Toon posts:

[HD]Corrupte bestanden, Uitval, Hitte, Hardeschijf Kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een toch wel benauwd probleem, niet alleen is het buiten om te stikken. In de computer ruimte thuis ook, aangezien ik er een server heb staan met 2x 200GB hardeschijven ( Bijde Western Digital WD200 ) (inmiddels verplaatst naar de kelder )

Ik ben gaan zoeken op GoT en vond een aantal topics die mij wel op weg konden helpen, waaronder deze

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1045391

en natuurlijk via de search

http://gathering.tweakers...9372///corrupt%2Cgeheugen

Aangezien het wel erg makkelijk is had ik hier meteen een topic kunnen plaatsen, maar om zowel jullie tijd, en mijn tijd niet te vergooien heb ik het onderstaande gedaan.
  1. Alle Kabels vervangen, de rounded IDE kabels zijn vervangen voor ASUS platte kabels
  2. Het geheugen geleend van mijn broeder zijn pc, had geen nut
  3. Eigen geheugen getest met memtest gedurende 13 uur. 0 Errors
  4. Een flinke 120mm van in me kast gebouwd en de HDD's er zowat bij gedaan. HAd resultaat, de gehele temp zakte omwijs. Dit was alleen niet me doel
  5. De hdd vervangen door een 80GB model wat ik hier had liggen, geen corrupte bestanden meer!!
  6. Alles nagekeken, ontstoft, geheugen gedaan..
  7. Windows herinstalleerd ( Win2003 Datacenter )
  8. Betreft een kopie van mijn oom zijn ORGINELE versie, aangezien ik wou kijken of het probleem hier lag,
Het volgende zit in mijn pc
  1. Asus A8N7-x Moederbord ( Deluxe Editie )
  2. Amd Athlon XP 2500+ @ 2200+ ( vanwege de warmte )
  3. Zalman Cool n'Quiet cooling, ( De met Koper en Alu editie )
  4. ATI Radeon 9600
  5. Asus TV kaart
  6. Onboard Raid en S-Ata controllers
  7. 2x 80mm fan ( Buiten die van de cpu koeler ) en 1x 120mm (voor de hdd)
  8. 2x 200gb 1x 13Gb 1x 80GB ( 13GB aangesloten via externe HDD, alleen voor noodgevallen, zo ook de 80GB )
Tevens heb ik nog de beschikking over Corsair geheugen, standaard 512MB ddr ram,
De gehele computer is niet over geclocked, maar ietsje down geclocked, vanwege de warme zomer. Hopelijk hebben jullie goede ideen over mijn probleem,

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb de topicstart een aantal malen herlezen, maar ik zie geen duidelijke probleemomschrijving :? Zeker in combinatie met:
Een flinke 120mm van in me kast gebouwd en de HDD's er zowat bij gedaan. Had resultaat, de gehele temp zakte omwijs. Dit was alleen niet me doel.
De hdd vervangen door een 80GB model wat ik hier had liggen, geen corrupte bestanden meer!!
lijkt er in feite geen probleem meer te zijn.

Anyway .. Neem ook eens de OM FAQ / Beleid door voor gerelateerde FAQ-informatie:
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de harddisk?

:)

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 16-06-2005 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:23:
Ik heb de topicstart een aantal malen herlezen, maar ik zie geen duidelijke probleemomschrijving :? Zeker in combinatie met:
[...]

[...]
lijkt er in feite geen probleem meer te zijn.

Anyway .. Neem ook eens de OM FAQ / Beleid door voor gerelateerde FAQ-informatie:
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de harddisk?

Ik dacht IMHO dat de topic title duidelijk was op deze manier, Ik ga zeker die draadjes doorlezen die je me gaf...alvast bedankt

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:08

sphere

Debian abuser

BalusC schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:23:
Ik heb de topicstart een aantal malen herlezen, maar ik zie geen duidelijke probleemomschrijving :?
Volgens mij wil de TS graag weten waarom het niet goed gaat met 2x 200G. Maar goed, dat had je vast zelf ook door. Geven die schijven ook problemen in een ander systeem?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

En je probleem precies is??? Doet 'ie het niet? En wat gebeurt er dan precies astie'ut niet doet?

Belangrijkste vraag: heeftie het ooit wel gedaan? En wat is er veranderd net voordat hij het ineens niet meer deed? Alleen de temperatuur?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen een aantal andere dingen geprobeerd waaronder met de Tools van Western Digital een full check laten doen.

Dit gaf aan dat er geen bad-sectors waren op beide schijven, tevens heb ik het geheugen nogmaals getest in een ander systeem.

