Toon posts:

Computer gaat niet uit, geen melding te zien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn PC is een nieuw mobo gekomen, een AsRock K7VT4A Pro en alles werkt perfect. Maar sinds dat deze mobo in de computer zit, sluit hij niet meer af. Met het zoeken in dit forum ben ik niet echt wijzer geworden omdat dat probleem net weer iets anders is.

Soms komt het doordat je even iets moet instellen want dan komt er zo'n bericht dat je de PC kunt afsluiten. Dat is goed ingesteld en er komt geen berichtje. Dus de PC zou moeten uitgaan. Maar hij blijft draaien. Het scherm word zwart, het lichtje word oranje. Maar de voeding, koeler, HDD, etc blijven gewoon doordraaien.

Wat is hier het probleem? En is dit op te lossen?

Systeem:
AsRock K7VT4A Pro mobo
AMD Athlon XP 1800+

En nu ik toch bezig ben ook maar even een vraagje over het geheugen. Bij dit mobo moest DDR 400 geheugen. Er zit nu 512 MB DDR 400 geheugen in. In de andere PC zit 512 MB DDR 266 geheugen. In de FAQ is te lezen dat snel geheugen terug te klokken is, maar er staat niet uitgelegd wat je dan moet doen. Of word dat vanzelf gedaan zodra je de PC opstart?

Systeem waar snel geheugen in moet:
AsRock K7VT2
AMD Sempron 2800

Of ondersteund deze mobo DDR 400 geheugen?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welk OS praten we over?
Heb je windows opnieuw geinstalleerd nadat er een nieuw mobo in is gekomen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

terug klokken: het 400 geheugen draait prima op 266. het 266 op 400 laten draaien is vragen om rare blauwe schermen.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om Windows XP Pro NL met SP2.

Aan het opnieuw installeren had ik ook al gedacht maar nog niet gedaan. Dit heb ik nog niet gedaan omdat ik wou weten of het ook zonder opnieuw installeren kon. Als dat niet het geval is dan zal ik hem natuurlijk opnieuw installeren.

Maar weet je zeker dat je het probleem daarmee verhelpt?

@ franssie: Doet het mobo dat terug klokken zelf of moet je dan in het BIOS wezen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 13:53 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 17:16
Waarom wil je 1 GB erin?
Waarschijnlijk ga je het toch niet gebruken, en op 266 Mhz draaien kost je een leuke snelheidsverlies.
Het is echt onnodig als je het niet gebruikt en je pc wordt er echt niet sneller van.
Zoiezo moet windows er opnieuw op met een ander moederbord. Een format verhelpt het probleem waarschijnlijk :)
edit: En dus niet opnieuw installeren, maar formatteren moet je :)

[ Voor 11% gewijzigd door ID-College op 14-06-2005 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan ga ik vanavond XP maar opnieuw installeren.

Maar ik wil geen 1 GB geheugen in de PC. Ik heb nu in deze PC 256 MB DDR 266 geheugen. Mijn vader heeft bij het nieuwe mobo 512 MB DDR 400 geheugen gekocht. Aangezien hij het geheugen minder nodig heeft dan mij. Wou hij het wel omwisselen. Dus ik de 512 en hij de 256.

Maar de 512 is dus DDR 400 en de 256 is DDR 266. Ik denk dat mijn mobo de DDR 400 niet ondersteund dus dat je hem moet terug klokken. Dus mijn vraag was, gaat dat terug klokken vanzelf of moet je dat instellen in het BIOS.

Edit: Ik bedoel ook formatten en dan XP er weer op zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 14:01 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-08 17:16
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 14:00:
Oke, dan ga ik vanavond XP maar opnieuw installeren.

Maar ik wil geen 1 GB geheugen in de PC. Ik heb nu in deze PC 256 MB DDR 266 geheugen. Mijn vader heeft bij het nieuwe mobo 512 MB DDR 400 geheugen gekocht. Aangezien hij het geheugen minder nodig heeft dan mij. Wou hij het wel omwisselen. Dus ik de 512 en hij de 256.

Maar de 512 is dus DDR 400 en de 256 is DDR 266. Ik denk dat mijn mobo de DDR 400 niet ondersteund dus dat je hem moet terug klokken. Dus mijn vraag was, gaat dat terug klokken vanzelf of moet je dat instellen in het BIOS.

Edit: Ik bedoel ook formatten en dan XP er weer op zetten.
Ik kan het gewoon handmatig instellen, 1:1 = 400 Mhz en 2:3 = 333 Mhz als ik het goed heb.
Maar meestal doet hij het vanzelf, mocht het dan niet werken kan je het zelf altijd wijzigen. (staat in je handleiding van je mobo) :)

Verwijderd

dat zal hij automatisch doen, omdat het in de bios al staat op 266mhz

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je van mobo wijzigt, dan heeft dat te grote gevolgen voor windows, formatteren / heriinstalleren is de enige optie

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

NEEEEEEEEEEEEE!!!!!

Niet formateren, ga naar systeem->apaaraatbeheer->ACPI en zet dat ding uit
daarna formatteren :9 (grapje)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2005 15:51 ]

Verwijderd

Precies, PC staat volgens mij gewoon in de slaapstand en heeft dus niks met nieuw moederbord te maken. Als de pc verder geen problemen geeft zou ik trouwen niet weten waarom je een format zou moeten doen. Heb vorige week zelf ook nieuw mobo + nieuwe processor geplaatst en XP draait nog steeds als een zonnetje.
Pagina: 1