Haai haai ,
Ik ben radeloos met dit probleem , heb vanalles geprobeerd maar kom er niet uit.
Heb een tijdje geleden dit probleem al voorgelegd in dit forum ( kwamen ook al eventuele oplossingen uit ) maar niks werkt / helpt.
Situatie :
Een kameraad heeft een video-kaart gekocht op mijn aanraden ( zover geld mocht meespelen )
en ik raadde hem om een ATI te halen omdat deze in spelletjes toch iets net beter zijn.
Zijn vorige kaart was een Nvidia Geforce2 GTS.
Probleem :
Met de nieuwe kaart geinstalleerd ging ik met goede hoop aan de slag, maar de problemen
begonnen te komen.
- in Word ( office ) kun je niks meer selecteren als je een woord of zin accentueert en selecteert , dan slaat de computer vast en krijg je daarna het berichtje van "grafische versneller"bla bla bla ( VPU revover ).
- in spelletjes slaat de computer vast ( de ene keer na 5min. de andere keer na 30min. ) waarbij het beeld helemaal vernaggeld is ( horizontale strepen ) zonder het berichtje van de VPU-Recover.
Wat te hebben gedaan :
- andere video-kaart drivers
- andere chipset-drivers
- video-kaart under-clockt
- andere biossen ( mobo )
- verse instal XP
- video-kaart in 1 van mijn kasten ( benchmarks+games lopen , alleen nog geen word geprobeerd )
- ik zal nog wel iets vergeten zijn , maar wat .......
- oh ja , iemand zei dat ik ook maar eens MEMTEST moest draaien ( uuuhhh )
Specs van de compi van me kameraad ( moet wel ff gokken nou ) :
- XP+ SP2
- CUV4x-E ( asus )
- Asus 9550 ( video )
- El-cheapo PSU 300Watt
- 512MB geheugen ( Kingston )
- Intel 933Mhz
- Maxtor 40Gb
Het is een heel verhaal , maar voorlopig doet ie niet wat ie hoort te doen.
Me kameraad heeft wel Word nodig i.v.m. zijn zaak ( voornamelijk een beetje administratie )
Mijn excuses als ik iets vergeten ben.
Plz wie kan me helpen ????????
Ik ben radeloos met dit probleem , heb vanalles geprobeerd maar kom er niet uit.
Heb een tijdje geleden dit probleem al voorgelegd in dit forum ( kwamen ook al eventuele oplossingen uit ) maar niks werkt / helpt.
Situatie :
Een kameraad heeft een video-kaart gekocht op mijn aanraden ( zover geld mocht meespelen )
en ik raadde hem om een ATI te halen omdat deze in spelletjes toch iets net beter zijn.
Zijn vorige kaart was een Nvidia Geforce2 GTS.
Probleem :
Met de nieuwe kaart geinstalleerd ging ik met goede hoop aan de slag, maar de problemen
begonnen te komen.
- in Word ( office ) kun je niks meer selecteren als je een woord of zin accentueert en selecteert , dan slaat de computer vast en krijg je daarna het berichtje van "grafische versneller"bla bla bla ( VPU revover ).
- in spelletjes slaat de computer vast ( de ene keer na 5min. de andere keer na 30min. ) waarbij het beeld helemaal vernaggeld is ( horizontale strepen ) zonder het berichtje van de VPU-Recover.
Wat te hebben gedaan :
- andere video-kaart drivers
- andere chipset-drivers
- video-kaart under-clockt
- andere biossen ( mobo )
- verse instal XP
- video-kaart in 1 van mijn kasten ( benchmarks+games lopen , alleen nog geen word geprobeerd )
- ik zal nog wel iets vergeten zijn , maar wat .......
- oh ja , iemand zei dat ik ook maar eens MEMTEST moest draaien ( uuuhhh )
Specs van de compi van me kameraad ( moet wel ff gokken nou ) :
- XP+ SP2
- CUV4x-E ( asus )
- Asus 9550 ( video )
- El-cheapo PSU 300Watt
- 512MB geheugen ( Kingston )
- Intel 933Mhz
- Maxtor 40Gb
Het is een heel verhaal , maar voorlopig doet ie niet wat ie hoort te doen.
Me kameraad heeft wel Word nodig i.v.m. zijn zaak ( voornamelijk een beetje administratie )
Mijn excuses als ik iets vergeten ben.
Plz wie kan me helpen ????????