Ik heb zojuist me HDD in een usb casing gedaan en ben deze aan het "Full Erasen" deze is over 2 uur pas klaar

edit:/

Ik heb met hardware monitor en MotherBoard Monitor gekeken wat de temp waren van me hele systeem, overal kwam ik rond de 37 Graden voor me CPU en 43 Graden voor me HDD.
De hdd werkt dus gewoon wel, alleen blijf ik corrupte bestanden houden, ik ga nu eerst alles erasen, en daarna windows opnieuw installen....

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 16:14 . Reden: Temps + vauten eruit halen ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-03 20:34
Dat stel ik hem nog een keer:
Wat gaat er niet goed?? Corrupte bestanden, of doet hij het helemaal niet, valt hij uit :?
edit: Oke je had hem al geedit zie ik :)

[ Voor 19% gewijzigd door ID-College op 16-06-2005 16:17 ]

Verwijderd

Het begint me enigszins duidelijk te worden wat er aan de hand is :).

Afijn, hoe heb je die HD's geconfigureerd? Staan ze los van elkaar of in RAID? En is het steeds dezelfde schijf waarop de corrupte bestanden zich bevinden?

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Pas je nog even je openingspost aan aub ? (met probleemomschrijving)

Mensen die ook met corrupte bestanden (of recovered) bestanden zaten en dit ahv software terug hebben kunnen brengen tot bruikbare bestanden, graag ook jullie kennis :-)
(Ik zit zelf nog met cluster van 200MB-besand(en) die allemaal verkeerd zijn gehakt en genoemd naar extensies, dus die opnieuw moeten herkend worden of via andere software.)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Topicstarter
Een kleine aanpassing, kom net van me werk af.

Het volgende probleem stelt zich voor, ik gebruik bijvoorbeeld het programma Remote Administrator, om zodoende mijn vaders pc te maken met problemen.
Als ik dit programma wil gebruiken na een verse installatie dan gaat dit perfect, maar na een aantal minuten/uur/dagen krijg ik ineens een foutmelding

"The executeable file is corrupted"

Ik dacht eerst dat het aan me geheugen lag, dit heb ik inmiddeld vervangen voor 512MB corsair geheugen van mijn broertjes pc. Hij heeft mijn oude en heeft nergens last van.
Ik besloot mijn Hdd te laten onderzoeken met de tools van Western Digital, dit heeft enige vooruitgang gebracht, er zijn geen bad sectors/clusters etc. Dus de hdd is goed, dat weet ik zeker na dit programma.....

Inmiddeld ben ik een stuk verder en heb ik alles geprobeerd, vanavond moet ik alle backups terug zetten en kan dan pas zeggen of alles heeft geholpen,

iedereen alvast bedankt voor het geven van tips en links............

Edit

Btw

De hdd's staan niet in Raid, aangezien ik dat wel nog van plan ben te doen..Ik ga dat meteen proberen...Heb een onboard raid controller

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 23:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals een kleine update, heb vandaag de hele vrijedag ( Dank u wel meneer prorail :9 ) besteed aan het zoeken van problemen, heb wederom van alles nagekeken, allerlei soorten programma's laten onderzoek doen naar het Geheugen, Hardeschijf. Maar ik kon niks vinden.

Toen kwam het bij me op dat het misschien een virus kon zijn, aangezien ik voor me pa zijn pc altijd de bedrijven editie heb van Norton heb ik die bij mij er ook opgezet en laten draaien.
Meneer de Virus scan kwam doodleuk aanzetten dat "Ntldr" "pagefile.sys" "autoexec.bat" een virus was. Hij vond 70 virussen, en allemaal waren dat windows bestanden of Mozilla bestanden.

Dit was uiteraard behoorlijk verdacht dus heb daarna allerlei online scans gedaan, heb mcafee gedownload ( Illigaal, maar bij liefde oorlog en computer problemen is alles geoorloofd)
Deze vond wederom zoveel virussen. Heb de Hardeschijf en me geheugen in andere pc's gedaan en die allemaal getest, me geheugen gaf geen errors bij memtest86 en me HDD gaf geen errors bij Data Lifeguard van Westerndigital.

Nu heb ik me vorige maand een nieuw mobo gekocht waarvan het geheugen max een fsb van 400MHZ kan hebben, maar mijn geheugen is 133Mhz, heb denk ik het probleem toch gevonden....al vind ik het toch gek dat diut geheugen 1 maand lang 24/7 heeft gewerkt :?
Pagina: 1