In mijn PC is een nieuw mobo gekomen, een AsRock K7VT4A Pro en alles werkt perfect. Maar sinds dat deze mobo in de computer zit, sluit hij niet meer af. Met het zoeken in dit forum ben ik niet echt wijzer geworden omdat dat probleem net weer iets anders is.
Soms komt het doordat je even iets moet instellen want dan komt er zo'n bericht dat je de PC kunt afsluiten. Dat is goed ingesteld en er komt geen berichtje. Dus de PC zou moeten uitgaan. Maar hij blijft draaien. Het scherm word zwart, het lichtje word oranje. Maar de voeding, koeler, HDD, etc blijven gewoon doordraaien.
Wat is hier het probleem? En is dit op te lossen?
Systeem:
AsRock K7VT4A Pro mobo
AMD Athlon XP 1800+
En nu ik toch bezig ben ook maar even een vraagje over het geheugen. Bij dit mobo moest DDR 400 geheugen. Er zit nu 512 MB DDR 400 geheugen in. In de andere PC zit 512 MB DDR 266 geheugen. In de FAQ is te lezen dat snel geheugen terug te klokken is, maar er staat niet uitgelegd wat je dan moet doen. Of word dat vanzelf gedaan zodra je de PC opstart?
Systeem waar snel geheugen in moet:
AsRock K7VT2
AMD Sempron 2800
Of ondersteund deze mobo DDR 400 geheugen?
Soms komt het doordat je even iets moet instellen want dan komt er zo'n bericht dat je de PC kunt afsluiten. Dat is goed ingesteld en er komt geen berichtje. Dus de PC zou moeten uitgaan. Maar hij blijft draaien. Het scherm word zwart, het lichtje word oranje. Maar de voeding, koeler, HDD, etc blijven gewoon doordraaien.
Wat is hier het probleem? En is dit op te lossen?
Systeem:
AsRock K7VT4A Pro mobo
AMD Athlon XP 1800+
En nu ik toch bezig ben ook maar even een vraagje over het geheugen. Bij dit mobo moest DDR 400 geheugen. Er zit nu 512 MB DDR 400 geheugen in. In de andere PC zit 512 MB DDR 266 geheugen. In de FAQ is te lezen dat snel geheugen terug te klokken is, maar er staat niet uitgelegd wat je dan moet doen. Of word dat vanzelf gedaan zodra je de PC opstart?
Systeem waar snel geheugen in moet:
AsRock K7VT2
AMD Sempron 2800
Of ondersteund deze mobo DDR 400 geheugen?