[C++] Met muis klikken

Pagina: 1
Acties:

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik ben bezig met een programmatje wat met de muis moet klikken. Ik ben al heel erg lang op zoek (msdn, google, got) maar ik kan niet vinden wat ik zoek. Hij moet klikken op de plek waar de muis zich op dat moment bevindt ook al is hij niet in focus. Misschien dat ik de verkeerde termen gebruik, ik heb gezocht op mouse click (niets nuttigs gevonden) mousedown of mouseup (krijg dan alleen maar over uitlezen muis). Kan iemand mij hier mee helpen?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Bedoel je dat je een mousclick wil emuleren? Dus dat je programma een mouseclick event moet genereren?
Kijk hier eens (helemaal naar beneden scrollen): http://www.experts-exchan...Cplusplus/Q_20702429.html

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-05 14:03

curry684

left part of the evil twins

Wat dacht je van de GoT-search even in Programming & Webscripting loslaten op de keywords muis klikken, en dan hit 1 te lezen :z

hits 4, 6 en 9 zijn ook raak overigens 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door curry684 op 16-06-2005 16:44 ]

Professionele website nodig?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Welk OS om mee te beginnen ? Dit heeft verder uitermate weinig met C++ te maken, aangezien 'muis' totaal geen begrip is in die taal.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
UINT SendInput(      

UINT nInputs,
    LPINPUT pInputs,
    int cbSize
);

Ik kom dan bij deze structuur uit. Ik snap er alleen niet zoveel van. Wat ik ook probeer (linkje uitleg) ik kom niet uit. Ik weet niet of het hier mag maar kan iemand mij een voorbeeld geven van hoe ik dit moet gebruiken? OS is XP btw.

[ Voor 4% gewijzigd door lemming_nl op 16-06-2005 17:19 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

lemming_nl schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:18:
code:
1
2
3
4
5
6
UINT SendInput(      

UINT nInputs,
    LPINPUT pInputs,
    int cbSize
);

Ik kom dan bij deze structuur uit. Ik snap er alleen niet zoveel van. Wat ik ook probeer (linkje uitleg) ik kom niet uit. Ik weet niet of het hier mag maar kan iemand mij een voorbeeld geven van hoe ik dit moet gebruiken? OS is XP btw.
Ik krijg als ik ga [google=uint sendinput api howto click mouse c++] aardig wat pagina's die me precies vertellen wat je nou wil weten. Als je alleen op "mouse click" of iets dergelijks gaat zoeken, dan vind je natuurlijk niks nee, je moet wel even goed nadenken over wat het nou eigenlijk is dat je zoekt. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05 15:55

ThunderNet

Flits!

Wat misschien ook een aanrader is: het boekje Introduction to Visual C++ 6.0 van Ivor Horton, uitgegeven door WROX.

:) en dan even lezen over de beginselen van MFC en window messaging :)
of daarop natuurlijk zoeken op internet ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• curry684

curry684

ThunderNet schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 18:09:
:) en dan even lezen over de beginselen van MFC en window messaging :)
Dit heeft geen bal van doen met de Microsoft Foundation Class oftewel MFC :) MFC is een extreem dunne wrapper om de Win32 API die al sinds 1998 niet meer ontwikkeld wordt. Je wil dus op MSDN Library Online de Win32 calls erachter opzoeken :)

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

curry684 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 21:37:
[...]

Dit heeft geen bal van doen met de Microsoft Foundation Class oftewel MFC :) MFC is een extreem dunne wrapper om de Win32 API die al sinds 1998 niet meer ontwikkeld wordt. Je wil dus op MSDN Library Online de Win32 calls erachter opzoeken :)
:) Als je in het hoofdstuk kijkt, waarin uitgelegd wordt hoe MFC applicaties gemaakt worden, in het boek wat ik net aangaf ;) wordt uitgelegd hoe Window Messaging werkt. wat er wel degelijk mee te maken heeft :)

even opgezocht, Hoofdstuk 2: Windows programming and MFC, pagina 61.
Dat gaat precies in op message afhandeling binnen applicaties e.d.
:) daarnaast worden dingen uitgelegd over hoe je de api moet gebruiken, dit gebeurd eerder in het hoofstuk :)

Ik heb dit boek, bij VC++ 6 gekregen, ik weet niet of het er standaard bij hoort (was cadeautje).

