Toon posts:

Keuze nieuwe Acer notebook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik ga beginnen met studeren, ben ik van plan een nieuwe notebook aan te schaffen. De notebook ga ik als een complete vervanging voor mijn huidige (zeer oude) desktop pc gebruiken. De notebook moet in staat zijn om ook recente games vlekkeloos te laten draaien. Ik ben nu een aantal notebooks tegengekomen die mij zeer aantrekkelijk lijken.

ACER ASPIRE 1692WLMI
Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 1.7GHz(Dothan 740/2MB/533MHz),
Microsoft® Windows® XP Home Edition SP2,
15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 1024MB DDR II RAM (2x 512), 100GB HDD (5400rpm),
Double Layer DVD-RW (slot), LiIon, 56K modem, Wired & Wireless 802.11b/g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD,
ATI X700 128MB
€ 1213,80

ACER ASPIRE 9104WLMI
Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz),
15.4TFT WXGA (Acer CrystalBrite), 512MB DDR RAM (2x 256), 80GB HDD,
Dual DVD-RW, LiIon, 56K modem, Lan & Wireless 802.11g, 3 in 1 card reader, no FDD,
ATI X600 128MB, TV Tuner + PCMCIA Remote Control
€ 1386,20

ACER ASPIRE 5024WLMI
AMD Turion™ 64 ML-34 processor (1MB L2 cache, 1.8 GHz, 400MHz),
15.4TFT WXGA Acer CrystalBrite, 512MB RAM (2x256), 80GB HDD,
DVD Dual double layer (slot), LiIon, 56K modem, Wired Gigabit Lan & Wireless 802.11b/g, no FDD,
128MB ATI X700, 6-in-1 card reader
€ 1074,57

ACER ASPIRE 1694WLMI
Intel® Mobile Pentium® processor Centrino™ 2.0GHz(Dothan 760/2MB/533MHz),
15.4"WXGA Acer CrystalBrite, 512MB DDR RAM (2x 256), 80GB HDD, Double Layer DVD-RW, LiIon, 56K modem,
Wired & Wireless 802.11g Lan, 4 in 1 card reader, no FDD, ATI X700 128MB, Bluetooth
€ 1310,35

(De prijzen zijn niet per definitie de laagste prijzen die te vinden zijn.)

Wie kan mij eventueel helpen bij het maken van de juiste keuze. Zijn er mensen met ervaring met een van deze notebooks. Of heeft iemand suggesties voor andere notebooks die wellicht aantrekkelijk zijn voor mijn doeleinden (recente games spelen, lekker snel, redelijke mobiliteit). Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Bij voorbaat dank,

Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je recente games wilt spelen is het misschien wel een idee om er bij te zetten wat voor grafische chip die laptops hebben :)
sorry, ik kijk met m'n neus

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er allemaal bij hoor ;)
1e=x700 128 MB
2e=x600 128 MB
3e=x700 128 MB
4e=x700 128 MB

Snel editten he ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37
De beste keuze lijkt mij de Aspire 1692 WLMi. Deze heeft een grote (100 Gb) en snelle (5400 rpm) harde schijf en vooral 1024 Mb geheugen. Dit zal je zeker merken. Let wel: al je voorgestelde laptops hebben een spiegelend scherm. Als je van plan bent buiten met je laptop te werken, kan ik je zo'n scherm afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb woensdag de 1692 bij plover besteld en gister was hij dan binnen hierbij mijn volgende review over de notebook:

Pluspunten:

- zeer mooi beeldscherm
- laptop lekker licht
- lekker snel ; ik draai bf2 bijvoordbeeld vloeiend op alles medium en 1024x768 , zet ik texture quality high dan hapert hij en niet leuk meer om te spelen naar mijn mening.
- ervaringen met wireless lan: heb ik thuis niet, maar hij vind wel aansluiting van een naastwonende :D
- met de accu kun je ongeveer een 3tal uren mee werken > dit dan op ''medium'' gebruik in het acer settings pannel
- de laptop wordt niet heet, alleen klein beetje warm bij het touchpad schermpje ( wat overigens normaal is )
- hijs behoorlijk stil. helemaal op netstroom.
- er zit een erg kleine adapter bij om de notebook op te laden, wat ikzelf relaxt vind = minder bagage

