ;)

Maar het is wel een mooi voorbeeld topic ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Roberto op 22-06-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als gewone gebruiker (GoT is allang niet meer alleen voor tweakers imho) zit ik vaak ook met dit soort vragen en als je je te goed voelt om zulke vragen te beantwoorden, of je vindt dat soort vragen irritant, dan moedig ik je vooral aan om dat soort topics over te slaan. Echter hoop ik wel dat er tweakers aanwezig zijn die nog wel de moeite willen nemen om dit soort vragen te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:42:
Als gewone gebruiker (GoT is allang niet meer alleen voor tweakers imho) zit ik vaak ook met dit soort vragen en als je je te goed voelt om zulke vragen te beantwoorden, of je vindt dat soort vragen irritant, dan moedig ik je vooral aan om dat soort topics over te slaan. Echter hoop ik wel dat er tweakers aanwezig zijn die nog wel de moeite willen nemen om dit soort vragen te bekijken.
Mja, goed onderbouwde vragen is geen enkel probleem natuurlijk. Het soort topics waar we het hier over hebben valt daar echter dus niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:42:
Zoals al heel vaak aangegeven is vaak niet de moeilijkheidsgraad van een topic bepalend voor het feit op het topic open kan blijven, maar meer de moeite die de topicstarter in zijn topicstart heeft gestoken. Een lijstje onderdelen neerplempen en vragen of het goed is en of het beter kan is niet een topicstart zoals die op GoT verwacht wordt. Je hoeft geen expert op het gebied zijn om een topic te openen maar je moet wel inzet tonen, en eerst zelf eens geprobeerd hebben het antwoord te vinden. Deze regel zorgt er in mijn ogen voor dat het niveau van de topics hoog blijft, en het voor veel mensen interessant blijft om hier regelmatig te komen. Er is niemand die keer op keer uitgebreid gaat antwoorden als de topicstarter niet een beetje moeite heeft genomen bij het openen van zijn of haar topic.

Vergelijk onderstaande topics maar eens:

[rml][ Advies] Allround laptop tot 1500 euro.[/rml]
[rml][ Complete PC] Is dit genoeg[/rml]

Zie je het verschil in inzet van de topicstarter? Je zult met me eens zijn dat het eerste topic een stuk beter begint.
willekeurig gepakt, had net zo goed een van de vele andere gesloten topics kunnen kiezen

[ Voor 13% gewijzigd door P_de_B op 22-06-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Wat Orion84 zegt.

Als jij het niet eens bent met het niveau hier, dan is dat jouw probleem.
Jij hebt je maar te houden aan de regels van dit forum.
Ik bedoel, wij verplichten jou niet om hier te posten. (wel stellen wij regels op waar je je aan moet houden als je dit wel doet) Je kunt je vraag ook op tweakzone, beginnersweb, of het computertotaal forum plaatsen?. Daar zijn de regels veel minder strak.

Het is dus niet alsof je geen keus hebt.

Dit is verder niks persoonlijk, maar zo zit het gewoon in elkaar.

[
P_de_B schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:48:
[...]

Zoals al heel vaak aangegeven is vaak niet de moeilijkheidsgraad van een topic bepalend voor het feit op het topic open kan blijven, maar meer de moeite die de topicstarter in zijn topicstart heeft gestoken. Een lijstje onderdelen neerplempen en vragen of het goed is en of het beter kan is niet een topicstart zoals die op GoT verwacht wordt. Je hoeft geen expert op het gebied zijn om een topic te openen maar je moet wel inzet tonen, en eerst zelf eens geprobeerd hebben het antwoord te vinden. Deze regel zorgt er in mijn ogen voor dat het niveau van de topics hoog blijft, en het voor veel mensen interessant blijft om hier regelmatig te komen. Er is niemand die keer op keer uitgebreid gaat antwoorden als de topicstarter niet een beetje moeite heeft genomen bij het openen van zijn of haar topic.

Vergelijk onderstaande topics maar eens:

[rml][ Advies] Allround laptop tot 1500 euro.[/rml]
[rml][ Complete PC] Is dit genoeg[/rml]

Zie je het verschil in inzet van de topicstarter? Je zult met me eens zijn dat het eerste topic een stuk beter begint.
willekeurig gepakt, had net zo goed een van de vele andere gesloten topics kunnen kiezen
En wat hij dus zegt ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Roberto op 22-06-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van dit topic?

