Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een Mp3 player kopen met harde schijf
Ik heb de volgende absolute eisen:

1 Minimaal 20 GB
2 Line in en OUt
3 Goede Fm Radio
4 Minimaal formaat
5 'Bookmark' mogelijkheid ( markering van specifieke positie binnen track)

Ik heb me de afgelopen dagen fink georienteerd en kom uit steeds bij de Iaudio M3(L)
Vooral vanwege eis 5.
Echter is de Iriver h320 ook een optie, maar deze speler heeft voor zover ik kan vinden geen bookmarkfunctie.
Weet iemand dit?
En vergeet ik wellicht een nog een totaal andere speler?

Dank voor jullie reacties!

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:58
De Iriver heeft inderdaad niet echt een bookmark functie.
hij heeft wel Studdy mode.
als je die bijvoorbeeld op 1 minuut zet en je drukt op het knopje next spoelt hij gelijk 1 minuut vooruit.

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zou gewoon voor de M3L gaan :)
De Archos Gmini 400 heeft ook een bookmark functie, maar om de radio te gebruiken moet je de afstandsbediening kopen.
Maar binnenkort komt er een Archos Gmini 402 uit, en die zou standaard radio aan boord hebben.

Verwijderd

Ik heb zelf de M3, en hij bevalt me uitstekend. Om de line-in/out te gebruiken moet je echter wel het verloopstukje aansluiten. Voor mij maakt dat niets uit maar ik kan me voorstellen dat dat in jouw geval anders is.

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom heb je hier trouwens nog een topic over geopend? :? Volgens mij kun je beter daar verdergaan in plaats van een nieuw topic te openen.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:27:
Waarom heb je hier trouwens nog een topic over geopend? :? Volgens mij kun je beter daar verdergaan in plaats van een nieuw topic te openen.
Ik vond de vraag te afwijkend en dus toch 'off-topic'om daar verder te gaan.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:07:
Ik heb zelf de M3, en hij bevalt me uitstekend.
Mag ik je eenpaar dingen vragen:

1. Hoe is de kwaliteit van de Fm radio, de ontvangst?
2. Klopt het dat er geen sortering aan te brengen is in weergave van mp3's in een map? Is dit altijd op alfabetische volgorde?
Zoja, is de bestandsnaam of de Id3 tag dan het uitgangspunt?
3. Ik lees in een review van vorig jaar juli (http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=38769&p=2 ) :
' Verder is tussen tracks een duidelijke tik te horen, wat de muziekbeleving niet ten goede komt. '
Is dit inmiddels verholpen met firmware updates?
4.Klopt het dat de bookmark toe te voegen is door REC 2 sec in te drukken en wordt een vorige daarmee gewist?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 12:26 ]

Verwijderd

iRiver H320 _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 12:17 ]

Verwijderd

iAudio X5 !!

Verwijderd

iPod!
Ownee, toch niet.

Laten we het allemaal beargumenteren jongens...

Goed. Persoonlijk vind ik de M3(L) geen optie omdat er alleen een LCD in de remote zit, je zou naar de X5 kunnen kijken, een stukje duurder, maar wel mooier en functioneler. Ik weet niet of die ook de 'bookmark' functie heeft, dat zou je op moeten zoeken.

Verwijderd

X5 heeft een bookmarkfunctie :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
De X 5 is zeker gaaf en heeft ook bookmark functie.
Maarr..die heeft veel visuele opties( video/foto's) die ik niet intressant vindt en waar ik wel zo'n 100 euro meer voor betaal

Verder heeft deze geheel GEEN afstandsbediening en ook GEEN cradle
Deze zijn allebie 'optioneel' zoals dat mooi heet...
Met een even zo mooie bijbehorende prijs ..he? :)
Wel is dat display een punt hoor, waar ik over zit te dubben
Ik lees online voor en tegens.
Ik hoor mensen die júist de m3 gekozen hebben vanwege het ontbreken van een display op de basisunit.. dan kan ie nl mooi in de jaszak blijven.
Verder lees ik weinig mensen die het een gemis vinden..

Maar effe 'back to topic'..

