nieuwe pc samenstellen = leuk
Bij deze dan heb ik toestemming van ginz, waarvoor mijn dank groot is! De ts kan iedereen aan het eind van de week tegemoet zien.
Verwijderd
Verwijderd
al enig idee wat de oorzaak is???
Iedereen schud ermee om te kijken of hij rammelt, en daardoor springt er een condensator los en kan hij dus niet meer opstartenVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:00:
Nou de mijne zit er ook aan te komen, eindelijk. Maar al die verhalen over de uitvallende 6280 baart me toch zorgen!
al enig idee wat de oorzaak is???
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:01:
[...]
Iedereen schud ermee om te kijken of hij rammelt, en daardoor springt er een condensator los en kan hij dus niet meer opstarten
Zonder BS, ik denk nog steeds dat deze telefoon erg veel potentie heeft. Ondanks de vele DOA's die we hier in NL hebben. Op andere Engelstalige fora lees ik niks over de problemen die wij hier tegenkomen. De mensen daar hebben het daar vooral over tegenvallende Slide kwaliteit en idd het rammelende geluid. Bij Three in Engeland komen wel een aantal van de DOA's voor die wij ook hebben.
Dat meen je toch niet serieus neem ik aan. Dus hij moet stabiel blijven... nou dan kan ie ook niet mee in de auto. Ik heb een uur werkend gehad en ja ik heb er wel heel licht mee geschud maar als hij dat al niet kan hebben dat is het wel heel triest gesteld.Gonadan schreef op maandag 03 april 2006 @ 12:01:
[...]
Iedereen schud ermee om te kijken of hij rammelt, en daardoor springt er een condensator los en kan hij dus niet meer opstarten
Ben heel benieuwd wat nou echt de oorzaak is. Voordat dat bekend is koop ik nog geen nieuwe.. En ik baal er echt van want ik heb ook al maanden zitten wachten.
Pura Vida
Ik dacht dat het cynisme er wel van af droop
Het maakt ook niet uit hoeveel DOA's er nog komen, die mobi komt in mijn bezit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
hahahah leek me duidelijk, ik heb net even gesproken met iemand die voormalig medewerker is van een repair center.Gonadan schreef op maandag 03 april 2006 @ 13:24:
omg, jullie geloven dat gezwets van mij toch niet echt he?
Ik dacht dat het cynisme er wel van af droop
Wat hij zo uit mijn verhaal kon opmaken lag het waarschijnlijk aan het IC wat de voedingsspanning regelt voor het toestel.
Waarom dacht hij dat:
Bij mij ging het mis terwijl ik door het menu aan het scrollen was echter ik herinner me nu dat mijn Bluetooth aan stond dus een hoog stroom verbruik.
Mijn toestel start dan nu ook op wit scherm en meld batterij bijna leeg.
Bij andere heb ik begrepen gebeurde het toen zij bestanden aan het overzenden waren al dan niet via BT kortom verhoogd stroom vebruik.
Wat ik begrepen heb ook wit scherm en daarna uit.....
Ook hij vertelde mij dat het waarschijnlijk geen Software fout waarschijnlijk iets wat niet goed gaat in dat IC.
Dus waarschijnlijk IC vervangen en/of doorsolderen en dan doet hij het weer niemand doet dit er garantie is maar bij het repair centre gebeurt dit waarschijnlijk wel.
tui
Verwijderd
ik wil even melden dat ik zeer tevreden ben met ritel...
ik ben terug gegaan en die meneer heeft hem voor mij omgeruild voor een andere nieuwe (laatste)
dus hoop dat deze wel werkt...
heb al wat bestandjes erop gezet...
nu doet hij het nog goed...
hopen dat hij het blijft doen!!
Verwijderd
Ik hou mijn hart vastVerwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 14:09:
ben nu ff uit aant testen bluetooth aan en clips tegelijkertijd afspelen....
tijdens het afspelen van een .mp4 video-fragment:

telefoon zelf:

[ Voor 15% gewijzigd door AJM op 03-04-2006 15:55 ]
Nog even een keertje vragen, heb je moeite met het indrukken van de 1,2 en 3? Of zit het scherm totaal niet in de weg?
Toch ben ik ook nog erg benieuwd of er met een latere firmware upgrade programma's groter dan 500KB gedraaid kunnen worden. Hoewel het geen ramp is dat dit niet kan, zou het volgens mij met een firmware makkelijk aan te passen zijn. En hetzelfde geld voor vooruit en achteruit spoelen in een filmpje.