En ja ik heb al op Google gezocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:50:
Wat vinden jullie van dit topic?

En ja ik heb al op Google gezocht :+
Ik vind zelf dat ik een normaal 'probleem' naar voren heb gebracht, wat de laatste tijd (steeds) vaker verschijnt. Ik snap zelf ook niet waar deze vraag op slaat en / of wat voor toevoeging deze post (overigens ook je enige post in dit topic) geeft aan de discussie in dit topic?

[ Voor 8% gewijzigd door DanielB op 22-06-2005 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielB schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:29:
[...]

Ik vind zelf dat ik een normaal 'probleem' naar voren heb gebracht, wat de laatste tijd (steeds) vaker verschijnt. Ik snap zelf ook niet waar deze vraag op slaat en / of wat voor toevoeging hij geeft aan de discussie in dit topic?
Tsjonge jonge wat een lange tenen ;)

Voor de duidelijkheid, ik ben het er volledig mee eens om dit eens te bespreken hoor.
Maar misschien moeten we ook een keer kijken naar de steeds verdergaande geneuzel over vragen van anderen en hoe er gereageerd wordt.

Je snapt precies wat ik met die post bedoelde, je reactie erop is dan weer precies wat ik bedoel.
Op deze manier wordt dit forum een plek waar alle topics precies drie items kennen:
1) De vraag
2) De reactie van een ander dat ie eerst in google moet zoeken.
3) Een slotje om te voorkomen dat het uit de hand loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rapture schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:45:
Er is maar 1 computerwinkel die het goedkoopste van het land is.
met dat ik ook uit België kom en de noodzaak van trips naar Nederland ken, zou ik wel ff willen weten wat die goedkoopste winkel is... als dat niet zou mogen kwa spam of kweetniewat van anti-reklame policy, kun je me dat dan gewoon ff doormailen? zou het de max vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Laten we het zoveel mogelijk ontopic houden en het niet over computerzaken hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:38:
[...]
Tsjonge jonge wat een lange tenen ;)
Je komt gewoon met een flauw grapje dit topic inzetten en de TS hapte. Verder niet echt relevant voor dit topic.
Je snapt precies wat ik met die post bedoelde, je reactie erop is dan weer precies wat ik bedoel.
Op deze manier wordt dit forum een plek waar alle topics precies drie items kennen:
1) De vraag
2) De reactie van een ander dat ie eerst in google moet zoeken.
3) Een slotje om te voorkomen dat het uit de hand loopt.
Voor alle subfora is wel duidelijk hoeveel inzet er van een TS verlangt wordt en wat een topicstart minimaal omvat. Als een vraag in de TS echt te makkelijk te beantwoorden is met Google, heeft de TS gewoon zich niet voldoende ingezet.
Verder is uiteraard bekend dat puur "Google!", "UTFS", "RTFM" roepen ongewenst is, dus punt 2 kan ook een welbekende "slechte reply in een slecht topic" zijn.

Topics welke getuigen van weinig initiatief van de TS zijn er altijd al geweest. Er zijn alleen af en toe perioden dat ze wat vaker langskomen, of dat er minder snel gemod wordt. Nu is het weer onder de aandacht gebracht en de crew zal er heus weer meer op gaan letten. Of er wat met rechten gehusseld wordt, of er meer global mods komen, of dat er vakantiemods komen is hun pakkie aan. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voutloos schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:54:
[...]

