Heb een tijdje geleden Linux distro geinstalleerd maar helaas was er iets mis gegaan met mijn bootloader waardoor Linux onbruikbaar is geworden.
Hiermee wou ik dan ook mijn Linux avontuurtje eindigen. En nu wil ik mijn hardeschijf (30gb maxtor diamond plus
formateren zodat ik er windows weer op kan zetten.
Het probleem is dat FDISK compleet vast slaat bij het zichtbaar maken van de schijf of wijzigen van iets of wat dan ook.
Dit komt natuurlijk omdat hij geen FAT, FAT32 ziet (echter ook geen NON-fat partitie)
Format c: lukt natuurlijk niet, fdisk lukt niet...
En dan wil nog het feit dat de pc niet langer over een cdrom station beschikt waardoor ik niet kan booten met Windows XP en kan formateren.
Volgende topics, ts'ers hebben/hadden allemaal hetzelfde probleem als mij. En er worden verschillende programma'tjes gepost om het probleem op te lossen.
Maar... ik zit nu te werken op een laptop zonder diskettestation
en de eerste beste pc met diskette station is 1 km verder...
Iemand nog id'en?
RedHat maakt HD onbruikbaar??
Harde schijf formateren - stomme problemen
Hoe linux hd formateren naar fat32
Harde schijf weg in DOS, Linux ziet hem wel ?
oplossingen:
"dd if=/dev/zero of=/dev/*schijf-device* bs=512 count=1" in dos intikken => schrijft partitie label vol met 0'tjes
Powermax => Quick Low Level Format. (gratis programma erg handig!)
Partition Magic => format (moet je wel in je OS kunnen)
Nero => bootable cd maken (wanneer je dus geen diskette station hebt)
Hiermee wou ik dan ook mijn Linux avontuurtje eindigen. En nu wil ik mijn hardeschijf (30gb maxtor diamond plus
Het probleem is dat FDISK compleet vast slaat bij het zichtbaar maken van de schijf of wijzigen van iets of wat dan ook.
Dit komt natuurlijk omdat hij geen FAT, FAT32 ziet (echter ook geen NON-fat partitie)
Format c: lukt natuurlijk niet, fdisk lukt niet...
En dan wil nog het feit dat de pc niet langer over een cdrom station beschikt waardoor ik niet kan booten met Windows XP en kan formateren.
Volgende topics, ts'ers hebben/hadden allemaal hetzelfde probleem als mij. En er worden verschillende programma'tjes gepost om het probleem op te lossen.
Maar... ik zit nu te werken op een laptop zonder diskettestation
Iemand nog id'en?
RedHat maakt HD onbruikbaar??
Harde schijf formateren - stomme problemen
Hoe linux hd formateren naar fat32
Harde schijf weg in DOS, Linux ziet hem wel ?
oplossingen:
"dd if=/dev/zero of=/dev/*schijf-device* bs=512 count=1" in dos intikken => schrijft partitie label vol met 0'tjes
Powermax => Quick Low Level Format. (gratis programma erg handig!)
Partition Magic => format (moet je wel in je OS kunnen)
Nero => bootable cd maken (wanneer je dus geen diskette station hebt)
[ Voor 12% gewijzigd door Sjoerd op 15-06-2005 16:18 ]
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama