Beschadigde foto's/bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Ik heb hier net foto's van Defqon geprobeerd te bekijken op mijn pc. Toen ik de memory stick in de reader deed liep de pc ineens vast. Toen explorer.exe en toen ik hem weer terug had waren ineens van de 50 foto's 35 beschadigd.
In plaats van de nummer.jpg eindigen ze nu op nummerj.pg waardoor ik niks meer kan met deze foto's.
Ik heb geprobeerd om de j naar de andere kant van de punt te zetten maar ook dat heeft geen zin.
Verder heb ik geprobeerd met veel programma's aan te passen, ook pixrecovery deed niks.

Ik had hier een bestand willen neerzetten zodat iemand het op zo kunnen lossen alleen ik kan zelfs de beschadigde bestaan niet eens meer van het kaartje af halen, ook hiervoor heb ik al veel geprobeerd.

Ik ben nu tog al ruim een uur bezig :( dus wilde het even aan de experts vragen.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pixrecovery is voor corrupte bestanden, maar misschien is vooral de FAT-table op je MS kapot. Probeer eens een algemeen file-recovery programma. OM Faq: file recovery

{signature}

• Mr.S
heb 1 en ander geprobeerd, uit de faq een aantal programma's geprobeerd, maar Digital Image Recovery, welke goed zou zijn voor flashkaarten kon ook niks doen.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Mr.S schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:39:
heb 1 en ander geprobeerd, uit de faq een aantal programma's geprobeerd, maar Digital Image Recovery, welke goed zou zijn voor flashkaarten kon ook niks doen.
Definiëer "Kon niks doen" ? Je klikte de exe aan en er gebeurde niets?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Mr.S
XanderH schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:44:
[...]

Definiëer "Kon niks doen" ? Je klikte de exe aan en er gebeurde niets?
Ja sorry, het programma deed het perfect. Alleen had het geen resultaat, de bestanden zijn nog steeds beschadigd. Het programma was finished en de situatie was niet veranderd en het programma zei ook 0 fixed

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Mr.S schreef op zondag 19 juni 2005 @ 13:02:
[...]

Ja sorry, het programma deed het perfect. Alleen had het geen resultaat, de bestanden zijn nog steeds beschadigd. Het programma was finished en de situatie was niet veranderd en het programma zei ook 0 fixed
Ah... ja kijk dat geeft een compleet ander beeld dan wanneer het programma je kaartje nieteens gevonden had, je woordkeuze was mss wat verwarrend dus... ;)
Hm, ik weet het verder ook even niet, maargoed zullen nog wel wat andere tips komen :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

allereerst... Maak op je PC een backup van alle kapotte bestanden. Dan het recoveryprogramma... sja, op zich doen ze bijna allemaal hetzelfde, dus als je er een paar geprobeerd hebt en ze werken niet, dan kun je er vrij zeker van zijn dat je foto's onherstelbaar beschadigd zijn. Toen het mij eens overkomen is heb ik deze (gratis) software gebruikt filerecovery van http://www.pcinspector.de/. Die herstelt de volgende bestandsformaten:

ARJ AVI BMP CDR DOC DXF DBF XLS
EXE GIF HLP HTML HTM JPG LZH MID
MOV MP3 PDF PNG RTF TAR TIF WAV
ZIP

Ik hoop dat je je foto's nog kunt herstellen! Succes ermee iig.
Pagina: 1