Minpunten:

Tot nu toe, vind ik dat er erg weinig negatieve punten aan de 1692 zijn,
de enige die ik tot nu toe kan vinden:

- usb en ethernet aansluitingen zitten aan voor/zijkant met name zijkant is beetje irritant want als je wilt internetten via utp kabel en tegelijkertijd een muis erop aansluiten liggen de kabels beetje in de weg.
-acer software ( bijv drivers van ati moet je perse via site van acer downloaden want dit wordt via site van ati niet toegestaan )

verder ben ik uitstekend tevreden over deze notebook , een echte aanrader als je er op wilt gamen,surfen etc ( voor mij een echte vervanger van mijn deskop ) ( specs : p4 3 ghz, 1gig ram radeon 9700 pro )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 13:09:
Ikzelf heb woensdag de 1692 bij plover besteld en gister was hij dan binnen hierbij mijn volgende review over de notebook:

.....

verder ben ik uitstekend tevreden over deze notebook , een echte aanrader als je er op wilt gamen,surfen etc ( voor mij een echte vervanger van mijn deskop ) ( specs : p4 3 ghz, 1gig ram radeon 9700 pro )
specs : p4 3 ghz, 1gig ram radeon 9700 pro ???

in een 1692 ? moet dat niet zijn P-M 1.7, en een X700 ??
dat zit er bij mij in tenminste !

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
offtopic

@Yorro: dat zijn de specs van z'n desktop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het helemaal eens met Lievend en bloeser, de 1692; licht, redelijk zuinig, aardige prijs/kwaliteit geheugen, en een gig DDDR II geheugen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe uiteraard :$

en ik wil toch nog even kwijt dat terwijl ik nu mijn acer naast een toshiba satelite 3.2. ghz heb gehouden, het scherm van de acer er echt uitblinkt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:50
Ik heb ook een 1692 in bestelling staan, dus zo te zien een goede keuze geweest. Ik verwacht 'm elk moment. Mochten er nog zaken opvallen die hier niet genoemd zijn, dan post ik wel even een mini-review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de prijzen allemaal inclusief BTW?
zo ja, zou je de links even willen geven, zit ook al in deze series te kijken (van Acer, en dan de: ACER ASPIRE 1692WLMI
ACER ASPIRE 9104WLMI
ACER ASPIRE 1694WLMI

En dan zit ik voornamelijk te denken aan de ACER ASPIRE 9104WLMI, omdat deze de snelste proccesor heeft, maar hij heeft maar 512mb intern gehegen, op de site waar ik zit te kijken:

http://www.computerpirates.com
Daar is het extra geheugen egt vet duur, alleen al voor 1x512mb (ipv 2*256) al 125euro Extra, en dan voor 28 512mb: 225euro, wat nogal vrij prijzig is.

Daar is de prijs trouwens: 1210.00 (excl. BTW) incl: 1439.00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:38

Pubbert

random gestoord

Waarom wil je trouwens perse een Acer?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Thund3r schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:54:
Waarom wil je trouwens perse een Acer?
Omdat die zeker niet moeten onderdoen voor andere merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Ik heb zelf de 5024WLMi en ben er supertevreden mee.
De 64bits proc heeft nu nog niet echt voordelen, tenzij je met linux werkt (wat ik dus doe) maar is wel erg toekomst gericht.
De x700 graka is om van te snoepen maar als je er echt internsief mee gaat gamen zul je toch zo'n cooling pad moeten aanschaffen want anders worden laptops erg warm.
Verder heeft de 5024 een geweldig scherm, geen last van refelcties ofzo, wel een beetje ghosting tijdens het gamen maar dat heb je nu eenmaal met lcd-displays.
Ga anders even in de 5024WLMi thread kijken ACER Aspire 5024WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R!K?
  • Laatst online: 15-09 21:37
*is aan het sparen voor ze 1692wlmi :9
Let wel: al je voorgestelde laptops hebben een spiegelend scherm. Als je van plan bent buiten met je laptop te werken, kan ik je zo'n scherm afraden.
is hier iets aan te doen? en hoe erg is het dan kan ik wel gewoon voor me raam in het zonnetje zitten of blijf ik gebonden aan dat donkere hol dat ik me kamer noem?