Met de eisen:
1 Minimaal 20 GB
2 Line in en OUt
3 Goede Fm Radio
4 Minimaal formaat
5 'Bookmark' mogelijkheid ( markering van specifieke positie binnen track)

Zijn dit wat jullie betreft de opties dus: Iaudio M3, X5 of Iriver h320 ?
Of heb ik nog wat gemist?
Let me knowwww

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2005 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
(..) niks gemist dus...blijkbaar..
;)

Verwijderd

Bij de M3L is de cradle (in NL) overigens ook een optie. Nog even wat antwoorden op je vragen:

1. Hoe is de kwaliteit van de Fm radio, de ontvangst?
Tot dusver goed ontvangst zonder storingen, al heb ik nog niet in verschillende regio's geprobeerd

2. Klopt het dat er geen sortering aan te brengen is in weergave van mp3's in een map? Is dit altijd op alfabetische volgorde?
Zoja, is de bestandsnaam of de Id3 tag dan het uitgangspunt?

Je kunt de bestandsnaam van het mp3-bestand laten zien, of de id3-tag (gewoon nr. 1< x, en anders alfabetisch)

3. Ik lees in een review van vorig jaar juli (http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=38769&p=2 ) :
' Verder is tussen tracks een duidelijke tik te horen, wat de muziekbeleving niet ten goede komt. '
Is dit inmiddels verholpen met firmware updates?

Niks van gemerkt

4.Klopt het dat de bookmark toe te voegen is door REC 2 sec in te drukken en wordt een vorige daarmee gewist?
Je kunt hiermee een nr. toevoegen aan je dynamische playlist, met de nieuwste firmware wordt in ieder geval niets gewist wat in de lijst staat.

Naar mijn mening doe je een goede koop met de M3L (voor 1 tientje meer koop je natuurlijk de 'L' versie!). Als je puur voor muziek gaat is de X5 naar mijn idee 'overdone', je hebt tenslotte weinig aan een kleurenscherm ter bevordering van het geluid toch? :P Het grootste voordeel van de m3L vind ik uiteraard de uitmuntende geluidskwaliteit. Bovendien zijn de bijgeleverde oordopjes ook van hoogwaardige kwaliteit. Zonder beeldscherm op je spelert heeft als voordeel dat je niet telkens dat ding uit je zak hoeft te halen, maar dergelijke zaken hangen ook weer af van de omstandigheden waarin je je mp3 speler het meest gebruikt. 't Is in ieder geval verstandig dat je je keuze goed overweegt, succes!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 00:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie..

Inmiddels heb ik al heel veel meer over zowel de x5 en m3 gelezen.
Het nadeel van de m3 vind ik de afstandsbediening.
Op zich heel handig, alleen is het erg klein(té klein ? lees ik ook in testen)
Maar ook erg kwetsbaar. In tegenstelling tot het apparaat zelf
En aangezien er slechts 3 maanden garantie zit op de afstandsbediening en een nieuwe 40 eurootjes kost...

Ik heb de X5 in mijn haden gehad in de winkel , en dat display is erg gaaf voor de navigatie
Video/foto intresseert me niks, lees trouwens ook in testen dat ie daar niet zo;n ster in is, de x5.

Maar ja, aan de andere kant..
De x5 heeft standaard helemaal GEEN aftsandsbediening en GEEN docking station.,..
Als je die erbij moet kopen kost je dat weer 70 euro.

M3L koop ik voor 289 ( incl a.b. en dock dus)
X5l ( 30 gig ipv 20) voor 399 ( ex a.b. en dock)

HIer zit ik nog even mee...
;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 22:11 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

De afstandsbediening heb je hoogstwaarschijnlijk niet in je broekzak, dus ik denk niet dat die veel te lijden heeft.
Gewoon voor de M3L gaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb erg veel ervaringen gelezen over de afstandsbediening
Zo sterk als de speler zelf is, zo zwak is de kwaliteit van de a.b..helaas

Vele verhalen gelezen over beschadigd, defect display.. gebroken etc etc.

Mijn ervaring met a.b'' s van MD spelers zijn helaas ook niet positief.....
Pagina: 1