Je komt gewoon met een flauw grapje dit topic inzetten en de TS hapte. Verder niet echt relevant voor dit topic.
Helemaal gelijk, maar ik vind toch dat het moet kunnen af en toe ;) Anders wordt het hier ook zo'n saaie bedoening.
Voor alle subfora is wel duidelijk hoeveel inzet er van een TS verlangt wordt en wat een topicstart minimaal omvat. Als een vraag in de TS echt te makkelijk te beantwoorden is met Google, heeft de TS gewoon zich niet voldoende ingezet.
Verder is uiteraard bekend dat puur "Google!", "UTFS", "RTFM" roepen ongewenst is, dus punt 2 kan ook een welbekende "slechte reply in een slecht topic" zijn.
Mee eens maar ik vind wel degelijk dat het een gedeelde verantwoordelijkheid is. Ik vind de replies op dergelijke vragen vaak erg overtrokken. En dat geldt zeker voor vragen van mensen die nog niet zo lang hier rondhangen. Gelukkig zie ik ook vaak mensen die ff toelichten waaraan een topicstart moet voldoen, komt ook een stuk vriendelijker over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Een beetje een wild idee:
Is het misschien iets om speciaal voor dit soort topics een subforum te maken? Eentje waar je alleen maar in komt via een pagina waarop gewezen word naar de bbg en waar op de eisen zijn waar aan de topicstart moet voldoen etc? Op deze manier moet de topic starter wel eerst gezien hebben dat het niet de bedoeling is om alleen maar je boodschappenlijstje of wish-list te plaatsen.
Voutloos schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:54:
...
Voor alle subfora is wel duidelijk hoeveel inzet er van een TS verlangt wordt en wat een topicstart minimaal omvat. .... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

sjirafje schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:10:
Een beetje een wild idee:
Is het misschien iets om speciaal voor dit soort topics een subforum te maken? Eentje waar je alleen maar in komt via een pagina waarop gewezen word naar de bbg en waar op de eisen zijn waar aan de topicstart moet voldoen etc? Op deze manier moet de topic starter wel eerst gezien hebben dat het niet de bedoeling is om alleen maar je boodschappenlijstje of wish-list te plaatsen.
Euh, hoe vaak lees jij Algemene Voorwaarden zodra je ze voor je neus krijgt? EULA's? Joh, ik druk af en toe zelfs foutmeldingen gewoon weg. Mensen lezen niet, en zeker niet die mensen die jij omschrijft, mensen die even snel een vraag willen dumpen. :)

Bovendien is een subforum dat puur bedoeld is voor dit soort vragen niet echt een goed plan denk ik. Er zullen relatief veel mensen met vragen komen in tegenstelling tot mensen met genoeg kennis om te kunnen antwoorden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RS_003 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:49:
Wat Orion84 zegt.

Als jij het niet eens bent met het niveau hier, dan is dat jouw probleem.
Jij hebt je maar te houden aan de regels van dit forum.
Ik bedoel, wij verplichten jou niet om hier te posten. (wel stellen wij regels op waar je je aan moet houden als je dit wel doet) Je kunt je vraag ook op tweakzone, beginnersweb, of het computertotaal forum plaatsen?. Daar zijn de regels veel minder strak.

Het is dus niet alsof je geen keus hebt.

Dit is verder niks persoonlijk, maar zo zit het gewoon in elkaar.

[
[...]

En wat hij dus zegt ;)
Het spijt me zeer, maar voor iemand die dus minder over bits and bytes weet in general, is GoT een no go zone? Als je dat bevestigd (wat je toch aardig doet in my opinion) dan wordt hier de arrogantie van sommige GoT leden wel erg duidelijk gemaakt. Ik heb al gezegd dat ik alle mensen die wel antwoorden wel kan waarderen, maar iemand simpelweg gewoon afzeiken omdat ie iets niet weet? Natuurlijk kun je ook naar andere fora, maar als mensen zich hier willen aanmelden moet dat toch ook kunnen, of kun je dan niet beter een intaketest maken. 'Zeg hoeveel weet jij nou van computers?' Mensen komen hier voor advies, als ze het wisten hadden ze het toch niet gevraagd.

Ik verwacht een moderation, maar zolang het er staat hoop ik dat het gelezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:51:
[...]

Het spijt me zeer, maar voor iemand die dus minder over bits and bytes weet in general, is GoT een no go zone? Als je dat bevestigd (wat je toch aardig doet in my opinion) dan wordt hier de arrogantie van sommige GoT leden wel erg duidelijk gemaakt. Ik heb al gezegd dat ik alle mensen die wel antwoorden wel kan waarderen, maar iemand simpelweg gewoon afzeiken omdat ie iets niet weet? Natuurlijk kun je ook naar andere fora, maar als mensen zich hier willen aanmelden moet dat toch ook kunnen, of kun je dan niet beter een intaketest maken. 'Zeg hoeveel weet jij nou van computers?' Mensen komen hier voor advies, als ze het wisten hadden ze het toch niet gevraagd.

Ik verwacht een moderation, maar zolang het er staat hoop ik dat het gelezen wordt.
Dit is precies wat ik ook bedoel... alleen wat begrijpelijker uitgelegd ;)

Punt is inderdaad dat sommige tweakers zich wel heel erg arrogant beginnen op te stellen. Reslutaat zou kunnen zijn dat over een paar jaar alleen die mensen er nog zitten en verder alle nieuwelingen afgehaakt zijn en elders rondhangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jbroeders en Elleonrojo, een criterium is dus inzet. Als jij (of wie dan ook) een (voor mij makkelijke) vraag post en toont dat je toch echt wat moeite hebt gedaan, help ik je graag.
Maar niemand heeft wat aan mensen die totaal geen inzet tonen. Als een nieuweling afhaakt omdat hij op een slechte vraagstelling en luie houding niet de gewenste respons kreeg, geeft dat alleen maar aan hoeveel initiatief die persoon toont. Uiteraard mag zo iemand op een aardige manier gevraagd worden of hij meer zijn best doet in sluitposts en dat gebeurd dan ook. :) Aardig iemand verzoeken met een uitgebreider topic een nieuwe poging te doen is niet hetzelfde als een persoon wegjagen.

Verder lijkt mij dat RS_003 post in het algemeen bedoeld was en niet zo persoonlijk als Jbroeders hem opvat. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Het spijt me zeer, maar voor iemand die dus minder over bits and bytes weet in general, is GoT een no go zone?
Absoluut niet, zoals meerdere malen in dit topic al gezegd is. Het gaat niet zozeer om het niveau van de vraag als wel om het niveau van de eigen inzet.
Als je wel gezocht hebt maar bijvoorbeeld verkeerde zoektermen gebruikt hebt zal je altijd op weg geholpen worden. Misschien door alleen maar de juiste zoektermen aangereikt te krijgen, maar daar zul je alleen maar van leren.
Om jouw woorden te (aangepast) gebruiken: voor mensen die minder weten niet willen leren over bits en bytes, is GoT een no go zone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
LEES nu eens mensen, het gaat niet om het nivo van het onderwerp van de topicstart. Wel worden er een aantal eisen aan de topicstart zelf gesteld. Er wordt hier nu eenmaal verwacht dat je zelf wat moeite doet om het antwoord te vinden, en dat je wat moeite in je topicstart steekt om je probleem goed in 1 keer duidelijk te maken.

Deze regels zijn imo prima, en voorkomen dat GoT er net zoals bijv. Fok uit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

-NMe- schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:47:
[...]

Euh, hoe vaak lees jij Algemene Voorwaarden zodra je ze voor je neus krijgt? EULA's? Joh, ik druk af en toe zelfs foutmeldingen gewoon weg. Mensen lezen niet, en zeker niet die mensen die jij omschrijft, mensen die even snel een vraag willen dumpen. :)
Dit is wel op te vangen door er een tijdsvertraging in te bouwen. Je kunt dan pas na een ingestelde tijd doorklikken. Mensen die dit weten te omzeilen zullen niet het type mensen zijn die ff snel een lijstje neer pleuren.
Bovendien is een subforum dat puur bedoeld is voor dit soort vragen niet echt een goed plan denk ik. Er zullen relatief veel mensen met vragen komen in tegenstelling tot mensen met genoeg kennis om te kunnen antwoorden. ;)
Dat zou heel goed kunnen. Maar ik denk dat omdat deze topics ook gewoon in de active topics lijst langs komen denk ik dat dit wel zal mee vallen. Zeker als je bekijkt hoeveel reacties er vaak binnen korte tjd in zo'n topic komen te staan. Dit is natuurlijk wel alleen maar giswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
[...]

Lezen.
Het gaat hier over de inzet.

Iedereen begint met 0.0 procent kennis ;)
Ik en andere mensen in dit topic hebben het over de inzet die zo laag is.
De zogenaamde boodschappenlijstjes topics.

Heb ik het over kennis gehad?
Ik verwacht een moderation, maar zolang het er staat hoop ik dat het gelezen wordt
Wat is er dan mis :?

