[Adobe premiere pro 7]Exporteren geeft belabberde kwaliteit

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Ik heb een mooi filmpje bij mekaar geedit. En met de preview functie ziet het er ook daadwerkelijk mooi uit. Het probleem is echter dat als ik het exporteer de kwaliteit belabberd is. Ik heb hiervoor de xvid codec gebruikt (gewoon aangegeven in premiere) en verder even de bitrate daarvan omhooggegooid naar 1200 (leek me genoeg). Als ik het filmpje uiteindelijk ga bekijken wordt het gigantisch verpest door artefacts, en niet kleine, maar zelfs letters van aftiteling etc worden gewoon onleesbaar.

Wat kan ik doen om dit te verhelpen? Alvast bedankt :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 21:07
Exporteren naar een uncompressed formaat en dan encoden in bijv. virtualdub of Cleaner (kun je meteen een mp3 audiostream maken ipv wav). Of probeer het eerst even door de optie Recompress (maintain data rate) uit te zetten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• DarkShadow
uncompressed werkt sowieso natuurlijk een stuk beter, alleen toch heb ik bepaalde scenes met behoorlijk wat achtergrondnoise waarbij mijn stem soms gigantisch gaat kraken. Dit is in de preview ook niet zo... Verder heb ik uncompressed geen artefacts, maar wel vervelend 'trage' lijnen bij scherpe randen of snel bewegende gedeelten zoals binnenlopende letters (die niet scherp leesbaar zijn op het moment dat ze binnenlopen).

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Andere codec gebruiken, Cinepak werkt over het algemeen wel goed ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• DarkShadow
langezwieper schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:23:
Andere codec gebruiken, Cinepak werkt over het algemeen wel goed ;)
eh... ik ga toch maar voor de virtual dub oplossing, ik zit nu alleen met het probleem dat er in verscheidene scenes die echt noodzakelijk zijn er kraakproblemen zijn met mijn stem. Dat is ook als ik hem uncompressed exporteer, hoe krijg ik dit weg? Het maakt me niet uit of ik dat alsnog na het exporteren moet doen... (bv in virtual dub)

edit: Ik ben er trouwens net achter dat het trage lijnen effect werd veroorzaakt door BS player, in windows mediaplayer werkt het gewoon goed. Verder wordt het kraken opgelost door het volume van de scene wat naar beneden te draaien. Het wordt dan alleen wel wat slecht te horen.

Tips zijn in ieder geval bijzonder welkom :)

[ Voor 25% gewijzigd door DarkShadow op 15-06-2005 20:37 ]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 21:07
Kraken is inderdaad een volumeprobleem, je gaat dan over de 0 heen, daar moet je altijd onder blijven. Verstaanbaarheid is misschien op te lossen met wat filters, denoise, equalizer, etc. Gewoon wat proberen :)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• DarkShadow
ShittyOldMan schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:51:
Kraken is inderdaad een volumeprobleem, je gaat dan over de 0 heen, daar moet je altijd onder blijven. Verstaanbaarheid is misschien op te lossen met wat filters, denoise, equalizer, etc. Gewoon wat proberen :)
Bedankt voor de tips, denoise lijkt goed te werken (kan beter, vind het nog wat lastig in te stellen) en equalizer moet ik nog proberen...

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je meerdere kanalen audio gebruikt in Adobe wordt het geluid bij elkaar gevoegd. Als dit boven de 0 uitkomt resulteert dat meteen in oversturen van het geluid met kraken als gevolg. Je moet het geluid van een of meerdere audiotracks iets verzwakken op de punten waar je anders boven de 0 uitkomt. Als je een track met ingesproken commentaar hebt helpt het ook om daar een compressor te gebruiken. Die haalt de pieken en dynamiek een beetje uit je stem. Zonder pieken in je stem zal het minder snel kraken op die plaatsen in je film.

Succes !
Pagina: 1