Ik heb via een Engels forum een fragment gedownload wat door iemand was geplaatst, gewoon om te testen hoe de kwaliteit is op de telefoon, de film is volgens mij deze. Over de kb/s weet ik niets eigenlijk, misschien ter vergelijking, het fragment is 9,5MB en duurt 1m 4s (het is een .mp4 bestand).XeNoBiTe schreef op maandag 03 april 2006 @ 15:57:
Ik vind die foto's wederom aangeven dat het zonder twijfel een mooie telefoon is met een prachtig scherm! Welke film is dat trouwens die je afspeelt en hoeveel kb/s draait die op?
Nog even een keertje vragen, heb je moeite met het indrukken van de 1,2 en 3? Of zit het scherm totaal niet in de weg?
Verder heb ik niet echt moeite met de toetsen 1, 2 en 3. Je duim zit wel tegen die bovenkant aan, maar het is voor mij geen belemmering (ik heb redelijk grote handen, niet overdreven groot, maar ik ben 1m88 lang voor de duidelijkheid)
[ Voor 3% gewijzigd door AJM op 03-04-2006 16:39 ]
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
Verwijderd
tis een prachttoestel met superveel opties !
echt super toestel...
alleen zonde van al die opstart fouten..
Verwijderd
wat een vreemde zaak van Nokia..
Ik volg dit toestel al sinds november of zo en heb continue gewacht op release ervan.
In november werd release uitgesteld tot week 4, toen week 10 en toen week 14..
In de tussentijd heb ik allemaal reviews en posts kunnen lezen uit Engeland en Polen enzo waar het
toestel al uit was.. (met hier en daar wat DOAS en niet teveel gezeik)
Wat ik dan niet begrijp.. als NL als laatste en langste moet wachten op de release van de phone..
Hoe kan het dan dat ze ons nu nog confronteren met zoveel DOAS? Je zou toch denken dat uitstellen nodig was om dit soort problemen te verhelpen?
wat denken jullie??
Fly or Die
Verwijderd
Verwijderd
ik heb het niet gevraagd maar heb 1 gig inzitten
is eigelijk genoeg hoor kunnen super veel clips op en mp3tjes en heeeeeeel veel fotos en filmpies..
Bouw van het toestel:
Het toestel voelt naar mijn mening robuust aan. Het slide systeem doet naar mijn mening niet onder voor dat van een Samsung D500 of D600. Het nummerieke toetsenblok (als de slide open is dus) is goed in te toetsen. Deze toetsen zijn mooi groot en het typen van een smsje gaat mij dan ook prettig af. Het enige mindere aan de bouwkwaliteit van de 6280 vind ik dat de twee bovenste softkeys soms een beetje kraken als ze ingedrukt worden.
Het beeldscherm (wat ik ook maar ff onder dit kopje doe) is in één woord FANTASTISCH, heel mooi scherp en duidelijk! Ik heb vanmiddag een 1 gig geheugenkaart gekocht en dacht bij mijzelf: kom laat ik eens proberen of je er film op kunt kijken.
Mogelijkheden:
De functies van het toestel zijn goed. Bluetooth werkt fantastisch (wat voor mij weer nieuw is aangezien ik hiervoor een SE K700i had
Dit wordt gelukkig goedgemaakt door de actieve standby, die volledig is aan te passen. Standaard staat meteen je hele schermpje vol met snelkoppelingen en (mijns inziens) nutteloze dingen als 'De Musicplayer staat uit' (ja duh dat hoor ik zelf ook wel). Ik heb het inmiddels zo ingesteld staan dat alleen onderin beeld word aangegeven wat ik vandaag voor afspraken heb staan... ideaal!
Wat ik ook superleuk vind is dat ik net zoals bij mijn oude SE thema's kan maken. De software die hiervoor van de Nokia site is te downloaden is wel even wennen, maar dan heb je ook wat!
De Music- en mediaplayer: daar ben ik niet echt kapot van. Zoals eerder in dit topic vermeld zijn de functies heel erg beperkt. Een playlist in de Musicplayer gaat nog net, en ook het terug- en doorspoelen van een MP3'tje wil nog wel lukken, maar de Media-Player is echt bagger. Dat je hier niet kunt terug- en doorspoelen bij het kijken van video's vind ik echt een gemis, vooral met films kijken.
De camera:
De camera van de 6280 geeft naar mijn mening een goede foto. Vooral in ruimtes die goed verlicht zijn (lees: buitenshuis) zijn de foto's een genot voor het oog. Ik ben zelf leiding bij een scoutinggroep (de padvindersgrappen mogen achterwege worden gelaten
De foto's binnenshuis zijn iets minder maar zijn mits goed verlicht ook goed om aan te zien.
