CopperJet 816-2P flashen naar 1616-2p

Pagina: 1
Acties:
  • 1.181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:15
Ik vroeg me af of er al mensen zijn geweest die de 816 hebben proberen te flashen naar de 1616 via een firmware update om de mogelijkheden van VOIP te krijgen ipv VoDSL.

De modems hebben erg veel van elkaar weg. Zou dit mogelijk zijn of niet of mensen met ervaringen?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Als ze er zijn hebben ze een dood modem overgehouden aan de poging. Een 816 heeft onvoldoende geheugen om de firmware van een 1616 te kunnen draaien.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• jongerenchaos
Ik neem aan dat je met VODSL net zoveel geheugen gebruikt als met VOIP. Indien je bijvoorbeeld de G711 codec gebruikt, deze hoeft namelijk helemaal niet zo zwaar te compressen. En kan ik mijn geheugen van het apparaat ergens zien?

• 4POX
  • Laatst online: 14-02 10:19

4POX

Everybody is wired

Alleen al als die firmware het gesis van die 816 omlaag weet te brengen ? Wil ik het wel overwegen..

AKA Rinkel weblog

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Modems zijn bijna hetzelfde van binnen. Echter 'mist' de 816 de tweede geheugen chip letterlijk op de print die de 1616 wel heeft.

De 816 is het kleine broertje en mist de mogelijkheid tot VoIP en kan wel VoDSL (BBned).

Sissen zou met de nieuwere lichtignen niet meer aanwezig zijn begreep ik, dat is een hardware iets en geen firmware/software.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 15-06-2005 10:20 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 11:10
heeft de TS uberhaupt wel op www.allieddata.nl gekeken?

stukje naar onderen scrollen en dan zie je:
Nieuwe firmware 6.02 beschikbaar voor de CopperJet 816-2P en 16xx series.(04-05-2005)

De nieuwe firmware v6.02 voor de CopperJet 816-2P en 16xx series is beschikbaar. Deze firmware bevat Voice over IP (zowel SIP als MGCP) en lost bepaalde problemen van de CopperJet in router mode op. De stabiliteit is verbeterd en de firmware ondersteund ADSL2+. Om de firmware te downloaden KLIK HIER
echter vraag ik me af waar ze de ADSL2+ firmware verstopt hebben.. ik heb hem via mijn provider gekregen, ik kon hem niet flashen voordat ik de 6.02 firmware (voor adsl1) erin geflasht had

heb hem even gemirrored op www.chupa.nl/allieddata/816-p2/POTS/

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Antiloop schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 03:03:
heeft de TS uberhaupt wel op www.allieddata.nl gekeken?

stukje naar onderen scrollen en dan zie je:

[...]

echter vraag ik me af waar ze de ADSL2+ firmware verstopt hebben.. ik heb hem via mijn provider gekregen, ik kon hem niet flashen voordat ik de 6.02 firmware (voor adsl1) erin geflasht had

heb hem even gemirrored op www.chupa.nl/allieddata/816-p2/POTS/
Even een vraag vooraf;

Kan je instellen welke poort je wil gebruiken voor VoDSL en welke voor VoIP?
Hoe kan je het onderscheid maken tussen het bellen met VoDSL en met VoIP door bijvoorbeeld prefix codes te bellen? Kan je prefixnummers instellen bijvoorbeeld 003136<nummer>?

Zoniet dan heb je geen moer aan die VoIP ondersteuning en kan je beter een asterisk bakje maken.

/dev/null

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
De firmware mag dan universeel zijn voor beide type modems, maar VoIP ondersteuning is er niet en werkt niet in de 816-2P ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 16:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

bjck schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:55:
De firmware mag dan universeel zijn voor beide type modems, maar VoIP ondersteuning is er niet en werkt niet in de 816-2P ;)
Tsss.....belachelijk. ;)

/dev/null

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 11:10
bjck schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 11:55:
volgens mij ook niet nee

kan het nergens in het menu vinden, wat ik wel raar vind is dat ze op hun site (www.allieddata.nl dus) geen ADSL2+ firmware voor download hebben terwijl ze deze wel aankondigen

VoDSL werkt in ieder geval goed tot nu toe
had eerst firmware 6.00 nog en daarmee kon ik geen faxen ontvangen

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

• jongerenchaos
Het is erg vreemd maar ik heb toch ergens gelezen afgelopen dagen iemanad die het voorelkaar heeft gekregen om voip te draaien met dit bakkie. Hij heeft de firmware geopent en de Models : 529 541 593 605 geedit & de header wat aangepast en vergeleken met de firmware van 816-2p met een hexprog. En daardoor kon ie de firmware van de 1616-2p inladen in zijn 816-2p. Ik vind het dan wel een erg rare bewering maargoed...

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

hoe zit het eigenlijk met nummerweergave van kpn, blijf je deze ontvangen via de passthrough pstn of heeft deze modem geeneens pstn ondersteuning ? maar pots

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bbstreams schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 09:30:
hoe zit het eigenlijk met nummerweergave van kpn, blijf je deze ontvangen via de passthrough pstn of heeft deze modem geeneens pstn ondersteuning ? maar pots
PSTN en POTS zijn twee benaming voor hetzelfde fenomeen... Je analoge telefoonlijn.

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

aha lekker duidelijk.... maar nummerweergave ? blijf je met deze modem verzekerd van ontvangst indien je naast voip/vodsl je huidige kpn lijn wilt ontvangen/bellen. wie heeft dit in de praktijk gestest ?

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

BJD

Ik heb zelf de 1616-2P, maar deze gebruikt de KPN lijn alleen voor als de stroom wegvalt.
btw, de 816-2P ondersteund geen voip

• 4POX
  • Laatst online: 14-02 10:19

4POX

Everybody is wired

Kunnen wij dit topic ook gebruiken om uit te zoeken om de 816-2p op adsl2+ te laten werken ?

AKA Rinkel weblog

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-02 12:01

IEF

Why so serious?

4POX schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:01:
Kunnen wij dit topic ook gebruiken om uit te zoeken om de 816-2p op adsl2+ te laten werken ?
Zie ook mijn topic hierover ;)
Pagina: 1