Toon posts:

amd xp 1800 koelpasta, koelblok vervangen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het koelblok+fan die nu op mijn amd athlon 1800 xp zit geplaatst wil ik eraf halen en een nieuw blok met stille van erop plaatsen. Alleen hier heb ik geen ervaring mee.. :/ (hoeveel koelpasta etc.)
Gaat de processer makkelijk los van het oude blok? Zo nee, moet ik eerst de pc een paar minuutjes aan doen zodat deze makkelijker loslaat? ;)

En als het nieuwe blok erop gaat hoeveel van de bijgeleverde pasta moet ik er dan opdoen?
(las in een topic iets ter grote van een rijstkorrel)
Moeten alle oude pasta restjes eraf zijn van de cpu?
(Voor glad strijken ga ik een pasje gebruiken :))

(topic is goedkoper als een cpu die het begeeft door verkeerd plaatsen van het koelblok :+)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij is dit vast wel ergens te vindne op dit forum, maargoed ;)

Laat idd je PC even aanstaan (speel even een spel oid waardoor die goed warm is). Dan gewoon rustig de oude koeler eraf halen (niet vergeten stekker uit de pc te halen). Erg kleine kans dat ie dan nog vastzit.

Dan de core schoonmaken met wasbenzine oid. Wel met een stukje keukenrol, dus niet erop laten druppelen oid ;) Daarna nog even schoonmaken met een droog stukje keukenrol zodat er geen restjes op de cpu blijven zitten.

Hierna doe je een heeeel klein beetje koelpasta op de core van de cpu (dat dingetje van ong. 1 bij 1 cm dus). Een rijstkorrel is veel te veel voor een athlon XP (al zul je hem er niet door slopen). Ik smeer het dan altijd nog even uit met een boterhamzakje om mn vinger (anders wordt het zo'n geklieder ;)) of met een pasje oid totdat er een heel dun laagje over de core ligt.

Hierna nieuwe koeler plaatsen.
Let er wel even op dat de nieuwe koeler niet al zo'n pad met koelpasta eronder heeft zitten. Zoja, dan zou ik dat er met wasbenzine afhalen (je gebruikt immers al koelpasta). Bij die pads zit er nl. altijd veel te veel koelpasta op, waardoor de hele cpu vies wordt en later moelijker los komt van de koeler mocht dat nodig zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 18-06-2005 23:45 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik raad je aan deze drie links te bekijken. Daarmee kom je er namelijk (gemakkelijk) zelf uit.

PMG Beleid
PMG FAQ
GoT Search

Hiermee kun je vinden dat als je koelblok niet goed loslaat een fohn of een tandvlos draadje goed werken, soms kan de vriezer ook volstaan.
Een halve rijstkorrel koelpasta is genoeg, dit goed uitsmeren. Wel altijd eerst de oude koelpasta resten verwijderen.
De nieuw koeler monteren, en de pc opstarten. De temperaturen eerst even in de gaten houden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe bouw ik een PC?

- is ondertussen aardig gedateerd, maar het stukje over koelers is nog steeds volledig relevant.

Voortaan graag eerst FAQs lezen - we schrijven ze juist om te zorgen dat mensen met minder ervaring iets kunnen leren :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.