ik kan er al wel iets over zeggen...
Bouw van het toestel:
Het toestel voelt naar mijn mening robuust aan. Het slide systeem doet naar mijn mening niet onder voor dat van een Samsung D500 of D600. Het nummerieke toetsenblok (als de slide open is dus) is goed in te toetsen. Deze toetsen zijn mooi groot en het typen van een smsje gaat mij dan ook prettig af. Het enige mindere aan de bouwkwaliteit van de 6280 vind ik dat de twee bovenste softkeys soms een beetje kraken als ze ingedrukt worden.
Het beeldscherm (wat ik ook maar ff onder dit kopje doe) is in één woord FANTASTISCH, heel mooi scherp en duidelijk! Ik heb vanmiddag een 1 gig geheugenkaart gekocht en dacht bij mijzelf: kom laat ik eens proberen of je er film op kunt kijken.

En jawel hoor! Heel mooi scherp beeld, en nog full screen ook (alleen jammer van snelkoppelingen die ook tijdens het fullscreen film kijken in beeld blijven staan)!
Mogelijkheden:
De functies van het toestel zijn goed. Bluetooth werkt fantastisch (wat voor mij weer nieuw is aangezien ik hiervoor een SE K700i had

), (bijna) alle Java-toepassingen die ik heb geprobeerd werken op de telefoon, en er zit een vrij duidelijke organiser in (wat voor mij belangrijk is). Het enige waar ik de tegenaan liep bij de organiser was dat als je bij een datum een vergadering o.i.d. neerzet, de cijfers van die datum niet dik worden als je het maandoverzicht bekijkt, zodat je niet in één oogopslag ziet bij welke data je iets geplant hebt staan.
Dit wordt gelukkig goedgemaakt door de actieve standby, die volledig is aan te passen. Standaard staat meteen je hele schermpje vol met snelkoppelingen en (mijns inziens) nutteloze dingen als 'De Musicplayer staat uit' (ja duh dat hoor ik zelf ook wel). Ik heb het inmiddels zo ingesteld staan dat alleen onderin beeld word aangegeven wat ik vandaag voor afspraken heb staan... ideaal!
Wat ik ook superleuk vind is dat ik net zoals bij mijn oude SE thema's kan maken. De software die hiervoor van de Nokia site is te downloaden is wel even wennen, maar dan heb je ook wat!
De Music- en mediaplayer: daar ben ik niet echt kapot van. Zoals eerder in dit topic vermeld zijn de functies heel erg beperkt. Een playlist in de Musicplayer gaat nog net, en ook het terug- en doorspoelen van een MP3'tje wil nog wel lukken, maar de Media-Player is echt bagger. Dat je hier niet kunt terug- en doorspoelen bij het kijken van video's vind ik echt een gemis, vooral met films kijken.
De camera:
De camera van de 6280 geeft naar mijn mening een goede foto. Vooral in ruimtes die goed verlicht zijn (lees: buitenshuis) zijn de foto's een genot voor het oog. Ik ben zelf leiding bij een scoutinggroep (de padvindersgrappen mogen achterwege worden gelaten

) en heb laatst foto's gemaakt met mijn 6280 van een ochtendje scouting. Ik zou zeggen kijk eens
hier voor de foto's.
De foto's binnenshuis zijn iets minder maar zijn mits goed verlicht ook goed om aan te zien.
De filmpjes zijn in één woord gewoon vet!

Als je de telefoon maar stilhoud (anders krijg je lag zoals in een post hierboven vermeld) kan je hele leuke filmpjes maken! Wederom moet er wel genoeg licht in de ruimte zijn, want de flits werkt niet als je een filmpje maakt (dit deed mijn K700i wel

).
Bellen en belkwaliteit
Tja en dan natuurlijk hetgeen dat (eigenlijk) het belangrijkste is: het bellen zelf! Het geluid tijdens het bellen is naar mijn mening helder en duidelijk zonder gekraak. Ook op de luidspreker is de ander goed te verstaan, en ben jij zelf ook, ook al ben je wat verder van de telefoon verwijderd, goed te horen.
Wat ik wel zwáár irritant vind is dat bij elk contact automatisch door de telefoon een spraaklabel wordt gemaakt. Als je deze dan afspeelt hoor je zo'n computerstem die de naam opleest. Tis bij mij al gebleken dat dit lang niet altijd goed gaat. Bij een naam als Sadé (spreek uit: Saadee) verzint de telefoon iets als: 'Sadeehele'. Ik kon het in ieder geval niet zo uitspreken als de telefoon deed. Bij de meeste namen gaat het trouwens wel goed, maarja het is toch vervelend als je handsfree in de auto zit en je kan iemand niet bellen omdat de telefoon de naam niet begrijpt.
Al met al is deze telefoon echt een aanrader! Alle mensen die zijn afgeschrikt door DOA's laat je niet wegjagen, deze telefoon is het wachten waard!
Nouja meer schiet me ff ni te binnen maar mochten er nog vragen zijn hoor ik die wel

. Hoop dat jullie hier iets aan hebben!
EDIT: foto's van het film kijken enzo

Natuurlijk is het in werkelijkheid scherper maar het gaat om het idee
[
Voor 12% gewijzigd door
Beeksma op 03-04-2006 18:45
]