Pc doet niks meer, lampjes blijven branden

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-07 18:01
Hallo,

Ik heb hier een probleem, ik heb een pc met de volgende onderdelen erin:

Pentium 4 3,0 Ghz
4 X 256 Mb geheugen in dual channel
Asus p4p800 deluxe moederbord
Radeon X800 Pro

En nu doet mijn computer het dus niet meer. Als ik de computer aanzet dan gaan alle lampjes aan de voorkant van mijn kast branden (en die blijven branden) en ik krijg geen beeld en hij start ook niet door. Ik hoor ook geen piepjes wat die normaal toch wel moet geven als er een onderdeel kapot is. Ik krijg dus helemaal geen beeld en kan zelfs de bios niet in.

Wat ik zelf al geprobeerd heb:

- Paar keer opstarten
- Bios gereset
- Alles uit elkaar halen en weer in elkaar gezet
- Onderdelen een voor een eruit gehaald (geen effect)

Hebben jullie misschien nog wat tips voor mij over wat ik zou kunnen doen? Of denken jullie wat ik ook denk en dat is namelijk dat het moederbord is overleden :'(

Alvast bedankt

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
deze al helemaal doorgelezen?

daarnaast, haal alle onderdelen er even uit en test deze in een andere pc. Er bestaat de kans dat je mobo dood is, maar dat hoeft niet.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Stop eens een nieuw batterijtje op het moederboard, ik heb dit al vaker gezien.

• dennis112
Maar dat batterij'tje heeft er toch niks mee te maken. Die zorgt er toch alleen voor dat de bios instellingen bewaart blijven als je de pc van de stroom afhaald?

Kan het misschien ook zijn dat de voeding naar zijn grootje is? Het is een Qtec 550 watt voeding.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dennis112 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:03:
Maar dat batterij'tje heeft er toch niks mee te maken. Die zorgt er toch alleen voor dat de bios instellingen bewaart blijven als je de pc van de stroom afhaald?

Kan het misschien ook zijn dat de voeding naar zijn grootje is? Het is een Qtec 550 watt voeding.
Kans is groot dat je voeding het begeven heeft, zeker gezien je een van de meest brakke voedingen aan een veeleisend systeem hebt gehangen.
Als ik jou was zou ik het even met een andere voeding gaan proberen (een 400 watt van een deugdelijk merk moet ruim voldoende zijn).

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

boot gewoon is met een kaal moederbord dus alleen voeding cpu ram en videokaart.En probeer is ander RAM. Zo kun je zien of je mobo nie kadoek is, andes eens andere voeding/videokaart proberen.

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Heb het in 2 gevallen opgelost door een nieuw batterijtje erin te doen. Ik had dezelfde problemen (alle lampjes knipperen, zelfs die van de floppydrive en de cdromspeler(s)). Een was een oude pc, daar was de batterij nog maar 1 volt. De andere was een nieuwe pc, daar maakte de batterij helemaal geen contact. Waarschijnlijk een klein stofje ergenst op het moederboard ofzo.

Misschien moeilijk uit te leggen, maar bij het opstarten (de post ofwel zelftest) moet er voldoende spanning zijn.
dennis112 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:03:

• dennis112
Nieuw batterij'tje helpt niet. Nog iemand?

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Zoals Terw_Dan al aangeeft in de eerste reply.

Ga die eens doornemen en trek daarna je conclusies.
Als wij niet weten wat je zelf al geaan hebt, kunnen we ook alleen maar raden.

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• mjszwo
  • Niet online
foutje :X

[ Voor 99% gewijzigd door mjszwo op 21-06-2005 07:03 ]

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Ik begin dit onderhand het Asus-syndroom te noemen, exact hetzelfde meegemaakt met een P3B-F en een TUSL2-C. Het lijkt vooral op te treden als de CPU losgemaakt/vervangen is, meestal doet ie het weer na een paar keer heel de boel uit elkaar te halen en terug te monteren... Alles eens goed aangedrukt?

P3B-F kapot?

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Pagina: 1