[ Voor 22% gewijzigd door ThunderNet op 16-06-2005 23:28 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 18:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het punt is dus dat dat boek geen aanrader is, wie gaat er nou, 7 jaar na dato (!!!), nog VC6 en MFC leren 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684

curry684

ThunderNet schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 23:15:
even opgezocht, Hoofdstuk 2: Windows programming and MFC, pagina 61.
Dat gaat precies in op message afhandeling binnen applicaties e.d.
:) daarnaast worden dingen uitgelegd over hoe je de api moet gebruiken, dit gebeurd eerder in het hoofstuk :)
Lieve schat, VC6 is in 2001 opgevolgd door VS.NET, welke in 2003 is opgevolgd door VS.NET 2003, en dit najaar wordt VS.NET 2005 verwacht. Je zit dus boeken aan te raden voor technologie die al 3 stappen achterloopt en een boek dat gebaseerd is op de Win9x operating systems terwijl alles tegenwoordig op de NT-kernel zit die inhoudelijk een stukje anders in mekaar zit ;)

En als je dan al een goed algemeen boek wil, koop dan Petzold :) Ondanks het feit dat dat boek ook uit 1999 oid is behandelt het iig ook de NT-systemen grondig en leert het je de Win32 API essentials zonder het acronym MFC ergens te laten vallen :)

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Uit de TS kan ik niet opmaken of de ts vc++ 6, of .NET 2003, of .NET 2005 gebruikt.
:) daarnaast gaf ik dit boek aan, omdat ik dit zelf in de kast heb :) ;) ik kan moeilijk boeken aanraden die ik zelf niet in de kast heb staan, toch?

daarnaast ging het mij er meer om, dat de ts opzoek moest gaan naar informatie naar windowmessaging :) zodat hij muisklikken kan simuleren.

Offtopic: ik heb hier nog wel de orginele Microsoft Foundation Class Library Version 6.0 poster hangen \o/
.oisyn schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:11:
Het punt is dus dat dat boek geen aanrader is, wie gaat er nou, 7 jaar na dato (!!!), nog VC6 en MFC leren 8)7
Leeftijd van een taal maakt niets uit. Ik ben enkele maanden geleden begonnen met C, dus geen C++. En dat wordt ook nog veel gebruikt.

Maar laten we deze discussie niet meer verder hier over uitwijten, maar weer terug naar het 'probleem' van de TS.

Welke al meerdere keren is voorgekomen.
dus misschien zou dit in een FAQ kunnen. Of dat er een simpele FAQ komt hoe Windows werkt met messages e.d. :)

http://www.developer.com/net/cplus/article.php/629911
hier staat het een beetje uitgelegd :)
hopelijk kun je er wat mee :)

[ Voor 59% gewijzigd door ThunderNet op 17-06-2005 14:00 ]

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

The End

!Beginning

.oisyn schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:11:
Ja, VC6 is wel een beetje outdated, maar de MFC blijft in VS.NET 2003 hetzelfde. Veel van de MFC is nog prima te gebruiken (b.v. de Windows Common Controls), dus ik zie niet in waarom je dat niet zou willen leren?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ThunderNet schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 13:48:
:) daarnaast gaf ik dit boek aan, omdat ik dit zelf in de kast heb :) ;) ik kan moeilijk boeken aanraden die ik zelf niet in de kast heb staan, toch?
Waarom niet? Daarnaast is het feit dat je ze wel in de kast hebt staan nog geen reden om ze maar aan te raden ;)
daarnaast ging het mij er meer om, dat de ts opzoek moest gaan naar informatie naar windowmessaging :) zodat hij muisklikken kan simuleren.
Sure, maar een boek aanraden wat over VC6 en MFC gaat, wat in feite niets met deze topic te maken heeft, puur omdat daar toevallig ook de message handling in besproken wordt vind ik een beetje vreemd. Raad dan een boek aan wat daar diep op ingaat, dan heeft ie aan de rest van de info uit dat boek ook nog wat :)
Leeftijd van een taal maakt niets uit. Ik ben enkele maanden geleden begonnen met C, dus geen C++. En dat wordt ook nog veel gebruikt.
Het heeft alleen niets met taal te maken, maar met een (outdated) IDE en een (outdated) library. C is niet outdated, VC++ 6.0 wel ;)
The End schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 14:52:
Ja, VC6 is wel een beetje outdated, maar de MFC blijft in VS.NET 2003 hetzelfde. Veel van de MFC is nog prima te gebruiken (b.v. de Windows Common Controls), dus ik zie niet in waarom je dat niet zou willen leren?
Omdat microsoft de support voor MFC allang heeft laten vallen en je hier waarschijnlijk ook niets meer van terugziet in de VS.Net 2005 compiler suite? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

volgens mij wordt het nog wel ondersteund hoor :)
Afbeeldingslocatie: http://www.thundernet.nl/filespace/vsnet.png
Zit bij create project onder VS 2005 beta2

daarnaast raad ik niet alle boeken aan die ik zelf heb :)
ik oordeel alleen niet over boeken die ik niet heb ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ThunderNet op 17-06-2005 15:27 ]

• The End
  • Nu online

The End

!Beginning

.oisyn schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:23:

[knip]

Omdat microsoft de support voor MFC allang heeft laten vallen en je hier waarschijnlijk ook niets meer van terugziet in de VS.Net 2005 compiler suite? :)
Op de site van Microsoft staat dat MFC en ATL in alle Visual Studio .Net 2005 versies zit behalve de Visual C++ 2005 Express Edition...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 15:36
ThunderNet schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:27:
[afbeelding]

daarnaast raad ik niet alle boeken aan die ik zelf heb :)
ik oordeel alleen niet over boeken die ik niet heb ;)
Ik kan me dan wel niet inbeelden dat jouw applicatie dan een '.NET managed app' is.

https://fgheysels.github.io/

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

whoami schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:28:
[...]