De filmpjes zijn in één woord gewoon vet!
Bellen en belkwaliteit
Tja en dan natuurlijk hetgeen dat (eigenlijk) het belangrijkste is: het bellen zelf! Het geluid tijdens het bellen is naar mijn mening helder en duidelijk zonder gekraak. Ook op de luidspreker is de ander goed te verstaan, en ben jij zelf ook, ook al ben je wat verder van de telefoon verwijderd, goed te horen.
Wat ik wel zwáár irritant vind is dat bij elk contact automatisch door de telefoon een spraaklabel wordt gemaakt. Als je deze dan afspeelt hoor je zo'n computerstem die de naam opleest. Tis bij mij al gebleken dat dit lang niet altijd goed gaat. Bij een naam als Sadé (spreek uit: Saadee) verzint de telefoon iets als: 'Sadeehele'. Ik kon het in ieder geval niet zo uitspreken als de telefoon deed. Bij de meeste namen gaat het trouwens wel goed, maarja het is toch vervelend als je handsfree in de auto zit en je kan iemand niet bellen omdat de telefoon de naam niet begrijpt.
Al met al is deze telefoon echt een aanrader! Alle mensen die zijn afgeschrikt door DOA's laat je niet wegjagen, deze telefoon is het wachten waard!
Nouja meer schiet me ff ni te binnen maar mochten er nog vragen zijn hoor ik die wel
EDIT: foto's van het film kijken enzo

[ Voor 12% gewijzigd door Beeksma op 03-04-2006 18:45 ]
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
p.s mijn nieuwe toestel werkt gelukkig nog steeds goed....
Verwijderd
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2006 21:06 ]
Die heb ik er van te voren ingebakken. Met ImToo DVD to MP4 convertor kan je echt alles instellen (bitrate, resolutie en dus ook subtitles)Yohan schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:32:
Heb je die ondertitels er vooraf ingebakken? Of leest ie ook SRT en SUB-bestandjes
Je kunt hiermee ook een profiel maken waaronder je je instellingen op kan slaan zodat je de volgende keer niet alles opnieuw hoeft op te slaan.
NatuurlijkDaannO schreef op maandag 03 april 2006 @ 21:09:
Vbeker zou ik jou stuk in de volgende ts mogen zetten?!
Het is inderdaad erg jammer dat die snelkoppelingen in je beeld blijven als je een film afspeelt. Of weet iemand een manier om ze weg te krijgen.
Ik heb vandaag na 4 dagen constant aan de nokia aan de lader gelegd. Al met al een goede prestatie, aangezien ik ook aardig heb gespeeld. Gprs staat ook constant aan. Als er ontvangst is ook umts. Dit zal denk ik ook nog oplopen, aangezien ik waarschijnlijk minder zal spelen de komende dagen.
Kan je op deze forum ook een poll maken. Want ik ben wel benieuwd hoeveel mensen er daadwerkelijk een doa hebben op deze forum en hoeveel niet. Ik denk dat het sterk overdreven wordt.
ola
------------
Mocht iemand geinteresseerd zijn in het profiel wat ik gemaakt heb laat het dan even weten dan zal ik het hier posten.
------------
Graag !!!!!
Heb mijne sinds vrijdag via 2call en tot nu toe nog geen problemen met het toestel
Ben al hele tijd in de weer met MPEGABLE X4 en videoclips.
Krijg helaas steeds links en rechts witte balken bij het afspelen..
Vreemde is als ik filmpjes van mijn nokia 6230 (128x96) erop afspeel,
ze wel fullscreen te zien zijn.
Hier wat leuke wallpapers : http://www.jhonny.org/wap/?type=6
en moet in deze map geplaatst worden: Program Files\ImTOO\DVD to MP4 Converter 4\profile\user
Heb ook geprobeerd om UMTS netwerk aan te zetten (ipv Dual Mode), maar heb dan geen bereik
Zoals jullie zien is mijn nick veranderd in Vikingtosh
Hier verder graag
@ Viking ik zal hem in de loop van de week in de ts verwerken! Mijn dank is groot.
Verwijderd
Dat zijn zeker leuke, maar hoe krijg je die op je 6280 als ik vragen mag? Moet je voor betalen?Hier wat leuke wallpapers : http://www.jhonny.org/wap/?type=6
SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment
Ayofe Theme for Symbian S60
Dit topic is gesloten.
![]()