Ik hoop dat je dus begrijpt dat ik met niveau dus je inzet bedoel ... en niet je "computer" kennis ;)
Voutloos schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:29:
Jbroeders en Elleonrojo, een criterium is dus inzet. Als jij (of wie dan ook) een (voor mij makkelijke) vraag post en toont dat je toch echt wat moeite hebt gedaan, help ik je graag.
Maar niemand heeft wat aan mensen die totaal geen inzet tonen. Als een nieuweling afhaakt omdat hij op een slechte vraagstelling en luie houding niet de gewenste respons kreeg, geeft dat alleen maar aan hoeveel initiatief die persoon toont. Uiteraard mag zo iemand op een aardige manier gevraagd worden of hij meer zijn best doet in sluitposts en dat gebeurd dan ook. :) Aardig iemand verzoeken met een uitgebreider topic een nieuwe poging te doen is niet hetzelfde als een persoon wegjagen.

* Roberto lijkt mij dat RS_003 post in het algemeen bedoeld was en niet zo persoonlijk als Jbroeders hem opvat. ;)
Yup vandaar dat ik ook neer had gezet: Verder niks persoonlijks ;)

Ps.
Ik post veel in de CSL, en ik zie genoeg topics waar toch echt geen inzet is.
En precies wat voutloos zegt.
We willen allemaal graag iets leren, dus als er een beginner komt (let op: Ik noem het een beginner, en geen n00b) en die stelt een (voor mij) simpele vraag zal ik deze gewoon beantwoorden
(kijk maar eens naar mijn post history ;))
Als deze echter iets neerzet in de trant van:

Ik wil een laptop kopen, welke is goed?????? !!!

Tja... dan reageer ik niet.
(en dan heeft de user geen last van mij...)

[ Voor 46% gewijzigd door Roberto op 22-06-2005 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Wow, wacht, chill. GoT is zeker niet bedoeld voor de self proclaimed elite, jbroeders! :)

Eigenlijk is het hartstikke simpel: het is onmogelijk en ook ondoenlijk van eenieder te verwachten dat ze (even)veel van computers, hardware, bits en byte's weten. Zo steekt de wereld nu eenmaal niet in elkaar, daar zijn we het allen wel over eens. Echter, wat wél van gelijk niveau kan zijn is de _inzet_. Kijk, het is vrij simpel te zien of iemand ook maar enigszins de moeite heeft gedaan alvorens hij hier een vraag post. Het internet is overstelpt met informatie, reviews en specs van computerhardware, niemand die verwacht dat je dat allemaal weet en begrijpt (heck, ik zie soms door de bomen het bos niet meer) maar we verwachten wél dat je in ieder geval de moeite hebt genomen je in enkele vragen verdiept te hebben. Dit is héél wat anders dan:
Ey! Ik wiL n NieuWe PeeCee, is dit een b33tje goed ding??????

-moederbord x
-cpu y
-disk huppeldepup
-geheugen merk z
-kast met kleppie
-voeding blabla
-etc.
-etc.

Oh ja, ik ga er mee gamen.

Alvast bedankt!!!!!
Nu chargeer ik een lichtelijk, maar je begrijpt vast wel waar ik op doel :)

Geef aan wáárom je tot een bepaalde keuze bent gekomen, zet je beweegredenen uiteen. Dat is veel sympathieker waardoor mensen je sneller geneigd zijn te helpen zonder zich te ergeren aan de zoveelste helpdeskert. Want vergeet niet dat eenieder het hier gratis en voor niks doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Abbadon schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 19:29:
Want vergeet niet dat eenieder het hier gratis en voor niks doet ;)
offtopic:
niet eens voor het kerstpakket :? :+

Ach ik denk dat iedereen wel snapt is dat beginnersvragen die nergens op slaan zeer fout zijn. Je kan zelf wel een lijn trekken wat klopt en wat niet klopt.
Alleen sommige mensen moeten daar over zeuren in topics en dat is al fout. TR's man \o/

"Houd je maar gewoon stil als je niets toe te voegen hebt" is het beste advies wat men je kan geven. Ik heb na menige aanvaringen met Remy dit ook overwogen, en het scheelt enorm.

Pagina: 1