Ik kan me dan wel niet inbeelden dat jouw applicatie dan een '.NET managed app' is.
dat is nogal logisch.. aangezien je bij een .NET managed app WinForms gebruikt ;) en dus is .NET de wrapper voor je en niet MFC ;) anders zou het ook nooit gaan werken mbv MONO etc.

daarnaast hoef je in VS.NET niet perse .NET managed C++ te gebruiken, dat zit er namelijk maar gedeeltelijk in:)

maar ondertussen weten we nog steeds niet wat de TS gebruikt, of wel?

• whoami
ThunderNet schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:32:
[...]

dat is nogal logisch.. aangezien je bij een .NET managed app WinForms gebruikt ;)
Niet noodzakelijk; ik kan ook een .NET managed app maken zonder winforms.
en dus is .NET de wrapper voor je en niet MFC ;) anders zou het ook nooit gaan werken mbv MONO etc.
Vandaar dat ik het zeg.
daarnaast hoef je in VS.NET niet perse .NET managed C++ te gebruiken, dat zit er namelijk maar gedeeltelijk in:)
:? :? :?

• The End
  • Nu online

The End

!Beginning

whoami schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:28:
[...]

Waarom zou ik een '.NET managed app' willen maken? Ik wil gewoon C++ en MFC gebruiken...

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

kijk nog eens naar dat plaatje :)
als ik daar Win32, of MFC of ATL kies. dan maak ik geen Managed C++ applicatie :) maar een gewone C++ applicatie. Als ik daarentegen CLR kies ;) dan pas maak ik een Managed C++ applicatie :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ThunderNet schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:27:
[afbeelding]
Ok, dat valt wel weer mee dan, maar worden nieuwe controls of api functions ook geintegreerd in MFC?
offtopic:
waren de smileys in de uitverkoop?

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2005 15:38 ]

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

.oisyn schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:38:
[...]

Ok, dat valt wel weer mee dan, maar worden nieuwe controls of api functions ook geintegreerd in MFC?
offtopic:
waren de smileys in de uitverkoop?
Ja ik heb ze gekocht op marktplaats :*)

nieuwe Win32 functies kun je iig wel gebruiken dacht ik. of die in MFC opgenomen zijn weet ik niet zeker

• whoami
ThunderNet schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:35:
kijk nog eens naar dat plaatje :)
als ik daar Win32, of MFC of ATL kies. dan maak ik geen Managed C++ applicatie :) maar een gewone C++ applicatie. Als ik daarentegen CLR kies ;) dan pas maak ik een Managed C++ applicatie :)
Dan moet je jouw zin wel anders construeren, want zoals je het nu zegt, wil je eigenlijk zeggen dat VS.NET niet alle ondersteuning biedt voor managed C++

• The End
  • Nu online

The End

!Beginning

ThunderNet schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:41:
[...]

Ja ik heb ze gekocht op marktplaats :*)

nieuwe Win32 functies kun je iig wel gebruiken dacht ik. of die in MFC opgenomen zijn weet ik niet zeker
De common controls worden bij elke Windows versie/Internet explorer versie geupdate en in de MFC bijgewerkt. Als je dan bijvoorbeeld compileert voor Windows XP, dan kan je gebruik maken van de nieuwe functionaliteit.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ThunderNet schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:41:
nieuwe Win32 functies kun je iig wel gebruiken dacht ik.
Duh, dat heeft nies met MFC te maken :)
of die in MFC opgenomen zijn weet ik niet zeker
En dáár gaat het om. Microsoft heeft de support laten vallen, dwz dat ze het (volgens mij) niet meer updaten. Natuurlijk kun je MFC blijven gebruiken, het is gewoon een lichte C++ wrapper om win32 heen. Je zult er echter geen nieuwe functionaliteit in terugzien.

.edit:
The End: Dus nieuwe controls die je in Longhorn gaat zien (bijvoorbeeld) krijgen ook hun MFC counterparts?

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2005 15:49 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-05 15:44
kan dit topic, inclusief de modjes, weer ontopic? B)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• curry684

curry684

0siris schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 15:52:
kan dit topic, inclusief de modjes, weer ontopic? B)
Het probleem was na 26 minuten al opgelost, dus dan mag het daarna best afdwalen ;)

Short summary is iig dat nu MFC gaan leren om te programmeren net zoiets is als Latijn gaan leren om gezellig met mensen te keuvelen. Ja, er zijn nog boeken over, ja er zijn nog mensen die het doen, het wordt zelfs geupdate (mijn woordenboek Latijn in 1990 had al een vertaling voor 'computer' en 'rekenmachine 8)7 ) maar algemeen nut is er niet: tis afgestorven, dood en exit ;)

Pagina: 1