Toon posts:

[Asus 9550] Problemen met spellen en Word

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haai Haai,

Een kameraad van me wou een andere videokaart , omdat de oude niet meer vooruit te branden was ( ASUS GF2 GTS ) volgens hem.Toen heeft hij een andere videokaart aangeschaft n.l. de Asus 9550.
Niet lang daarna kreeg ik een belletje van "Hij doet raar".Ik daar naar toe en ff gekeken wat het zou kunnen zijn,alleen ik kwam er ook niet uit.De FAQ doorgenomen en gegoogeld maar niks kunnen vinden , of ik heb te snel gelezen.

Problemen :

- Na een tijdje een spelletje geprobeerd , viel het beeld weg en zag je alleen nog horizontale gekleurde strepen ( elk spel ) en rebootte het systeem.
- Bij Word kon je geen zin meer selecteren ( highlighten ) en er vet van maken ( dikke letters ).Tevens bleef tie ff hangen en kreeg je de box van VPU Recover op je scherm.

Wat gedaan :

- Nieuwste Video-card drivers geprobeerd ( geen verschil )
- Andere Chipset-drivers geprobeerd ( geen verschil )
- Direct-x geinstalleerd ( was 9.0 naar 9.0c )
- Zit eventueel nog te denken aan een nieuwere bios Mobo ( zit nog originele bios in )

Specificaties comp. van me maat ( moet ff gokken nou ) :

- Asus CUV4x
- Intel 933
- Windows XP + SP2
- Asus 9550
- 512MB geheugen ( geen idee welk merk zover )

Ik zal alleen nog ff aan mijn kameraad vragen of die MemTest86 nog ff wil draaien om het geheugen uit te sluiten.

Alvast bedankt.

Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrr

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

VPU Recover altijd uitschakelen!

Het geeft meer problemen dan gebruik, dit kan je in de driver instellingen!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
@ swampy :

Bedankt voor de snelle reactie , ik zal als ik daar ben dat uitzetten en dan zien we verder wel.

Maar is dat VPU Recover niet speciaal dat je gewoon verder kunt werken met windows nadat je video-card crasht ?
Dan moet er toch iets anders zijn wat het probleem is of niet ? ik ben maar een leek :)

Is het toch ook niet beter om een nieuwere bios voor de Mobo erop te doen ?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Maar als het probleem voorheen niet was, dan zit het ook niet in je bios. Lijkt me sterk.

Heb eerder het idee dat de vga kaart, en dan het geheugen daarvan, niet in orde is.

Om je interne geheugen even te testen, zou ik even memtest 86+ downloaden en uitvoeren. Mocht die nou geen errors vinden dan kan je er bijna wel zeker van zijn dat die vga niet in orde is.

Kwestie van even in een andere pc plaatsen, zelfde probs.. dan ff garantie regelen!

Verwijderd

Topicstarter
@ Race Eend :

Bedankt en wordt aan gewerkt nadat ik de optie van swampy heb gedaan.Ik zal tevens de kaart ook er ff bij mij in proppen

Ik zei voor de gein tegen hem toen ik bezig was dat de videkaart misschien kapot was en misschien ga ik daarin gelijk hebben :O .Is niet zo leuk maar toch anders opsturen dan maar.

Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Eerst zit er een NVidia videokaart in, daarna stop je er een ATI kaart in.... je moet dan wel eerst alle NVidia drivers verwijderen. Ik raad aan een schone windows installatie te doen, daarna weet je pas echt zeker of het aan de videokaart ligt of aan windows.

VPU recover moet je gewoon AAN laten staan. Dit voorkomt schade aan de kaart en kan soms een crash tegenhouden. VPU recover is niet iets wat je kaart laat crashen maar als er iets fout gaat dan zie je altijd een VPU recover schermpje die de fout opvangt. Dat daardoor mensen aannemen dat het aan VPU recover ligt.... |:( Je had volkomen gelijk met je eigen conclusie dat het ervoor zorgt dat als je videokaart niet goed werkt dat je daarna nog gewoon in windows door kan werken.

Je kan proberen fastwrites uit te zetten, maar ik denk niet dat dat veel zal uitmaken. Maar niet geschoten is altijd mis :)

Gezien de antieke videokaart die erin zat zal een BIOS update natuurlijk ook geen kwaad kunnen. Kan weer niets uitmaken, maar dan kan je dat in ieder geval ook uitsluiten.

[ Voor 68% gewijzigd door GambitRS op 25-04-2005 18:57 ]

MechWarrior || Monsters Game

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik blijf aanraden VPU Recover uit te laten staan..maar dat ben ik!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
@ GambitRS :

Bedankt voor de info.Dat ga ik zeker ook doen.

Misschien ook belangrijk om te zeggen dat die kameraad van me de video-kaart erin had zitten met de ouwe Nvidia-drivers.Jah zei ik toen dat gaat ook niet werken.Dus via Software de ouwe troep eruit gehaald en de goede drivers geinstalleerd.Hij is ook een leek met dat soort dingen :) .Dan heb je 2 goeie bij mekaar hier :P .
Pagina: 1