ik zou graag deze laptop gebruike als desktop replacement dus gamen erop moet wel mogenlijk zijn
ik neem aan met zijn 1024MB ram en 1,7 gig P-m en natuurlijk niet te vergeten ati x700 128 MB het wel moet redden of zit ik er naast?

i am the toast king whom rules over the moon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:38

Pubbert

random gestoord

webinn schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 13:58:
[...]

Omdat die zeker niet moeten onderdoen voor andere merken ;)
Asus heeft bijvoorbeeld ook leuke notebooks in bovenstaande prijscatagorie (Bijv. A6Va met oa. een X700 voor 1200 euro)

Ik heb afg. weken getwijfeld tussen Acer en Asus, maar na diverse ervaring toch naar de Asus kant gegaan, vooral ivm de vele (lees: meer als Asus, op dit forum iig) problemen met de Acer notebooks en de mindere service.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
Hoe erg dat spiegelen is, weet ik niet. Heb namelijk geen ervaring met spiegelende schermen, misschien eens in dit topic vragen?

Verder denk ik dat je er behoorlijk mee kunt gamen. Het kan natuurlijk nog beter, maar dan zit je ongeveer aan het dubbele van de prijs (Dell Inspiron XPS Gen 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thund3r schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 14:26:
[...]

Asus heeft bijvoorbeeld ook leuke notebooks in bovenstaande prijscatagorie (Bijv. A6Va met oa. een X700 voor 1200 euro)

Ik heb afg. weken getwijfeld tussen Acer en Asus, maar na diverse ervaring toch naar de Asus kant gegaan, vooral ivm de vele (lees: meer als Asus, op dit forum iig) problemen met de Acer notebooks en de mindere service.
Ik zou inderdaad ook voor Asus gaan. Ik heb tot nu toe 2 acers gehad en deze heb ik al 7 keer opgestuurd. Van scherm tot koeling, voeding, touchpad, dvd-drive toetsenbord: alles. En de service is ook bar slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn acer vorig jaar gekocht was zon p4 3,2 geloof ik met 1 gig en een nvidia kaart

in een woord BRAK

alles ging omstbeurten stuk of de drivers waren kut (zijn speciale liggen altijd lekker achter enzo) binnen een jaar afgeboekt en een powerbook gekocht veel beter

acer is japanse troep die beuken gewoon alles in een laptop zonder te kijken of ze het wel koelen kunnen enzo mijne werd over de 70 graden plus batterijduur was ook niks vergeleke met de 6 uur dat me nieuwe laptop mee gaat

en opsturen is een maand zonder zitten

hou in gedachte dat games gemaakt worden voor desktops en je het nooit volgen kan als er nieuwe spellen uitkomen omdat je laptop niet echt te upgraden is
en je zit met warmte ik zeg niet dat het niet kan maar die laptops zijn duur kan je beter pc en laptop kopen

nog een tip kijk ff naar het gewicht mijn laptop woog 7 kilo word je niet blij van :P

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een spiegelend scherm kan ik je meedelen dat het contrast wat hoger lijkt maar je inderdaad niet met je rug naar een raam moet gaan zitten, je ziet dan namelijk niks meer. Met mijn laptop met mat scherm kan ik gewoon in de tuin zitten.
Wat betreft de service: mijn ervaringen met acer(zakelijk) zijn niet echt positief, het wordt allemaal wel opgelost maar dat kan dus inderdaad tot 6 weken duren. Met asus heb ik onlangs een service ervaring gehad waarbij een laptop met 24 maanden garantie keurig in de 19e maand binnen 1,5 week weer terug was met een nieuwe lcd en nieuw moederbord. niks mis mee dus.
Pagina: 1